لندن
15 خرداد 1401
لندن

جنگل‌ های لندن؛ از جنگل قلب چوبی تا جنگل های دولویچ

جنگل‌های لندن

هر کجا که باران و برف زیادی ببارد؛ قطعا حاصلخیز و سرسبز خواهد بود. لندن هم از این قاعده مستثنی نیست؛ با وجود آب و هوای معتدل و مرطوب، پوشش‌های گیاهی متنوع و چشم نوازی دارد که از دیدن آن سیر نخواهید شد. لذت نفس کشیدن در هوای پاک، دیدن درختان سربه فلک کشیده و قدم زدن در میان آن‌ها با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. لندن شهری مملو از پارک‌ها و جنگل‌های وسیع است. مهم نیست به دنبال قدم زدن، پیک نیک یا دوچرخه سواری باشید؛ جنگل‌های زیبای لندن همواره آغوش سبزشان را برای شما باز کرده‌اند. بیایید با یکدیگر به اعماق جنگل‌ های لندن سفر کنیم.

قبل اط سفر به سرزمین درختان، دوست دارید راهنمای سفر به لندن را داشته باشید؟ (لینک مقاله)

جنگل‌ های لندن برای عاشقان پیاده روی

جنگل‌های لندن

این جنگل‌ها به بخش‌هایی از شهر لندن نزدیک هستند و به راحتی قابل دسترس‌اند؛ فقط مطمئن شوید کفش‌های راحت و استاندارد می‌پوشید.

هایگیت وود (Highgate Wood)

جنگل‌های لندن

هایگیت وود جنگلی قدیمی با درخت‌های بزرگ و بلند قامت است که در میان خود یک مسیر پیاده‌روی بسیار زیبا دارد. این مسیر در بین درختان می‌پیچید و تصاویر خارق‌العاده‌ای را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد. همین طور که در حال قدم زدن و لذت بردن از آب و هوا و زیبایی این جنگل هستید با دیدن گونه‌های مختلف پرندگان به وجد خواهید آمد. البته اشاره کنیم که در وسط این جنگل باستانی یک زمین کریکت بزرگ وجود دارد که بسیار محبوب است. کافه‌ها، سرویس بهداشتی و زمین‌های بازی هم از امکاناتی هستند که برای راحتی و آسایش شما قرار داده شده‌اند.

آدرس:  جاده Muswell Hill

جنگل بارنزبری (Barns bury Wood)

جنگل‌های لندن

جنگل بارنزبری همانند یک جواهر کوچک به عنوان ذخیره‌گاه طبیعی لندن شناخته می‌شود. شاید به اندازه دیگر جنگ‌های لندن وسعت نداشته باشد؛ اما سرشار از آرامش و لذت است. وقتی به درون آن قدم می‌گذارید از شلوغی‌های شهر دور شده و ساعاتی را در این جنگل مخفی گم شوید. در هنگام پیاده‌روی انتظار دیدن تیغ دم دراز، سوسک گوزن کوچک‌تر، وزغ معمولی را داشته باشید؛ چراکه طیف وسیعی از آن‌ها در این جنگل زندگی می‌کنند. آدرس: ورودی بارنزبری وود در خیابان کرسنت، خارج از خیابان هانتینگدون است

از جنگل‌ های لندن خوشتان آمده است؟

جنگل‌ های لندن؛ مخصوص دوچرخه‌سواری

تعطیلات آخر هفته یا روز‌های استراحت فرقی نمی‌کند؛ وقت آن رسیده که سوار دوچرخه شوید! دوچرخه سواری در جنگل‌ های لندن با تماشای طبیعت سرسبز و خیره کننده آن قطعا تجربه‌ای خواهد بود که دوست دارید هر روز تکرار شود.

جنگل Epping (Epping Forest)

جنگل‌های لندن

وسعت 2400 هکتاری جنگل Epping مسیرهای زیاد با مناظر فوق‌العاده دیدنی را برای دوچرخه سواری در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر این جنگل را انتخاب می‌کنید؛ هر بار مسیرهای تازه‌ای را کشف خواهید کرد و هیچ وقت تکراری نمی‌شود. با این حال، حوضچه‌های آرام، جنگل‌های باستانی، قسمت‌های رسمی و حتی علفزارهای وسیع گزینه‌های در اختیار شما هستند؛ بسته به حال و هوای خود یک مسیر را انتخاب و شروع به دوچرخه سواری کنید.

