قشم
9 اسفند 1401
قشم

سفر چهار روزه به قشم؛ از فرودگاه تا ساحل!

سفر به مقصدی همچون جزیره قشم که دورتادورش را آب‌های فیروزه‌ای فراگرفته‌است و طبیعت، جاذبه‌های ارزشمندی به آن بخشیده، بی‌شک جزئی از بهترین، اسرارآمیزترین و هیجان‌انگیزترین سفرها برای شما خواهد بود. از آنجایی که زمان سفر برای بسیاری از گردشگران محدود است و در این فرصت کم نمی‌توانند از همه جاذبه‌ها دیدن کنند، ما در این مقاله از سایت سه‌کلیک تصمیم گرفتیم تا مانند یک تورلیدر مجازی، برنامه سفر چهار روزه به قشم را برای شما بچینیم؛ به طوری که بتوانید با خیال راحت به بازدید از پرطرفدارترین جاذبه‌های جزیره قشم بروید.

رزرو تور قشم

با ما و تور ارزان قشم همراه باشید!

چطوری به قشم برویم؟ (هواپیما، قطار یا ماشین؟)

قشم ایر

اولین چیزی که در برنامه‌ سفر به قشم مطرح می‌شود، انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر است. از آنجایی که قشم، یک جزیره در جنوب ایران است و فاصله زیادی تا اغلب شهرها دارد، سریع‌ترین گزینه پیشنهادی ما برای سفر، انتخاب هواپیما است. شما در هر نقطه از کشور که باشید، اگر هواپیما را انتخاب کنید، بعد از گذشت چند ساعت و بدون اینکه هیچ خستگی در تنتان بماند، می‌توانید به راحتی خود را به قشم برسانید و از باقی‌مانده ساعات روز خود برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید. ضمن اینکه برای رزرو بلیط هواپیمای قشم به راحتی در سایت سه‌کلیک و تنها با مراجعه به قسمت پرواز و جستجوی تاریخ مدنظرتان به سفر، می‌توانید بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید.

دریایی یا زمینی!

اما اگر به دلیل هزینه، هواپیما را انتخاب نمی‌کنید، باید به سراغ راه‌های زمینی و سپس راه‌ دریایی بروید. در اینجا باید ببینید که آیا می‌خواهید ماشین شخصی‌تان را به جزیره ببرید یا خیر. اگر قصد دارید همراه با ماشین شخصی به جزیره قشم بروید، باید خودتان را به بندر پل برسانید و از آنجا با پرداخت هزینه رفت‌وبرگشت، ماشین‎تان را توسط لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به جزیره قشم انتقال دهید. در این مسیر، ماشین شخصی شما به جزیره قشم و بندر لافت می‌رسد و از آنجا اتومبیل‌ خود را تحویل می‌گیرید و راهی محل اقامت خود در قشم می‌شوید.

اگر تمایل به بردن ماشین شخصی‌ به جزیره را ندارید، می‌توانید ماشین‌تان را در یکی از پارکینگ‌های رسمی و معتبر بندرعباس پارک کنید. سپس خودتان به اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا با اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید.

وقتی به جزیره قشم رسیدیم، در کجا اقامت کنیم؟

هتل آوینای قشم

شما می‌توانید طبق بودجه‌ای که دارید، برنامه اقامتی‌تان را برنامه‌ریزی کنید و در یکی از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بومگردی جزیره قشم ساکن شوید. پیشنهاد سایت سه‌کلیک برای شما هتل آوینای قشم است. این هتل 4 ستاره با کیفیت و امکانات مناسب توانسته رضایت مسافران را جلب کند. 

ناگفته نماند که سایت سه‌کلیک با سیستم رزرواسیون آنلاین، امکانی را برای شما فراهم آورده تا به آسانی و تنها با مراجعه به قسمت هتل، تاریخ مدنظرتان برای سفر را جستجو کنید تا سایت به صورت هوشمند و از میان چندین هتل، بهترین پیشنهادات را دراختیار شما قرار دهد.

پس از اینجای مقاله به بعد، ما مبدأ سفر چهار روزه خود به قشم را هتل آوینا درنظر می‌گیریم.

رزرو هتل در قشم با سه کلیک!

چگونه در جزیره قشم جابه‌جا شویم؟

در جزیره قشم اغلب جاذبه‌های گردشگری با فاصله از هم قرار دارند. اگر ماشین شخصی داشته باشید، مشکلی برای جابه‌جایی ندارید، اما اگر این امکان برایتان مهیا نبود، تاکسی، ون و ماشین اجاره‌ای در قشم وجود دارد و می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از مسافران علاقه زیادی به سوار شدن در تاکسی و جابه‌جایی‌های متناوب را ندارند، به همین دلیل اجاره ماشین شخصی گزینه خوبی برای این دسته از افراد است.

روز اول برنامه سفر به قشم

روز اول، روزی است که شما وارد هتل می‌شوید و بعد از کمی استراحت و دوش گرفتن ترجیح می‌دهید به جاذبه‌های گردشگری که نزدیک به هتل قرار دارند بروید. در ادامه ما به چند مکان که به هتل آوینا قشم نزدیک هستند اشاره می‌کنیم و شما می‌توانید به انتخاب خود و طبق وقت باقی‌مانده‌ای که در طول روز دارید، چندتا از آن مقاصد را انتخاب کنید.

