کلیساهای بارسلون

کلیساهای بارسلون؛ شهری با 200 کلیسا !

بارسلون را به خاطر آفتاب، سواحل و فرهنگش می‌شناسند. شهری زیبا که وقتی در آن قدم می‌زنید؛ شگفتی‌های زیادی از معماری‌های عجیب و غریب می‌بینید. شاید به خاطر وجود معماران و طراحان بزرگی چون آنتونی گائودی باشد. در کل، بارسلون خانه بسیاری از هنرمندان اسپانیایی است که شاهکارهای شگفت انگیز آنها در گوشه گوشه شهر نمایان است، چه نقاشی، چه موسیقی و چه معماری. مطمئناً مهارت معماران بارسلون در همه جا قابل مشاهده است و وقتی صحبت از کلیساهای بارسلون می‌شود، زیبایی و شگفتی زیادی برای دیدن وجود دارد. در اینجا لیستی تعداد برجسته‌ای از 200 کلیسای پایتخت کاتالونیا وجود دارد که نباید از دست داد.

7 مورد از بهترین کلیساهای بارسلون

1) لا ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia)

بارسلون

یکی از مشهورترین کلیساهای جهان، طراحی شده توسط معمار مشهور آنتونی گائودی، در بارسلون لا ساگرادا فامیلیا است. جالب است بدانید که پس از گذشت سال‌های بسیار هنوز هم ساخت آن به اتمام نرسیده است؛ شاید به خاطر جزئیات بی‌نظیرش باشد. این کلیسا به لحاظ معنوی در جایگاه بسیار مهمی در جهان کاتولیک قرار دارد و به عنوان مرکز معنویت عمل می‌کند. در فامیلیا هماهنگی، صلح و عشق می‌تواند توسط هر فردی صرف نظر از اعتقاداتشان به اشتراک گذاشته شود و این واقعا زیباست.

هر یک از 18 برجک و چهار نمای دیدنی، ارزش نمادینی در پس زیبایی خیره کننده خود دارند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند دخمه گائودی را ببینند. شاید هم از یکی از برج ها بالا بروند و بارسلون را از بالا ببینند.

2) باسیلیکا د سانتا ماریا دل مار (Basilica of Santa Maria del Mar)

کلیسای سانتا ماریا دل مار یا همان کلیسای سنت مریم دریا که در قرن چهاردهم و طی 54 سال ساخته شد، یکی از زیباترین کلیساهای بارسلون است. چرا؟

وجود معماری چشمگیر و از آن جالب‌تر هماهنگی در تقارن، سبکی از معماری گوتیک کالان را به نمایش گذاشته است. پنجره‌های زیبا، اشعه‌های خورشید را به داخل می‌فرستند و این بازی نور و فضای بزرگ داخل کلیسا یک شگفتی دیدنی خلق می‌کنند که با اولین نگاه شما را محو خود خواهد کرد. سانتا ماریا دل مار یک واحه آرام در میان شهری بسیار شلوغ است و قطعا ارزش دیدن را دارد.

3) باسیلیکا د سانتا ماریا دل پی (Basílica de Santa Maria del Pi)

بارسلون

سانتا ماریا دل پی یا باسیلیکا سنت مریم کاج که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، یکی از برجسته‌ترین کلیساهای بارسلون به شمار می‌رود. وجود درخت کاج بزرگ و قدیمی مقابل کلیسا باعث شد تا نام آن را بر روی ماریا دل پی بگذارند.

سنت مریم کاج یک کلیسای معمولی کاتالانی است که شبستانی وسیع‌تر از کلیساهای دیگر دارد. مانند بسیاری از کلیساهای کاتالونیا، سانتا ماریا دل پی تزئینات کمی در داخل و خارج دارد که به آن سادگی شگفت انگیزی می‌دهد، اگرچه یکی از بزرگترین پنجره‌های گل رز جهان را دارد. در کل، در این کلیسا چیزهای زیادی خواهید دید؛ از جمله یک موزه کوچک و گنجینه‌ای که تصور می‌شود یادگاری از تاج خار مسیح در آن قرار دارد.

