بهترین هتل ‌های زیرآب

بهترین هتل ‌های زیرآب؛ از دبی و مالدیو تا تانزانیا و چین!

تصور کنید به آرامی در اعماق آب فرو می‌روید، جایی که سکوت و زیبایی بی‌انتهای اقیانوس شما را در آغوش می‌گیرد. در این سفر زیر آب، جهانی دیگر در انتظار شماست، جهانی که تنها در رویاها تجربه کرده‌اید. اکنون، با پیشرفت‌های بی‌نظیر در معماری و مهندسی، این رویا به واقعیت تبدیل شده است. بله، صحبت از بهترین هتل ‌های زیرآب است؛ معجزات معماری که امکان تجربه زندگی زیر اقیانوس را برای شما فراهم می‌آورند. از خوابیدن زیر کهکشانی از ماهی‌های رنگارنگ گرفته تا صبحانه‌خوردن با چشم‌اندازی از کوسه‌هایی که به آرامی از کنار شیشه‌های اتاق شما عبور می‌کنند، هر لحظه در این هتل‌ها، تجربه‌ای است که تا ابد در خاطر شما می‌ماند.

رزرو تور دبی

در این مقاله، ما شما را به یک سفر خیره‌کننده به بهترین هتل ‌های زیرآب جهان دعوت می‌کنیم. از دبی گرفته تا مالدیو، از استرالیا تا تانزانیا، هر کدام از این هتل‌ها داستانی منحصر به فرد برای گفتن دارند. آماده‌اید تا پا در جهانی بگذارید که تا به حال تنها در خیال‌تان می‌گنجید؟ با ما همراه باشید تا در اعماق آب‌ها، زیبایی‌های نهفته‌ای را کشف کنیم که تنها چند نفر شانس تجربه‌شان را دارند.

یک تور خارجی جذاب همراه با رزرو بلیط هواپیما در سه کلیک میتوانید تجربه کنید.

Atlantis – The Palm, Dubai

بهترین هتل ‌های زیرآب

مجموعه تفریحی آتلانتیس، در دل جزیره‌ای خیره‌کننده به نام پالم، در میان آب‌های درخشان خلیج فارس قرار دارد و تنها کمتر از یک ساعت با فرودگاه‌های بین‌المللی دبی و آل مکتوم فاصله دارد. برای آنکه نفس‌گیرترین مناظر زیر آب را مشاهده کنید، انتخاب بین اتاق‌های نپتون و پوزیدون پیش روی شماست. هر دو اتاق، منظره‌ای استثنایی به لاگون سفیر ارائه می‌دهند، لاگونی که به عنوان یکی از عظیم‌ترین آکواریوم‌های روباز در خاورمیانه شناخته می‌شود. این اتاق‌های زیر آب با پنجره‌هایی عظیم از کف تا سقف، دنیایی از موجودات دریایی مانند کوسه‌ها و انواع ماهی ها را در حالی که از کنار تخت‌خواب شما شنا می‌کنند، به تصویر می‌کشند.

در هر اتاق، تختی بزرگ مخصوص پادشاهان، سرویس رایگان انتقال از فرودگاه، صبحانه‌ای دلچسب در روز و چای عصرانه‌ای گرم تدارک دیده شده، به همراه سایر تجربیات فراموش‌نشدنی. از جمله، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان، باشگاه ماجراجویان آتلانتیس و آکواریوم اسرارآمیز اتاق‌های گمشده. اقامت در آتلانتیس به عنوان یکی از بهترین هتل ‌های زیرآب به شما فرصتی می‌دهد تا از تمامی خدمات اضافی آنها بدون هزینه‌ای بهره‌مند شوید. قیمت هر شب اقامت بسته به زمان و پلتفرم رزروی شما می‌تواند متفاوت باشد.

