کشتی به قشم
23 بهمن 1401
قشم

چگونه به قشم سفر کنیم؟ ماشین، هواپیما و یا قطار؟

جزیره قشم به دلیل زیبایی‌های اعجاب‌انگیز، از سواحل نقره‌فام گرفته تا جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید، همواره مسافران و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. افرادی که قصد سفر به این جزیره را دارند، در یک دغدغه باهم مشترک هستند؛ چگونه به قشم سفر کنیم؟از آنجایی که سفر به قشم از مسیرهای مختلفی انجام می‌پذیرد، در این مقاله تصمیم گرفتیم تمام راه‌های ورود به جزیره قشم را بررسی کنیم.

رزرو تور قشم

چگونه با ماشین به قشم سفر کنیم؟

چگونه با ماشین به قشم سفر کنیم؟

سفر با ماشین شخصی هم عالمی دارد. چمدان‌ها را در صندوق عقب ماشین می‌گذارید، لباس راحت می‌پوشید و زیبایی‌های هر شهر را از پشت شیشه ماشین با عشق رسیدن به مقصد تماشا می‌کنید.

گروهی از مسافران چون علاقه دارند سفر تفریحی شهر به شهر داشته باشند، برای سفر از ماشین شخصی استفاده می‌کنند. گروهی دیگر هم به دلیل کاهش هزینه‌های سفر، ماشین شخصی را گزینه مناسبی می‌دانند.

گروه سوم هم مایلند جاذبه‌های گردشگری قشم را با ماشین شخصی خود تماشا کنند.

به هرحال جزء هر کدام از این دسته‌ها باشید، باید به تمام مسیرهای رسیدن به قشم واقف باشید.

برای سفر به قشم با ماشین شخصی، دو مسیر وجود دارد.

مسیر اول سفر به قشم با ماشین شخصی

عبور از شهرهای اصفهان، شیراز، جهرم و لار برای رسیدن به بندر پل. بعد از رسیدن به این نقطه، ماشین شخصی خود را با استفاده از لندینگ‌کرافت به جزیره قشم می‌رسانید. 

مسیر دوم سفر به قشم با ماشین شخصی

عبور از شهرهای یزد و سیرجان برای رسیدن به بندرعباس. سپس از آنجا به بندر پل بروید و ماشین خود را با استفاده از شناورهای خودروبر به جزیره قشم برسانید.

نکته اول: اگر قصد دارید همراه با ماشین شخصی به جزیره قشم بروید، باید خودتان را به بندر پل برسانید و از آنجا با پرداخت هزینه رفت‌وبرگشت، ماشین‎تان را توسط لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به جزیره قشم انتقال دهید. در این مسیر، ماشین شخصی شما به جزیره قشم و بندر لافت می‌رسد و از آنجا اتومبیل‌ خود را تحویل می‌گیرید و راهی محل اقامت خود در قشم می‌شوید.

نکته دوم: اگر تمایل به بردن ماشین شخصیتان به جزیره را ندارید، می‌توانید ماشین‌تان را در یکی از پارکینگ‌های رسمی و معتبر بندرعباس پارک کنید. سپس خودتان به اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا با اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید.

فاصله بندرعباس تا قشم با لنج نزدیک به 20 کیلومتر است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی بین 40 تا 60 دقیقه برای رسیدن به جزیره زمان لازم است. فاصله بندر پل تا قشم نیز تقریباً همین اندازه است اما باید توجه داشت که فرایند ورود و خروج و ترخیص خودروها ممکن است زمان‌بر باشد.

چگونه با هواپیما به قشم سفر کنیم؟

چگونه با هواپیما به قشم سفر کنیم؟

سفر با هواپیما ممکن است نسبت به سفر با ماشین و قطار هزینه بیشتری داشته باشد، اما بر کسی پوشیده نیست که بسیار سریع، راحت و امن است. شما در هر نقطه از ایران که باشید، با خرید بلیط هواپیما بعد از طی ساعاتی محدود به مقصد می‌رسید. خوبی سفر به قشم با هواپیما این است که خستگی راه در تنتان نمی‌ماند و هر زمان که به قشم برسید، می‌توانید گشت‌وگذار در جزیره را شروع کنید.

سایت سه‌کلیک در این زمینه به کمک شما آمده تا طبق برنامه‌ریزی شما، بهترین پرواز را برایتان مشخص کند. تنها کافی است وارد بخش پرواز سایت شده و در آنجا تاریخ پیشنهادی خود را جستجو کنید.

دو مسیر پرواز برای جزیره قشم وجود دارد: مسیر مستقیم و مسیر غیرمستقیم.

در مسیر مستقیم شما از تهران، مشهد، اصفهان و شیراز با پرواز مستقیما به جزیره قشم می‌رسید. اما اگر به هر دلیلی از جمله انتخاب زمان شلوغ برای سفر و پر بودن ظرفیت هواپیما موفق نشدید به صورت مستقیم به قشم سفر کنید، می‌توانید با پرواز به بندرعباس بروید و سپس از آنجا به قشم.

