Toronto

20 تا از حقایق جالب و باورنکردنی درباره تورنتو که نمی‌دانید!

تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کاناداست. این شهر، به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود؛ چرا که حقایق جالب متعددی درباره تورنتو وجود دارد که به‌طور قابل‌توجهی مردم را به خود جلب کرده است. این شهر، فراتر از هنر، فرهنگ و تاریخ غنی، به‌عنوان یکی از شهرهای محبوب سراسر جهان شناخته می‌شود. در این‌جا ما شما را با 20 واقعیت جالب و هیجان‌انگیز درباره تورنتو آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

همین حالا بلیط هواپیما تورنتو را رزرو کنید!

تورنتو قبلا یورک نامیده می‌شد

حقایق درباره تورنتو

یکی از حقایق جالبی که درباره تورنتو برشمریم، نام قبلی آن است. این شهر کانادایی، از آگوست 1793 تا مارس 1834، با نام یورک شناخته می‌شد. در آگوست 1793، Simcoe که مسئول شهر بود، نام یورک را به آن داد. یورک، دومین پایتخت کانادای علیا و پیش از آن، شهر قدیمی تورنتو به شمار می‌رفت. 

تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کاناداست

تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی‌ست. این شهر تقریبا 3 میلیون نفر جمعیت دارد. حقیقت جالبی که درباره تورنتو صادق است، آن است که این شهر، در حال حاضر سریع‌ترین رشد جمعیت را در آمریکای شمالی دارد.

بیش از 1000 سال قدمت دارد

یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره تورنتو برشمریم، قدمت بیش از 1000 ساله آن است. در اواخر عصر یخ‌بندان، تقریبا 12.500 سال پیش، تورنتو به‌وجود آمد. قبل از سال 1000 میلادی، گروهی از مردم بومی به این منطقه نقل‌مکان و شهرکی را تاسیس کردند. این شهرک، در طول سال‌ها تکامل یافت تا به رونق امروزه رسید.

اولین سالن تئاتر مجهز به تهویه هوا در این شهر مستقر شد

Toronto Theatre

یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره تورنتو برشمریم، ساخت تئاتر رویال الکساندراست. این تالار در سال 1907، توسط Cawthra Mulock که سرمایه‌گذار ساختمان سبک هنرهای زیبا بود و جوان‌ترین میلیونر تورنتو به‌ حساب می‌آمد، ساخته شد. ساختمان تئاتر رویال الکساندر، اولین سازه اسکلت فلزی در تورنتو به شمار می‌آمد که دارای لوسترهای کریستالی، سنگ مرمر و پرده‌های ابریشمی و مخمل بود. هم‌چنین این ساختمان، اولین خانه سرگرمی در کانادا بود که تهویه مطبوع داشت. در آن زمان، برای خنک‌ کردن فضا و رد و بدل شدن هوا در سالن، در زیر ساختمان گودال‌هایی حفر می‌کردند و در آن‌ها یخ می‌گذاشتند.

تورنتو اولین لامپ‌های خیابانی گازسوز را در کانادا ساخت

یکی دیگر از حقایق جالب تاریخی درباره تورنتو، ساخت لامپ‌های خیابانی گازسوز آن است. این شهر، در تلاش برای کمک به زیرساخت‌ها، تامین امنیت و آسایش مردم منطقه، اولین لامپ‌های خیابانی با چراغ‌های گازسوز را در سال 1841 ساخت. چارلز دیکنز، نویسنده و رمان‌نویس انگلیسی نیز، از آن‌ها برای توصیف صحنه‌های خیابانی یکی از رمان‌های خود استفاده کرد.

ساخت برج CN، 40 ماه طول کشید

یکی دیگر از حقایق جالب تاریخی درباره تورنتو، ماجرای ساخت برج CN است. ماجرا از این قرار است که در دهه 1960، تورنتو با رشد سریعی مواجه شد و ساختمان‌ها و برج‌های بلند بسیاری در آن ساخته شد. اما مشکلی که وجود داشت این بود که برج‌های انتقال نمی‌توانستند سیگنال‌های رادیویی و تلویزیونی را به‌طور موثر پخش کنند؛ در نتیجه، نیاز به ساخت یک برج انتقال جدید و مرتفع‌تر در آن شهر حس شد. سرانجام در سال 1973، ساخت این برج با بیش از 1500 کارگر آغاز شد و حدود 40 ماه به طول انجامید. پس از تکمیل، برج CN به بلندترین برج جهان در آن زمان تبدیل شد. هم‌چنین این سازه می‌توانست سیگنال‌ها را به‌طور مؤثری به مسافت‌های دور و درازی ارسال کند. امروزه، برج CN یکی از جاذبه‌ های دیدنی تورنتو به شمار می‌آید.

