toronto
9 فروردین 1402
کانادا

تورنتو به چی معروفه؟ | دانستنی‌هایی درباره تورنتو

تورنتو یکی از کلا‌ن‌شهرهای کشور و یکی از بهترین نقاط آن برای سفر در کانادا است. این شهر دارای مناظر و جاذبه های دیدنی مختلفی مانند موزه‌ها و پارک‌های عظیم است که تورنتو به آن‌ها معروف است. در این کشور کارهای مختلفی برای انجام دادن وجود دارد. این شهر پرانرژی، یکی از مقاصد برتر و معروف در کانادا است. شهروندان به ورزش بسیار علاقه‌مند هستند و شهر در روزهای ورزشی در اطراف زمین بیسبال در یک روز آفتابی و استادیوم هاکی روی یخ در طول زمستان زنده می‌شود؛ که خود دلیلی بر محبوبیت و معروف شدن تورنتو است. در این شهر، سازه‌های سنتی، مناظر خارق‌العاده و مرکز خریدهای شگفت‌انگیز به‌اندازه کافی وجود دارد و شهری از گنج‌های پنهان و گوشه‌های اسرارآمیز است. در طول این مقاله به سوال شما پاسخ خواهیم داد و خواهیم گفت که تورنتو به چی معروفه ؟همراه ما باشید.

برج CN

برج CN

برج CN برج ارتباطی است که در تورنتو، انتاریو، کشور کانادا واقع شده‌است. ارتفاع آن تقریبا 553 متر است. این برج نماد کشور است و از جمله مواردی است که تورنتو بیشتر به خاطر آن معروف شده‌است. هیئت گردشگری تورنتو اعلام کرده‌اند که سالانه بیش از دو میلیون گردشگر به این برج می‌آیند. برج CN بین سال‌های 1972 تا 1976 ساخته شد. این برج در طول شب با نور LED روشن می‌شود و رنگ چراغ‌ها متناسب با رویدادها و لحظات خاص تغییر می‌کند. برج CN یکی از دلایلی است که تورنتو به آن معروف شده‌است.

تورنتو به چی معروفه؟ سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی این شهر است که تورنتو به آن معروف شده‌است. این مکان حدود 134 هکتار وسعت دارد و یکی از بهترین پارک‌های موضوعی تورنتو به حساب می‌آید. سرزمین عجایب کانادا، برای چندین سال متوالی پارک مورد علاقه آمریکا‌ها بوده‌است. در این پارک، جاذبه‌ها و سرگرمی‌های بسیاری وجود دارد؛ از ماشین‌های بازی گرفته تا دایناسورها و کیوسک‌های فروش خوراکی. پیشنهاد می‌کنیم همراه خانواده و کودکانتان به سرزمین عجایب کانادا بروید و تا می‌توانید لذت ببرید. 

باغ وحش 287 هکتاری!

این باغ وحش 287 هکتاری در اسکاربرو در تورنتو واقع شده‌است. باغ‌وحش تورنتو بزرگترین باغ‌وحش کشور است و یکی از دلایلی است که تورنتو به آن معروف شده‌است. این باغ‌وحش یکی از متمایزترین باغ‌وحش‌های دنیا است؛ چرا که ترکیبی متنوع از حیوانات هر باغ‌وحش نقاط مختلف جغرافیایی مانند آفریقا، آمریکا، اوراسیا، دامنه کانادا و کوهستان توندرا، هند و مالایا و استرالیا را گردآوری کرده‌است. در واقع شما با رفتن به باغ‌وحش تورنتو، گویی به تمامی باغ‌وحش‌های دنیا سر زده‌اید. در این باغ‌وحش بیش از 5 هزار حیوان با بیش از 500 گونه در آن زندگی می‌کنند. باغ‌وحش تورنتو همه‌روزه، به جز روز کریسمس، برای عموم قابل دسترس است.

تالار افتخارات هاکی 

Hockey Hall of Fame

این تالار یک موزه هاکی روی یخ است که در تورنتو واقع شده‌است. موزه افتخارات هاکی به گذشته هاکی روی یخ اختصاص دارد و موزه و سالنی است که نمایانگر شهرت مربوط به هاکی است. این موزه 65 هزار متر مربع وسعت دارد و بخشی از آن در یک سازه درخشان قدیمی، یعنی بانک مونترال، قرار دارد. تالار افتخارات هاکی در سال 1940 افتتاح شد و یکی از دلایلی است که تورنتو به آن معروف شده‌است. 

تورنتو به چی معروفه؟ غذاهاش!

غذا یک جاذبه شگفت‌انگیز در شهر تورنتو است. در تورنتو ترکیبی از غذاهای مختلف سراسر جهان وجود دارد؛ ازهمین‌رو این شهر چندفرهنگی‌ترین شهر کشور است. برخی از غذاهای معروف تورنتو عبارتند از: Khao soi، Gran Fritto Misto، Slaw به سبک سنگاپوری Susur’s Signature، Nachos Kings Crown، Empanada، ساندویچ گوشت دودی، Pupusas، ساندویچ بستنی، تاکو ماهی باجا، سیب‌زمینی سرخ شده بلژیکی، پوتین و کاهو. رستوران‌های جدیدی در شهر تورنتو دائما حال باز شدن هستند و سرآشپزها هم‌چنان تلاش زیادی برای ارائه ایده‌های جدید و امروزی درباره غذاها می‌کنند. بهترین رستوران‌های تورنتو عبارتند از: Alo Restaurant، Byblos، Edulis، Kiin، Patois، Carmen، Batifole و Chiado.