The Manta Resort, Tanzanian

آماده آشنایی با یکی دیگر از بهترین هتل ‌های زیرآب هستید؟ مجموعه مانتا، در یک جزیره دورافتاده در ساحل شرقی آفریقا واقع شده است؛ جزیره پمبا، بهشتی خوش آب و هوا با جنگل‌های بکر، صخره‌های مرجانی، آب‌های زلال فیروزه‌ای و جمعیتی اندک است. اتاق زیر آب مانتا، یک شاهکار مهندسی سوئدی است که به صورت شناور بر روی آب‌های اقیانوس قرار دارد. اتاقی که بر فراز آب قرار دارد، با چوب‌های بومی ساخته شده، در حالی که اتاقی که در زیر آب است، فرصتی منحصر به فرد برای احاطه شدن توسط آب‌های فیروزه‌ای درخشان را به شما می‌دهد، جایی که می‌توانید شاهد شنای دسته‌جمعی ماهی‌های مرجانی در کنار تختخواب‌تان باشید. علاوه بر این، این مکان تنوعی از فعالیت‌ها از قبیل غواصی، ماهیگیری یا سافاری در سرزمین اصلی را بسته به انتخاب‌های شما و با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد. اما لازم به ذکر است که مجموعه مانتا، برای اتاق زیر آب خود، پذیرش اقامت را فقط به شرط حداقل سه شب انجام می‌دهد.

Conrad Maldives, Maldives

Conrad Maldives, Maldives مالدیو- بهترین هتل های زیر آب

وقتی صحبت از بهترین هتل ‌های زیرآب به میان می آید؛ امکان ندارد که بتوانیم مالدیو را در لیستمان نیاوریم!

در میان بهشت‌های زمینی مالدیو، مجموعه تفریحی کانراد مالدیو رنگالی آیلند با بخشی منحصربه‌فرد به نام موراکا خودنمایی می‌کند؛ اولین اقامتگاه دو طبقه‌ی لوکس که با اتاق خواب اصلی خود، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از عمق بیش از ۵ متری اقیانوس هند را پیشکش می‌دهد.

در فضایی فراتر از آب، دو اتاق خواب، یک وان با منظره‌ی خیره‌کننده‌ی اقیانوس و یک استخر بی‌کران اختصاصی در انتظار شماست تا لحظاتی از آرامش را تجربه کنید.

تجربه‌ی خوابیدن در زیر آب، در حالی که ماهی‌ها در بالای سرتان شناور هستند، از طریق یک گنبد آکریلیک خمیده ۱۸۰ درجه‌ای ممکن می‌شود. اتاق با پنجره‌های بلند از کف تا سقف در حمام و یک کمد بزرگ، به زیبایی چیدمان شده است.

اقامتگاه موراکا، با امکانات فراوان و فضاهای سرگرمی اختصاصی برای کودکان، برای خانواده‌ها و دوستان گزینه‌ای ایده‌آل است. صبحانه نیز به‌عنوان بخشی از هزینه‌ی اتاق در نظر گرفته شده است.

InterContinental Shanghai Wonderland, China

شانگهای واندرلند، افتخاری دیگر از گروه اینترکانتیننتال، نخستین هتلی است که در دل صخره‌ای ساخته شده است.

اگر در سفر همراه با خانواده‌ی پرجمعیت خود هستید، انتخاب یک اتاق دوبلکس با منظره‌ی زیر آب و اتاق‌های دونفره، فضایی ایده‌آل را فراهم می‌کند. این اتاق‌ها، با اتاق نشیمن خصوصی، اتاق‌های کودک و تراس‌های دلباز در مجموع ۱۲۰ مترمربع، تجربه‌ای بی‌نظیر را عرضه می‌دارند.

رزرو اتاق در اینترکانتیننتال شانگهای واندرلند به عنوان یکی از بهترین هتل ‌های زیرآب ، به شما دسترسی به انبوهی از امکانات پنج ستاره را می‌دهد، از جمله مرکز تناسب اندام، استخر سرپوشیده، لانژ طبقه‌ی کلوب، خدمات لباسشویی، تبادل ارز و بیشتر، همه و همه به صورت رایگان.

رزرو اینترنتی هتل های سه کلیک در کمترین زمان انجام میشود.

Resorts World Sentosa, Singapore

Resorts World Sentosa, Singapore ریزورت‌های جهانی سنتوسا بهترین هتل ‌های زیرآب

در قلب جزیره سحرآمیز سنتوسا در سنگاپور، مجموعه‌ی باشکوه ریزورت‌های جهانی سنتوسا، پناهگاهی استثنایی به نام سوئیت‌های اقیانوس اکواریوس را به رویاپردازان عرضه می‌کند. این اتاق‌ها که طراحی‌شان یادآور خانه‌های دو طبقه شهری است، با حیاطی دلباز در طبقه‌ی دوم و منظره‌ای خیره‌کننده از دل دریا در طبقه‌ی اول، فراتر از تصور را وعده می‌دهند.

