Train to Harry Potter Studio
19 اسفند 1401
لندن

استودیو هری پاتر و سکوی 9 ¾ را از نزدیک ببینید!

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید یک جغد نامه‌ی پذیرش در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز را برایتان آورده است؟ خب، می‌خواهیم شما را با جایی آشنا کنیم که شانس قدم گذاشتن در دنیای جادویی هری پاتر را داشته باشید. از قدم گذاشتن در سکوی 9 ¾ گرفته تا نشستن در کوپه‌های قطار هاگوارتز و قدم زدن در کوچه‌ی دایگون، در استودیو هری پاتر می‌توانید قدم گذاشتن در تمام صحنه‌های مورد علاقه‌ی خود را تجربه کنید. فرقی نمی‌کند بیشتر طرفدار کتاب‌های هری پاتر‌ هستید یا فیلم‌ها، بازدید از این مجموعه‌ی خاطره‌انگیز را نباید از دست بدهید. 

تا به حال به این فکر کرده‌اید که فیلم‌های فوق‌العاده و به یاد ماندنی هری پاتر چطور ساخته شده‌اند؟ با بازدید از استودیو هری پاتر به جواب این سوال می‌رسید. استودیوی فیلم‌سازی برادران وارنر این بخش از مجموعه‌ی خود را مخصوص طرفداران پروپاقرص هری پاتر آماده کرده تا فرصتی داشته باشند که با نحوه‌ی ساخت فیلم آشنا شوند. در این استودیو مدل عظیمی از قلعه‌ی هاگوارتز را می‌بینید و حتی می‌توانید سوار بر یک جاروی پرنده مقابل صفحه‌ی سبز پرواز کنید. لباس‌های بازیگران را می‌بینید و می‌توانید در صحنه‌هایی که فیلم در آنها ساخته شده قدم بزنید.

بازدید از صحنه‌های فیلم‌برداری در استودیو هری پاتر

Harry Potter Studio

در استودیو هری پاتر می‌توانید از تالار بزرگ هاگوارتز تا کلبه‌ی روستایی هاگرید را بگردید. حتما به یاد داشته باشید که لوازم و لباس‌های بازیگران در طول فیلم‌برداری، وعده‌های غذایی و صحنه‌هایی که هری، رون و هرمیون را قبلا در آنها دیده‌اید به دقت تماشا کنید. در بازدید از استودیومی‌توانید وارد اتاق مشترک گریفیندور شوید و گشتی هم در دفتر دامبلدور بزنید. بخش هیجان‌انگیز در این بازدید سفری کوتاه به جنگل ممنوعه و دیدن موجودات افسانه‌ای و خطرناکی است که در آن زندگی می‌کنند.

از دیدن لوازم جادویی در استودیو هری پاتر لذت ببرید

یک اتاق بزرگ پر از لوازم جادویی پرطرفدار در استودیو هری پاتر منتظر شماست. در این اتاق می‌توانید جام تری‌ویزارد (مربوط به فیلم هری پاتر و جام آتش) و هورکراکس‌ها (مربوط به فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ) را ببینید. چوب جادوی 11 اینچی هری با پر ققنوسِ داخلش هم در این اتاق نگهداری می‌شود. درب تالار اسرار و لباس‌های رون را هم می‌توانید در این اتاق ببینید.

جاذبه‌های دیدنی مهم در بازدید از صحنه‌های فیلم‌برداری هری پاتر

وقتی به استودیوی برادران وارنر رسیدید باید قبل از ورود به مجموعه از بخش امنیتی عبور کنید. در بدو ورود چند فیلم کوتاه برای شما پخش می‌شود و بعد از آن می‌توانید گردش خود را آغاز کنید. در ادامه به چند جاذبه‌ی دیدنی مهم در استودیو اشاره می‌کنیم.

بازدید از تالار بزرگ هاگوارتز در استودیو هری پاتر

Hogwarts Great Hall in Harry Potter Studio

 اولین جاذبه‌ای که در استودیو هری پاتر می‌بینید تالار بزرگ هاگوارتز است که آن را با چهار میز بزرگ غذا پر کرده‌اند. تقریبا همه چیز در این تالار دقیقا همان چیزی است که در فیلم دیده‌اید، به جز سقف که آن را با جلوه‌های ویژه‌ی بصری به فیلم اضافه کرده‌اند. کلاه گروه‌بندی معروف و محل سخنرانی دامبلدور را نیز می‌توانید در این تالار ببینید.

قطار هاگوارتز اکسپرس

 یکی دیگر از جاذبه‌های استودیو، هاگوارتز اکسپرس است که به زیبایی حس و حال ایستگاه قطار کینگز کراس را منتقل می‌کند. با اینکه قرار نیست این قطار شما را به هاگوارتز ببرد اما می‌توانید وارد آن شوید و عکاسی کنید. برای اینکه بازدیدکنندگان فضای ایستگاه قطار را بهتر تصور کنند هرازگاهی صدای عبور قطار به گوش می‌رسد.

سکوی 9 ¾

 یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های استودیو هری پاتر سکوی معروف 9 ¾ است. گرچه صحنه‌های مربوط به این سکو در ایستگاه کینگز کراس فیلم‌برداری شده‌اند اما سکو را به همراه بخش‌هایی از ایستگاه در داخل استودیو بازسازی کرده‌اند. وقتی به اندازه‌ی کافی از راه رفتن روی سکو لذت بردید می‌توانید از فروشگاه کوچکی که همان نزدیکی قرار دارد خرید کنید.

