The best streets of Barcelona

کاوش در بهترین خیابان های بارسلونا و کوچه پس کوچه‌های آن

شهر زیبای بارسلونا به سبک معماری خاص و منحصربه‌فردش شهرت دارد. به لطف آثار معماران معروفی چون گائودی، خوان میرو و لوئیس دومنیک ای مونتار هنردوستان بسیاری برای دیدن این آثار به شهر بارسلونا سفر می‌کنند. بارسلونا در کنار این آثار معماریِ چشمگیر، کوچه‌ها و خیابان‌های معروف و زیبای بسیاری دارد که قدم زدن در آنها خالی از لطف نیست. انتخاب بهترین خیابان های بارسلونا کار ساده‌ای نیست چرا که بسیاری از آنها تمام ویژگی‌های لازم برای بهترین بودن را در خود دارند. بعضی از این خیابان‌ها مملو از مغازه‌های کوچک و بزرگِ پر زرق و برق هستند و بعضی دیگر مغاره‌های کمتری دارند و ناشناخته و آرام‌تر هستند. برای آشنایی بیشتر با فضای شهری و پر جنب‌وجوش پایتخت کاتالونیا با ما همراه باشید تا با بهترین خیابان های بارسلونا آشنا شویم و در آنها کاوش کنیم.

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

ولتا دلس تامبورِس

Volta dels Tambores

اگر در امتداد پسیج دل بورن به سمت کلیسای سانتا ماریا دل مار قدم بزنید در سمت چپ طاق‌هایی را می‌‌بینید که تونل‌های کوچکی درست کرده‌اند و به خیابان‌های باریکی متصل می‌شوند. مهم‌ترین این خیابان‌ها ولتا دلس تامبورس است. چیزی که باعث شده این خیابان را در بین زیباترین خیابان های بارسلونا بیاوریم فضای دلنشین و بالکن‌های سرامیکی سبز رنگی است که با گلدان‌های رنگی ترکیب زیبایی را بوجود آورده‌اند. مغازه‌های صنایع دستی قدیمی در گوشه و کنار این خیابان هنوز مشغول کار هستند و جلوه‌ی زیبایی از صنعتگران بارسلونا را به گردشگران نشان می‌دهند. هنگام قدم زدن در این خیابان که یکی از بهترین خیابان های بارسلونا است ترکیب زیبایی از طراحی‌های مدرن را در کنار معماری قدیمی می‌‌بینید.

ایبِریا یکی از بهترین خیابان های بارسلونا

اگر دوست دارید کمی از فضاهای مدرن و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده دور شوید مسیر خود را به سمت خیابان ایبریا کج کنید. خیابان ایبریا که یکی از بهترین خیابان های بارسلونا به شمار می‌رود نمای زیبایی از خانه‌های قدیمی اسپانیایی را به شما نشان می‌دهد. در این خیابان هیچ ساختمانی مسیر نگاه شما به سمت آسمان را نمی‌بندد و منظره‌ی افق را خراب نمی‌کند. با قدم زدن در این خیابان حس می‌کنید از دهکده‌ای کوچک در اسپانیا سر درآورده‌اید. رستوران کان ویولی در این خیابان قرار دارد و تراس بزرگ آن کاملا به ایبریا مشرف است. بد نیست برای استراحت در تراس این رستوران بنشینید و از فضای متفاوت یکی از خیابان های دیدنی بارسلونا لذت ببرید.

پالِتِس

Pallets

خیابان پالِتِس از خیابان های دیدنی بارسلونا به شمار می‌رود و در محدوده‌ی بالایی خیابان مایور دِ ساریا قرار دارد. این خیابان باریک است و اگر محل دقیق آن را بلد نباشید ممکن است از کنار آن رد شوید. در این خیابان می‌توانید خانه‌های طبقه‌ی کارگر اسپانیا را ببینید. تمام ساختمان‌ها کم‌ ارتفاع هستند و به راحتی می‌توانید آسمان را ببینید. مدرسه‌ی هنر اسکولا تراچ نیز در سال 1975 در این خیابان تاسیس شد. از طریق این خیابان که به عنوان یکی از بهترین خیابان های بارسلونا به شمار می‌رود می‌توانید به میدان شورای شهر برسید. رستوران ایتالیایی معروف بوکُنی نیز در این خیابان قرار دارد. تراس این رستوران به خیابان پالِتِس مشرف است و با نشستن در این تراس دید خوبی از این خیابان خواهید داشت. 

