بهترین هتل های اسیا

بهترین هتل های اسیا کدام اند؟ +12 هتل لوکس و خاص

هرجا که حرف از هتل‌های مجلل و باکیفیت زده می‌شود، اغلب گمان می‌کنند که این هتل‌ها فقط در اروپا پیدا می‌شود؛ در صورتی که از بهترین هتل های آسیا غافل‌اند. قاره آسیا سرشار از مناظر زیبا و چشم‌اندازهای محصورکننده است که هر گردشگری را وسوسه می‌کند که یک بار هم شده در آنجا اقامت کند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با فهرستی از هتل‌های برتر اسیا آشنا کنیم.

رزرو بهترین هتل خارجی با سه کلیک

هتل داتای لنکاوی، مالزی

 بهترین هتل های اسیا

هتل داتای مالزd یکی از بهترین هتل های اسیا است که در سال 1993 افتتاح شد و موفق شد مهمانان وفاداری برای خود پیدا کند؛ مهمانانی مانند بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌های کتانی‌پوش و سنگاپوری‌های هرمس‌پوش. وقتی از پلکان زیگزاگی این هتل زیبا که در حاشیه جنگل قرار دارد پایین می‌روید، به ساحل می‌رسید. فضای بی‌نظیر ساحل شما را مجذوب خود می‌کند. 

کری هیل، طرح‌های به دور از زرق‌وبرق اما زیبایی در این هتل ایجاد کرده‌است که یکی از دلایل جاودانگی آنجا است. البته دیدیه لفور، معمار فرانسوی، اتاق‌هایی رنگارنگ از چوب درخت ساج طراحی کرد که به زیبایی فضا افزود. همچنین هتل، با ساهت استخرهای خصوصی، آنجا را خواستنی‌تر از قبل کرد.

فکرش را بکنید که در آلاچیق‌های رستوران که بام‌هایش کاهگلی است بنشینید و انواع غذاهای خوشمزه تایلندی، هندی و مالزیایی را نوش جان کنید؛ جایی که سرآشپز چای چون بون، منوی خوشمزه‌ای برای مهمانان طراحی کرده‌است.

آبگرم سرپوشیده خارجی، که در وسط جنگل قرار دارد، مهمانان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این هتل، جذابیت‌های زیادی دارد که افراد بخواهند به خاطر آن‌ها دوباره به آنجا برگردند؛ مانند شاخ و برگ‌هایی که اطراف سوئیت را فراگرفته‌اند، گشت‌وگزارهای صبحگاهی در جنگل‌های بارانی و….

Oberoi Udaivilas ، هند؛ از بهترین هتل های اسیا

این هتل بزرگ‌ترین استراحتگاه از پنج استراحتگاه شرکت اوبروی است که مهمانانش را با انواع ماجراجویی بمباران می‌کند؛ از غوطه‌ورشدن در میراث هند تا آشپزی تندور و رسیتال‌های تبلا. هتل، افراد کنجکاو و مشتاق فرهنگی را تشویق می‌کند تا زیر پوست شبه‌قاره قرار بگیرند و لذت ببرند.

در Oberoi Udaivilas، که یکی از هتل های برتر اسیا است، تجربه‌های آبتنی زیادی برای مهمانان وجود دارد؛ چیزهایی مانند استخری معلق که بر روی دریاچه پیچولا قرار دارد یا استخر شطرنجی پلکانی. 

از این ملک 50 جریبی که در شکارگاه‌های سلطنتی سابق مشرف به تپه‌های آراوالی ساخته شده‌است، پناهگاهی پر از طاووس و گوزن و باغ‌هایی که اکنون محوطه‌سازی شده‌اند، وجود دارد. جریان آب از میان حیاط‌های پر از فواره به استخری می‌پیوندد که مهمانان در آن شنا می‌کنند. تجربه تماشای انعکاس زیبای آسمان در آب و سوسوی نور شب، احساسات خوبی است که این هتل در کنار بقیه امکاناتش به شما هدیه می‌دهد.

ماندارین اورینتال، بانکوک

ماندارین اورینتال، بانکوک

فکرش را بکنید در یکی از بهترین هتل های باشکوه اسیا، داخل یک سوئیت اقامت داشته‌باشید و همانطور که لباس حمام به تن دارید، از پنجره به تماشای دم‌درازها، تانکرها و کشتی‌های برنجی که در امتداد رودخانه چائو فرایا در حال حرکت‎‌اند، نشسته‌باشید. یا اینکه به کافه هتل بروید و از موسیقی جاز لذت ببرید. هنگام صبح هم یک صبحانه خوشمزه به همراه انواع میوه‌های استوایی و تخم‌مرغ بندیکت در یکی از برترین هتل های اسیا میل کنید. این هتل که 146 سال قدمت دارد، پرسنلی دقیق و امکاناتی عالی دارد. تازه، انواع سرگرمی‌ را در این اقامتگاه می‌توانید پیدا کنید. به نظر شما تجربه جذابی نیست؟

