Dublin, Ireland

لیست بهترین شهرهای جهان برای سفر انفرادی !

اگر اهل ماجراجویی و به چالش کشیدن خودتان هستید، سفر انفرادی تجربه‌ای عالی برای‌تان خواهد بود. در سفر تنهایی فقط خودتان هستید و نیاز به هماهنگی با دیگران نیست، می‌توانید مانند یک پرنده آزاد طبق انتخاب خود سفر کنید. سفر انفرادی می‌تواند بیشتر سفری برای خودیابی باشد زیرا زمانی را با خود می‌گذرانید و بیشتر در مورد خود می‌آموزید. چه بخواهید در کنار ساحل بنشینید و استراحت کنید یا بخواهید یک شهر بزرگ را کاوش کنید، انتخاب با خودتان است. اما بهترین کار این است که خود را ایمن نگه‌دارید زیرا گردشگران زمانی که به تنهایی سفر می‌کنند بیشتر در معرض خطر هستند. برای تضمین امنیت و سفری خاطره‌انگیز هوشمندانه‌ترین راه، انتخاب بهترین شهرهای جهان برای سفر انفرادی است. این شهرها امن، دیدنی و پر از گردشگرانی است که به تنهایی سفر می‌کنند. 

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

پورتلند، اورگان

Portland, Oregon

پورتلند، در ساحل غربی ایالات‌متحده جایی که رودخانه‌های ویلامت و کلمبیا به هم می‌رسند، واقع شده است. این یکی از بهترین مکان‌ها در ساحل غربی و از دیدنی ترین شهرهای جهان در سفر انفرادی است. بهترین ویژگی پورتلند برای مسافران انفرادی، غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان است. تعداد زیادی غذاخوری خارق‌العاده نیز وجود دارد، اگر به شیرینی علاقه دارید، حتما ازVoodoo Donuts دیدن کنید. قدم زدن در باغ ژاپنی آرام شهر بهترین راه برای کاوش در پورتلند است. یا اگر می‌خواهید خنک شوید به یکی از کافی‌شاپ‌های محلی مراجعه کنید، آنها با چهره ای خندان استقبال می‌کنند. پورتلند همچنین شهری نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و مقصدی عالی برای سفرهای انفرادی با بودجه کم است.

تورنتو، کانادا

تورنتو در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو، کانادا واقع شده است. این شهری است که هرگز متوقف نمی‌شود و جمعیت زیادی از مردم محلی مهربان دارد. تورنتو یکی از بهترین شهرهای جهان برای سفر انفرادی با سیستم حمل‌ونقل عمومی عالی و مقرون‌به‌صرفه است. برای سفرهای انفرادی شهری، سوار یک کشتی محلی شوید و 15 جزیره تورنتو را کاوش کنید. زیبایی طبیعی آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. همچنین شایان ذکر است که تورنتو یکی از مقاصد برتر در آمریکای شمالی برای مسافران زن انفرادی است.

تایپه، تایوان

شهرهای جهان برای سفر انفرادی

تایپه در منتهی الیه شمالی تایوان بر روی رودخانه تامسوئی واقع شده است. پایتخت تایوان پذیرای مسافران انفرادی است که به دنبال لذت بردن از غذاهای تایوان هستند. اگر اهل غذاخوری هستید، باید غذاهای خیابانی را در این‌جا با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه امتحان کنید. همچنین تایپه برای عاشقان مد و اکسسوری عالی است. می‌توانید برندهای برتر را در بهترین مناطق خرده‌فروشی شهر بدون پرداخت هزینه‌هایی که در لندن، پاریس، میلان، نیویورک یا توکیو، پیدا کنید. تایپه به غیر از غذاهای خوشمزه و خریدهای عالی، میزبان جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی باورنکردنی نیز هست.

پاسپورت دومینیکا

آبشار زیبای شیفن در منطقه پینگشی و موزه رنگارنگ کاخ ملی تایپه با ۷۰۰۰۰۰ اثر هنری و آثار تاریخی چینی را ببینید. حمل‌ونقل عمومی در تایپه ارزان است، اما همه می‌دانند که در یکی بهترین مقاصد سفر انفرادی جیب‌برها گردشگران را هدف قرار می‌دهند. بنابراین سعی کنید شبیه توریست‌ها نباشید. اگر کیف حمل می‌کنید، هنگام بیرون رفتن مراقب وسایل خود باشید.

