Australia

بهترین زمان سفر به استرالیا؛ زمانی برای تماشای نهنگ های مهاجر!

بهترین زمان سفر به استرالیا چه موقعی است؟ هر ماه فرصتی را برای تجربه سفر به یک منطقه خاص از استرالیا به گردشگران ارائه می‌دهد. اگر قدم زدن در کنار ساحل جزئی از برنامه شما برای سفر است، ماه‌های گرم‌تر مانند ماه سپتامبر تا آوریل را در نیو ساوت ولز و جنوب شرقی کوئینزلند، و نوامبر تا مارس را در ایالت‌های جنوبی، از جمله جنوب استرالیای غربی هدف قرار دهید. ناگفته نماند که تابستان فصل آتش‌سوزی نیز هست؛ بنابراین در طول بازدیدها و سفر خود مراقب هشدارهای محلی باشید.

در حالی که ایالت‌های جنوبی، چهار فصل را تجربه می‌کنند، شمال استرالیا (شامل بخش‌های بالای استرالیای غربی، قلمرو شمالی و کوئینزلند) فقط دو فصل دارد: مرطوب (اکتبر تا می) و خشک (ژوئن تا سپتامبر). 

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

با توجه به اینکه دسترسی به جاده‌ها اغلب در طول فصل مرطوب خطرناک است، دوره خشک به طور کلی بهترین زمان برای بازدید از منطقه است، به خصوص در سفرهای جاده‌ای. در دوره مرطوب نیز طوفان‌هایی پیش می‌آید، با این حال، از دیواره مرجانی بزرگ و جنگل‌های بارانی در منطقه کایرنز در تمام طول سال می‌توان بازدید کرد. عروس‌های دریایی که در آب‌های استرالیا زندگی می‌کنند، نیش بسیار دردناک و کشنده‌ای دارند؛ به همین علت هنگام غواصی و آب‌تنی باید حواستان به این مورد باشد. اگر آب‌وهوا اجازه دهد، شما می‌توانید در طول فصل نیش شنا کنید، البته اگر لباس‌های ضد نیش که توسط اپراتورهای فعالیت‌های دریایی عرضه می‌شود را به تن کنید.

برای ماجراجویی در فضای باز آن هم در ایالت جزیره‌ای تاسمانی که آب‌وهوای خنک‌تری نسبت به سرزمین اصلی دارد، ماه‌های گرم‌تر مانند اکتبر تا مارس ایده‌آل است. اگر هم قصد اسکی دارید، میدان‌های برفی نیو ساوت ولز و ویکتوریا معمولاً از ژوئن تا اوایل سپتامبر باز هستند.

بهترین زمان برای پیاده روی!

Hiking in Australia

پارک‌های ملی و مناطق بیابانی استرالیا با صدها مسیر پیاده‌روی دیدنی پوشیده شده‌اند که بسیاری از آن‌ها در زمان‌های خاصی از سال به بهترین وجه قابل استفاده هستند. از آنجایی که ماه‌های تابستان می‌تواند به‌طور غیرقابل تحملی در مرکز استرالیا گرم باشد، پیاده‌روی در مکان‌هایی مانند پارک ملی Uluru-Kata Tjuta از ماه آوریل تا سپتامبر بسیار راحت و ایمن است.

عکس این موضوع را می‌توان برای تاسمانی گفت؛ جایی که پیاده‌روی در ماه‌های گرم‌تر محبوب‌تر است، اگرچه پیاده‌روها باید برای تمام فصول (حتی برف) در طول سال آماده باشند. 

پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی گوندوانا در کوئینزلند و نیو ساوت ولز معمولاً در ماه‌های زمستانی خشک‌تر (به ویژه از ژوئن تا اکتبر) راحت‌تر است، در حالی که بهترین زمان برای پیاده‌روی در مسیر کیپ تا کیپ تراک معروف استرالیای غربی، در بهار است (مخصوصاً سپتامبر) و اکتبر، زمانی که گل‌های وحشی در حال شکوفه دادن هستند) و پاییز (مارس تا می).