بیش از 10 میلیون درخت در این شهر کاشته شده است

حقایق درباره تورنتو

حقیقت جالب دیگری که درباره شهر تورنتو صادق است آن است که این شهر شبیه به یک کلان‌شهر مدرن به نظر می‌رسد. بیش از 10 میلیون درخت در این شهر کاشته شده است؛ رقمی که تقریبا 27 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد. آمارها نشان داده که 25 درصد تورنتو را جنگل‌ها پوشش می‌دهد. هم‌چنین قدیمی‌ترین درختی که در این شهر کاشته شده، درخت بلوط قرمزی‌ست که با قدمتی 300 ساله، در شمال شهر قرار دارد. اگر به‌دنبال ماجراجویی یا جنگل‌نوردی هستید، تورنتوی همیشه سرسبز، بهترین مقصد برای سفر شماست.

تنها قلعه آمریکای شمالی در تورنتو جای دارد

یکی دیگر از واقعیت ‌های جالب درباره تورنتو آن است که تنها قلعه آمریکای شمالی را در خود جای داده است؛ کاسا لوما یا کازا لوما، همان قلعه شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. جالب است بدانید که پیروان برخی از فرقه‌ها، بر کازا لوما خرده می‌گیرند و از آن به‌عنوان یک عمارت یاد می‌کنند؛ نه قلعه. این قلعه، در حال حاضر یکی از جاذبه‌ های دیدنی تورنتوست و همه‌روزه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. 

یانگ، یکی از طولانی ترین خیابان‌های جهان است

یکی دیگر از حقایق جالبی که درباره تورنتو برشمریم، آن است که طولانی‌ترین خیابان جهان در این شهر قرار دارد. خیابان یانگ، با طولی نزدیک به 200 کیلومتر، به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اگرچه برخی اشاره کرده‌اند که بخشی از این خیابان، یک بزرگراه جداگانه است؛ اما صرف‌نظر از این اختلافات، هم‌چنان طولانی‌ترین خیابان جهان به حساب می‌آید.

بزرگ‌ترین مجتمع خرید زیرزمینی جهان در تورنتو قرار دارد

World underground shopping complex in Toronto

PATH، بزرگ ترین مجتمع خرید زیرزمینی جهان، در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. این مرکز خرید، یک فضای زیرزمینی 30 کیلومتری دارد و توسط شبکه‌ای از تونل‌ها و مسیرهای پیاده‌روی، بیش از 70 ساختمان در مرکز شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. حقیقت جالبی که درباره این مرکز خرید صدق می‌کند آن است که هدف اولیه طراحان PATH، ساخت مجتمع تجاری نبوده؛ اما در ادامه، ساختمان بر این اساس تکامل یافته است. جالب است بدانید که PATH، بیش از 1200 فروش‌گاه خرده‌فروشی و دست‌فروشی را گردآوری کرده تا روی پیاده‌رو، اجناس خود را به فروش برسانند؛ PATH میزبان بزرگ‌ترین دستفروشان و خرده‌فروشان خیابانی‌ست.

بیش از 43 هزار سوئیت دارد

از آن‌جایی که تورنتو شهر پر گردشگری‌ست و همیشه جمعیت زیادی از افراد به این شهر رفت‌و‌آمد می‌کنند، هتل‌های بسیار زیادی را نیز برای آسایش خاطر مسافران فراهم آورده است. واقعیت جالب آن است که تعداد اتاق‌های هتل‌های تورنتو به عدد 43 هزار می‌رسد. این شهر، سالانه میزبان بیش از 40 میلیون مسافر و گردشگر خواهد بود؛ بنابراین جای تعجبی نیست که تعداد زیادی اتاق داشته باشد.

تورنتو چندفرهنگی‌ترین شهر جهان است

یکی دیگر از حقایق جالب درباره تورنتو آن است که بیش از 200 نژاد در این شهر ساکنند. در واقع، حدود 50 درصد از جمعیت شهر متولد تورنتو نیستند. هم‌چنین در این شهر، مردم به بیش از 180 زبان صحبت می‌کنند و تنها 50 درصد از مردم به زبان انگلیسی که زبان اصلی آن‌هاست، صحبت می‌کنند.

تورنتو، میزبان بیش از 30 فستیوال در سال است

حقایق درباره تورنتو

جایگاه تورنتو، به‌عنوان شهر فرهنگی شماره یک کانادا غیرقابل انکار است. یکی از حقایق جالب درباره تورنتو این است که سالانه بیش از 30 جشنواره را میزبانی می‌کند. از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره Winterlicious، جشنواره Ukie، فستیوال رژه زامبی‌ها و غیره اشاره کرد. در جشنواره Winterlicious، که دو بار در سال برگزار می‌شود، رستوران‌ها نمایشی ویژه از سبک آشپزی و تنوع غذاهای خود ارائه می‌دهند؛ هدف از برگزاری جشنواره Ukie نیز، نشان دادن فرهنگ شهر تونتو به گردشگران و مردم محلی‌ست.

