20 مرداد 1400
جهانگردی

11 جاذبه توریستی عجمان و ام القوین دبی

اگرچه این دو شهر یعنی عجمان و ام القوینبه اندازه سایر مناطق امارات متحده عربی گزینه­ های مناسب برای گشت­ و­گذار ندارند، اما امارات کوچک عجمان و جاذبه توریستی ام القوین را به طور کامل از لیست بازدیدهای برنامه سفر خود حذف نکنید. جاذبه توریستی عجمان یک نوار عالی از ساحل ماسه سفید است و برای کسانی که قصد تهیه بلیط هواپیما به دبی را دارند و می‌خواهند آخر هفته خود را در ساحل شنی آرام بگذرانند، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

رزرو تور دبی

در حالی که هر دو آن‌ها برای کسانی که قصد دارند درک نسبتاً عمیق‌تری از  تاریخ و فرهنگ در امارات متحده عربی به دست بیاورند، انواع مناظر کمتر دیده شده را ارائه می­نماید. در ادامه به بررسی جاذبه‌های این دو شهر توریستی می‌پردازیم.

سواحل عجمان

سواحل عجمان جاذبه توریستی امارات

به منظور بررسی جاذبه توریستی عجمان در وهله اول باید توجه داشت که خط ساحلی اطراف عجمان توسط هتل ­های لوکس احاطه شده است که هرکدام از آن‌ها شن و ماسه­ های خاص سفید بکر دارند. اگر به دنبال یک زمان آرام برای بهره‌گیری از آفتاب و شن و ماسه می­گردید، در میان برخی از زیباترین سواحل در امارات متحده عربی‌، این مکان جایی است که می‌توانید برای استراحت انتخاب کنید. افراد غیر مهمان معمولاً می‌توانند با پرداخت از ساحل و امکانات هتل استفاده کنند؛ در غیر این صورت می­توانند به ساحل عمومی در امتداد لبه ی مرکز شهر مراجعه نمایند. اگر قصد دارید که یک روز آفتابی را با آرامش سپری کنید سواحل عجمان را می­تواند به عنوان بهترین گزینه در نظر بگیرید.

موزه عجمان

موزه و جاذبه توریستی عجمان

قلعه قرن هجدهم که زمانی اولین خط دفاعی عجمان بود، اکنون موزه و جاذبه توریستی عجمان است. نمایشگاه‌ها در این جا به سبک زندگی محلی سنتی، با مدل­های زندگی معمولی روزمره و همچنین یک گالری عالی با نمایش انواع یافته­ های باستان‌شناسی از مناطق اطراف که مورد توجه علاقه ­مندان به تاریخ است، را در راس توجه قرار می­دهد. همچنین اسناد، عکس‌ها و نسخه‌های خطی رسمی نشان‌گر تأسیس عجمان به عنوان یک امارت است.

حیاط ساختمان عجمان دوو

تصویرجاذبه گردشگری حیاط ساختمان عجمان دوو

در ضلع شمالی نهر عجمان، حیاط دوو به عنوان بزرگترین مرکز قایق بادبانی در دنیا و جالب­ترین جاذبه توریستی عجمان است. دوو با استفاده از ابزارهای سنتی و مهارت­ های دستی ساخته می­شود که اشتیاق و علم ساخت آن بدون در نظر گرفتن طرح اصلی، از نسلی به نسل دیگر ارائه می­شود. در حیاط دوو در عجمان کارگران سرعتی این صنعت در مسابقات قایق موتوری دبی شرکت می‌کنند. در این منطقه به طور همزمان حدود 20 تا 30 قایق ساخته می­شود و هر کسی که علاقه­ مند به این صنعت باستانی است قطعاً باید برای بازدید از این مکان وقت بگذارد.

موهایت جاذبه توریستی عجمان

منطقه باستانی موهایت در حومه شهر واقع شده و جاذبه توریستی عجمان است. این مورد در سال 1986 زمانی که کارگران در حال نصب یک لوله جدید فاضلاب بودند، کشف شد. مقبره‌ای دایره ­ای شکل از نوع ام النار کشف شد و عملیات نجات آغاز گردید.

نمونه‌های متعددی از ظروف سرامیکی ام النار با سنگ نرم و نقاشی شده و همچنین بیش از 3000 مهره، دو تمبر، تعدادی وسیله مسی و بقایای چندین نفر کشف شد. در زمان کشف، مقبره موهایت اولین مدرک اشغال یا حضور جمعیت ام النار در امارات شمالی بود.

مرکز شهرو جاذبه توریستی عجمان

در مقایسه با سایر شهرهای امارات، جاذبه توریستی عجمان مکانی خواب آلود است. این شهر بندری در امتداد یک نهر قرار گرفته است که شهر را به دو قسمت تقسیم می­کند و دارای یک تفرجگاه دلپذیر در کنار آب است و به ساحل خوب با ماسه سفید ختم می­شود. اکتشافات باستان‌شناسی در اطراف جاذبه توریستی عجمان شواهدی را نشان می­دهد که این شهر محل زندگی مهمدر عصر مفرغ بوده است. روستاهای کوهستانی ماناما، با قلعه کوچک و ماسفوت که به سنگ مرمر رنگارنگ مشهور است، در دسترس شهر قرار دارند که به راحتی می­توان به بازدید از آن­ها پرداخت.