جاذبه‌های گردشگری اطراف هتل آوینای قشم

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها: قلعه پرتغالی‌ها در فاصله 362متری از هتل آوینا قرار دارد و شما می‌توانید فقط با پنج دقیقه پیاده‌روی به این جاذبه تاریخی سفر کنید. این قلعه که متعلق به دوران استثمار جزیره به دست پرتغالی‌ها است، بخش‌های مختلفی همچون انبارهای گوناگون اسلحه، آب‌انبار بزرگ، اتاق‌های سربازخانه، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالار را دارا می‌باشد.

غار نمکدان: غارنوردی در نمکدانی بزرگ با قندیل‌های مرمرین نمکی آویزان از سقفش و جوی‌های آب‌نمک جاری در کف، تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای سفر چهار روزه به قشم است. این غار سه دالان دارد که مسیر دالان اول برای بازدید عموم، راحت است.

روز دوم برنامه سفر چهار روزه قشم

برای روز دوم سفر، بازدید و ماجراجویی در جاذبه‌های اسرارآمیز ژئوپارک قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه، درواقع مسیری صخره‌ای است که هرچه در آن پیش می‌روید، صخره‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر و شیب سنگ‌های کف بیشتر می‌شود. در هنگام ورود به این دره با تندیس سر سه نگهبان و چهار چاه آب روبه‌رو می‌شوید که آب شیرین بومیان منطقه را تأمین می‌کند.

جنگل حرا

جنگل حرا

ورود به جنگل حرا همانند ورود به یک جنگل دریایی است. وقتی سوار بر قایق به این جنگل همیشه سبز می‌روید، درختانی را می‌بینید که ریشه‌های درهم‌تنیده‌شان سر از آب بیرون آورده‌اند. هنگام مد، درختان حرا به زیر آب دریا فرومی‌روند.

دره ستارگان

دره ستارگان یکی از جاذبه‌های طبیعی قشم است که در اثر پدیده‌های فرسایشی مانند وزش باد و جاری شدن آب به وجود آمده‌است. ستون‌های مخروطی و سوزنی‌شکل مرتفع در سراسر این دره طوری برافراشته شده‌اند که چشم‌اندازی خارق‌العاده‌ای ایجاد کرده‌اند.

جزایر ناز

جزایر ناز در حقیقت دو جزیره با سنگ‌های مسطح است که صخره‌ها اطرافش را پوشانده‌اند. برای بازدید از این جزیره باید صبر کنید تا آب دریا پایین بیاید و باریکه‌راهی برای رسیدن به جزیره باز شود.

سومین روز از برنامه سفر چهار روزه به قشم

برای سومین روز سفر به قشم برای شما برنامه‌ای هیجان‌انگیز داریم. قرار است به دو جزیره شگفت‌انگیز نزدیک به قشم سفر کنید که خاک و ساحل آنجا شما را به وجد می‌آورد. می‌توانید صبح تا ظهر به یک جزیره و ظهر تا غروب را به جزیره دیگر بروید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام

هنگام یکی از جاذبه‌های قشم است و ورود به آنجا تنها از مبدأ قشم و به وسیله لنج یا قایق‌های تندرو امکان‌پذیر است.ساحل نقره‌ای، سنگ مادر و دختر و تأسیسات بندرانگلیسی‌ها از جمله جاهای دیدنی شگفت‌انگیز این جزیره به شمار می‌آید. تازه می‌توانید با مراجعه به بازارهای سنتی آنجا بخشی از سوغاتی خود را خریداری کنید.

جزیره سرخ هرمز

این ساحل که در میانه تنگه هرمز قرار دارد، با خاک سرخ و خاک رنگارنگ کوه‌هایش معروف است. قدم زدن در ساحل سرخ هرمز، بازدید از کوه‌هایی با خاک‌های نارنجی، زرد، سبز، طلایی، صورتی سفید، خاکستری، آبی و قهوه‌ای دره رنگین‌کمان و رسوبات نارنجی و سفید غار الهه نمک، تجربه‌ای خاطره‌انگیز برایتان رقم می‌زند.

آخرین روز از برنامه سفر چهار روزه به قشم

این روز به تفریحات دریایی و غواصی اختصاص دارد. خلیج فارس یکی از زلال‌ترین آب‌ها را دارد که موجودات دریایی رنگارنگی زیادی در زیر آب‌های آن زندگی می‌کنند. به علاوه، چشم‌انداز این دریا از نمای بالا به قدری فوق‌العاده‌ست که تا همیشه در خاطرتان باقی می‌ماند.

پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم

پارک زیتون که در 2 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد، علاوه بر تفریحات دریایی متنوعی که در خود گنجانده، یک مرکز غواصی به نام دلفین نیز در نزدیکی خود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید زیر نظر مربیان و با استفاده از تجهیزات، به زیر آب بروید و از تماشای ستاره‌های دریایی، لاک‌پشت‌ها، عروس‌های دریایی، مرجان‌ها و انواع ماهی‌های رنگارنگ لذت ببرید.

