پانزده مکان جذاب برای عکاسی در امارات

امارات متحده عربی با طیف وسیعی از مناظری مانند سواحل و تفرجگاه‌های مختلف تا تپه‌های شنی بی پایان و کوه‌های ناهموار، مقصدی عالی برای عکاسان است. از لحاظ فرهنگی عکاسان می‌توانند بازارهای باستانی در هوای باز با کوچه‌های باریک و پر از مغازه و همچنین خطوط شهری با آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده مدرن به عنوان سوژه پیدا کنند و از عکاسی در امارات دبی لذت ببرند.

بازدیدکنندگان امارات دبی هرگز نباید از پلیس یا ساختمان‌های دولتی یا نظامی یا پایگاه‌های آن‌ها عکس بگیرند. همچنین باید به خاطر داشته باشند که این کشور قوانین حریم خصوصی سختگیرانه‌ای دارد و بدون اجازه نمی‌توانید از شخصی عکس بگیرید. در ادامه مطلب ۱۵ مکان مناسب و جاذبه های دیدنی دبی برای عکاسی در امارات را معرفی‌ خواهیم کرد

نخل جمیرا

نخل جمیرا نمادیی دبی ساخته شده توسط بشر است که شکلی مانند یک نخل خرما غول پیکر دارد.

شبه جزیره به دریا متصل است و شکل برگ‌ها با هتل‌های لوکس، اقامتگاه‌های مجلل و سایر مکان‌های توسعه یافته طراحی شده‌اند. شما می‌توانید از بسیاری از سواحل و تفرجگاه‌های اقیانوسی آن عکس‌های عالی بگیرید؛ به ویژه آن‌هایی که در منظره اقامتگاه ساحلی جمیرا یا هتل برج العرب قرار دارند.

راس الخیمه از دیگر گزینه ها برای عکاسی در امارات

راس الخیمه یکی دیگر از موارد در امارات متحده عربی است که در کنار دبی واقع شده و با ماشین یک ساعت فاصله دارد.

این مکان سواحل زیبایی دارد به ویژه منطقه تفریحی که در اطراف جزیره مرجان است . برای عکاسی از صحرا بیشتر منطقه بین رک (RAK) و دبی که با تپه‌ای شنی خام پوشیده شده است طرفدار دارد. بسیاری از شرکت‌هایس مسافرتی تورهایی را ارائه می‌دهند که شما را برای چند ساعت به  دیدن تپه‌های شنی می‌برند و عکاسی در امارات را برای‌تان لذت‌بخش می‌کند.

قلعه ضیا بهترین انتخاب برای عکاسی در امارات

این قلعه تاریخی در راس الخیمه و در قرن 18 ساخته شده و در بالای تپه‌ای با چشم‌انداز گسترده‌ای از منطقه اطراف وجود دارد. قلعه و تپه از دیگر چشم‌اندازهای اطراف برجسته‌تر هستند و عکس‌های خوبی را می‌توان از این چشم‌انداز گرفت. همچنین خرابه‌های قلعه بالای تپه با اتاق‌ها و ساختارهای مختلف سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی در امارات هستند.

جبل جائیس مکانی هیجان انگیز برای عکاسی در امارات

این کوه در مرز تا حدودی در راس‌الخیمه و بخشی در عمان واقع شده است و بلندترین نقطه در امارات متحده عربی است و می‌تواند عکاسی در امارت را خاطره‌انگیز کند. جاده‌ها کوه را به قله متصل می‌کنند جایی که مسیرهای پیاده‌روی و مناطق دیدنی زیادی وجود دارد.

برج خلیفه جذاب ترین سوژه برای عکاسی در امارات

بلندترین ساختمان و بلندترین بنای جهان برای عکاسان که باید دید، برج خلیفه است. شما می توانید با آسانسورهای سریع‌السیر خود را به مناطق بالایی برج برسانید و برای گرفتن بهترین عکس‌ها به بخش‌های فضای باز بروید. اگر لنز دید گسترده‌ای دارید می‌توانید از مناطق اطراف فواره دبی در مرکز خرید دبی عکس‌های عالی بگیرید و عکاسی در امارات را تجربه کنید.

دیرا از دیگر مکان ها برای عکاسی در امارات

این منطقه که به سرعت در حال ناپدید شدن است و به نام قدیمی دبی نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی نهر دبی واقع شده است. کوچه‌های باریک و بازار معمولی عربی شبیه مدینه تضادی برای مناطق مدرن و مجلل دبی ایجاد می‌کند. ادویه و عطر بازارها با نمایش چشم‌نواز ادویه‌ها و محصولات رنگارنگ سوژه‌های عالی را برای عکاسی در امارات ایجاد می‌کنند.

