Montjuic hill

همه چیز درباره تپه مونتجوئیک یا همان بام بارسلونا !

بارسلون و دیدنی ها

Montjuïc Barcelona یکی از تپه های معروف اطراف مرکز شهر است.  نام تپه در ترجمه یعنی “کوه یهودی” که به دلیل قبرستان یهودیان در این کوه وجود دارد، است. بازدید از تپه مونتجوئیک فقط به دیدن تپه و منظره شهر محدود نمی شود. در تپه مونتجوئیک، بام بارسلون می توانید از Castell بازدید کنید. Teleferic را سوار شوید و فواره جادویی تپه را ببینید. بازدید از مونتجوئیک و جاذبه های موجود در آن نیاز به یک روز کامل برای بازدید در برنامه سفر بارسلونا دارد.

Tour europe

پس بلیط هواپیما تهران بارسلونا را همین حالا رزرو کنید!

چقدر در تپه مونتجوئیک به زمان نیاز دارید؟

اگر در برنامه سفر به بارسلونا محدودیت زمانی زیادی ندارید، مطمئن شوید که تپه مونتجوئیک، بام بارسلون، فواره ها و قلعه مونتجوئیک را بازدید خواهید کرد. دیدن جاذبه های قلعه 2 ساعت زمان می برد و بازدید رقص آب فواره ها، یک فعالیت شبانه است. اما به دلیل اینکه تپه در مرکز شهر نیست و برای رسیدن به آن باید زمانی را صرف کنید، توصیه می کنیم یک روز را برای بازدید این جاذبه کنار را بگذارید تا با خیالی آسوده به گشت و گذار در تپه و فعالیت های اطراف آن بگذرانید.

چگونه به بالای تپه مونتجوئیک برسیم؟

برای رسیدن به قله، سه گزینه اتوبوس، استفاده از تله کابین Montjuïc یا teleferico یا حتی پیاده روی تا قله را دارید. صرف نظر از اینکه کدام راه را برای رفتن به تپه مونتجوئیک، بام بارسلون انتخاب می کنید، برای بازگشت پیاده روی را انتخاب کنید. اگر با اتوبوس یا تله کابین به پایین تپه بازگردید، زیبایی و شگفتی های پنهان در راه بازگشت را از دست خواهید داد.

سوار شدن به مترو و اتوبوس برای رسیدن مونتجوئیک بارسلون

برای رسیدن به پایین تپه (جایی که فواره های جادویی هستند) با مترو به میدان اسپانیا بروید. اگر می‌خواهید فواره ها را ببینید، پیاده شوید و از آنجا سوار اتوبوس 150 شوید که شما را به بالای تپه مونتجوئیک، بام بارسلون می‌رساند. این راه یک گزینه مقرون به صرفه برای شما خواهد بود. وقتی از مترو در Place d’Espanya خارج می شوید، به ساختمان دایره ای غول پیکر پیش رویتان توجه کنید. این ساختمان، لاس آرنا است. یک میدان گاوبازی قدیمی که در سال 1999 به مرکز خرید تغییر کاربری داد. اگر به تراس روی پشت بام ساختمان بروید، می توانید منظره 360 درجه ای از بارسلونا از جمله Montjuïc و Place d’Espanya را ببینید.

تله کابین؛ برای رسیدن به مونتجوئیک بارسلون

Telefèric de Montjuïc محبوب ترین راه برای رسیدن به بالای تپه مونتجوئیک، بام بارسلون است. تله کابین در مسیر خود سه ایستگاه دارد: Mirador، پارک Montjuïc و سپس Castell. برای رسیدن به تله کابین می توانید از خط مترو بنفش (L2) یا سبز (L3) به سمت Parral-lel بپرید. از آنجا به سمت فونیکولار بروید که شما را کمی جلوتر به جایی که تله کابین شروع می شود می برد.

تله کابین تپه مونتجوئیک

آیا می توان در بالای تپه مونتجویک راه رفت؟

بله! نه تنها می توانید، بلکه به شدت توصیه می کنیم حداقل یک طرف مسیر رفت یا برگشت، را پیاده روی کنید. تله‌کابین یا Teleferico Montjuïc فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند، اما در واقع کارهای زیادی برای انجام دادن در کوه وجود دارد. مسیری وجود دارد که شما را از قلعه تپه مونتجوئیک، بام بارسلون در بالا تا فواره‌های جادویی در پایین می‌برد. در طول مسیر خود نیز چند توقف وجود دارد.

جاذبه های اصلی مونتجوئیک

دو جاذبه اصلی وجود دارد که مردم برای آنها به مونتجوئیک می روند (به غیر از تله کابین)، فواره های جادویی و قلعه مونتجوئیک. فواره های جادویی در پایین کوه و نزدیک به میدان اسپانیا و قلعه در بالای تپه مونتجوئیک، بام بارسلون قرار دارند.

بازدید از قلعه Montjuic بارسلون (Castell)

شهرت و جذابیت قلعه مونتجوئیک بارسلون (با نام مستعار کاستل) به بزرگی یا زیبایی آن نیست، بلکه تاریخچه قلعه در سال 1640 و نحوه استفاده از آن تا سال 1940 است که قلعه را از دیگر جاذبه ها در تپه مونتجوئیک، بام بارسلون متمایز کرده است.

فواره های مونتجوئیک بارسلون را ببینید

فواره‌های جادویی بارسلونا Montjuïc، در پای تپه، راه خوبی برای پایان دادن به روزتان در عصر است. فواره ای سه طبقه با نورپردازی جادویی که اولین نمایش آن ساعت 20:00 شروع می شود. نمایش فواره های تپه مونچوئیک، بام بارسلون همراه با موسیقی خواهد بود تا بازدید کنندگان را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

فقط برای دیدن مناظر به Montjuïc نروید!

