بارسلون

بهترین جاهای دیدنی بارسلونا؛ معرفی بیش از 30 جاذبه دیدنی!

از موزه‌ها و پارک‌های معروف تا ساختمان‌های مدرن؛ می خواهیم بهترین جاهای دیدنی بارسلونا را به شما معرفی کنیم. از بسیاری جهات، بارسلونا به خودی خود یک جاذبه بزرگ و شگفت انگیز است. بارسلونا مرکز فرهنگ کاتالان، شهری خیره کننده و پر از موزه، رستوران ها، مناظر معروف و مردم خوش برخورد است. مهم نیست که سبک سفر مورد علاقه شما چیست، در این شهر همیشه چیزی برای دوست داشتن پیدا خواهید کرد.

ساگرادا فامیلیا، شاهکار نیمه تمام آنتونی گائودی!

بارسلون

شاید برایتان شگفت انگیز باشد که بدانید حدود 130 سال پیش این کلیسا توسط آنتونی گائودی معمار معروف اسپانیایی طراحی شد. ساگرادا فامیلیا یکی از بحث برانگیزترین و پربازدید ترین کلیساهای جهان است که سالانه سه میلیون گردشگر به خود جذب می کند تا از دستاوردهای معماری که طبیعت، نور و مذهب را در یک مجموعه خیره‌کننده گرد هم آورده، لذت ببرند. فضای داخلی این کلیسا نیز بسیار منحصر به فرد است.

بارسلونا علاوه بر ساگرادا فامیلیا، کلیساهای مشهور دیگری هم دارد، برای آشنایی با آنها مطلب روبه‌رو را از دست ندهید: کلیساهای بارسلون؛ شهری با 200 کلیسا!

بارسلونتا، جایی برای خوردن خوشمزه ترین غذاها!

بارسلونا بیش از 4.5 مایل ساحل دارد، از سنت سباستیا تا لیوانت؛ اما بارسلونتا، محله معروف دریایی آن بسیار دیدنی است! باور کنید ارزش دارد که در خیابان های بارسلونتا بگردید تا خانه های دو طبقه ساده و در عین حال جذاب آن را تماشا کنید. یکی دیگر از جذابیت های این منطقه، غذاهای عالی و متنوع آن است، از پیش غذاهای خوش مزه  و ورموت گرفته تا پائلا و غذاهای دریایی، چیزهایی هستند که باید آن ها را امتحان کنید. همچنین می‌توانید چند ساعتی را به تماشای قایق‌های بادبانی پر زرق و برق مانند مجتمع بندر المپیک بگذرانید.

برای آشنایی با معروف‌ترین رستوران‌های بارسلونا، کلیک کنید.

 لا رامبلا، یکی از معروفترین خیابان های دنیا!

این خیابان بدون شک معروف ترین خیابان و یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلون است. خیابان لارامبلا که از Port Vell تا Plaça de Catalunya در مرکز شهر امتداد دارد، مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها، غرفه‌های گل، آثار هنری و جاذبه‌ها را به گردشگران ارائه می‌دهد. فواره پرآذین Canaletes، بازار Boqueria، سالن اپرای Liceu و Teatre Principal نیز در این منطقه قرار دارند، سر زدن به آن ها را هرگز از دست ندهید.

 موزه پیکاسو، سفر در تاریخ و هنر!

بارسلون

اگر کیفیت یک موزه با تعداد افرادی که برای ورود به آن صف می کشند، اندازه‌گیری شود، موزه پیکاسو در جایگاه اول قرار می‌گیرد. این موزه توسط پیکاسو و دوست او، Jaime Sabartès تاسیس شد. بیش از 3800 اثر به صورت دائمی در این مجموعه وجود دارد، همچنین در این موزه نمایشگاه های موقتی نیز برگزار می شود.

کلیسای جامع، میراث فرهنگی بارسلونا

 کلیسای جامع هر شهری در اروپا ارزش آن را دارد که از آن بازدید کنید، بارسلون نیز از این قاعده مستثنی نیست. کلیسای جامع این شهر نمونه ای چشمگیر از معماری گوتیک است که در حال حاضر میراث فرهنگی بارسلونا به شمار می رود و از سال 1929، یک بنای تاریخی ملی است. جدا از هنر و معماری داخلی، باید از صومعه آن با حکاکی‌های فرسوده روی زمین دیدن کنید. اگر شنبه یا یکشنبه صبح به این کلیسا بروید می توانید برنامه های که اجرا می شود را از نزدیک ببینید، حتی ممکن است شاهد یک سنت دیگر کاتالان، رقص ساردانا باشید که در میدان روبروی کلیسای جامع اجرا می شود.

