Larrambla Street

خیابان لارامبلا بارسلون؛ معرفی 7 دیدنی جذاب + حقایق جالب این خیابان

بارسلون

در سفر به بارسلونا غیر ممکن است که محو تماشای جذابیت خیابان لارامبلا بارسلون نشوید. این خیابان 1.2 کیلومتری گذرگاهی برای پیاده روی است که سراسر پوشیده از درختان سرسبز است. مغازه ها، غرفه های فروش گل، مجسمه های زنده، هنرمندانی که موسیقی می نوازند، رستوران ها و اجرای زنده هنرمندان در این خیابان، همگی آن را تبدیل به یکی از نقاط مهم گردشگری بارسلون کرده است.

خیابان لارامبلا بارسلون به چه دلیل شناخته شده است؟

  • لارامبلا معمولاً شلوغ است. این خیابان در طول شبانه روز مملو از بازدیدکنندگان، مردم محلی و هنرمندان خیابانی است که خود را مانند مجسمه‌های زنده گریم می کنند.
  • در دو طرف خیابان کافه ها و غذاخوری های متعددی وجود دارد که نشستن در یکی از آنها و تماشای رفت و آمد مردم لذت بخش است.
  • در این خیابان می توانید شاهد کنسرت های زنده، مجسمه های انسانی و نقاشانی باشید که پرتره یا کاریکاتور شما را ترسیم می کنند، که از جاذبه های جذاب خیابان لارامبلا بارسلون هستند.

آیا La Rambla همان La Ramblas است؟

رامبلاس شناخته شده ترین خیابان عابر پیاده در بارسلون و همچنین شناخته شده ترین گذرگاه پیاده روی توریستی است. معمولاً به آن “لا رامبلا” یا “لاس رامبلاس” می گویند و به خاطر این واقعیت است که La Rambla یک جاده عریض با شش قسمت است که هر کدام نام خاص خود را دارند. بنابراین، در واقع شش خیابان به یکدیگر متصل شده اند تا یک رامبلای پیوسته را تشکیل دهند. نگران نباشید، برای رفتن به خیابان لارامبلا بارسلون کافیست بگویید “La Rambla” یا “Las Ramblas”. این خیابان دو نام دارد که هر دو نام قابل قبول و شناخته شده است.

دیدنی های جذاب برای بازدید در خیابان لارامبلای بارسلون

1. بنای یادبود کلمب را ببینید

بارسلون

این بنای تاریخی 60 متری در انتهای خیابان لارامبلا بارسلون جایی که گذرگاه به دریا می رسد، قرار دارد. این بنای یادبود در سال 1888 به مناسبت بزرگداشت کریستف کلمب ساخته شد. با آسانسور به بلندترین نقطه بنا بروید و منظره افق 360 درجه از جمله بندر، دریای مدیترانه و تپه مونجویک را ببینید.

2.  از Plaça Reial دیدن کنید

Plaça Reial میدانی در کاتالونیا بارسلونا، محله Barri Gotic است. محله Barri Gotic یک منطقه توریستی است، به خصوص در شب، و بسیاری از غذاخوری‌ها و کلوب‌ها، از جمله Sidecar، Jamboree در این میدان قرار دارند.

3. Gran Teatre del Liceu را ببینید

Liceu Theatre یا Gran Teatre del Liceu در سال 1847 در خیابان لارامبلای بارسلون تاسیس شد و مشهورترین سالن اپرا در شهر است. در سفر به بارسلون حتما برای اپراهایی مانند Otello، اجرای شاهکارهای Donizetti، شب های رقص معاصر یا کنسرت های موسیقی کلاسیک بلیط رزرو کنید.

4.  به La Boqueria بروید

بارسلون

هر مسافری بازدید خود از شهر را می بایست با بازارهای معروف شروع کند. در بارسلونا، این بازدید با عبور از خیابان لارامبلای بارسلون و رفتن به La Boqueria، بهترین خواربارفروشی شهر از سال 1836 شروع می گردد.

5.  Palau de la Virreina را بازدید کنید

کاخ Virreina یک کاخ نئوکلاسیک است در خیابان لارامبلا بارسلون است، که نمایشگاه های هنری مهمی برگزار می کند. این بنا بین سال‌های 1772 و 1775 ساخته شد و با نماد‌های باروک و روکوکو تزئین شده است. اکنون بخش فرهنگی تالار شهر و مرکز د لا ایماتج در آن قرار دارد.

6.  از مرکز هنر سانتا مونیکا دیدن کنید

بارسلونا هنر و معماری شگفت انگیزی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. جلوه شکوه و معماری بی نظیر اسپانیایی در خیابان لارامبلای بارسلون نیز دیده می شود. مرکز هنر سانتا مونیکا یکی از چندین گالری باشکوه در این منطقه است، در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسر جهان حضور دارند. یک کافه رستوران جذاب نیز بر روی پشت بام برای استراحت و نوشیدن یک قهوه داغ وجود دارد.