فقط ۱۱ سوئیت اختصاصی در این بهشت وجود دارد، هر کدام مجهز به سرویس‌های پنج ستاره بوده و تعریف جدیدی از تجمل را ارائه می‌دهند. در فضای باز نشیمن خود، می‌توانید در جکوزی خصوصی غوطه‌ور شوید و زیر نور مهتاب، به همراهی ماهی‌ها به خواب روید. میهمانان سوئیت‌های اقیانوس اکواریوس علاوه بر این، از شنا در استخر بی‌انتهای ویلاهای اکواریوس، لذت‌های ناب زندگی را تجربه می‌کنند، گویی در دنیایی دیگر قدم گذاشته‌اند.

به سنگاپور سفر کنید و شب ها را در یکی از بهترین هتل ‌های زیرآب بگذارنید!

Utter Inn Hotel, Sweden

این هتل به عنوان یکی از بهترین هتل های زیر آب نه تنها یک پروژه هنری بلکه یک دعوتنامه به دنیای زیر آب است که خلق شده توسط ذهن خلاق میکائیل گنبرگ، هنرمند سوئدی، می باشد.

این اثر هنری که در دل دریاچه‌ی آرام ملارن جای گرفته، با نمایی شبیه به خانه‌های سنتی سوئدی، دعوت‌نامه‌ای است به تجربه‌ای خارق‌العاده. اتاق آن با طراحی مینیمال شامل یک تخت دونفره، یک میز و پنجره‌های وسیعی است که چشم‌اندازی به قلب دریاچه ارائه می‌دهد.

در این اتاق، برق سنتی جایی ندارد و به جای آن، تجهیزات با باتری زندگی را روشن می‌کنند، صبحانه نیز در کیسه‌های خنک‌کننده به شما تقدیم می‌شود. فضای ورودی روی آب، مزین به دو صندلی است که برای آفتاب‌گرفتن منتظر شما هستند. روز خود را می‌توانید به تماشای آب‌های زلال و یا قایقرانی به سوی جزیره‌ای نزدیک و کشف ناشناخته‌ها اختصاص دهید.

هتل اوتر این، که تنها در فصل تابستان پذیرای میهمانان است، با قیمتی دسترس‌پذیرتر از سایر هتل‌های زیر آب، فرصتی است برای فرار از هیاهوی روزمره و گذراندن لحظاتی به یادماندنی در کنار عزیزان.

Reefsuites, Australia

 ریف‌سوئیت‌ استرالیا، بهترین هتل های زیر آب Reefsuites, Australia

در دل بزرگترین مرجان‌زار جهان، ریف‌سوئیت‌های ارائه شده توسط Cruise Whitsundays، اولین تجربه‌ی اقامت زیر آب در استرالیا، ماجرایی فراتر از یک سیاحت معمولی در اعماق دریا را برای شما رقم می‌زنند. این ماجراجویی به یادماندنی شبانه، در کشتی ریف‌ورلد که در مرجان‌زار هاردی، فاصله‌ای ۴۰ مایلی از ساحل ایرلی بیچ قرار دارد، شکل می‌گیرد.

سفرتان با گشت‌وگذار در جزایر خیره‌کننده ویتساندی و تحسین مرجان‌زار هاردی آغاز می‌شود. در ادامه، می‌توانید از نهار لذت ببرید و به فعالیت‌های دلخواه خود مانند غواصی، شنا و گشت‌وگذار بپردازید. شب هنگام، پس از صرف شام، منظره‌ی رویایی مرجان‌زار از پنجره‌ی اتاق‌تان، شما را به دنیایی دیگر می‌برد.

انتخاب شما میان دو نوع اتاق محدود است: اتاق‌های دوبل با تخت پادشاهی و اتاق‌های دوقلو با تخت‌های تک‌نفره. هر اتاق با تخت‌خواب‌هایی رویایی، حمامی با دیوارهای شیشه‌ای و چشم‌اندازهای وسیع به اعماق فریبنده‌ی بزرگ‌ترین مرجان‌زار جهان، آراسته شده است.