دوبلین، ایرلند

دوبلین یکی از بهترین مقاصد سفر انفرادی در اروپا است. مقاصد اروپا هنگام سفر انفرادی است. پایتخت ایرلند که در نزدیکی ساحل شرقی و در دهانه رودخانه لیفی واقع شده زمانی محل سکونت وایکینگ‌ها بوده و به خاطر موزه‌های شگفت‌انگیز و میخانه‌های باستانی با موسیقی زنده سنتی مشهور است. این شهر دارای میراث غنی و تاریخ جذابی است که ارزش کاوش را دارد. Kilmainham Gaol، یک زندان قدیمی است که به زیبایی حفظ شده و بهترین گزینه برای یک گشت یک‌روزه خواهد بود. حمل‌ونقل عمومی در دوبلین قیمت مناسبی دارد، البته می‌توانید دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی در خیابان‌های باریک، پرپیچ‌وخم و سنگ‌فرش‌شده را نیز انتخاب کنید و به کاوش در سواحل زیبا و پارک‌های ملی ایرلند مشغول شوید. 

ریودوژانیرو، برزیل

Rio de Janeiro, Brazil

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین شهرهای جهان برای سفر انفرادی در تعطیلات، ریودوژانیرو است. کوه‌ها، سواحل و جنگل‌ها زیبایی این شهر را چند برابر نموده و یک تور پیاده‌روی انفرادی به JC راهی عالی برای دیدن این مناظر باورنکردنی و ملاقات با مسافران دیگر است. این شهر دارای فرهنگ غنی، کلیساهای زیبا، موزه‌ها و آثار تاریخی است که با غذاها و زندگی شبانه‌اش شناخته می‌شود. اگرچه رفت‌وآمد در شهر ارزان بوده اما باید بدانید که ریودوژانیرو شهری گران است، به خصوص هتل‌های نزدیک سواحل.

بانکوک، تایلند

بانکوک یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا بوده که به عنوان یک کلان شهر مدرن، زیبایی‌های طبیعی و شگفتی‌های فرهنگی بسیاری دارد. این شهر با آب‌راه‌ها و جاذبه‌های تاریخی شهر به عنوان ونیز شرق شناخته می‌شود. معابد بودایی بانکوک را باید بازدید کرد. جدای از آن، این شهر غذاهای متنوعی را ارائه می‌دهد که از طریق آب‌راه‌ها با قایق می‌توانید به کاوش در رستوران‌ها و شهر بروید. اسپا، ماساژ و غذا در بانکوک ارزان هستند و حمل‌ونقل عمومی و تاکسی فقط یک پنی هزینه دارد.

سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

شهرهای جهان برای سفر انفرادی

شهر منحصربه‌فرد سانفرانسیسکو در شمال کالیفرنیا واقع شده و از بهترین مقاصد سفر انفرادی در ساحل غربی برای مسافران است. این شهر عمدتاً به خاطر کافه‌ها و سالن‌های استراحت خود معروف است که غذاهای دوست‌داشتنی و محیطی عالی‌ برای استراحت و آرامش ارائه می‌دهند. سانفرانسیسکو مناظر باورنکردنی را در خود جای داده است، بنابراین بسیاری از مسافران پیاده‌روی در شهر و یا یک تور بازدید از شهر با راهنما را انتخاب می‌کنند. شما باید پل شگفت‌انگیز گلدن‌گیت را ببینید و چند عکس از آن‌جا بگیرید. جزیره آلکاتراز یکی دیگر از نقاط دیدنی برای بازدید است. شما در سانفرانسیسکو موقعیت بسیار خوبی برای بازدید بهترین پارک‌های ملی کالیفرنیا، از جمله پارک ملی یوسمیتی و پارک ملی پیناکلز دارید.

کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور شهری است که در سفر انفرادی بعدی خود باید از آن دیدن کنید. این شهر به دلیل توسعه عالی صنعت گردشگری خود مانند سایر نقاط مهم جنوب شرقی آسیا هم‌چون بانکوک و سنگاپور مشهور است. یکی دیگر از دیدنی ترین شهرهای جهان در سفر انفرادی با فرهنگ غنی، هنر و صنایع‌دستی سنتی محلی. این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در سفر است، به خصوص در منطقه بوکیت بینتانگ. این منطقه دارای چندین مرکز خرید و خرده‌فروشی گران‌قیمت است. کوالالامپور به خاطر میمون‌هایش معروف است که احتمالاً در سفرتان به وفور آن‌ها را در شهر ببینید. هزینه غذاهای خیابانی و اقامت در کوالالامپور ارزان است. شما می‌توانید با کمتر از 20 دلار در هر شب اتاقی در Summer Suites Residences تمیز و مدرن داشته باشید و با ده برابر این مبلغ می‌توانید یک اتاق مجلل در دبلیو کوالالامپور، که مناظر بی‌نظیری از برج‌های دوقلوی پتروناس دارد، بگیرید.