گردش در کوچه‌ی دایگون در استودیو هری پاتر

Hogwarts Great Hall in Harry Potter Studio

 در استودیو هری پاتر می‌توانید در کوچه‌ی دایگون پرسه بزنید و ساختمان‌های کثیف و مغازه‌های فروش لوازم جادویی و متفرقه را از نزدیک ببینید. بازدید از مغازه‌هایی مثل «چوب‌دستی فروشی اولیوندر»، «فروشگاه لوازم کوییدیچ» و حتی «مغازه‌ی لوازم جادویی ویزلی» پاتِرهِد درون شما زنده می‌کند. جالب است بدانید ساخت مغازه‌ی افسانه‌ای برادران ویزلی سه ماه طول کشیده است.

عکاسی سوار بر جاروی پرنده

 بازدید از استودیو هری پاتر را با عکسی از خودتان بر روی جاروی پرنده کامل کنید. به همین منظور نمایشگرهای سبز در استودیو تعبیه شده است و شما با پرداخت چند دلار اضافه‌تر می‌توانید یک عکس به یاد ماندنی سوار بر جاروی پرنده با پس‌زمینه‌ای از هاگوارتز یا حتی شهر لندن داشته باشید.

بازدید از مکان‌های فیلم‌برداری خارج از استودیو هری پاتر

شما علاوه بر بازدید از استودیو می‌توانید از تورهای گردشی که شما را به مکان‌های فیلم‌برداری فیلم‌های هری پاتر در سطح شهر بندن می‌برند استفاده کنید. راهنمای تور که از قبل با او هماهنگ کرده‌اید مکان‌های مختلف فیلم‌برداری را یکی‌یکی به شما نشان می‌دهد. برخی از این مکان‌ها عبارتند از کوچه‌ی دایگون، بانک گرینگوت، سکوی 9 ¾ در ایستگاه کینگزکراس و مدرسه‌ی دنیل رادکلیف. راهنما نکات جالبی در مورد فیلم به شما می‌گوید و به تمام سوالات پاسخ می‌دهد. با بازدید از این مکان‌های خاطره‌انگیز می‌بینید که چطور جادوی دنیای هری پاتر مقابل چشمان‌تان زنده می‌شود. علاوه بر این در این تور فعالیت‌هایی به شما واگذار می‌شود که بر اساس آنها مشخص می‌شود به کدام گروه در مدرسه‌ی هاگوارتز تعلق دارید.

زمان بازدید از مجموعه‌ی برادران وارنر

Warner Bros. Collection

مجموعه‌ی برادران وارنر و استودیو هری پاتر همه روزه از ساعت 9:30 صبح  شروع به کار می‌کند و اولین تور گردشی در ساعت 10:30 صبح آغاز می‌شود و ساعت کاری مجموعه تا 8 شب ادامه دارد. آخرین اتوبوس مخصوصِ استودیو ساعت 8 شب به سمت لندن حرکت می‌کند.

برگشت از استودیو هری پاتر 

بعد از بازدید از استودیو، اتوبوس‌های مخصوص استودیوی برادران وارنر شما را به لندن برمی‌گردانند. در داخل اتوبوس با فیلم هری پاتر و سنگ جادو از شما پذیرایی می‌شود، فیلمی که یک نسل کامل را با دنیای جادویی هری و دوستانش آشنا کرد.

دسترسی به استودیو هری پاتر

با اتوبوس

 هر 20 دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه واترفورد به سمت استودیو حرکت می‌کند. اتوبوس‌های گلدِن تور هر یک ساعت یک بار از ایستگاه مرکزی لندن به سمت استودیو حرکت می‌کنند.

سفر با قطار به استودیو هری پاتر

Train to Harry Potter Studio

نزدیک‌ترین ایستگاه‌ قطار به استودیو هری پاتر ایستگاه واترفورد جانکشِن است.

با ماشین

اگر برای رفتن به استودیو از ماشین استفاده می‌کنید باید تابلوهای ترافیکی که شما را به سمت «استودیو برادران وارنر» هدایت می‌کند دنبال کنید. یا در سیستم SatNav آدرس زیر را وارد کنید: WD25 7LR

نکاتی که قبل از بازدید باید بدانید

از آنجا که استودیو هری پاتر یک جاذبه‌ی گردشگری محبوب در لندن به شمار می‌رود، بلیط آن معمولا به سرعت فروخته می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را از قبل خریداری کنید.

هر چند وقت یک بار رویداد ویژه‌ای در استودیو برگزار می‌شود. حتما قبل از خرید بلیط این رویدادها را بر روی سایت مجموعه بررسی کنید.

در صورت نیاز می‌توانید به کافه‌ی مجموعه مراجعه کنید و بعد از کمی استراحت و خوردن غذا به گردش خود ادامه دهید. اگر تمایلی به استفاده از کافه ندارید می‌توانید به همراه خود غذا ببرید و در اتاق مخصوص صرف غذا آن را میل کنید.

از آنجا که در بازدید از استودیو هری پاتر و همچنین مکان‌های فیلم‌برداری مسافت زیادی را باید پیاده‌روی کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما کفش راحت بپوشید و بطری آب به همراه داشته باشید.

کلام پایانی

کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز و نوستالژی به حساب می‌آید؛ اگر طرفدار این دنیای جادوییِ شگفت‌انگیز هستید بازدید از استودیو هری پاتر را حتما در برنامه‌ی سفر خود به لندن بگنجانید. در این متن کوتاه تنها بخشی از جذابیت‌های این جاذبه‌ی گردشگری را به شما نشان دادیم، امیدواریم با استفاده از این راهنما خاطره‌ای به یاد ماندنی از گشت و گذار در دنیای هری پاتر و دوستانش برای خود به جای بگذارید.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

نظرات کاربران