7: آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

آکواریوم دبی در داخل یک مرکز خرید واقع شده است و این مکان عالی برای عکاسی در امارات و زیر آب است. آن‌ها تجربیاتی مانند ورود به قفس کوسه در زمان تغذیه را برای شما امکان‌پذیر می‌کنند. در این بخش شما از یک کلاه ایمنی استفاده می‌کنید که یک خط هوایی به آن متصل است و هیچ تجربه غواصی لازم ندارد. همچنین می‌توانید از تغذیه پرتوهای مانتا، کوسه‌ها و کینگ‌کراک نیز عکس بگیرید و هنر را در محیطی جادویی را از نزدیک لمس کنید.

لوور ابوظبی

قسمت داخلی موزه پاریس در خاورمیانه با آثار هنری باورنکردنی پر شده است، اما این ساختمان خود یک اثر هنری است. این مکان عالی برای عکاسی معماری، با طیف گسترده‌ای از سطوح و سازه‌ها به همراه چشم‌اندازهای عالی از افق شهر است. موزه ساحل روی مجموعه‌ای از سازه‌های جزیره‌ای قرار دارد که ظاهرا روی آب شناور هستند.

مسجد شیخ زاید

بزرگترین مسجد امارات در ابوظبی است و می‌تواند بیش از 40.000 نمازگزار را در خود جای دهد. این بنا از نظر معماری بسیار دیدنی است و مناره‌هایی ساخته شده از سنگ مرمر سفید و با طراحی طلا دارد. این مسجد با آینه آب احاطه شده است که مسجد را منعکس می‌کند و در شب کل ساختمان به زیبایی روشن می‌شود. برای کسانی که اولین تجربه عکاسی در امارات را دارند، به یادماندنی خواهد کرد.

نهر دبی و جذابیت آن برای عکاسی در امارات

نهر دبی منطقه‌ای است که دولت شهر به عنوان یک بندر تجاری آغاز به کار کرده است. این نهر بیشتر به یک رودخانه شباهت دارد و با هتل‌ها، رستوران‌ها و تفرجگاه‌های کنار آب هم خط است. قایق‌های نمادین به نام آبراس که مردم را از در این نهر جا‌به‌جا می‌کنند برای عکاسی در امارات بسیار مناسب است.

جزیره النور نمایی زیبا برای عکاسی در امارات

این مکان جذاب برای عکاسی در امارات شارجه است. جزیره‌ای در وسط دریاچه خالد که به یک بهشت گرمسیری تبدیل شده است می‌تواند بهترین مکان را برای عکاسی در امارات برای شما فراهم کند. از موارد برجسته و خوش‌عکس می‌توان به باغ‌های گسترده، تاسیسات هنری در حال تغییر و خانه پروانه‌ها اشاره کرد. خانه پروانه‌ها یک محوطه بزرگ است که با هزاران پروانه پر شده.

عجمان محوطه ای کوچک اما عالی برای عکاسی در امارات

عجمان کوچکترین بخش از نظر مساحت زمین است. اندازه عجمان فقط حدود 100 مایل مربع( 260 کیلومتر مربع) است و کاملا توسط شارجه احاطه شده؛ اما مناظر طبیعی و مناطق تاریخی زیبایی را برای عکاسی در امارات ارائه می دهد. منطقه اصلی ساحل دارای چندین قلعه قدیمی و مسجد بزرگ عجمان کورنیش است.

فجیره بهشتی جذاب برای عکاسی در امارات ام القوین

 فجیره بهشتی جذاب برای عکاسی در امارات ام القوین

امارت فجیره در شمال غربی امارات متحده عربی قرار دارد و تنها شهری است که فقط در امتداد خلیج عمان دارای خط ساحلی است. خلیج عمان زمینه‌ای چشمگیر برای عکاسی در امارات را فراهم می‌کند که تاریخ زیادی در این جا وجود دارد؛ از جمله مسجد البدیه در قرن پانزدهم ساخته شده و قدیمی‌ترین مسجد در امارات متحده عربی را به شمار می‌رود.

یکی دیگر از مکان های مناسب عکاسی در امارات ام القوین

یگر از مکان های مناسب عکاسی در امارات ام القوین

اگر شما عاشق تاریخ و عکاسی باستان‌شناسی هستید، منطقه ام القوین مکانی عالی برای بازدید است. این منطقه کم‌ترین جمعیت را دارد و در شبه جزیره‌ای با وسعت زیاد واقع شده است.

ال مادام از دیگر نقاط مناسب عکاسی در امارات

ال مادام از دیگر نقاط مناسب عکاسی در امارات

ال مادام مکان بی‌نظیر و منحصربه‌فردی برای عکاسی در امارت شارجه است. ال مادام دهکده‌ای متروکه است که به آرامی توسط صحرا احیا می‌شود. تضاد ساختمان‌های رنگ‌آمیزی شده با ریختن شن و ماسه از پنجره‌ها و درها، یک محیط کاملا بی‌نظیر را فراهم می‌کند.

هنگام طلوع و غروب خورشید بهترین عکس‌ها را خواهید گرفت.برای دسترسی به سایت به 4 در 4 نیاز خواهید داشت. این منطقه حدود یک ساعت از جنوب شرقی مرکز دبی فاصله دارد و عکاسی در امارات را برای‌تان ماندگار خواهد کرد.

نظرات کاربران