جشنواره کاریبانا، جایگاه اول جشنواره‌های کانادا را دارد

در بین جشنواره‌های کانادا، جشنواره کاریبانا رتبه اول را دارد. این جشنواره که برای بزرگ‌داشت سنت‌ها و فرهنگ کارائیب برپا می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های خیابانی آمریکای شمالی‌ست. جشنواره کاریبانا در تابستان برگزار می‌شود و همه‌ساله میزبان حداقل 2 میلیون بیننده است.

پایتخت فرهنگی کاناداست

بسیاری از شهرهای کانادا، در فرهنگ، موسیقی، هنر و رقص خوب عمل کرده‌اند، اما تورنتو بهترین نمایش‌های تئاتر، رقص و موسیقی را برگزار می‌کند. در این میان، شهرهای دیگری مانند ونکوور و مونترال نیز در این زمینه‌ها خوب پیش‌رفته‌اند؛ اما تورنتو هم‌چنان حرف اول را می‌زند. این شهر، به‌قدری در اجرای نمایش تئاتر، رقص و هنرها زبانزد بوده که در اجرای تئاتر انگلیسی، لندن و نیویورک رقیب و هم‌پای آن است. این یکی از حقایق جالب درباره تورنتو به شمار می‌رود.

باغ وحش تورنتو یکی از بزرگترین باغ وحش‌های جهان است

Toronto Zoo

باغ‌وحش تورنتو، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های جهان و بزرگ‌ترین باغ‌وحش در کانادا به شمار می‌رود. این باغ‌وحش، از سال 1974 راه‌اندازی شده است. یک حقیقت جالب درمورد باغ‌وحش تورنتو این است که بیش از 16 هزار حیوان را در خود جای داده است؛ این رقمی قابل‌توجه است. این جاذبه دیدنی، امکان بازدید از حیوانات، به‌همراه آموزش و سرگرمی را برای تمامی گروه‌های سنی فراهم آورده است.

کتاب‌خانه عمومی تورنتو، حدود 10 میلیون کتاب دارد

نمی‌توان این حقیقت جالب را درباره تورنتو نادیده گرفت که شهر عاشقان کتاب است؛ چرا که کتاب‌خانه عمومی آن، بیش‌ترین تعداد نسخه‌های چاپی از یک کتاب را در خود جای داده است. این کتاب‌خانه، بیش از 100 شعبه دیگر دارد و در شعبه اصلی، حدود 10 میلیون کتاب قرار داده شده است. اگر از عاشقان کتاب و کتاب‌خوانی هستید، به کتاب‌خانه عمومی تورنتو سر بزنید.

بیش از 8 هزار رستوران دارد

یکی دیگر از حقایق جالب درباره تورنتو آن است که این شهر بیش از 8 هزار رستوران دارد. با توجه به تنوع فرهنگی تورنتو، طبیعی‌ست که طیف متنوعی از غذاها و رستوران‌های متنوع در این شهر موجود باشد؛ بنابراین اگر شما از عاشقان شکم‌گردی هستید، به خوب جایی سفر کرده‌اید.

یک زوج سارق در این شهر وجود داشت!

حقایق درباره تورنتو

یکی از حقایق عجیب و جالب درباره تورنتو آن است که یک زوج جنایتکار آمریکایی در آن، دست به سرقت می زدند. بانی الیزابت پارکر و کلاید چستنات بارو، به سرقت‌های بانکی خود مشهور بودند و علاوه بر آن، از فروش‌گاه‌های کوچک و خانه‌های روستایی دزدی می‌کردند. نگران وسایل و اموال‌تان نباشید؛ چرا که آن دو، درست یک‌ ماه بعد از فرار کردنشان، در سال 2016 دستگیر شدند.

حقیقتا تورنتو رابطه خوبی با گرافیک دارد

یکی دیگر از حقایق جالب درباره تورنتو، رابطه آن با گرافیک است. در Kings West تورنتو، یک کوچه به طول 2 کیلومتر قرار دارد که با طرح‌های گرافیکی زیبا تزئین شده است. این کوچه، پر از دیوارنوشته‌ها و نقاشی‌های خیابانی خلاقانه است. پیشنهاد می‌کنیم به آن‌جا بروید و عکس بگیرید.

در آخر

حقایق جالب و شگفت‌انگیز زیادی درباره تورنتو وجود دارد؛ از چنهدفرهنگی بودن آن گرفته تا بزرگ‌ترین باغ‌وحش جهان، کتب‌خانه مشهور با تعداد نسخه‌های بسیار از هر کتاب و بسیاری از چیزهای دیگر. اگر به‌دنبال کشف فرهنگ، سرگرمی‌ها و جاذبه ‌های دیدنی آن هستید، هیچ راهی بهتر از بازدید از این شهر وجود نخواهد داشت.

نظرات کاربران