 La Boqueria Market، یکی از جذاب‌ترین بازارهای دنیا!

این بازار یکی از جذاب ترین بازارهایی است که در زندگی خود دیده اید! غرفه داران آن مجبور شده اند برای داشتن روابط عمومی بهتر زبان های مختلف را بیاموزند، زیرا La Boqueria علاوه بر اینکه بازار اصلی غذا در بارسلون است، اکنون یک مقصد توریستی مهم شمار می رود. این بازار در نزدیکی La Rambla با بیش از 300 غرفه و مساحت 2583 متر مربع، بزرگترین بازار کاتالونیا است. در این بازار می توانید محصولات صنایع دستی متنوعی را نیز خریداری کنید.

 باغ گیاهشناسی بوتانیکال، جایی برای علاقه‌مندان گل و گیاه!

بارسلون

در این باغ که یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است، می توانید از گردشی آرام در 14 هکتار فضای سبز زیبا لذت ببرید. باغ گیاه شناسی بوتانیکال  به پنج منطقه تقسیم می شود که گیاهان استرالیایی، کالیفرنیایی، مدیترانه ای، آفریقای جنوبی و شیلی به طور منظم در هر کدام دسته بندی شده اند. به‌علاوه، منظره‌ای زیبا از شهر را از این باغ خواهید دید. اگر به گل و گیاه علاقه دارید، در این باغ می توانید انواع آن ها از سر تا سر جهان را بیابید.

 کازا میلا، عجیب ترین ساختمان دنیا!

این بنا شبیه به خمیری که در حال افزایش است و گدازه مذاب توصیف شده است. شما با دیدن این ساختمان عجیب و شگفت انگیز مدرنیسم بسیار حیرت زده خواهید شد. کاسا میلا نمونه ای جسورانه ازهنر گائودی با سنگ است. هنگامی که La Pedrera، آخرین پروژه مدنی او، برای اولین بار در سال 1906 به بهره برداری رسید، این ساختمان به دلیل نمای مواج، بالکن های فرفورژه و پنجره های وسیع آن برای مردم خنده دار بود. البته امروزه به طور کاملاً متفاوتی به آن نگاه می شود و نمای بیرونی سنگی، توانسته آن را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دهد.

 پارک گوئل، باز هم آنتونی گائودی!

بارسلون

پارک گوئل یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا و البته موضوع ترند عکس های اینستاگرامی این روزهاست! بنابراین اگر دلتان می خواهد جایی که خانه های تخیلی هستند را ببینید؛ اینجا را نباید از لیست خود کنار بزنید!

 Montjuïc Magic Fountain، تجلی موسیقی و نور!

بیشتر مردم محلی نمایش  Montjuïc Magic Fountain را که تجلی نور، موسیقی و آب است را به همراه کودکان خود می بینند، در واقع تقریبا تمام مردم محلی در زمان کودکی خود با این فواره رنگی خاطره دارند، اما هنگام بازدید از این مکان چه کودک به همراه داشته باشید چه نداشته باشید، از این نمایش کودکانه شگفت انگیز و جادویی حیرت زده خواهید شد. این بنا که توسط کارلس بوئیگاس طراحی شده است، یکی از آخرین جاذبه های باقی مانده نمایشگاه بین المللی 1929 است.

 حلقه المپیک، یادگار المپیک 1992!

در سال 1992، بارسلونا با بازی های المپیک جهان را مجذوب خود کرد و حلقه المپیک بر روی تپه مونتجوئیک ساخته شد. این محیط بیش از 400 هکتار مساحت دارد و شامل برج ارتباطی کالاتراوا، استادیوم المپیک Lluís Companys، سالن ورزشی Palau Sant Jordi، استخرهای شنای Picornell، دفتر مرکزی انستیتوی تربیت بدنی کاتالونیا و همچنین Joan Antoni Samaranch المپیک است. موزه ورزش نیز در سال 2007 در این مکان افتتاح شد. این مکان علاوه بر میزبانی رویدادهای ورزشی، استادیوم المپیک و پالائو سنت جوردی اکنون سالن های اصلی برای موسیقی نیز دارد.

 Plaça de Sant Felip Neri، زیبایی در عین سادگی!