تمام وعده‌های غذایی شما، از صبحانه تا نهار، چای عصرگاهی و شام، در بسته شامل هستند. هزینه‌ی شما شامل فعالیت‌های اکتشافی دیگری نیز می‌شود، مانند تور غواصی شخصی راهنمادار یا سفر با زیردریایی نیمه‌شناور، برای درک عمیق‌تر از شگفتی‌های مرجان‌زار.

انتخاب شما، کدامیک از بهترین هتل های زیر آب است؟

Anantara Kihavah Maldives Villas, Maldives

در دل یک ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو، بر روی جزیره‌ای خصوصی، انانتارا کیهاوا مالدیو همچون نگینی در میان آب‌های زمردین می‌درخشد. این مکان، معروف به مناظر حیرت‌انگیز ساحلی و ارائه خدمات استثنایی برای کاوش در زیبایی‌های هم زیر و هم بالای آب، جایگاهی است که زیبایی دریا را از نزدیک لمس می‌کنید.

اگرچه اقامت زیر آبی ندارد، اما این ریزورت باشکوه، رستوران زیر آبی دارد که جوایز بی‌شماری را برنده شده و غذاهای خوشمزه ای را در کنار رقص ماهی‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در یکی از انبارهای قدیمی زیر آب، ضمن نوشیدن انواع نوشیدنی های خوشمزه، شاهد منظره‌ای بی‌نظیر از دنیای زیر آب باشید و هر لحظه را به یادماندنی سازید.

Jules Undersea Lodge, Florida, USA

جولز آندرسی لاج بهترین هتل ‌های زیرآب

اینجا یکی از عجیب ترین و بهترین هتل های زیر آب است. جولز آندرسی لاج، با ویژگی منحصربه‌فردش که نیاز به غواصی برای دسترسی به اتاق دارد، در میان تمام مکان‌های زیر آب دنیا بی‌رقیب است. این مکان، یک پناهگاه رویایی برای آن دسته از ماجراجویانی است که به دنبال لذت‌های نهفته در اعماق دریا هستند.

این اقامتگاه که یکی از کهن‌ترین‌ها در نوع خود است، با طراحی داخلی از دهه‌های گذشته و الهام گرفته از فیلم‌های علمی تخیلی که آینده‌ی شهرهای زیر آب را به تصویر می‌کشند، دنیایی از دیروز را به امروز می‌آورد.

اقامت ۲۱ فوتی شما زیر آب، نیازمند اندکی مقدمات اداری است تا اجازه‌نامه دریافت کنید. علاوه بر این، امکان ارسال ویژه تجهیزاتی مانند لپ‌تاپ یا آی‌پد شما توسط غواصان ماهر و با هزینه‌ای مشخص، فراهم است.

در زمینه غذا، انتخاب پیتزا برای تحویل شایع است، اما فرصتی هست تا سرآشپز خصوصی با غواصی به اتاق شما آمده و غذایی منحصربه‌فرد مطابق با خواسته‌تان تدارک ببیند.

علاوه بر این، دوره‌های آموزشی غواصی و امکانات عمومی نظیر آب، نوشابه و تنقلات نیز ارائه می‌شوند. قیمت‌ها بسته به تعداد همسفرانتان متفاوت خواهد بود، تا هر لحظه‌ای که در این مکان جادویی سپری می‌کنید، تبدیل به خاطره‌ای به یادماندنی شود.

Hurawalhi Resort, Maldives

جزیره هوراوالهی در مالدیو، با ساحلی طولانی و سفید، یک بهشت خیره‌کننده است. این جزیره با مرجان‌زارهای دیدنی، لاگون‌های زیبا و رستوران زیر آب ۵.۸ که بزرگ‌ترین رستوران شیشه‌ای دنیاست، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

ریزورت هوراوالهی با ارائه ویلاهایی سرشار از تجمل، انحصاریت و مناظری که نفس را در سینه حبس می‌کند، تجربه‌ای بی‌نظیر را پیش روی مهمانانش قرار می‌دهد. اینجا، شما می‌توانید بین منظره‌های دل‌انگیز ساحلی یا سکونت روی آب، گزینه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

رستوران ۵.۸ با کسب جایزه تعالی از Wine Spectator در سال ۲۰۱۹، شگفتی‌های گاسترونومیک را با منظره‌ای بی‌بدیل از اقیانوس آبی، برای میهمانانش به ارمغان می‌آورد. یک شام چنددوره‌ای خیره‌کننده در کنار منظره‌های زیرآبی، لحظاتی فراموش‌نشدنی را نوید می‌دهد.