زیباترین خیابان های بارسلونا و گردش در مایور دِ ساریا

خیابان ساریا که به عنوان یکی از بهترین خیابان های بارسلونا شهرت دارد در طول سال‌ها به مرکزی برای مغاره‌ها، کافه‌ها و ساختمان‌های تجاری تبدیل شده است. این خیابان را می‌توان یکی از پرنشاط‌ترین و زیباترین خیابان‌های بارسلونا دانست. با ساخت خط آهن در سال 1869 این خیابان با یک تغییر اساسی مواجه شد. در آن زمان و با تخریب دیوارهای بارسلونا بسیاری از مردم برای فرار از شلوغی داخل دیوارها به سمت منطقه‌ی ساریا هجوم بردند و بسیاری از ثروتمندان خانه‌های تابستانی خود را در این منطقه‌ی خوش آب‌وهوا ساختند. وقتی ساخت و ساز در این منطقه رونق گرفت و بر اساس نیاز آهنگران، نجاران، نقاشان و سنگ‌تراش‌ها برای کار به این منطقه روی آوردند خیابان تجاری و پرجنب‌وجوش مایور دِ ساریا بوجود آمد که هنوز هم کارایی تجاری خود را حفظ کرده است و اسم آن در بین بهترین خیابان های بارسلونا جای دارد. بسیاری از مغازه‌ها، کافه‌ها و بارهای منحصربه‌فرد و معروف بارسلونا در این خیابان هستند. اگر قصد دارید در یکی از زیباترین خیابان های بارسلونا قدم بزنید و ویترین مغازه‌ها و گالری‌های هنری را ببینید یا خرید کنید ما مایور دِ ساریا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کافه و رستوران‌های سنتی این خیابان طرفدارن بسیاری دارد و می‌توانید غذاهای سنتی کاتالونیایی را در یکی از این رستوران‌ها امتحان کنید.

کامپوآمور

Campoamor St

خیابان کامپوآمور سالهاست که به عنوان یکی از زیباترین خیابان های بارسلونا شناخته می‌شود. ساختمان‌های این خیابان که اکثرا به سبک نوگرا ساخته شده‌اند از گذشته‌ی باشکوه کامپوآمور سخن می‌گویند. همزمان با شیوع تب زرد در سال 1870 بسیاری از خانواده‌های ثروتمند شهر را ترک کردند و در این خیابان ساکن شدند. در شماره‌ی 35 این خیابان می‌توانید برج کامپوآمور را ببینید که برای ذخیره‌ی آب منطقه از آن استفاده می‌شد. این برج را فرانسیسکو پائولا دل ویلار در سال 1901 ساخته است. اگر به دنبال جایی برای پیاده‌روی در بارسلونا هستید خیابان کامپوآمور بهترین انتخاب است. این خیابان که در فهرست بهترین خیابان های بارسلونا قرار دارد پارک بزرگی را در خود جای می‌دهد که از خیابان سن خوان تا خیابان ویسنته ادامه دارد و به نام پارک خیابان کامپوآمور معروف است. علاوه بر این اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درمورد تاریخ این خیابان داشته باشید می‌توانید به صورت رایگان از موزه‌ی خیابان کامپوآمور در شماره‌ی 17 بازدید کنید.

سنت کارلوس

یکی دیگر از بهترین خیابان های بارسلونا که در منطقه‌ی بارسلونتا قرار دارد خیابان سنت کارلوس است. این خیابان از پسیج دِ خوان شروع شده و به پلاسا دیلاری سالوادو منتهی می‌شود. شاید سنت کارلوس در حال و هوایی امروزی غرق شده باشد اما هنوز هم می‌توانید حس و حال گذشته را  محله‌های آن ببنید. ساختمان قدیمی فِراتِرنیتات در این خیابان قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. این ساختمان در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین کتابخانه‌های بارسلونا تبدیل شده است. حتما برای صرف نوشیدنی سری به یکی از بارهای الکتریسیتات یا لئو بزنید، این دو بار حرف‌های زیادی برای گفتن درباره‌ی این محله و خیابان قدیمی دارند. در انتهای این خیابان می‌توانید فواره‌ی کارمِن آمایا را ببینید.