بارسلون

برای بسیاری در بارسلونا، Sant Felip Neri زیباترین میدان شهر است و این موضوع شاید به دلیل سادگی آن باشد. این میدان بر فراز گورستان قرون وسطایی قدیمی ” Montjuïc del Bisbe” ساخته شده است و دارای کلیسا و مدرسه ای به همین نام است، همچنین این میدان کوچک برخی از ساختمان های دوره رنسانس و دفاتر مرکزی سابق اصناف قلع و کفاشان را در خود جای داده است.

Maritime Museum، سفر به مدیترانه!

این موزه که موضوع آن دریانوردی است، مسئولیت حفظ، مطالعه و انتشار مهم ترین مجموعه های میراث دریایی در دریای مدیترانه را بر عهده دارد. این موزه صرفاً به دلیل معماری اش ارزش دیدن دارد، Maritime میزبان نمایشگاه‌های متنوعی است، همچنین یک باغ و کافه نیز دارد که بازدیدتان را دلپذیر تر می کند.

اگر می‌خواهید با دیگر شهرهای دیدنی کشور اسپانیا بیشتر آشنا شوید، روی لینک کلیک کنید: بهترین شهرهای اسپانیا؛ از والنسیا تا بارسلونا را از نزدیک ببینید!

 The Carmel Bunkers، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از بارسلونا!

بارسلون

کمتر کسی است که این مکان زیبا در بارسلونا را بشناسد، اما اگر در سفر خود به آن جا نروید، پشیمان خواهید شد؛ زیرا برخی از بهترین مناظر بارسلون را از دست خواهید داد.  The Carmel Bunkers در سال 1937 و در طول جنگ داخلی، زمانی که بارسلون با 200 بمباران در روز مورد هدف قرار می گرفت، ساخته شد.

 Estació de França

«ایستگاه فرانسوی» محصول نمایشگاه بین‌المللی بارسلون در سال 1929 است و بعد از سانت، دومین ایستگاه بزرگ بارسلون محسوب می شود. طاق های فلزی وسیع آن که از نظر ظرافت و عظمت با ایستگاه سابق اورسی پاریس قابل مقایسه است، نمونه خوبی از معماری چدنی است. لابی، ساخته Duran i Reynals به سبک Noucentisme، میزبان رویدادهایی از جمله نمایشگاه‌های قدیمی است.

جاهای دیدنی بارسلونا هنوز هم برای شما سورپرایزهای خوبی را دارد!

 Bellesguard Tower

در سپتامبر 2013، برج بلزگارد، یکی از آثار کمتر شناخته شده گائودی، درهای خود را به روی عموم باز کرد. این برج به سفارش Jaume Figueras ساخته شده است که ترکیبی از سبک های گوتیک و مدرنیسم است. پنج قرن قبل از آن، در سال 1409، مارتین انسانی، آخرین پادشاه خاندان بارسلون، اقامتگاه خود را در همان نقطه ساخت.

 Born Centre of Culture and Remembrance

بارسلون

پس از سال‌ها حفاری، بازسازی و اختلافات با همسایگان، El Born Centre de Cultura i Memòria سرانجام در سال 2013 به عنوان یک مرکز فرهنگی چند منظوره در بازار El Born سابق افتتاح شد. ساختار آهن و شیشه ای این مجموعه توسط Josep Fontserè در سال 1876 طراحی شد و اولین بازار شهر بود که به سبک معماری پاریسی ساخته شد. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند بقایای باستان‌شناسی محله ویلانووا د مارکه از سال 1700 به جا مانده را ببینند و محاصره‌ای که شهر در سال 1714 متحمل شد را بهتر درک کنند. اکنون مسیرهای پیاده‌روی عظیمی از این مرکز فرهنگی چشمگیر عبور می‌کنند که دارای فضاهای نمایشگاهی، کتاب‌فروشی و سالن غذا است. در این مکان هزاران انتخاب برای غذا، نوشیدنی و خرید وجود دارد.

معمولا در تور بارسلون، اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است که باید ببینید!

 Colònia Güell

سوار قطار یا ماشین شوید و برای بازدید از Colonia Güell به Santa Coloma de Cervelló در منطقه Baix Llobregat بروید. اینجا یکی دیگر از آثار ناتمام گائودی است؛ یک کلیسای زیبا که باید در کنار آن عکس های خوبی را بگیرید.