آمستردام، هلند

Amsterdam, Netherlands

آمستردام یک شهر تاریخی و دوستانه و یکی از بهترین مقاصد سفر انفرادی است. این شهر با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مانند Rijksmuseum و خانه آنه‌فرانک گردشگران را به سوی خود جذب  می‌کند. آمستردام میزبان طیف خیره‌کننده‌ای از اقامتگاه‌ها است که با هر بودجه و سلیقه‌ای سازگار خواهد بود، از هتل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هتل‌هایی با قیمت حدود 150 تا 200 دلار برای هرشب که معمولاً شامل صبحانه قاره‌ای رایگان هستند. اگر به دنبال تجمل هستید به سراغ هتل 5 ستاره پولیتزر بروید و اگر پیرو سبک ارزان سفر انفرادی هستید، آمستردام هاستل‌های بی‌نظیری برای اقامت شما دارد. 

سن خوزه، کاستاریکا

منظره این شهر خیره‌کننده است. سن خوزه در دره مرکزی کاستاریکا واقع شده و یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا به دلایل بی‌شماری چون آب‌و‌هوای دلپذیر در طول سال است. سفر انفرادی در این شهر پرجنب‌وجوش بسیار عالی است زیرا زمان بیشتری برای بازدید از موزه‎‌های چشم‌گیر شهر خواهید داشت. همچنین می‌توانید در خیابان‌های سن خوزه قدم بزنید و هنر خیابانی معروف آن را ببینید و تحسین کنید. یکی دیگر از چیزهایی که در سفر به سن خوزه نمی‌توانید از دست بدهید، آتشفشان پواس در پارک ملی است. سن خوزه طیف خوبی از هتل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای با قیمت‌های مختلف دارد. میانگین قیمت یک هتل عالی حدود 80 دلار در شب است، درست مانند هتل و کازینو تائورمینا سن خوزه. غذای این هتل هم‌چون دیگر رستوران‌های سن خوزه عالی است. 

بروکسل، بلژیک

شهرهای جهان برای سفر انفرادی

بروکسل پایتخت بلژیک و مرکز دولت‌های جهانی و اروپایی است، به این معنی که در این شهر باستانی تلاقی انواع فرهنگ‌ها را خواهید دید. همچنین بروکسل یکی از بهترین شهرهای جهان برای سفر انفرادی زنانه در اروپا است. بروکسل به خاطر ساختمان‌های باستانی، بناهای تاریخی منحصربه‌فرد، باغ‌های گل و شکلات‌هایش معروف است. Atomium را با دقت و حوصله کشف کنید و سپس به سراغ ساختمان زیبای Art Nouveau بروید، جایی که می‌توانید هنر و صنایع‌دستی شهر را بدون حواس‌پرتی کشف کنید. بروکسل شهری گران برای بازدید است اما ارزش این را دارد که سفر خود را در اطراف رستوران‌های خوب بروکسل بگذرانید. برای مثال پیشنهاد می‌کنیم یک شب را در The Warwick با کارکنان دوست‌داشتنی در کنار برخی از بهترین جاذبه‌های شهر بگذرانید. 

استکهلم، سوئد

شهر استکهلم، پایتخت سوئد بوده که در اطراف 14 جزیره ساخته شده است و این مکان خلوتگاهی ایده‌آل برای مسافران انفرادی است. این شهر به زیبایی مناظر، تاریخی غنی، ماهی‌های خوشمزه، قهوه و مراسم فیکا در بین دیدنی ترین شهرهای دنیا شهرت دارد. فیکا مراسمی روزانه بوده که مردم در آن فارغ از همه کارها استراحت می‌کنند و با یک نوشیدنی گرم یا یک لقمه غذا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. برای یک تور فیکا ثبت نام کرده و با مردم محلی و مسافران انفرادی ملاقات کنید. این شهر به خاطر کلوپ‌های شبانه‌اش نیز معروف است. اگرچه همه چیز در این‌جا بسیار پرهزینه است اما مناظر زیبای شهر، غذاهای عالی و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد ارزش کمی هزینه بیشتر را دارند. صرف مقداری از این بودجه برای اتاقی در هتل نوبیس استکهلم ارزشش را دارد. با وسایل حمل‌ونقل عمومی بی‌عیب و نقص می‌توانید در رفت‌وآمد شهری صرفه جویی کنید. 