هوشینویا کیوتو – ژاپن؛ یکی از برترین هتل های آسیا به سبک ریوکان

هتل هوشینویا کیوتو، آرام، منزوی و تزلزل‌ناپذیر، مکانی به ‌سبک ریوکان با تأثیراتی مدرن و لوکس است. طبیعت عنصر اصلی این هتل است که در سال 2009 افتتاح شد. بسیار هیجان‌انگیز است؛ تصور کنید برای رسیدن به این هتل، سوار قایق شوید و مسیری 15 دقیقه‌ای را از بین جنگل‌های بابمو آراشیاما طی کنید. آرامشبخش نیست؟ بیخود نیست که اسم این هتل در لیست بهترین هتل های اسیا قرار گرفته‌است.

هوشینویا کیوتو در دامنه کوهی منزوی و مشرف به رودخانه اوی قرار گرفته‌است و 25 اتاق آن در میان باغ‌های فراوان و درختان کهنسال پراکنده شده‌اند؛ افراهای سرخ‌رنگ پاییزی، شکوفه‌های گیلاس و کاج‌های سربه‌فلک‌کشیده. 

ساختمان‌های هتل دارای چشم‌انداز رودخانه هستند و توسط معمار، ری آزوما در آنجا به‌روزرسانی‌های حساسی با نقوش تصویری روی کاغذ کاراکامی بالای تخت‌ها، صفحه‌نمایش‌های سفید مینیمالیستی و وان‌های هینوکی انجام شد.

غذاهای هتل متنوع است؛ از غذاهای فصلی که با دقت خلاقانه‌ای سرو می‌شوند (فیله گوشت گاو و میسوی لوبیا قرمز پیچیده‌شده در برگ انجیر) تا صبحانه‌های بامخلفات زیاد داخل اتاق. این هتل آنقدر زیبا است که می‌توان ساعت‌ها نخوابید و در آنجا هایکو نوشت! 

رافلز سنگاپور

 بهترین هتل های اسیا

حتی افراد مسن در این هتل می‌توانند طراوتی دوباره پیدا کنند. این مکان، نمادین‌ترین هتل سنگاپور است که ابتدا در سال 1887 افتتاح شد. رافلز پس از یک دگرگونی دو ساله، در سال 2019 دوباره راه‌اندازی شد. بنای زیبای جدید، جذابیت‌های تاریخی ملی را در خود به رخ می‌کشد. برخی از چیزها بعد از بازسازی هتل تغییر نکرد؛ مانند یک لوستر کریستالی عظیم، دیوارهای آلابستر و کف‌های مرمری. در آنجا می‌توانید روی صندلی‌های مخملی بنشینید و در فضای صمیمی هتل، چای عصرانه معروف به نام رافلز را میل کنید. 

سوئیت‌های این هتل، حسی نوستالژی به مهمانان خود القا می‌کند. مبلمان شیک و چوبی تیره با کف‌پوش‌های چوبی هتل همخوانی دارد و جلوه‌ای زیبا به فضا می‌بخشد. البته بخش‌های مدرنی هم در هتل دارد. غذاهای هتل، تنوعی از طعم‌های محلی و بین‌المللی دارد؛ از غذاهای هندی شمالی تا منوهای آن سوفی پیک و آلن دوکاس، همه خوشمزه و لذیذ است.

نیهی سومبا، اندونزی؛ از بهترین هتل های لوکس اسیا

رفتن به این هتل، تجربه‌های لذت‌بخشی با خود به همراه دارد؛ به عنوان مثال، موج‌سواری، اقامت در ویلاهای ساخته‌شده از چوب بامبو که در باغ‌هایی زیبا و پوشیده از گل بوگنویل صورتی قرار دارد و سرگرمی‌های متنوع. به هرحال آنقدر می‌توان در این هتل کارهای گوناگون انجام داد که یک هفته اقامت نیز برای انجام آن‌ها کم است؛ مثلا پیک‌نیک در کنار تالاب‌ها و گشت‌های خرید با راهنما برای خرید کارهای چوبی سامبانیز و سبدهای بافته‌شده با شاخه‌های نخل. این مکان، یکی از بهترین هتل های اسیا است که تجربه اقامتی لوکس را به شما هدیه می‌دهد.