های‌پارک تورنتو

های‌پارک بزرگ‌ترین پارک در تورنتو است. این پارک ترکیبی از هر دو پارک تفریحی و طبیعی است؛ بدین معنی که فعالیت‌ها و امکانات مختلفی مانند تفریحات ورزشی، پوشش گیاهی متنوع در کنار دریاچه زیبا و پارکینگ را ارائه می‌دهد. این مکان به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های طبیعی در تورنتو پذیرفته شده و از دلایلی است که تورنتو بدان معروف است. وسعت های‌پارک تورنتو به 161 هکتار می‌رسد. این پارک چشم‌اندازی تپه‌ای دارد و حوالی سال 1876 افتتاح شده‌است. حوضچه گرنادیر نیز که یک توده آبی بزرگ است، در غرب پارک وجود دارد. درهای این پارک از ساعت 10:30 گشوده می‌شود و تا غروب باز می‌ماند. پیشنهاد می‌کنیم به های‌پارک تورنتو بروید و از زیبایی‌ها و سرگرمی‌های آن لذت ببرید.

تورنتو به چی معروفه؟ حدس شما چیست؟

موزه سلطنتی انتاریو

Royal Ontario Museum

سفر به کانادا بدون بازدید از موزه سلطنتی انتاریو غیرممکن است. این موزه بزرگترین موزه‌ای است که هنر، فرهنگ و طبیعت را در سراسر جهان و از دوره‌های زمانی مختلف به نمایش می‌گذارد. این مجموعه محبوب جهانی بیش از 13 میلیون اثر هنری دارد و نام آن برگرفته از حجم‌های فلزی سازه‌ها است. با توسعه این موزه، یک ورودی جدید برای آن در پارک کوئینز ساخته شد. موزه سلطنتی انتاریو در سال 2007 افتتاح شده و روابط نزدیکی با دانشگاه تورنتو دارد. این موزه یکی از دلایلی است که تورنتو به آن معروف شده‌است.

آکواریوم ریپلی

آکواریوم ریپلی یک آکواریوم عمومی در تورنتو است. این آکواریوم یکی از سه آکواریومی است که تحت مالکیت و مدیریت Ripley Entertainment است. آکواریوم ریپلی گنجایش بیش از 5.7 میلیون لیتر آب شیرین را دارد. ساخت این آکواریوم در سال 2011 با هزینه نهایی حدود 130 میلیون دلار آغاز شد. آکواریوم ریپلی در تمامی روزهای سال باز است؛ بنابراین شما می‌توانید یکی از جاهایی که تورنتو به آن معروف شده‌است را از نزدیک ببینید و با زندگی موجودات زنده و رنگارنگ زیر آب روبه‌رو شوید. 

تورنتو به چی معروفه؟ دریاچه آنتاریو!

این دریاچه یکی از پنج دریاچه بزرگ بخش شمالی قاره آمریکا است. دریاچه انتاریو به دلیل بزرگی و ارتباطش با اقیانوس اطلس، یک شگفتی زیست‌محیطی است که باعث محبوبیت و شهرت تورنتو شده‌است. بخش‌های مختلف دریاچه انتاریو، زیستگاه‌های مختلفی از تپه‌های شنی گرفته تا تالاب‌ها، جنگل‌ها و صخره‌های سنگی را کنار هم فراهم می‌کند. آب دریاچه آنقدرها سرد نیست که یخ بزند، هرچند به دلیل عمق آن، در سال 1934، منجمد شد.

محله چینی‌ها

Chinatown

این محله یکی از محله‌های بزرگ چینی‌ها در آمریکای شمالی است. این محله بین سال‌های 1950 تا 1960 شکل گرفته و به عنوان مرکز شهر چینی‌ها شناخته می‌شود. اندک‌تابلوهای رنگارنگ ویترین‌های بلوار اصلی، محله چینی‌ها را زیبا می‌کند. محله چینی‌ها قبلا یک محله یهودی‌نشین بوده‌است. بهترین روش برای لذت بردن از این محله آن است که در محله پیاده‌روی کنید و از تماشای فروشگاه‌هایی که در آن گیاهان دارویی وجود دارد، کافه‌ها، رستوران‌ها و بازارهای این منطقه لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم به محله چینی‌ها بروید و یکی از دلایلی که تورنتو به آن معروف شده‌است را از نزدیک ببینید.

از نظر شما تورنتو به چی معروفه ؟

در آخر

در طول این مقاله به معرفی شهر تورنتو پرداختیم و سپس به سوال شما در خصوص «تورنتو به چی معروفه» پاسخ دادیم. تورنتو با بهترین جاهای دیدنی از جمله محله چینی‌ها، اکواریوم ریپلی، های‌پارک، باغ‌وحش تورنتو، موزه سلطنتی انتاریو و هم‌چنین به غذاهای خود که ترکیبی از غذاهای فرهنگ‌های متفاوت سراسر جهان است معروف است. همین حالا بلیط هواپیما تورنتو را رزرو کنید و از نزدیک با دلایل معروفیت تورنتو آشنا شوید. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم!

نظرات کاربران