جاذبه توریستی عجمان منطقه الزوره

اگرچه هنوز ساخت این منطقه به پایان نرسیده است، اما این توسعه جدید ساحلی پس از اتمام شامل ماریناهای قایق بادبانی، هتل‌ها و آپارتمان­ های لوکس، گزینه­ های غذاخوری و زمین گلف (که از قبل باز است) خواهد شد. بخش ساحلی حفظ شده در این جا، که شامل یک میلیون متر مربع از جنگل­های حفاظت شده حرا است­، بیشتر مورد توجه مسافران قرار می­گیرد. در میان تالاب ­های کم عمق که توسط حرا احاطه شده است، و بیش از 50 گونه پرنده مهاجر، از جمله گله ­های عظیم فلامینگو در آن وجود دارد. در این مکان فرصت­ های بسیار خوبی برای تماشای پرندگان وجود دارد.

منامه و ماسفوت

شهر­های کوهستانی منامه و ماسفوت در نقطه ­ای در دسترس در شهر عجمان قرار دارد. منامه دارای یک قلعه کوچک است که در حال حاضر به موزه تبدیل  شده و به تاریخ محلی اختصاص داده شده است. این مکان نزدیک‌ترین شهر به ذخیره گاه طبیعی جدید النصیم در نظر گرفته می­شود (هنوز در حال توسعه است و برای عموم آزاد نیست).

قلعه و موزه ام القوین

قلعه ام القوین به عنوان یکی دیگر از  جاذبه توریستی عجمان یکبار برای نظارت بر دریا و نهر در ورودی شهر قدیمی مورد استفاده قرار گرفت. نمای خارجی با دو برج دایره­ای به خوبی مرمت شده است. این قلعه اکنون به عنوان موزه کوچک شهر مورد استفاده قرار می­گیرد. در داخل آن، نمایشگاه‌ها بیشتر به مکان‌های باستانی محلی، از جمله یافته ­های سایت باستان شناسی ال‌دور تمرکز دارند. همچنین نمایشگاه‌های مردم­نگاری با معرفی زندگی محلی و آداب و رسوم، هنر و صنایع دستی اماراتی­ های سنتی از جمله جواهرات، منسوجات، فلزکاری و نمایش سلاح‌هایی با قدمت بیش از 200 سال وجود دارد.

جزیره سنیه

به منظور بررسی جاذبه توریستی ام القوین می­توان نخست جزیره سنیه را در نظر گرفت؛ مجموعه‌ای از جزایر  است که در خارج از ساحل شهر و سایر جاذبه توریستی ام القوین به وسیله جنگل­ های حرا احاطه شده و منطقه مهمی برای پرندگان مهاجر است. جزیره زیبای Seneyah ، جایی که درختانAl Qaram  بومی امارات متحده عربی در آن رشد می­کنند، بزرگترین گروه جزیره در نظر گرفته می­شود و یک طبیعت عالی را برای فرار از شلوغی شهرهای امارات ایجاد کرده است.

محوطه باستانی الدور جاذبه توریستی عجمان را از دست ندهید

این منطقه باستانی معروف که به عنوان یکی از جاذبه توریستی ام القوین در نظر گرفته می­شود، حاوی بقایای یک شهر مهم است که قدمت آن به 2000 سال قبل برمی­گردد. اقلام کشف شده در الدور شامل مقبره­ ها، خانه­های سنگی، شیشه­ های بزرگ و ظروف شیشه ه­ای از مصر و سوریه است. برخی از ظروف سفالی کشف شده دارای یک طرح نارنجی زیبا با نقاشی سیاه است که به عنوان یک روش تزئینی معمولی ال-دور شناخته شده است.

دو بنای یادبود عمومی در ال-دور وجود دارد: قلعه مربع کوچک، با برجهای گوشه‌ای گرد و یک معبد مربع شکل کوچک‌، که به خدای خورشیدی سامی شمس اختصاص یافته است. بسیاری از سکه ­ها نیز در این‌جا کشف شده که از جمله سکه ­های خارجی و همچنین صدها سکه ضرب محلی که نام ابیعل را یدک می‌کشند در این مکان یافته شد. بیشتر یافته­ های متعلق به این مکان را می‌توان در موزه ام القوین که تا حدودی یک جاذبه توریستی ام القوین است، مورد مشاهده قرار داد.

پارک آبی Dreamland یک تفریح هیجان انگیز از جاذبه توریستی عجمان

 پارک آبی Dreamland جاذبه گردشگری عجمان

این مجموعه تفریحی عظیم آخرین نمونه از جاذبه توریستی عجمان در نظر گرفته می­شود که بیش از 25 جاذبه دارد و از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین خانواده­ ها برخوردار است. از جمله کارهایی که می‌توان در اینجا انجام داد بهره گیری از سواری با تم آبی، استخرهای متحرک بچه­ها، تاب دهنده ­ها، رودخانه دیوانه و کامیکاز سواری و استخر موج بزرگ است. باغ‌های نخل سایه ­دار منطقه را در بر گرفته که تحت تسلط یک آتشفشان خروشان مصنوعی بسیار زیبا که توسط ماکت­ های حیوانات وحشی احاطه شده است، قرار دارد. مطمئناً کودکان با آمدن به این مکان بهترین لحظات را تجربه خواهند نمود.

نظرات کاربران