آمانسرا، سیم ریپ، کامبوج؛ از بهترین هتل های اسیا با گلدن‌تایمی خیره‌کننده

انسرا، سیم ریپ، کامبوج

خورشید کامبوج تند است. اما در اواخر بعد‌ازظهر، کمرنگ می‌شود و همه چیز  را به رنگ قهوه‌ای سینمایی تبدیل می‌کند. ساعت طلایی (گلدن تایم) به‌ویژه در هتل آمانسرا دوست‌داشتنی است؛ به طوری که از پشت دیوارهای بژ و به دور از شلوغی‌های مرکز شهر، جلوه‌ای خیره‌کننده دارد.

این هتل در سال 1962 تکمیل شد و شاهکاری از معماری خمرهای جدید است که تماماً کم شیار و منحنی است. پادشاه نورودوم سیهانوک، به معمار فرانسوی، لوران موند دستور داد تا مکانی  به عنوان مهمانخانه بسازد؛ مکانی که افراد برجسته از جمله ژاکلین کندی در هنگام بازدید از کامبوج در آنجا اقامت کردند. 

اگرچه آمانسارا پناهگاهی خنک و آرامی در برابر خیابان‌های شلوغ و آفتاب‌سوزان فراهم می‌کند و همچنین آبگرم درجه‌یکی ارائه می‌دهد، اما این تمام هدف هتل نیست. اغلب افراد به این دلیل به این هتل که یکی از هتل های برتر اسیا است می‌آیند که بقایای تماشایی دوران طلایی امپراتوری خمر و ارتباط با شهری پر رونق که بر گذشته‌ای پیچیده پیروز شده را مشاهده کنند؛ چراکه آمانسارا موقعیت خوبی برای انجام این کار دارد. این هتل که در آستانه مجتمع Angkor قرار گرفته‌است، برنامه‌هایی ترتیب داده که مهمانان را به این هدف برساند؛ مثلا گشت‌های تاریخی در میان خرابه‌ها یا بازدید از یک خانه چوبی خمر برای صرف ناهار. یکی از جذابیت‌های هتل این است که استخری گلی‌شکل دارد و شما می‌توانید در آنجا شنا کنید و از تماشای منظره غروب خورشید لذت ببرید.

Six Senses Punakha Bhutan بوتان

این هتل که یکی از هتل های لوکس اسیا است، با مکان‌های چوبی برای نماز و استخرهای تزئینی،  معماری الهام‌گرفته‌شده‌ای از سبک دزونگ دارد. هتل فضایی روستایی صمیمی دارد. از آنجا می‌توانید منظره‌ای از قله‌های پوشیده از برف، درختان کاج، شالیزارهای برنج سرسبز و پلکانی را مشاهده کنید. همچنین بعدازظهر در کافه‌ای که روی استخر قرار دارد بنشینید و چای میل کنید. 

19 سوئیت و ویلا در چندین ساختمان زرد در آنجا وجود دارد که بالکن‌های هرکدام منظره‌ای از کوه یا دره دارند. در فضای داخل، همه چیز از مبلمان گرفته تا طبقات، از چوب هیمالیا ساخته شده‌است. یک اجاق هیزم نیز روی تراس برای گذراندن بعدازظهری دنج قرار داده شده‌است. این برند به‌خاطر سلامتی شهرت دارد؛ بنابراین یک اسپا نیز در هتل وجود دارد. اما گزینه‌های سلامتی دیگری نیز دارد؛ مانند مدیتیشن، یوگای نیدرا و درمان‌هایی مانند درمان با روغن شیرودهارا که باعث ترشح ملاتونین می‌شود و خواب‌آور است.

فکرش را بکنید در این هتل که یکی از بهترین هتل های اسیا است، در میان مزارع چیلی قرمز و بادمجان پیاده‌روی کنید و به معبدی دورافتاده از قرن هفدهم برسید و در باغش استراحت کنید. بعدازظهرها در آب‌های سفید قایقرانی کنید یا به پیک‌نیک با خوراکی‌های خوشمزه بروید. همه این‌ها هیجان‌انگیز و جذاب است، مگر نه؟

The Upper House ، هنگ کنگ؛ یکی از بهترین هتل های اسیا

 بهترین هتل های اسیا

هنگ کنگ شهری است با کوه‌های زیبا، بندر چشمک‌زن، آسمان‌خراش‌ها و معابد کوچک دودی، غرفه‌های چوبی غذای ماهی و رستوران‌های پر زرق‌وبرق ستاره‌دار میشلین. بی‌شک اقامت در یکی از بهترین هتل های اسیا که در این کشور قرار دارد، تجربه فوق‌العاده‌ای است. هتلThe Upper House، 13 سال پیش افتتاح شد و آندره فو بومی هنگ کنگی آن را طراحی کرد. این هتل دارای چشم‎اندازهایی خیره‌کننده رو به بندر و کوه است.

از سوئیت آبگرم آنجا می‌توانید محله The Peak را تماشا کنید و در طبقه بالای آن، در رستوران جدید Salisterra، غذاهای خوشمزه دریایی و متنوع میل کنید.

