حمل و نقل در قشم
19 خرداد 1402
قشم

راهنمای حمل و نقل در قشم؛ اجاره خودرو یا ون؟

دیدنی‌های قشم کم نیست. از دره ستارگان تا تنگه چاهکوه و جنگل حرای معروف. برای تماشای تمام دیدنی‌های قشم باید علاوه بر وقت کافی و حوصله، وسیله نقلیه مناسب داشته باشید چرا که فاصله میان جاهای دیدنی قشم زیاد است. جزیره به تازگی دارای چند دستگاه اتوبوس شده است و حمل و نقل عمومی آن‌چنان رونقی در جزیره کوچک قشم ندارد. بنابراین باید با راه‌های مختلف حمل و نقل در قشم آشنا شوید و بهترین برنامه‌ریزی را قبل از سفر انجام دهید.در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است به حمل و نقل در قشم بپردازیم؛ از وقتی که وارد فرودگاه می‌شوید تا وقتی که می‌خواهید در قشم بگردید.

رزرو تور قشم

تور ارزان قشم را رزرو کرده اید؟

وقتی وارد فرودگاه می‌شوید

فرودگاه

وقتی وارد فرودگاه می‌شوید سه امکان برای حمل و نقل در قشم پیش رو دارید. اول اینکه هنگام پر کردن فرم رزرو هتل درخواست ترانسفر رایگان فرودگاهی را هم ثبت کنید و وقتی وارد فرودگاه شدید با ون یا تاکسی ترانسفر رایگان به هتل بروید.

راه دوم استفاده از تاکسی یا ون فرودگاه است که درست روبروی فرودگاه قرار دارند. هزینه این تاکسی‌ها بالاست و از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند. و راه سوم اجاره خودرو در فرودگاه است. می‌توانید خودرو با راننده یا بدون راننده اجاره کنید. یادتان باشد که قبل از حرکت مدارک لازم برای اجاره خودرو را بردارید. 

حمل و نقل در قشم؛ خودرو شخصی

اگر با خودرو شخصی به جزیره قشم سفر کرده باشید امکان صرفه‌جویی در بخش زیادی از هزینه‌های سفر وجود دارد چرا که هزینه تاکسی دربستی و اجاره خودرو در کیش زیاد است. برای سفر به قشم با خودرو شخصی باید از مسیر بندرعباس بگذرید و با کمک کشتی‌های خودروبر یا همان لندیکرافت از دریا عبور کنید. سفر دریایی شما با لندی کرافت حدود دو ساعت طول خواهد کشید. برای پیدا کردن مسیرتان از هتل به مراکز خرید و جاهای دیدنی می‌توانید از نقشه آنلاین جزیره قشم استفاده کنید. 

تاکسی دربستی؛ گران‌ترین راه حمل و نقل در قشم

تاکسی

اگر با هواپیما راهی جزیره قشم شده‌اید اولین و راحت‌ترین راه برای گردش در جزیره گرفتن تاکسی دربستی است. معمولا فاصله بین جاهای دیدنی قشم زیاد است و برای استفاده از تاکسی دربستی باید هزینه‌ای جداگانه در نظر بگیرید. گردش با تاکسی در جزیره گران‌تر از اتوبوس و ون است. 

ایستگاه‌های تاکسی جزیره قشم به قرار زیر است: 

ایستگاه تاکسی درگهان و طولا: قشم، بلوار رجایی، نرسیده به بلوار بسیج.

ایستگاه تاکسی بلوار پیامبر اعظم: قشم، بلوار پیامبر اعظم، بلوار سپیدار. 

ایستگاه تاکسی نماز جمعه: قشم، بلوار پیروزی، بلوار سپیدار، بین کاج و نارون. 

اتوبوس؛ تازه‌ترین روش حمل و نقل در قشم

برای کسانی که با گردش در شهر به وسیله اتوبوس مشکلی ندارند پیشنهاد می‌کنیم به جای تاکسی دربستی سراغ اتوبوس‌های قشم بروند. اتوبوس‌های قشم چند دستگاه بیشتر نیست و مانند جزیره کیش رونق زیادی ندارد. می‌توانید محل ایستگاه‌های اتوبوس قشم از پذیرش هتل بپرسید. 

اجاره خودرو؛ بهترین روش حمل و نقل در قشم

اجاره خودرو

ایستگاه‌های اجاره خودرو در جزیره قشم نیز وجود دارد و می‌توانید بسته به تعداد روزهایی که در جزیره اقامت دارید یک خودرو اجاره کنید. همه نوع خودرو با توجه به بودجه و شرایط شما وجود دارد و می‌توانید برای گردش در جزیره اجاره کنید. از خودروهای لوکس و گران‌قیمت تا خودروهای ارزان‌تر و معمولی. می‌توانید خودرو را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید. همچنین یادتان باشد مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو را با خود داشته باشید. 

اجاره ون؛ بهترین انتخاب برای خانواده‌های پرجمعیت

یکی دیگر از گزینه‌های حمل‌ونقل اقتصادی در سفر به قشم برای گروه‌های دوستان و خانواده‌ها اجاره ون است. پس اگر به همراه دوستان و خانواده وارد جزیره قشم می‌شوید به جای اجاره چند خودرو یک ون اجاره کنید و از گردش در جزیره زیبای قشم لذت ببرید. 

مراکز اجاره خودرو در قشم

در این قسمت از مقاله مراکز اجاره خودرو بدون راننده جزیره قشم را معرفی می‌کنیم:

شرکت پارسا ارمغان قشم: خیابان امام شافعی، میدان انقلاب درگهان؛ 09176113211

یوروپکار: قشم، فرودگاه بین‌المللی قشم؛ 09177970087

سخن پایانی

قشم جزیره‌ای بکر و دوست داشتنی است که منظره کشتی‌ از اسکله‌ها هر کسی را وسوسه می‌کند تا چند روزی را در جزیره قشم بگذراند. با این حال گاهی مسافران از چگونگی حمل و نقل عمومی در جزیره بی‌خبر یا کم‌اطلاع‌اند و در نتیجه سفرشان بدون برنامه‌ریزی قبلی خواهد بود. 

در این مقاله هر آنچه برای گردش در جزیره قشم نیاز داشتید بررسی کردیم؛ دانستیم حمل و نقل در قشم چگونه است و از کدام مراکز باید خودرو بدون راننده اجاره کنیم. پس اگر برای سفر به قشم برنامه‌ریزی می‌کنید این مقاله برای شما مفید خواهد بود. امیدواریم خوش بگذرد.

نظرات کاربران