بهترین آبشارهای سیدنی

بهترین آبشارهای سیدنی؛ آبشار پری دریایی یا آبشار ملکه؟

سفر به سیدنی و بازدید آبشارها با صدای دلنشین آب، بی‌شک هر گردشگری را مجذوب می‌کند. سیدنی با توجه به شرایط طبیعی و جغرافیایی از طبیعت ویژه و منحصربه‌فردی برخوردار است. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک سراغ بهترین آبشارهای سیدنی می‌رویم. اگر برای سفر به سیدنی برنامه‌ریزی می‌کنید این مقاله را تا انتها بخوانید و بازدید از آبشارهای سیدنی را در برنامه گردش خود قرار دهید. 

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

آشنایی با آبشارهای معروف سیدنی 

بهترین آبشارهای سیدنی

استرالیا مناطق طبیعی و گردشگری فراوانی دارد و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کرده است. از جمله این مناطق، آبشارهای سیدنی است. سیدنی بزرگ‌ترین شهر استرالیاست که تعداد زیادی ساحل و آبشار دارد. اما وقتی صحبت از استرالیا و شهر سیدنی می‌شود آبشارهای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز آن خودنمایی می‌کند. در ادامه تعدادی از آبشارهای شگفت‌انگیز سیدنی را معرفی می‌کنیم. از جمله این آبشارها می‌توان به آبشار بلمور، آبشار کارینگتون، آبشار فیتزروی، آبشار مک کواری، آبشار مینامورا، آبشار پری دریایی، آبشار وینیفرد، آبشار ملکه، آبشار ونت ورث و آبشار مینه هاها اشاره کرد. 

آبشار بلمور

آبشار بلمور در پارک ملی مورتون سیدنی واقع شده است. این آبشار گزینه خوبی برای پیاده‌روی است که با منظره‌ای زیبا از یک آبشار باشکوه همراه است. توجه داشته باشید شنا در آبشار بلمور ممنوع است و اگر شنا کنید مشمول جریمه می‌شوید. جریان رودخانه در همه جا قوی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید پس هرگز در آبشار بلمور شنا نکنید.

آبشار کارینگتون

بهترین آبشارهای سیدنی

آبشار کارینگتون احتمالاً دیدنی‌ترین و خیره کننده‌ترین آبشارهای سیدنی است که در پارک ملی بودرو در ارتفاعات جنوبی واقع شده است. دیواره‌های گرانیتی این آبشار زیبا در نزدیکی سیدنی را در برگرفته است که منظره‌ای بسیار دیدنی ساخته است. پیاده‌روی در مسیر آبشار کارینگتون بسیار محبوب است و زمان زیادی هم از شما نمی‌گیرد. 

پاسپورت دومینیکا

آبشار فیتزروی

آبشار فیتزروی در پارک ملی مورتون یکی از شناخته‌شده‌ترین آبشارهای سیدنی در ارتفاعات جنوبی است. در نزدیکی این آبشار چندین مسیر پیاده‌روی، جنگل با درختان سر به فلک کشیده و منظره دره وجود دارد که زیبایی این آبشار را چند برابر می‌کند. 

آبشار مک کواری

این آبشار در گذرگاه مک کواری نزدیک ولونگونگ قرار دارد. این آبشار فضایی رویای دارد که هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. در این منطقه چندین استخر طبیعی وجود دارد که برای شنا بسیار مناسب است. یادتان باشد برای دسترسی به این آبشار باید ابتدا به سیدنی جنوبی بروید. بعد از 1 ساعت و سی دقیقه پیاده‌روی و حدود 3 دقیقه پیاده‌روی به آبشار مک کواری خواهید رسید.

آبشار مینامورا

بهترین آبشارهای سیدنی

این آبشار در نزدیکی پارک ملی بودرو و مرکز جنگلی مینامورا واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید از میان جنگل‌های مینامورا حدود 1 تا 2 ساعت پیاده‌روی کنید. درباره این آبشار باید بدانید که اجازه شنا را ندارید اما برای تماشای زیبایی‌های این آبشار هم که شده باید سری به این منطقه بزنید. آبشار مینامورا یکی از معروف ترین آبشارهای سیدنی است. 

آبشار وینیفرد

آبشار وینیفرد یکی از شلوغ ترین آبشارهای سیدنی است که در محدوده پارک سلطنتی سیدنی واقع شده است. وینیفرد یک آبشار بکر و دور از شلوغی‌های شهریست که برای دسترسی به آن باید حدود 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. روی یکی از سنگ‌های پرش کنار آبشار بایستید و بپرید و کنار خانواده لحظات خوشی بسازید. 

آبشار پری دریایی 

شاید عجیب باشد که بگوییم نام یکی از آبشارهای سیدنی پری دریایی است. اهالی سیدنی معتقدند علت نام‌گذاری این آبشار به فرهنگ بومیان سیدنی برمی‌گردد. در گذشته این آبشار مکان مقدسی برای حمام کردن زنان بوده و به همین دلیل آبشار پری دریایی نام گرفته است. اما آبشار پری دریایی به معنای واقعی یکی از زیباترین آبشارهای سیدنی است. این آبشار خارج از محدوده شهر سیدنی واقع شده است و تا شهر حدود 1  ساعت و 15 دقیقه فاصله با خودرو و 30 دقیقه پیاده‌روی دارد. این آبشار اگرچه یکی از زیباترین آبشارهای سیدنی است اما یکی از خطرناک ترین آبشارها نیز محسوب می‌شود چرا که گردشگران زیادی هنگام پرش و شیرجه در استخر این آبشار دچار حادثه شده‌اند.

آبشار ملکه

بهترین آبشارهای سیدنی

این آبشار در کوه‌های آبی که از معروف‌ترین جاهای دیدنی سیدنی است قرار دارد. آبشار ملکه یکی از بهترین آبشارهای سیدنی است که به طرز خیره‌کننده‌ای زیباست. شاید جالب باشد که بدانید در مسیر پیاده‌روی در کوه‌های آبی به سمت آبشار ملکه یک رستوران وجود دارد. این آبشار یکی از شلوغ ترین آبشارهای سیدنی است. 

آبشار مینه هاها

این آبشار نیز مانند آبشار ملکه در کوه‌های آبی واقع شده است. آبشار مینه هاها را به عنوان دردسترس‌ترین آبشار سیدنی می‌شناسند که برای دسترسی به آن تنها باید 20 دقیقه پیاده‌روی کنید. شاید به همین دلیل . مینه هاها به یکی از شلوغ ترین آبشارهای سیدنی تبدیل شده است.

آبشار ونت ورث 

این آبشار هم در مسیر کوه‌های آبی سیدنی واقع شده است. آبشار ونت ورث یکی از بهترین مسیرهای دسترسی بین آبشارهای سیدنی دارد. محل‌هایی برای توقف و سکوهای تماشا مسیر این آبشار را آسان‌تر کرده است. ونت ورث به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای سیدنی شناخته می‌شود و برای شنا در تابستان بسیار مناسب است.

سخن پایانی

در ای مقاله تعدادی از زیباترین و بهترین آبشارهای سیدنی را معرفی کردیم. این آبشارها به دلیل طبیعت بی‌نظیر و بکر بودن برای مسافران بسیار جذاب است. اگر قرار است در تابستان راهی سیدنی شوید بهتر است برای بازدید این آبشارها زیبا هم برنامه‌ریزی کنید. 

نظرات کاربران