از جمله تفریحات آبی موجود در این پارک می‌توانیم به پاراسل، شاتل و جت‌اسکی اشاره کنیم.

از آنجایی که بعد از شنا و آب‌تنی، خستگی در بدنتان می‌ماند، بعد از تفریحات آبی می‌توانید به رستوران‌های نزدیک پارک، مانند رستوران شب‌های طلایی بروید و بعد از صرف غذا برای استراحت به هتل برگردید. هنگام غروب نیز می‌توانید خریدهایتان را در مراکز خرید اطراف هتل انجام دهید.

 مراکز خرید اطراف هتل آوینای قشم

بازار بزرگ بین‌المللی ستاره

 مرکز خرید ستاره قشم که جزء همه چیز فروشی‌های قشم است، از هتل آوینا 1 کیلومتر و 748 متر فاصله دارد. در این مرکز خرید همه چیز از لوازم آشپزخانه، سیسمونی نوزاد، صنایع‌دستی گرفته تا پوشاک با قیمتی مناسب و کیفیت بالا پیدا می‌شود. همچنین تفریحاتی مانند موزه حیوانات تاکسیدرمی، سالن بیلیارد و بازی‌های کامپیوتری را نیز شامل می‌شود.

بازار سنتی قدیمی قشم

بازار سنتی قدیمی قشم

بازار سنتی قشم از جمله بازارهای قدیمی قشم است که مغازه‌های فروش پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، شال و روسری و انواع لوازم خانگی را دارا می‌باشد. فاصله این بازار تا هتل آوینای قشم تنها 571 متر است.

مرکز خرید خلیج فارس قشم

در این مرکز خرید، فروشگاه‌های پوشاک، لوازم الکترونیکی و خانگی وجود دارد و در فاصله 2 کیلومتر و 821 متری از هتل آوینای قشم واقع شده‌است.

مجتمع تجاری سیتی‌سنتر 1 و 2

این مرکز خرید، اجناس لوکس و گران‌قیمت را شامل می‌شود. تنوع فروشگاه‌ها در سیتی‌سنتر بالا است و یک شهربازی نیز برای کودکان در خود جای داده‌است. این مجتمع تجاری 2 کیلومتر و 822 متر از هتل آوینای قشم فاصله دارد.

در سفر چهار روزه به جزیره قشم، در کدام رستوران‌ها غذا بخوریم؟

برای معرفی رستوران، تصمیم گرفتیم چندی از بهترین رستوران‌های قشم که غذاهای دریایی، محلی و فست‌فود را ارائه می‌دهند، به شما پیشنهاد بدهیم تا شما طبق میلتان از میان آن‌ها چند گزینه را برای صرف وعده‌های غذایی خود انتخاب کنید.

غذای دریایی تازه!

رستوران الوند
  • رستوران قلعه قشم (که غذاهایش بستگی به صید صیادان دارد و بیشتر، شب‌ها باز است) در فاصله 2.2 کیلومتری از هتل آوینا
  • رستوران الوند در فاصله 1.9 کیلومتر از هتل آوینا
  • رستوران آبشار در فاصله 2.4 کیلومتر از هتل آوینا
  • رستوران خوان‌بوم در فاصله 1.3 کیلومتر از هتل آوینا

فست فودها!

  • رستوران خاله در فاصله 500 متری از هتل آوینا
  •  رستوران خوان‌بوم در فاصله 1.3 از هتل آوینا
  • فست‌فود لبنانی فطائر 950 متر از هتل آوینا

غذای ایرانی!

  • رستوران نعیم در فاصله 2.3 کیلومتر از هتل آوینا
  • شب‌های دفاری در فاصله 11 کیلومتری از هتل آوینا

سوغاتی از کجا بخریم؟

بازار سنتی بزرگ قشم

یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید، بازار سنتی بزرگ قشم است که در این مقاله به آن اشاره کردیم. از آنجایی که این بازار به هتل آوینا نزدیک است، با مراجعه به آن، می‌توانید انواع سوغاتی‌های خوراکی و غیرخوراکی را به عنوان نشانی از قشم خریداری کنید.

ناگفته نماند که بازارهای سنتی جزیره هنگام و هرمز نیز گزینه‌های خوبی برای خرید سوغاتی‌های ساخته‌شده با صدف، لباس‌هایی با دوخت‌های محلی و وسایل ساخته‌شده با شاخه و برگ درخت خرما و همچنین انواع نان و کیک هستند.

به خانه برگردیم

حالا که برنامه سفر چهار روزه به قشم تمام شد، وقت رفتن به خانه فرا رسیده‌است. بسته به ساعت بلیط پروازتان و البته اگر با ماشین می‌روید طبق ساعت مدنظرتان برای برگشت، می‌توانید غذا را یا در رستوران هتل یا در یکی از رستوران‌های اطراف هتل آوینا میل کنید. ضمن اینکه تا زمان بلیط می‌توانید دوباره سری به بازارها و مراکز خرید قشم بزنید.

نظرات کاربران