30 مرداد 1400
راهنمای سفر

14 جاذبه گردشگری برتر در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی به سرعت در حال توسعه بوده و به همراه چشم‌اندازهای برجسته بلند و اقامتگاه­های ساحلی مشهور در جهان، به یکی از محبوب‌ترین مکان­ها برای تعطیلات خانوادگی و مسافرت­های کوتاه تبدیل شده است. جاذبه های امارات به چند مورد محدود نمی­شوند و در این بین برجسته ­ترین آن­ها برج خلیفه، برج دبی و مسجد شیخ زاید مدرن ابوظبی است که امارات متحده عربی را به عنوان یک مکان لوکس معرفی کرده است.

هر­چند اگر عمیق ­تر بررسی نمایید، متوجه خواهید شد که در اینجا چیزهای بیشتری از آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید و سواحل شنی وجود دارد. مقصدهای مختلف امارات متحده عربی می­تواند گزینه­ های متعددی را به علاقه­مندان به فرهنگ ارائه دهد. ابتدا قبیله­ های بادیه نشین کشور را در شب‌های کویر پرستاره بگردید و سپس به ماجراجویی در  قلعه­ هایی بروید که در زمان قدیم از خط ساحلی محافظت می‌کردند، اما اکنون تحت تسلط ساختمان­های بلند قرار دارند.

برج خلیفه

برج خلیفه از جاذبه های امارات

یکی دیگر از جاذبه های امارات برج خلیفه است که در ادامه مورد بررسی قرار داده می­شود. برج خلیفه یکی از مشهورترین بناهای امارات متحده عربی و بنای دیدنی و سر به فلک کشیده دبی است. این ساختمان نه تنها بلندترین ساختمان جهان است، بلکه ادعا می­شود که دارای بلندترین سازه مستقل در جهان بوده و observation deck در این مکان بالاترین میزان دید و مشاهده محیط در دنیا را دارد. سفر به observation deck یا همان عرشه مشاهدات، با چشم­اندازهای پانوراما در سراسر دبی، برای اکثر گردشگرانی که از آن بازدید می­کنند یک مکان دیدنی است؛ اگرچه برای کسانی که در ارتفاع دچار سرگیجه می­شوند، بهتر است این مورد را از لیست ماجراجویی خود خط بزنند.

آدرس: ورودی از دبی مال، جاده شیخ زاید، دبی

مسجد شیخ زاید، ابوظبی از دیدنی ترین جاذبه های امارات

مسجد جامع شیخ زاید از جاذبه های امارات

مسجد جامع شیخ زاید یک مسجد مدرن همراه با زیبایی باورنکردنی است که از جمله جاذبه های امارات به شمار می­رود. با استفاده از طراحی معاصر و ساخت‌وساز باستانی، این مسجد سبک‌ها و تکنیک‌های مدرن و باستان را با هماهنگی تلفیق کرده و تفسیر جدیدی از معماری اسلامی ایجاد می­کند.

بازدید از اینجا برای هر­کسی که قصد سفر به ابوظبی را دارد، ضروری است. در فضای داخلی از مقادیر زیادی طلا، کاشی معرق و شیشه کاری و بهره‌گیر از مقدار بسیار زیادی سنگ مرمر، در کنار نمای بیرونی که از سنگ سفید بسیار زیبا استفاده شده است، که در زیر آسمان آبی امارات نهایت زیبایی را به ارمغان آورده است.

آدرس: خیابان الخلیج العربی، ابوظبی

کوه های هاجر

کوه های هاجر از دیگر جاذبه های امارات

کوه‌های هاجر در امتداد کویر قرار دارند و قسمت دندانه دار و قلب وحشی امارات متحده عربی را ایجاد می­کنند. جاده‌های پر پیچ و مناظر دیدنی در طول مسیر، روستاهای کوچک منطقه را به هم متصل می­کند و این امر نهایت زیبایی را در این جاده به وجود آورده است. دوستداران طبیعت فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی و تماشای پرندگان پیدا می­کنند، در حالی که گشتن در بستر رودخانه‌های خشک و دره‌ها در این منطقه نیز سرگرم کننده است.

لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی از دیگر جاذبه های امارات

موزه لوور ابوظبی یکی­دیگر از  جاذبه های امارات است. این موزه جدیدترین و دیدنی‌ترین موزه در امارات متحده عربی است که ارتباط بین فرهنگ­ها نشان می­دهد. علاقه­مندان به اوایل تاریخ، دوران بزرگ تجربی و هنر مدرن می­توانند با گشت­و­گذار در نمایشگاه­های این موزه با تمامی این موارد برخورد کنند.

آدرس: جزیره سعدیات، ابوظبی

جبل جائیس

جبل جائیس از جاذبه های امارات

جبل جائیس در امارات راس‌الخیمه، بلندترین قله در امارات متحده عربی است، به لطف جاده پر پیچ در دامنه­های کوه، در سال­های اخیر دسترسی بسیار آسان‌تر شده است.

در بالای جاده، مجموعه‌ای از تراس­های منظره و مناطق مسکونی دیدنی وجود دارد که چشم‌اندازهای از کوهستان تا خود دریا را در اختیار فرد قرار می­دهد؛ در حالی که کسانی که به دنبال دیدن کوهستان در زاویه خاص بوده و می­خواهند آدرنالین خود را بالا ببرند، می­توانند خود را از قله از طریق زیپ لاین به پایین پرتاب کنند.

موزه هنرهای شارجه

موزه هنری شارجه جزء بهترین جاذبه های امارات

مهمترین موزه اختصاص یافته به هنرها در امارات (تا زمان افتتاح موزه لوور و گوگنهایم در ابوظبی)، موزه هنرهای شارجه است که به عنوان متنوع‌ترین مجموعه هنری در امارات متحده عربی به شمار می­رود. این موزه در واقع یکی از جاذبه های امارات است که وجود مجموعه آثار هنرمندان عرب و همچنین اثرات مهم آن توسط هنرمندان اروپایی که در نقاشی جهان عرب تخصص داشته­اند، سبب شده تا این موزه در دنیا معروف شود.

موقعیت مکانی: خارج از خیابان کورنیش، شارجه

جبل هافت

قله جبل هافت از ابوظبی و العین یک گزینه عالی برای سفر یک روزه است که باید در لیست اولویت­های مسافران قرار بگیرد. این دومین قله مرتفع در امارات متحده عربی است و پانوراماهای وسیع و مجلل بیابانی در جاده پرپیچ‌وخم تا بالای قله وجود دارد. پس از رانندگی در جاده کوهستانی، می­توانید از سراسر صحرای وسیع منطقه دیدن کنید.

بستکیا

محله بستکیا  از جاذبه های امارات

محله بستکیا به عنوان یکی دیگر از جاذبه های امارات، آخرین قطعه باقی مانده از دبی قدیمی است و نباید بازدید از آن را از دست بدهید. قبل از این که ساختمان­های بلند و آسمان خراش­ها خط افق را تصرف کنند، این منطقه کوچک نهایت زیبایی، آرامش و سادگی شهر را به نمایش می­گذاشت. خطوط باریک به زیبایی با ساختمان­های تحت حفاظت به سبک معماری معمولی عربستان پوشیده شده است که بسیاری از آن‌ها دارای برج­های بادی است.

صحرا

صحرای ابوظبی و فجیره از جاذبه های دیدنی  امارات

برای کسانی که علاقه زیادی به ماجراجوی دارند، باید در این به خط باریکی از بیابان که به خط ساحلی خارج از شهرها منتهی می­شود، سر بزنند. در این منطقه موارد زیادی برای مشاهده وجود دارد که از جمله مهم­ترین آن­ها موتور­های چهار چرخ، سفرهای با باگ تپه، اسکی روی ماسه، پیاده‌روی و سفر روی شتر است. بیشتر مردم که صحرا را انتخاب می­کنند برنامه سفر یک‌روزه کویری از دبی را دارند، اما ابوظبی و فجیره نیز به عنوان جاذبه های امارات، مکان­های بسیار خوبی برای گشت‌و‌گذار در صحرا به شمار می­روند.

سواحل

از دیگر جاذبه های امارات میتوان به سواحل اشاره کرد

در امارات متحده عربی برای همه ساحل وجود دارد که خود از جاذبه های امارات به شمار می­رود. از سواحل شهری در امتداد ساحل دبی و سواحل ماسه‌ای طلایی ابوظبی در امتداد خط ساحلی پر از جزیره، تا پوشش­های لوکس شن و ماسه در اطراف عجمان و سواحل وحشی امارات فجیره را می­توان برای بازدید انتخاب کرد.