اِنریک گرانادوس

Enrique Granados

خیابان انریک گرانادوس یکی دیگر از بهترین خیابان های بارسلونا است که در مرکز شهر قرار دارد اما بسیاری از گردشگران آن را نمی‌شناسند. نام این خیابان را از یک پیانیست و آهنگساز معروف محلی به همین نام گرفته‌اند. این خیابان از پشت دانشگاه در منطقه‌ی کانسل دل سنت شروع می‌شود و تا دیاگونال ادامه دارد. با وجود تعداد زیادی از رستوران‌ها و بارها برای سلیقه‌های مختلف امکان ندارد از این خیابان ناامید برگردید و حتما جایی برای تفریح و وقت‌گذرانی پیدا می‌کنید. در سرتاسر انریک گرانادوس که از خیابان های دیدنی بارسلونا به شمار می‌رود پیاده‌روهای پهن و مسیر مخصوص دوچرخه وجود دارد. این پیاده‌روهای پهن به کافه‌ها و رستوران‌ها فضای کافی برای گذاشتن میز و صندلی می‌دهد و همین باعث شده این خیابان بیشتر حال و هوای یک بلوار پهن را داشته باشد. این خیابان فاصله‌ی چندانی با ایستگاه‌های مترو ندارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. فرقی نمی‌کند طرفدار غذاهای سنتی هستید یا فست فود را ترجیح می‌دهید، تنوع غذاها و نوشیدنی‌ها در این خیابان تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. 

گردش در خیابان های دیدنی بارسلونا و آرک دِ سنت آگوستی

آرک دِ سنت آگوستی یکی دیگر از خیابان های دیدنی بارسلونا است که خیابان سنت پاو و هاسپیتال را به هم متصل می‌کند. یکی از دلایلی که این خیابان را در فهرست بهترین خیابان های بارسلونا آورده‌ایم وجود کلیسای نیمه‌تمامی است که از دور شبیه به فسیل یک دایناسور غول پیکر به نظر می‌رسد. این خیابان یکی از معدود مکان‌هایی است که حس و حال قدیمی غذاخوری‌های کلاسیک طبقه‌ی کارگر را منتقل می‌کند. اگر قصد پیاده‌روی دارید خیابان آرک دِ سنت آگوستی برای پیاده‌روی انتخاب خوبی است. معمولا تراکم وسایل نقلیه در این خیابان زیاد نیست و با آرامش می‌توانید از پیاده‌روی لذت ببرید.

پسیج دِ گارسیا از بهترین خیابان های بارسلونا را بشناسیم

Pasaje de García

خیابان پسیج د گارسیا یکی از اصلی‌ترین و بهترین خیابان‌ های بارسلونا است که از محله‌ی گارسیا تا پلاسا کاتالونیا ادامه دارد. این خیابان که در مرکز شهر قرار دارد با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان یکی از خیابان های دیدنی بارسلونا به شمار می‌رود و گردشگران بسیاری را در این خیابان خواهید دید. بعضی افراد این خیابان را به شانزلیزه تشبیه می‌کنند. خیابان پسیج د گارسیا یکی از مراکز خرید مهم بارسلونا نیز به حساب می‌آید. در بین ساختمان‌ها و بافت قدیمی این خیابان فروشگاه‌های برندهای معروف و لوکس بسیاری را می‌بینید. دلیل اصلی که پسیج د گارسیا را به عنوان یکی از بهترین خیابان های بارسلونا معرفی می‌کنیم وجود آثار معماری معروف در این خیابان است. از جمله این آثار می‌توان به ساختمان کازا بالیو و لا پِدرِرا از آنتونی گائودی، کازا لیو مورِرا اثر لوییس دومنیک مونتار و کازا آماتیر اثر آنتونیو آماتیر اشاره کرد. برای گردش در این خیابان دیدنی یک روز کامل را در نظر بگیرید و از تماشای آثار معماری زیبا و قدم زدن در پیاده‌روها و تماشای ویترین‌های پر زرق و برق مغازه‌ها لذت ببرید. هر گاه احساس خستگی کردید در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌ها بنشینید و ضمن خوردن نوشیدنی‌های خوش‌طعم و غذاهای اصیل اسپانیایی کمی استراحت کنید.