و حتی اگر هوراوالهی اقامتگاه زیر آب نداشته باشد، تجربه‌ی غذا خوردن در این منظره‌ی رویایی، خود به تنهایی ارزشمند و دل‌نشین است.

مالدیو همیشه شما را با انتخاب های متنوع برای اقامت در بهترین هتل های زیرآب سورپرایز می کند.

Poseidon Undersea Resort, Fiji

Poseidon Undersea Resort, Fiji ریزورت زیردریایی پوزایدون، بهترین هتل های زیر آب

ریزورت زیردریایی پوزایدون، با شکوه خود در میان هتل‌های زیر آب جهان بی‌نظیر است، نه تنها به عنوان اولین اقامتگاه کف دریایی دنیا، بلکه همچنین به عنوان تنها مکانی که می‌توانید تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ۹۰ فوت زیر آب تجربه کنید.

این مجموعه عظیم، طراحی‌شده توسط مغز متفکر شرکت زیردریایی‌های آمریکا، بر روی زمینی به مساحت تقریبی ۳۸,۰۰۰ فوت مربع و به طول ۱.۵ کیلومتر پهن شده است. درب ورودی به دنیای زیر آب از طریق آسانسوری است که در انتهای اسکله قرار دارد. جالب اینجاست که در ریزورت زیردریایی پوزایدون، هیچ تفاوت فشاری میان فضای داخلی اتاق‌ها و محیط بیرون احساس نمی‌شود.

انتخاب‌های اقامت شامل سه سبک می‌شود: اقامتگاه‌های روی زمین با ساحل اختصاصی، ویلاهای روی آب و اتاق‌هایی که در اعماق اقیانوس، زیر سطح آب قرار دارند. اقامتگاه‌های زیر آب شامل ۲۴ سوئیت باشکوه، رستوران و فضای مشترک زندگی است.

نمای بیرونی این سوئیت‌ها بیشتر با شیشه‌های آکریلیک شفاف ساخته شده تا میهمانان بتوانند از دیدن مناظر دیدنی کف دریا بهره‌مند شوند. همچنین هر سوئیت = دارای باغ مرجانی است که با یک کلید قابل روشن شدن است و دارای تنوع زندگی دریایی است.

اقامت در پوزایدون به عنوان یکی از بهترین هتل های زیرآب به شما این فرصت را می‌دهد که از ماجراجویی‌هایی هیجان‌انگیز مانند گشت‌وگذار در اعماق اسرارآمیز با قایق‌های زیردریایی، غواصی و انواع دیگر خدمات پنج ستاره بهره‌مند شوید.

Lovers Deep Submarine from Oliver’s Travels

Lovers Deep Submarine، یکی از تجربیات نابی بود که روزگاری توسط Oliver’s Travels به زوج‌ها ارائه می‌شد. اگرچه دیگر این خدمت را نمی‌دهند، اما در زمان خود، به عنوان یکی از فوق‌العاده‌ترین اقامتگاه‌های زیر آب برای زوج‌ها در دوران ماه عسل شناخته می‌شد.

Lovers Deep با دقت و تخصص برای زوج‌هایی طراحی شده بود که به دنبال گذراندن اوقاتی خاص و فراموش‌نشدنی در آرامش و همنوایی کامل زیر آب بودند. این فرصتی بود برای فرار از هیاهوی دنیای روزمره و غواصی به اعماق دریای کارائیب در یک زیردریایی شخصی و لوکس.

تجربه‌ی اقامت در Lovers Deep به معنای بهره‌مندی از بهترین خدمات، با دکوراسیون‌های دلنشین، غذاهای لذیذ و هر آنچه از امکانات لوکس تصورش را بکنید، بود. این انتخاب را به عنوان خاطره ای زیبا در میان بهترین هتل های زیرآب، برایتان آورده ایم.