بسیاری از هتل­های لوکس دبی و ابوظبی قسمت­های ساحلی خصوصی دارند که افراد غیر­مهمان می­توانند با پرداخت هزینه روزانه از آن‌ها استفاده کنند. ورزش­های آبی مانند غواصی، جت اسکی، ایستادن روی تخته پارو و شنا با لوازم غواصی نیز در بسیاری از مناطق تفریحی در دسترس است.

قایق سواری در نهر دبی یکی از بهترین جاذبه های امارات

قایق سواری در نهر دبی

ممکن است برج خلیفه آن نمای زیبایی از آسمان را با توجه به ارتفاع و بلندی که دارد به شما ارائه دهد، اما نمادین­ترین منظره دبی از طریق آب قابل مشاهده است. نهر دبی به عنوان یکی از جاذبه های امارات، از میان شهر عبور می­کند و بهترین راه برای تجربه منظره این شهر، بهره‌گیری از یک قایق بادی برای گذر کردن از این نهر است. سفرهای غروب آفتاب (که غالباً با سرگرمی و شام همراه است) به ویژه هنگامی که چراغ‌های بلند در غروب شروع به چشمک زدن می‌کنند بسیار زیبا است.

مسجد البدیه از دیگر جاذبه های امارات

مسجد البدیه  یکی دیگر از جاذبه های امارات

قدیمی­ترین مسجد امارات متحده عربی، البیدیه است که در حدود 35 کیلومتری شمال شهر فجیره قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی این کشور در نظر گرفته می­شود. این ساختمان خشتی اگرچه از نظر مقیاس و مساحت متوسط است، اما وجود الگوهای تهویه در دیوارهای آن نهایت زیبایی را به ارمغان آورده است. کل محیط اطراف این مسجد یک منطقه برای باستان­شناسی است که بسیاری از آثار سفالی و فلزی در آن کاوش شده است.

خرید از Souks

مرکز خرید امارات

برای بسیاری از بازدیدکنندگان امارات متحده عربی، خرید یکی از جاذبه‌های اصلی به شمار می­رود. ده­ها مرکز تجاری بزرگ و پرزرق‌وبرق وجود دارد، اما برا خرید به عنوان یک فرد بومی، سوک‌ها یا همان بازار­های خیابانی همیشه نسبت به دیگر مکان­ها برتری دارد.

در دبی، منطقه دیرا یا همان Deira مقصد اصلی است، بازار طلای مشهور در جهان و بازار ماهی‌های در این منطقه قرار دارد، البته همه شهرهای اماراتی دارای مناطق بازاری خاص خود برای کاوش است.

موزه تمدن اسلامی شارجه یکی از جاذبه های امارات

موزه تمدن اسلامی شارجه از دیگر جاذبه های امارات

یکی از بهترین موزه­های کشور که تمرکز اصلی آن روی تاریخ و فرهنگ اسلامی قرار دارد، موزه تمدن اسلامی شارجه است. این مکان به عنوان یکی از جاذبه‌های امارات، یک دارای تعداد زیادی نمایشگاه جذاب و پرمحتوا است که سیر اسلام را از همان سال­های اول امپراتوری‌های اسلامی از طریق گسترش آن به آسیا و آفریقا تا به امروز دنبال می­کند. در بسیاری از نمایشگاه­ها نسخه­های خطی و اسنادی مذهبی کمیاب دیده می­شود که درک آن­ها به لطف تابلوهای اطلاعاتی غنی در سراسر این مکان به امری آسان تبدیل شده است.

تصویری از موزه جذاب تمدن اسلامی شارجه

آدرس: شارجه، خیابان کورنیش

سخن آخر

در پایان مطلب اگر با جاذبه‌های دیدنی دیگری از دبی آشنایی دارید یا به بازدید از آن‌ها پرداخته‌اید می‌توانید نظرات و تجربیات خود را درباره‌آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مطالب را قیبل از تهیه بلیط هواپیما ی خود به مقصد دبی مطالعه کنید تا از تما جاذبه های این شهر دیدن کنید.

نظرات کاربران