به صورت کلی، سفر با هواپیما مزیت‌های زیادی از جمله سرعت بالا، دریافت خدمات هوایی، راحتی سفر، امنیت بیشتر و عدم تحمل ترافیک و شلوغی جاده را دارد. با هواپیما بدون هیچ دغدغه و نگرانی لذت سفر خود را دو چندان کنید.

رزرو بلیط هواپیما قشم با سه کلیک!

آیا می‌شود با قطار به قشم سفر کرد؟

مسافرانی که برای سفر به قشم اصرار به انتخاب مسیر زمینی داشته باشند، قطار هم گزینه مناسبی است. شما می‌توانید با قطار به نزدیک‌ترین شهر به قشم، یعنی بندرعباس بروید و از آنجا از اسکله شهید حقانی، خود را به اتوبوس‌های دریایی برسانید و به جزیره قشم بروید.

جاذبه‌های مسیر و راحتی قطار از مزیت‌های خوب سفر با قطار به جزیره قشم است؛ اما برای کسانی که حوصله مسیر طولانی را ندارند، ممکن است کمی خسته‌کننده باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید از تهران با قطار به قشم بروید، چیزی در حدود 15 تا 18 ساعت در راه هستید.

چگونه با اتوبوس دریایی از بندرعباس به قشم برویم؟

اتوبوس دریایی

همانطور که اشاره کردیم، بعد از رسیدن به بندرعباس، باید خود را به اسکله شهید حقانی برسانید تا از آنجا از طریق سوار شدن در اتوبوس‌های دریایی به جزیره قشم بروید. اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا از قبل باید برای سوار شدن در این اتوبوس‌ها هماهنگی صورت بگیرد؟

پاسخ این سؤال وابسته به شرایط جوی است. اگر شرایط جوی مساعد باشد، اتوبوس طی حدودا 50 دقیقه شما را به جزیره قشم می‌رساند، اما اگر هوا طوفانی باشد، امکان رفتن وجود ندارد. به همین علت بهتر است که از قبل با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و پیگیر شرایط جوی در تاریخ مدنظرتان شوید.

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت 6 صبح تا 23:30 شب است و زمان رسیدن به جزیره قشم، 50 دقیقه است.

آیا می‌شود ماشین شخصی را با قطار به جزیره قشم برد؟

در ادامه مقاله چگونه به قشم سفر کنیم، به یکی دیگر از پرسش‌های متداول شما پاسخ می‌دهیم. پرسشی تحت عنوان: آیا امکان حمل ماشین شخصی با قطار وجود دارد یا خیر؟

بله قطارهایی وجود دارد که واگن‌های خودروبر دارند و شما می‌توانید ماشین شخصی‌تان را با استفاده از این قطارها راهی بندرعباس و از آنجا اگر تمایل داشتید به جزیره قشم برسانید.

چگونه با اتوبوس به قشم سفر کنیم؟

سفر به قشم با اتوبوس همانند سفر به قشم با ماشین شخصی است با این تفاوت که برای این سفر، خصوصا اگر فاصله شهرتان تا جزیره قشم زیاد باشد، باید پوست کلفت بوده و حوصله زیادی داشته باشید.

هرچه فاصله شهر محل سکونتتان تا جزیره قشم بیشتر باشد، هزینه اتوبوس بیشتر است. به علاوه اینکه اتوبوس توقف‌های زیادی دارد و این توقف‌ها موجب می‌شود تا زمان رسیدن به مقصد طولانی‌تر شود. 

اگر همچنان اصرار دارید با اتوبوس به قشم سفر کنید، برای طول مسیر خوراکی‌های موردنیاز و سرگرمی‌هایی مانند کتاب، فیلم و… همراه با خود داشته باشید تا مسیر هرچه سریع‌تر برایتان به اتمام برسد.

چگونه با کشتی به قشم سفر کنیم؟

کشتی به قشم

سفر با کشتی به قشم همانند دیگر مسیرها امکان‌پذیر است. شما در هر شهری که باشید، باید خود را به بندرعباس برسانید و از آنجا از طریق یکی از سه بندر (شهید حقانی، شهید باهنر و پل) با تهیه بلیط به جزیره قشم بروید.

معرفی یک راه به‌صرفه برای کاهش هزینه‌های سفر به قشم

همانطور که گفتیم، روش‌های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد. اما اگر بخواهیم به یک مقصد جدید مانند جزیره قشم برویم یا یک جاذبه طبیعی را از نزدیک ببینیم، بهترین راه خرید تور قشم است. هزینه رزرو تور نسبت به خرید جداگانه هتل و بلیط هواپیما، کمتر است.

کلام پایانی

اگر تا قبل از این مقاله، جزء آن دسته از افرادی بودید که مدام از دیگران می‌پرسیدید که چگونه به قشم سفر کنیم، اطمینان داریم که بعد از خواندن این مقاله، هیچ علامت سؤالی نسبت به این موضوع در ذهنتان باقی نمی‌ماند. پس حالا که صورت مسئله برایتان شفاف شده و جزیره قشم با دستان بخشنده‌اش شما را به سمت خود دعوت کرده، برنامه‌ای برای سفر به قشم بریزید تا تجربه قدم برداشتن در این جزیره اسرارآمیز را به کارنامه سفرهای خود اضافه کنید.

نظرات کاربران