 Botero’s Cat

این مجسمه گربه در بارسلونا  بسیار مشهوراست، از زمانی که این مجسمه از هنرمند کلمبیایی فرناندو بوترو در سال 1987 خریداری شد، چندین بار در شهر جابجا شد. اول، در پارک د لا سیوتادلا، نزدیک باغ وحش بود، سپس همزمان با بازی های المپیک 1992، به استادیوم المپیک منتقل شد و چندین سال بعد، دوباره به میدانی در پشت دراسانس منتقل شد. این مجسمه اکنون در خانه خود در Rambla del Raval بسیار خوشحال به نظر می رسد و همسایه ها آن را دوست دارند.

 Parc del Laberint d’Horta

این هزارتوی وسیع و فوق‌العاده زیبا در قدیمی‌ترین پارک شهر قرار دارد. این پارک را در محله هورتا خواهید دید، جایی که اگر از هزارتو بیرون بیایید، می‌توانید در اطراف یک باغ نئوکلاسیک قرن 18 و یک باغ رمانتیک قرن 19قدم بزنید، به‌علاوه عمارت Desvalls و مجموعه‌ای از فواره‌ها و مجسمه هایی از شخصیت های اساطیری یونانی در این مجموعه قرار دارد.

به نظر می رسد که  Parc del Laberint d’Horta یکی از بهترین و جالب ترین جاهای دیدنی بارسلونا باشد!

 Museu Nacional (MNAC)

بارسلون

موزه هنر ملی کاتالونیا یک نمای کلی از هنر کاتالونیا از قرن 12 تا 20 را به شما ارائه می دهد. نکته قابل توجه آن است که اینجا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه های نقاشی روی چوب در اروپا را به نمایش می گذارد. طبقه هنر مدرن موزه دارای مجموعه قطعاتی از رسانه‌ها تا دهه 1950 است، از جمله مجسمه‌سازی، نقاشی، عکاسی، پوستر، سینما، معماری و هنرهای تزئینی.

 Palau de la Música Catalana

هنگامی که از Palau de la Música بازدید می کنید، تمام حواس شما به کار می افتد و توجه شما به بخش بخش آن جلب می شود، زیرا هر اینچ داستانی از مدرنیسم، موسیقی و کاتالونیا را روایت می کند. این بنا در سال 1908 توسط Lluís Domènech i Montaner ساخته شد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. در بازدید از این مجموعه فراموش نکنید که از مجسمه‌های  پالستینا، باخ، بتهوون و واگنر دیدن کنید. این جا که یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است، باید در لیست شما باشد!

 Camp Nou

در سفرتان به بارسلونا بازدید از باشگاه معروف، یعنی نیو کمپ را فراموش نکنید. نیوکمپ یکی از پربازدیدترین و بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است و در صدر فهرست هر طرفدار فوتبال قرار دارد، زیرا هنوز هم فوق‌العاده چشمگیر است. ایستادن در نقطه ی بالای این ورزشگاه و نگاه کردن به پایین یک تجربه ی فوق العاده و بی نظیر است. هواداران سرسخت ورزش به خصوص فوتبال باید از نزدیک این حس را تجربه کنند.

راستی اگر عاشق امتحان طعم‌های تازه هستید، روی معروف ترین غذاهای بارسلون؛ ترکیبی از طعم های اسپانیولی! کلیک کنید و امتحان طعم بسیار خوب غذاهای اسپانیایی را در سفر به بارسلون از دست ندهید.

 Tibidabo Funfair

این شهربازی احتمالاً جالب‌ترین و بهترین جاهای دیدنی بارسلونا بوده و نکته جالبش این است که بالای یک کوه واقع شده است. در این شهربازی ترکیب خوبی از سواری های کلاسیک و مدرن وجود دارد که بسیاری از آن ها برای همه سنین مناسب هستند. همچنین در مجاورت این شهربازی با مجسمه غول پیکر عیسی مسیح برخورد خواهید کرد که می توانید تا پایه آن بالا بروید و لحظات شیرین خود را به ثبت برسانید.

 Casa Planells

بارسلون

در یک منطقه کوچک، جوزپ ماریا جوجول موفق شد ساختمانی چشمگیر را بدون زیاده روی در تزئینات و با نمای گرد طراحی کند. در داخل این ساختمان، چشمگیرترین طراحی از پلکان و نرده های فرفورژه را خواهید دید. این ساختمان کوچک و عجیب است که با دیدن آن به وجد خواهید آمد.