بهترین زمان برای موج‌سواری در استرالیا

مانند بسیاری از مقاصد دیگر در سراسر جهان، بهترین ماه‌ها برای موج‌سواری در استرالیا همیشه با بهترین ماه‌ها برای شنا منطبق نیست. بادهای فراساحلی همراه با موج‌های مداوم در طول ماه‌های زمستانی استرالیا، بهترین شرایط را در سراسر کشور برای موج‌سواری ارائه می‌کنند، هرچند استثناهایی نیز وجود دارد. طوفان‌ها می‌توانند امواج بزرگی را در هر زمانی از سال ایجاد کنند. 

بهترین زمان برای بازدید از حیات وحش در استرالیا

بهترین زمان سفر به استرالیا

یکی از بهترین چیزها در مورد تجربه سفر به استرالیا در سواحل شرقی و غربی بین ماه های مه و نوامبر، فرصت دیدن نهنگ‌های مهاجر است که در آن ماه‌ها در آب‌ شنا می‌کنند. بهترین زمان برای رزرو تور تماشای نهنگ، معمولا در ماه‌های آگوست و سپتامبر است؛ زمانی که نهنگ‌های گوژپشت بیشتر فعال هستند. اگر همیشه دوست داشتید یک نهنگ اورکا (نهنگ قاتل) را در حال شکار ببینید، سعی کنید بین ژانویه تا آوریل در خلیج برمر استرالیای غربی باشید.

وقتی نوبت به دیدن حیات‌وحش در خشکی می‌رسد، بیشتر مربوط به زمان روز است. ساعت‌های غروب و سپیده‌دم معمولاً بهترین زمان برای مشاهده حیوانات بومی مانند کانگوروها و وامبت‌ها است. پرندگان استرالیایی (که اغلب در شهرها دیده می‌شوند) از کاکادوها گرفته تا کوکابورای نمادین، زمانی که برای رفع خستگی به آنجا می‌آیند به سختی آواز می خوانند و پس از چرت زدن در درختان صمغ در طول روز صدایشان در فضا می‌پیچد. کوالاها نیز عصرها بیشتر دیده می‌شوند.

درحالی که لاک‌پشت‌های دریایی را می‌توان در طول سال در آب‌های استرالیا مشاهده کرد، اما بازدیدتان از کوئینزلند را بین نوامبر و ژانویه زمان‌بندی کنید تا شاهد آمدن آن‌ها به ساحل باشید؛ آنجا که لانه می‌کنند تا بچه‌هایشان از ژانویه تا آوریل از تخم بیرون بیایند.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به استرالیا

پرواز به استرالیا معمولاً یکی از بزرگ‌ترین قسمت‌های هزینه سفر است. اگر مایل به توقف در نیوزلند، چین، سنگاپور یا یک مرکز منطقه‌ای دیگر هستید، می‌توانید معاملات خوبی برای بلیط هواپیما پیدا کنید. خطوط هوایی مانند Jetstar (شرکت هواپیمایی ارزان قیمت کانتاس) و ویرجین استرالیا اغلب معاملات داخلی عالی را تبلیغ می‌کنند و قیمت اقامت در فصول کم‌هزینه و فصلی که از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، می تواند به میزان قابل توجهی در قیمت بلیط تأثیر داشته‌باشد. استراحت‌های شهری در شهرهای جنوبی اغلب در زمستان ارزان‌تر است؛ زمانی که هنوز چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد به‌ویژه شهر سیدنی، که در طی آن ساختمان‌های نمادین با تأسیسات نور باورنکردنی برای چندین هفته روشن می‌شوند.

کلام پایانی

استرالیا، کشوری مدرن با جنگل‌ها و سواحل زیبای فیروزه‌ای و انواع حیوانات سمی و بی‌خطر، همواره یک مقصد جذاب برای سفر است. از آنجایی که این کشور، اقلیم‌های آب‌وهوای زیادی را در خود جای داده، دانستن این که بهترین زمان سفر به استرالیا چه موقعی است، بی‌شک تأثیر به‌سزایی در کیفیت سفر خواهد داشت. ما در این مقاله سعی کردیم این موضوع را با درنظرگرفتن معیارهای متفاوتی همچون آب‌وهوا، پیاده‌روی، موج‌سواری و بازدید از حیات وحش این کشور به شما ارائه دهیم.

نظرات کاربران