مناظر زیبای بام بارسلون یا تپه مونتجوئیک

اگر برای دیدن مناظر اطراف به مونتجوئیک می روید، این کار را نکنید. اگر زمان دارید، Tibidabo هم برای بازدید گزینه خوبی است و حتی اگر کمی اهل کوهنوردی هستید، بازدید از  Bunker del Carmel خالی از لطف نخواهد بود. در بالای تپه مونتجوئیک، بام بارسلون مناظر دیدنی و جذاب هستند و این شاید به دلیل ارتفاع باشد که شما همه چیز را زیرپایتان کوچک می بینید.

در مونتجویک بارسلون برای یک روز کامل چه باید کرد؟

روز خود در تپه مونتجوئیک، بام بارسلون را با گشت و گذار در قلعه شروع کنید. سپس بقیه روز را به پیاده روی در تپه و اطراف آن و توقف در مسیرهای مختلف بگذرانید. در انتهای روز برای اینکه به تماشای نمایش فواره ها برسید، پس از ترک قلعه در سمت راست مسیر پیاده روی را تا آخر طی کنید. زمانی که در مسیر پیاده روی قرار می گیرید، اولین منظره ای که شما را مجبور به توقف خواهد کرد، منظره ای است که نشان می دهد بارسلونا قبل از المپیک 1992 که شهری کامل صنعتی بود، چگونه بوده است. اما همانطور که به سمت پایین تپه می آیید با نمایان شدن بارسلونا جدید، بخش قدیمی شهر ناپدید خواهد شد.

فواره و مجسمه های رقصنده را پیدا کنید

اگر مسیر پیاده روی را دنبال کنید، مستقیماً در بالای Jardin del Mirador قدم خواهید زد. آنها فواره های زیبایی هستند که از تپه پایین می آیند. در پایین فواره ها یک غذاخوری وجود دارد که می توانید مقداری غذا یا نوشیدنی برای ادامه راه بردارید. در پایین تپه، آن سوی خیابان فواره مجسمه یادبود لاساردانا قرار دارد که نشان دهنده رقص سنتی کاتالان، ساردانا است. در مسیر سراشیبی به مجسمه های دیگری که در مسیر خواهید دید، توجه کنید. زیبایی های مسیر تپه مونتجوئیک، بام بارسلون تا فواره ها تمام نشدنی هستند.

باغ ها و زیپ لاین در بالای بارسلونا

در سمت پایین مجسمه های رقصنده، ورودی Jardin de Joan Brossa را خواهید دید. این یکی از باغ های گیاهشناسی مونتجوئیک است. اگر همراه با بچه ها سفر کرده اید در این پارک زمین بازی برای کودکان وجود دارد. پس از پارک در پایین پله ها یک مینی زیپ لاین برای تجربه آدرنالین و هیجان وجود دارد. این زیپ لاین برای اینکه سریع تر به پایین تپه برسید و از ادامه پیاده روی فرار کنید گزینه مناسبی است.

توقف برای دیدن تئاتر نه چندان قدیمی یونانی

درباره تپه مونتجوئیک

قبل از اینکه در مورد دیدن یک تئاتر یونان باستان هیجان زده شوید، فقط بدانید که آنقدرها هم قدیمی نیست. این طرح فقط بر اساس آمفی تئاترهای قدیمی یونانی در سال 1929 ساخته شد! اگرچه این تئاتر چندان قدیمی نیست اما ارزش بازدید و صرف یک میان وعده و قدم زدن در باغ زیبای به سبک یونانی را دارد. نمای این باغ برای عکاسی و ثبت خاطرات بسیار زیباست. البته لازم است بدانید برای رسیدن به تئاتر یونانی می بایست کمی راه خود را دور کنید.

موزه‌های مونتجوئیک بارسلونا

پس از گذشتن از تئاتر یونانی، موزه ای که توسط بنیاد بنیاد جوآن میرو مدیریت می شود و هنر مدرن را به نمایش می گذارد، پیش روی شما خواهد بود. اگر راه خود را به سمت پایین ادامه دهید، سه موزه وجود دارد! موزه باستان‌شناسی کاتالونیا، موزه Etnológico de Barcelona، موزه ملی هنر کاتالونیا در میدان اسپانیا. اگر روز شنبه از تپه مونتجوئیک، بام بارسلون بازدید می کنید، موزه ملی هنر کاتالونیا بعد از ساعت 3 بعد از ظهر رایگان است.

استخر شنای المپیک

یکی دیگر از جاذبه های قابل توجه هنگام بازدید از تپه مونتجوئیک، بام بارسلون استخر شنای المپیک است. این استخر برای عموم باز است، بنابراین اگر در فصلی از سال به بارسلون سفر کرده اید که هوا به اندازه کافی گرم است، این استخر برای آب تنی و لذت از منظره پیش روی آن گزینه خوبی خواهد بود.

گزینه های شام در Montjuïc Barcelona

ممکن است قبل از نمایش فواره جادویی در ساعت 20:00 کمی وقت داشته باشید. بنابراین زمان مناسبی برای خوردن غذا است. می‌توانید در غذاخوری های بیرزو فود یا غذاخوری های بوراتینو شام بخورید. همچنین می‌توانید به لاس آرناس (محل گاوبازی قدیمی) بروید و در تراس پشت بام آن به یکی از رستوران‌ها بروید.

نظرات کاربران