7. Rambla del Raval

بارسلون

این میدان وسیع و باشکوه در خیابان لارامبلای بارسلون، با درختان نخل، کافه ها و بازار آخر هفته در اواخر دهه 1990و اوایل دهه 2000 در مرکز منطقه قدیمی راوال بازسازی شد. در هنگام غروب آفتاب می توانید از پشت بام هتل Barceló Raval دیدن کنید تا همراه با عصرانه های خوشمزه مارگاریتاس و چشم اندازهای پانوراما از شهر فرصتی برای تماشای مردم و رفت و آمد آنها داشته باشید.

حقایق جالب درباره خیابان لارامبلای بارسلون

  • در قرن پانزدهم، فاضلاب عبوری از منطقه تغییر مسیر داد و لارامبلا به عنوان یک گذرگاه پیاده روی متولد شد. از آن زمان به بعد، این خیابان به یکی از نقاط اساسی برای حمل و نقل، اجتماعات بزرگ، بازارها و جشنواره ها تبدیل شده است.
  • بازار La Boqueria به عنوان یک بازار در فضای باز به عنوان راهی برای فرار از پرداخت مالیات واردات کالاهای فروخته شده، آغاز شد.
  • اولین هتل ها و خانه در خیابان لارامبلای بارسلون در اوایل قرن هجدهم ساخته شدند و تا پایان این قرن بود که لارامبلا شکل کنونی خود را به عنوان یک منطقه گردشگری در مرکز شهر به خود گرفت.
  • Font de Les Caneletes، فواره آب کوچکی در خیابان لارامبلای بارسلون است، که هنگام پیروزی باشگاه فوتبال بارسلونا، به عنوان مکانی برای شادی و تجمع هواداران تیم، شناخته شده است.

بهترین رستوران های خیابان لارامبلا

  • Cafe de l’Opera: در مقابل سالن تئاتر محبوب Liceu، قرار دارد و پیش غذاها و نوشیدنی های خوشمزه ای سرو می کند.
  • Bosc de Les Fades: یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و سفارش بهترین وشیدنی های سرد و گرم در خیابان لارامبلای بارسلون است.
  • Escriba: این رستوران صبحانه و عصرانه خوشمزه اروپایی ارائه می دهد.

خرید در خیابان لارامبلا

بارسلون

خیابان لارامبلای بارسلون مملو از مراکز خرید منحصر به فرد و جالب با طیف وسیعی از سوغاتی های هیجان انگیز است. در اینجا بهترین مکان ها برای خرید در La Rambla بارسلونا آمده است.

  • Souvenirs Liceu فروشگاهی برای خرید سوغاتی های سفر به بارسلون است.
  • ALE-HOP یک فروشگاه هدیه است که برای همه مناسبت ها هدایایی را با بهترین قیمت ارائه می دهد.
  • Rambles Regals SL یکی از بهترین مکان ها برای خرید اقلام منحصر به فرد در لارامبلا است.
  • EVERMINE یک فروشگاه پوشاک و لوازم بانوان در لارامبلا است.
  • Passeig de Gracia یک فروشگاه خرده فروشی لوکس است. گوچی، باربری، جیمی چو و آرمانی از جمله برندهای ارائه شده در این فروشگاه هستند.

نکات مهم برای بازدید کنندگان از خیابان لارامبلا

  • جیب بری در این منطقه بسیار رایج است بنابراین مراقب گوشی تلفن همراه و کیف پول خود باشید.
  • در خیابان لارامبلا بارسلون، از اکثر رستوران ها و کافه ها دوری کنید چرا که اکثریت آنها کیفیت پایینی دارند.
  • لاس رامبلاس از ماه می تا اکتبر مملو از بازدیدکنندگان است. و البته اواسط جولای تا اواسط آگوست شلوغ ترین ماه ها هستند

همین حالا بلیط هواپیما تهران بارسلون را رزرو کنید و این خیابان را از نزدیک ببینید!

سوالات متداول درباره La Rambla در بارسلونا

چرا باید از La Rambla Barcelona بازدید کنم؟

لارامبلا یکی از برجسته ترین محله های بارسلون است که سالانه میلیون ها بازدید کننده در سراسر جهان از آن بازدید می کنند. شما می توانید انتظار داشته باشید هر روز با افرادی از حداقل 40 کشور مختلف در این خیابان برخورد کنید.

چه کسی خیابان لارامبلا بارسلون را ساخت؟

پیدایش لارامبلا از قرن پانزدهم شروع می شود، این خیابان در ابتدا نهری پر از فاضلاب بوده است.

معنی لارامبلا چیست؟

معنی لغوی لارامبلا بستر خشک رودخانه است که به عنوان جاده یا گذرگاه استفاده می شود.

تاریخچه این خیابان به چه زمانی بر می گردد؟

لارامبلا بیش از شش قرن است که وجود دارد.

نظرات کاربران