Huvafen Fushi, Maldives

ویلاهای Huvafen Fushi بهترین هتل ‌های زیرآب

Huvafen Fushi، اگرچه اقامت زیر آب نمی‌دهد، اما داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد در اسپای زیر آبش چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.

اسپای Huraven، جایی است که در آن می‌توانید از درمان‌های ریلکس کننده مانند ماساژ، درمان‌های صورت و تراپی‌های جامع بدن بهره‌مند شوید. تلفیقی از روش‌های نوین و سنت‌های دیرپای مالدیوی، تجربه‌ای بی‌نظیر برای سلامتی و آرامش شما می‌آفریند.

این اسپای زیر آب، نخستین در نوع خود در جهان، فضایی آرام و باشکوه برای نوازش روح و روان شما فراهم می‌کند.

ویلاهای Huvafen Fushi نیز، درست است که جزو بهترین هتل های زیرآب نیست؛ اما طراحی‌های چشم‌نواز که هم زیبایی طبیعت را در بر می‌گیرند و هم مدرنیته را منعکس می‌کنند، پذیرای شما هستند. تنوع مناظر و امکاناتی که ارائه می‌دهند، بدون اغراق بی‌نظیر است.

Niyama Private Islands Maldives, Maldives

SUBSIX، رستوران زیر آبی در مالدیو، تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید. این رستوران شیک و مجلل متعلق به ریزورت پنج ستاره Niyama Private Islands Maldives است، که با یک سفر قایق تندرو و سپس طی کردن پله‌های سه طبقه به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

سقفی منقش به چراغ‌های آویز ایتالیایی با الهام از مرجان‌ها، فضایی جادویی را ایجاد می‌کند. طراحی بار با الهام از خمیدگی‌های صدف و صندلی‌های نرم شبیه به آنمون‌ها، تم دریایی را به زیبایی تکمیل می‌کند.

اقامت در ریزورت Niyama، که در رتبه چهارم “بهترین ریزورت‌های جهان” از جوایز Condé Nast Traveler قرار گرفته، فرصتی استثنایی برای تجربه غذاهای خوشمزه در یکی از بهترین مقاصد مالدیو است.

انتخاب شما درباره بهترین هتل های زیرآب چیست؟

Burj Al Arab Jumeirah, Dubai

Burj Al Arab Jumeirah, Dubai برج العرب جمیرا دبی- بهترین هتل های زیر آب

رستوران ال مهارا، زیر چتر هتل شناخته‌شده جمیرا، پذیرای مهمانان با تجربه‌ای استثنایی از صرف غذا تحت هنرمندی شف آندره‌ا میگلیاچیو از “ریستورانته ل‌اولیوو” کاپری با دو ستاره میشلن است.

در ارتفاع ۳۲۱ متری، آکواریوم بی‌نظیر ال مهارا، با منظره‌ای از کف تا سقف، محیطی رویایی برای غذا خوردن فراهم می‌کند که حواس شما را در همه جهات خیره می‌سازد. شامی در کنار زیبایی‌های دریایی رنگارنگ که تنها چند قدمی از شما شنا می‌کنند، انتظار شما را می‌کشد.

منویی متنوع از انتخاب‌های غذای دریایی در دسترس است و شف با غذاهایی که طعم تجربه ال مهارا را بهبود می‌بخشند، شما را شگفت‌زده می‌کند. انتخاب‌هایی از منوی شف شامل پنج یا هفت دوره با ترکیب‌های شراب عادی یا لوکس، فراهم است.

بهترین هتل زیر آب کدام است؟

این فهرست شامل بهترین هتل های زیرآب، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد، از اقامتگاه‌ها تا رستوران‌ها و خدمات لوکس دیگر. هر کدام فضای منحصربه‌فردی با بودجه‌ها و سبک‌های مختلف دارند.

توصیه می‌کنیم بر اساس علاقه‌مندی‌هایتان، شهر ساحلی که می‌خواهید به آن سفر کنید و استانداردهای شخصی‌تان، انتخاب کنید. سفری دلنشین در پیش داشته باشید!

نظرات کاربران