معرفی خیابان پتریتسول از زیباترین خیابان های بارسلونا

خیابان پتریتسول که به عنوان یکی از خیابان های دیدنی بارسلونا شهرت دارد در محله‌ی گوتیک واقع شده است. این خیابان باریک و شلوغ به خیابان شکلات نیز معروف است و اگر به شکلات و شیرینی علاقه دارید حتما سری به این خیابان بزنید. گرچه قدمت خیابان پتریتسول به بیش از 500 سال می‌رسد اما هیچکس به طور قطع از منشا نام این خیابان آگاه نیست. هنگام قدم زدن در پتریتسول که آن را به عنوان یکی از بهترین خیابان های باسلونا می‌شناسیم اگر با دقت به ساختمان‌ها و دیواره نگاه کنید حتما یادبودهای دیواریِ شخصیت‌های برجسته‌ی کاتالان را می‌بینید. یکی از این یادبودها لاکا دل سِنیور اِستِوه است که بر اساس رمانی نوشته‌ی سانتیاگو روسینیول ساخته شده و داستان این خیابان را با متن و تصاویر زیبا روایت می‌کند. قبل از قدم زدن در یکی از اصیل‌ترین و بهترین خیابان های بارسلونا بهتر است این نکات را بدانید: پابلو پیکاسو برای اولین بار آثار خود را در این خیابان در ساختمان شماره 5 به نمایش گذاشت. خیابان پتریتسول اولین خیابان مخصوص عبور عابر پیاده بود و در سال 1959 ورود وسایل نقلیه به آن ممنوع شد. آنجل گویمرا شاعر معروف کاتالان نیز در این خیابان زندگی می‌کرد. پتریتسول یکی از بهترین خیابان های بارسلونا برای گشتن و وقت‌گذرانی است. در این خیابان هم می‌توانید با بخشی از تاریخ این شهر آشنا شوید هم به خرید و تفریح بپردازید. 

لاس رامبلاس از بهترین خیابان های بارسلونا

Las Ramblas

خیابان لاس رامبلاس جایگاه ویژه‌ای بین بهترین خیابان های بارسلونا دارد. این خیابان نمادین و معروف از پلاسا کاتالونیا شروع می‌شود و تا میادور د کولون در نزدیکی بندر قدیمی بارسلونا ادامه دارد. در دو طرف این خیابان می‌توانید انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها غرفه‌های گل فروشی و فروشگاه‌های صنایع دستی را ببینید. کافه‌های این خیابان و میز و صندلی‌هایی که جلوی این کافه‌ها می‌بینید حال و هوایی پاریسی به لاس رامبلاس می‌دهند. نام این خیابان را از کلمه‌ی عربی قدیمی «راملا» به معنای بستر رودخانه‌ی شنی گرفته‌اند. اولین خانه‌های لاس رامبلاس که از خیابان ‌های دیدنی بارسلونا است اوایل قرن هجدهم ساخته شدند و تا پایان قرن هجدهم این خیابان شکلی کاملا امروزی به خودش گرفته بود. این خیابان 1.2 کیلومتری مرکز شهر و دریا را به هم متصل می‌کند و با قدم زدن از ابتدا تا انتهای آن محله‌ی معروف گوتیک و محله‌ی قدیمی ال راوال را می‌توانید ببینید و این یکی از دلایلی است که این خیابان را به عنوان یکی از بهترین خیابان‌ های بارسلونا معرفی می‌کنیم. علاوه بر زیبایی‌های شهری این خیابان جاذبه‌های گردشگری بسیاری نیز دارد از جمله فواره‌ی کانالِتِس که به فواره‌ی جادویی نیز شهرت دارد و بین شهروندان و گردشگران یکی از نقاط محبوب بارسلونا به شمار می‌رود. مجسمه‌ی معروف کریستوف کلمب و بازار معروف بوکِریا از دیگر جاذبه‌های لاس رامبلاس هستند. فستیوال معروف سنت خوان نیز در این خیابان برگزار می‌شود. اگر به قدم زدن در خیابان‌های شلوغ و غرق شدن در زندگی روزانه و جذاب مردم منطقه علاقه دارید حتما سری به لاس رامبلاس بزنید. 