The Leela Palace Bengaluru، هند

این هتل از نظر زیبایی‌شناسی ترکیبی از سبک‌های مختلف ست؛ معماری آرت دکو با مبلمان استعماری، هنر معابد هند جنوبی با صنایع دستی راجستانی، ستون‌های ماسه‌سنگی با ارتفاع بیش از ۲۰ فوت، لوسترهای کریستالی، نقاشی‌های دیواری با گل، فرش‌های دستباف و گل‌آرایی‌های زیبا. همه این‌ها باعث می‌شود که این هتل در فهرست بهترین هتل های اسیا قرار بگیرد.

جالب است بدانید که این هتل تقریباً تمام برق موردنیاز خود را از مزارع بادی خود تولید می‌کند و به بازدیدکنندگان امتیاز شارژ وسایل نقلیه الکتریکی می‌دهد. رستوران‌های این هتل باشکوه، غذاهای خوشمزه‌ای مانند سالاد، کلمد، مرغ سوخاری و دسرهای متعدد آماده می‌کنند تا اقامت مهمانان در آنجا مطبوع و لذیذ شود.

مسیرهای چای سیلان، هاتون، سریلانکا؛ یکی از بهترین هتل های اسیا

هاتون، سریلانکا

سخت است که در زیبایی تپه‌های سبز زمردی دره بوگاوانتالاوا که چهار ساعت با ماشین از کلمبو فاصله دارد، نفس نکشید. بی‌شک تجربه اقامت در این کشور که معدن چای ارگانیک است، لذت‌بخش و جذاب است. هتل چای سیلان به زیبایی بازسازی شده‌است. بخشی از آن، متعلق به برند چای محبوب سریلانکا، دیلما است. 27 اتاق این هتل در سرتاسر خانه‌های ییلاقی دوران استعمار پراکنده شده‌است. اقامت در آنجا مثل این است که در زمان به عقب برگشتیم؛ مبلمان عتیقه، تخت‌خواب‌های چهار پوستر، صندلی‌های چینی و حمام‌های پنجه‌ای. هر اقامتگاه در این هتل ویژگی‌های متمایز خود را دارد؛ شما دوست دارید در یکی از بهترین هتل های اسیا، اتاق استخردار انتخاب کنید، یا اتاق کنار دریاچه یا باغ؟ باید بگوییم هرکدام را که انتخاب کنید، توسط کارکنان فو‌ق‌العاده کارآمد و صمیمی از شما پذیرایی می‌شود.

سرآشپزهای ساکن این خانه‌های ییلاقی، هم منوی غذایی آماده دارند و هم آنچه شما می‌خواهید را می‌پزند؛ از برنج سنتی و کاری گرفته تا غذاهایی که معمولاً با چای درست می‌شوند، مانند فیله گوشت خوک که آهسته برشته می‌شود، با چای مداواتا، سیب و آلو.

اگر به آنجا رفتید، روزها در کنار مزرعه‌های چای قدم بزنید و چای‌چین‌هایی که لباس رنگارنگ پوشیده‌اند را تماشا کنید یا به قله آدام بروید و از مناظر آن لذت ببرید. برای صرف چای عصرگاهی به هتل برگردید و روی یک مبل، کنار آتش بنشینید و کتاب بخوانید.

هتل چهار فصل استانبول، ترکیه

این هتل که یکی از بهترین هتل های اسیا است، در ابتدا یک زندان بود که در سال 1918 ساخته شد و در سال 1996 به عنوان هتل چهار فصل استانبول در شهر سلطان احمد تغییر کاربری داد.

در سال 2022، هتل پس از یک طراحی مجدد دو ساله، با بازسازی داخلی توسط استودیویی مستقر در لندن به نام Goddard Littlefair، بازگشایی شد. اکنون در لابی‌ این هتل غرفه‌های شیرینی‌فروشی که شیرینی‌های ترکی می‌فروشد. صحافی، یک کتابفروشی عتیقه، یک بوتیک جواهرات خیره‌کننده قرار دارد. آبگرم در این هتل گسترش یافته و یک حمام و فضاهای درمانی خصوصی به آن اضافه شده‌است. نمازخانه‌اش پوشیده از کاشی‌هایی آبی است که آرامش را تزریق می‌کند. رستوران‌های هتل نیز غذاهای خوشمزه و متنوعی برای مهمانان سرو می‌کنند. اقامت در این هتل، تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

جمع‌بندی

در این مقاله به زیباترین هتل های اسیا اشاره کردیم. شما به کدام کشور اسیایی علاقه دارید؟ آیا هتلی در کشور محبوبتان در لیستی که معرفی کردیم، پیدا کردید؟ مشتاقیم که نظراتتان را درباره این مقاله برایمان بنویسید.

نظرات کاربران