آدرس:  در جاده Chingford  

جنگل اوک هیل وودز (Oak Hill Woods)

جنگل‌های لندن

جنگل اوک هیل وودز، مکانی زیبا مملو از درختان بلوط و زبان گنجشک است. این جنگل در دره‌ای زیبا قرار دارد که هر فصل آن شگفتی‌های خاص خود را دارد. مسیرهای خاکی همراه با شیب بهترین مکان برای دوچرخه سواری هستند. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توانید برای پیک نیک به هیل وودز بروید. زیرانداز خود را بردارید و در زیر سایه خنک درختان سربه فلک کشیده آن استراحت کنید.

آدرس: منطقه Oakwood Parade

جنگل های دولویچ (Sydenham Hill and Dulwich Wood)

جنگل‌ های لندن

جنگل های دولویچ با داشتن بیش از 200 گونه درخت و گیاه بهشتی زیبا با مناظری خیره کننده است. مسیرهای پیاده روی در این جنگل ناهموار هستند و به دلیل شیب‌ها، پله ‌های زیادی قرار داده شده است. با این حال، مسیرهای طبیعی فراوانی برای دوچرخه سواری پر هیجان وجود دارد که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد.  

آدرس: جاده چوبی کرسنت

با دیگر جاهای دیدنی لندن آشنا شوید! (لینک مقاله)

جنگل‌ های لندن برای رانندگی

سوار ماشین خود شوید یا یک تاکسی کرایه کنید و از گرمای شهر به جنگل‌های بکر و دیدنی بروید. سفرهای یک روزه‌ای که حال و هوای شما را دگرگون می‌کند.

جنگل براکسبورن وودز (Broxbourne Woods)

جنگل‌ های لندن

براکسبورن وودز، یکی از چهار جنگلی که ذخیره‌گاه طبیعی ملی را تشکیل می‌دهد، چیزی فراتر از درختان و حیات وحش است. در دل جنگل، انواع مجسمه های چوبی حکاکی شده هنری را خواهید دید؛ از سربازان رومی گرفته تا گراز وحشی. براکسبورن وودز را برای گذراندن تعطیلات همراه دوستان و خانواده‌تان انتخاب کنید. چرا که چیزی فراتر از یک جنگل برای پیک نیک است. صحنه‌های جذاب در مسیر مجسمه سازی، درختان بلند قامت در کنار حیات وحش در انتظار شما خواهند بود. آدرس: جاده Brickendon

جنگل قلب چوبی (Heartwood Forest)

جنگل‌ های لندن

جنگل قلب چوبی بزرگترین جنگل بومی در نزدیکی لندن است که به تازگی 600 هزار درخت در آن کاشته شده، بخش‌های وسیع این جنگل با مسیرهای زیبایی به هم متصل شده‌اند. شما می‌توانید در میان آن‌ها رانندگی کنید و از دیدن مناظر بکر و زیبای آن لذت ببرید. این زمین‌ها عمدتاً کشاورزی بودن که با کاشت درخت به یک شاهکار شگفت‌انگیز تبدیل شده‌اند. پس وسایل پیک نیک خود را بردارید و به دل جنگل Heartwood بروید و ساعاتی سرشار از آرامش را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.

آدرس: جنگل Heartwood در جاده بین Wheathampstead و Sandridge قرار گرفته و در شمال روستای Sandridge است.

جنگل Ruislip Woods

جنگل‌ های لندن

یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین جنگل‌های باستانی لندن Ruislip Woods است. به لطف تنوع خیره‌کننده جنگل‌ها، مراتع، برکه‌ها، نهرها و باتلاق‌ها که طیف گسترده‌ای از حیات‌وحش را به خود جذب می‌کند. از طرف دیگر می‌توانید در سواحل شنی آن شنا و ریلکس کنید؛ البته در فصل تابستان. در اطراف جنگل بساط پیک نیک را به راه بیندازید یا در مسیرهای جنگلی آن از دوچرخه سواری لذت ببرید. آدرس: جاده Reservoir

در آخر اگر اهل جاهای هیجان انگیز هستید، سری به چشم لندن بزنید! (لینک مقاله)

در آخر

لندن شهری پر جنب و جوش با تفریحات و سرگرمی‌های بسیار و مکان‌های دیدنی جذاب است. در این شهر هر نوع گردشی که بخواهید وجود دارد؛ از تئاتر و خرید گرفته تا رویدادهای ورزشی و زندگی شبانه آن. اما خوب برای برخی فضای آرام و سرسبز در اولویت قرار دارد؛ جایی که بتوانند از شلوغی شهر دور شده و به استراحت بپردازند. جنگل‌ های لندن قطعا بهترین گزینه برای این افراد است. ما در این مقاله لیستی را عنوان کردیم که امیدواریم در پیدا کردن جنگلی بکر در نزدیکی شما، کمک کننده باشد.

همین الان بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید.

نظرات کاربران