کارِر دِلس میایِرس

در نزدیکی کلیسای سانتا ماریا دل مار خیابان کوچکی به نام کارر دِلس میایِرس قرار دارد که به عنوان یکی از بهترین خیابان های بارسلونا شناخته می‌شود. کارر دِلس میایِرس با وجود کافه‌ها، بارها و فروشگاه‌های قدیمی صنایع دستی گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. بعضی شهروندان عقیده دارند که این خیابان جن زده است. نویسنده‌ی مشهور جاسینت وِرداگور که در این خیابان زندگی می‌کرد در خانه‌ی خودش اقدام به جنگیری و احضار ارواح می‌کرد. مردم عقیده دارند ارواح و اجنه‌ای که او با آنها در ارتباط بود هنوز در این خیابان حضور دارند. معماری ساختمان‌ها در این خیابان باریک، مغازه‌های قدیمی و مجسمه‌هایی که بر روی بعضی دیوارها دیده می‌شوند در کنار این داستان حالتی وهم‌آلود به آن می‌بخشند. بار بودِگا در این خیابان محبوبیت زیادی بین شهروندان دارد و بسیاری از مردم منطقه این بار کوچک و دلپذیر را به بارهای بزرگ و لوکس ترجیح می‌دهند. اگر سری به کارر دِلس میایِرس زدید حتما به بار بودگا بروید و از نوشیدنی‌های معروف و خوش‌طعم آن امتحان کنید.

پسیج دل بورن از بهترین خیابان های بارسلونا

پسیج دل بورن به دلیل زیست شبانه و پر جنب‌وجوشی که دارد در فهرست بهترین خیابان های بارسلونا جای می‌گیرد. این خیابان که یکی از زیباترین خیابان های بارسلونا است در محله‌ی اِل بورن قرار دارد. اِل بورن در گذشته مرکز اقتصادی و اجتماعی بارسلونا بود و بسیاری از مردم برای تجارت، کار، ورزش و شرکت در فستیوال‌ها به این محله می‌آمدند. پسیج دل بورن در حال حاضر به عنوان مرکزی برای هنرمندان سبک بوهمی شناخته می‌شود. از دلایل دیگری که این خیابان را به عنوان یکی از بهترین خیابان های بارسلونا معرفی می‌کنیم وجود تعداد زیادی بار و رستوران و کافه است که گردشگران و شهروندان بارسلونا را به خود جذب می‌کند. کافه‌های پسیج دل بورن معمولا مملو از جمعیت است و شب‌ها شلوغ‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. موزه‌ی نساجی بارسلونا نیز در این خیابان قرار دارد این موزه در گذشته مرکز اصناف نساجی شهر بوده است. از دیگر زیبایی‌های این خیابان کلیسای آن است که عروسی‌های بسیاری در آن برگزار می‌شود. شما یک روز کامل را می‌توانید به گشت‌وگذار و تفریح در این خیابان بگذرانید و احساس خستگی نکنید. غروب که از راه می‌رسد یک لیوان موهیتوی سرد از یکی از کافه‌ها بگیرید و قدم زنان به سمت ساحل بروید و از تماشای غروب خورشید لذت ببرید.

کلام آخر

بارسلونا را می‌توان به دلیل سبک معماری خاص و دیدنی‌اش به عنوان یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی به حساب آورد. این شهر ساحلی و دیدنی هرگز شما دست از شگفت‌زده کردن شما برنمی‌دارد و امکان ندارد به گوشه و کنار آن سر بزنید و از تماشای زیبایی‌های آن خسته شوید. همین خاص بودن سبک معماری باعث شده کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر شلوغ توجه گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. انتخاب از بین بهترین خیابان های بارسلونا کار ساده‌ای نیست، اما در این مطلب کوتاه تلاش کردیم تنها تعداد کمی از این خیابان‌ها را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود سری هم به آنها بزنید و زیباترین خاطره‌ها را بسازید.

نظرات کاربران