4) کلیسای جامع بارسلونا (La Catedral de Barcelona)

کلیسای جامع بارسلون، یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی شهر، با شکوه خارق‌العاده خودش در محله گوتیک قرار گرفته است. نمای بیرونی کلیسای جامع از نظر زیبایی با فضای داخلی آن مطابقت دارد: به دلیل دوره طولانی ساخت 150 ساله، به راحتی می‌توانید سه دوره متفاوت از معماری را نظاره‌گر باشید.

این کلیسا به عنوان یکی از با ارزش‌ترین کلیساهای بارسلون است آن را با نام‌های کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اولالیا نیز می‌شناسند. چراکه قدیس اولالیا در دوران امپراتوری رم شکنجه‌های بسیاری شد و جنازه او را نیز در زیر محراب همین کلیسا مدفون کردند. آنچه که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند؛ مجسمه‌ها، جزئیتان ریز و دیدنی، طاق‌ها و پنجره‌های بزرگ آن است.

5) معبد قلب مقدس عیسی

بارسلون

معبد قلب مقدس عیسی بر روی بلندترین تپه در سمت غربی بارسلون قرار دارد. معماری این ساختمان باشکوه که توسط انریک ساگنیر آغاز شد و شصت سال بعد توسط پسرش جوزپ ماریا ساگنیر تکمیل شد، دارای برجک‌های زیبا و مجسمه عیسی مسیح است که بر کلیسا و شهر نظارت می‌کند و از همه جای شهر پیداست. به داخل که قدم می‌گذارید به اندازه نمای آن باشکوه است، اما کمی ساده‌تر. جالب است بدانید که معبد قلب مقدس عیسی به عنوان یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای بارسلون دارای دو طبقه می‌باشد: طبقه همکف، سردابی به سبک نئو بیزانسی و طبقه دوم، خود کلیسا، ترکیبی از هر دو سبک رومی و گوتیک.

6) سنت پائو دل کمپ (Sant Pau del Campgb)

یکی دیگر از کلیساهای بارسلون، سنت پائو دل کمپ یا سنت پل روستایی است که در محله غیرمتعارف ال راوال قرار دارد و به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای شهر شناخته می‌شود.  قدیمی چون ساخت آن به سال 800 برمی‌گردد و تا به امروز فراز و نشیب‌های بسیاری را به خود دیده است؛ از تهاجمات مورها گرفته تا جنگ داخلی اسپانیا. با وجود اینکه در طی سال‌ها بازسازی‌های زیادی بر روی این کلیسا صورت گرفته؛ اما پابرجا بودن آن نوعی شگفتی است. آنچه که این کلیسا را جذاب کرده تا در تور اسپانیا مردم به دیدن ان بروند؛ سکوت، آرامش و زمین‌های سرسبز و بزرگ اطرافش است.  

7) صومعه سلطنتی مریم مقدس پدرالبس (Pedralbes)

بارسلون

دور از مرکز پر سر و صدا و شلوغ بارسلون، صومعه سلطنتی مریم مقدس پدرالبس، یک جواهر پنهان قرار دارد. بنای هنری و تاریخی این کلیسا با گذشته‌های بارسلون در هم آمیخته شده است. در مورد معماری آن هم باید بگوییم که بسیار یکنواخت و نسبتا ساده است، اما از سبک سنتی گوتیک کاتالان پیروی می‌کند. چیزی که در نگاه گردشگران زیبا و دیدنی است؛ وجود باغ‌های بزرگ و متنوع اطراف صومعه است که چشم‌اندازهای خیلی خاص و زیبایی را بوجود آوردند.

در آخر

کلیساهای بارسلون مترادف با معماری باشکوه و تاریخ فراموش نشدنی هستند. جالبت است بدانید که در حدود 200 کلیسا در سراسر شهر پراکنده هستند و ما فقط برخی از معروف‌ترین‌ها و آنهایی که در نگاه گردشگران متمایز هستند را معرفی کردیم. شما می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما تهران بارسلون، این لیست را همراه خود داشته باشید و از تماشای هنر، معماری و فرهنگ در کنار یکدیگر لذت ببرید.

راستی راهنمای سفر به بارسلون اطلاعات کامل و جزئی‌ترین از این شهر شگفت‌انگیز و دیدنی به شما ارائه می‌کند.

نظرات کاربران