 Montjuïc

اگر دوست دارید یک روز پیاده روی در پارک ها و باغ هایی با بیش از 30 سال قدمت داشته باشید، مونتجوئیک گزینه خوبی است. می توانید از قلعه آن دیدن کنید، در Caseta del Migdia غذا بخورید و سپس برخی از زیباترین باغ های چشم انداز اروپا را کشف کنید. از بهترین‌ بخش های این مجموعه می‌توان به باغ‌های لاریبال با آبشاری زیبا، عمارت آلبنیز، باغ‌های Mossèn Cinto Verdaguer که گیاهان آبزی در آن رشد می کند، و باغ‌های Joan Brossa اشاره کرد.

بی شک اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است!

 Ciutadella Park

بارسلون

پارک سیوتادلا نزدیک به مرکز شهر بوده و فضای سبز زیبایی را دارد که مردم محلی بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. این پارک که در زمینی 17 هکتاری واقع شده، چیزهای زیادی برای دیدن دارد. باغ وحش، ساختمان‌های پارلمان کاتالونیا، کلیسا، دریاچه، جایگاه موسیقی و… که می توانید ساعت ها وقت خود را در آن ها بگذرانید. در این پارک همچنین فعالیت هایی مانند بازارها و نمایشگاه ها، رویدادهای ورزشی، کنسرت ها، مهمانی های کودکان و رویدادهای خیریه نیز برگزار می شود.

 Palau Güell

پالائو گوئل شاید شناخته شده ترین اثر گائودی نباشد، اما اولین پروژه بزرگ او برای پایتخت کاتالونیا بود. این عمارت میراث جهانی یونسکو است که ترکیبی عالی از طراحی مجلل قدیمی و مدرنیسم شیک است، شما می توانید در محوطه آن سوار کالسکه شوید و به اروپای قدیم سفر کنید. همانطور که این خانه قدیمی را کاوش می کنید، به ظرافت طراحی آن نیز توجه کنید که چگونه تجملات را به رخ می کشد.

 Santa Maria del Mar

ای  Santa Maria del Mar یکی از بهترین نمونه‌های باقی مانده از سبک گوتیک کاتالان است، این کلیسا به دلیل خطوط افقی مشخص، سطوح ساده، تکیه‌گاه‌های مربعی و برج‌های هشت ضلعی ای که در طراحی خود دارد، از دیگر بنا ها متمایز شده است. این کلیسا نسبت به کلیساهای دیگر سریع تر ساخته شد و ساخت آن تنها 55 سال (1329 تا 1384) طول کشید. شیشه های رنگی خیره کننده ای نیز در این کلیسا وجود دارد که با دیدن آن بسیار شگفت زده خواهید شد، به خصوص پنجره بزرگ رز که متعلق به قرن پانزدهم است و بالای در اصلی قرار دارد. جالب است بدانید پنجره اصلی این کلیسا در هنگام زلزله سقوط کرد و 25 کشته برجای گذاشت.

 Cervantes Park

این فضای سبز وسیع به دلیل مسیرهای عریض و نقاط آفتابی دل انگیز آن، مورد استقبال ورزشکاران و کسانی که به پیاده روی علاقه دارند، قرار گرفته است. این پارک همچنین به خاطر باغ گل رزش بسیار معروف  است و از ابتدای بهار تا پاییز، بیش از 10000 گل رز چهار هکتار از یک بخش پارک را پر می کنند، در اوایل ماه مه نیز، این باغ میزبان مسابقات بین المللی گل رز جدید بارسلونا است.

 Santa Caterina Market

بارسلون

Mercat de Santa Caterina که در سال 1846 افتتاح شد، دومین بازار قدیمی شهر است. پروژه نوسازی آن توسط تیمی از معماران به رهبری انریک میرالس و بندتا تاگلیابو انجام شد که مشخص‌ترین ویژگی آن سقف موزاییکی باشکوه ساخته شده با 325000 قطعه است که رنگ‌های آن بازتابی از میوه‌ها و سبزیجات است. اگر از وقت گذراندن در میان این همه محصولات تازه شما را گرسنه می‌کند، می‌توانید در Cuines de Santa Caterina، رستورانی شلوغ با غذاهای بین‌المللی که در بخش های مختلف آن موجود است، غذا بخورید.

از خواندن جاهای دیدنی بارسلونا لذت بردید؟ شما چه تجربه ای دارید؟

نظرات کاربران