ملبورن، استرالیا

Melbourne, Australia

ملبورن یکی دیگر از دیدنی ترین شهرهای جهان در سفر انفرادی است. این مقصد رویایی در یک خلیج بزرگ واقع شده و یکی از بهترین شهرهای ساحلی برای تعطیلات انفرادی است. شما باید از سواحل ملبورن دیدن کنید، به موج‌سواری و شنا بروید و یا برای یک باربیکیو ساحلی ماهی بگیرید. صحبت از غذا شد، یکی از غذاخوری‌های منحصربه‌فرد شهر، رستوران‌های گیاهی زنجیره‌ای به نام Lentil As Anything است. ویژگی این رستوران نحوه پرداخت هزینه است که هرکس به اندازه توانایی مالی که دارد هزینه پرداخت می‌کند. ملبورن علاوه بر خزنده‌های گهگاهی، شهری امن برای سفر انفرادی است.

اوکلند، نیوزیلند

اوکلند نیوزلند، به‌خاطر مناظر طبیعی منحصر‌به‌فرد، خط افق شهر و تیم تاریخی راگبی خود مشهور بوده و به عنوان دیدنی ترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. این شهر ساحلی فوق‌العاده امن و خیره‌کننده همچنین یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی نیوزلند است. اگر عاشق تئاتر هستید باید از تئاتر زیبای مدنی دیدن کنید. سپس برج آسمان باورنکردنی وجود دارد تا کل شهر را از ارتفاعات تماشا کنید. در حالی که محل اقامت مناسب در آوکلند از متوسط تا گران است، غذا در اوکلند بسیار ارزان بوده و طیف غذاهای موجود باورنکردنی است، غذاهای دریایی و گوشت بره اوکلند عالی هستند. 

لندن، انگلستان

شهرهای جهان برای سفر انفرادی

در حالی که تاریخ و هنر و معماری متنوع لندن مطمئناً دلیلی برای بازدید از آن است، باید گفت که یکی از بهترین مقاصد سفر انفرادی برای افرادی است که می‌خواهند زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، غذاهای عالی، مد، موسیقی و تئاتر آن را تجربه کنند. به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مراکز فرهنگی و بین‌المللی جهان، این‌جا چیزی برای همه وجود دارد. قدم‌زدن در کرانه جنوبی رودخانه تایمز یک شروع عالی برای تعطیلات در لندن است.

پیاده‌روی به شما این امکان را می‌دهد که از معماری باشکوه پل برج، برج الیزابت و بیگ بن پارلمان، کلیسای وست مینستر و میدان پارلمان و همچنین تعداد زیادی فروشنده خیابانی که غذا و صنایع‌دستی می‌فروشند، دیدن کنید. در حالی که چیزهای زیادی برای راضی نگه‌داشتن اهل غذا و هنر وجود دارد، لندن بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. بازدید از موزه بریتانیا، موزه تاریخ طبیعی یا موزه ارتش ملی رایگان است، اگرچه توصیه می‌کنیم صبح زود برای بازدید بروید تا از ازدحام جمعیت به دور باشید.

از طرف دیگر، می‌توانید از اتاق‌های جنگ چرچیل با حدود 24 پوند یا برج لندن با حدود 30 پوند بازدید کنید. وقتی غرق شدن در فرهنگ و تاریخ لندن تمام شد، می‌توانید به سمت چشم لندن پرسه بزنید، جایی که مناظر باورنکردنی شهر را از ارتفاع بالا خواهید دید. مترو گسترده لندن، رفت‌وآمد در مرکز لندن را بسیار آسان می‌کند. تعداد زیادی اتوبوس دوطبقه، دوچرخه‌های بوریس و تاکسی‌های معروف سیاه نیز وجود دارد.

کلام آخر

سفر انفرادی تجربه ویژه‌ای برای به چالش کشیدن خود و توانایی‌هایتان در سفر به خارج از کشوری است که در آن زندگی می‌کنید. در سفر انفرادی همه تصمیمات با خود شماست و این شما هستید که انتخاب می‌کنید چگونه سفر را ادامه دهید و طبیعتاً اگر خطر یا مشکلی نیز پیش بیاید می بایست به تنهایی از پس آن بربیایید. بنابراین سعی کنید برای سفرهای انفرادی شهرهای امن و مقاصدی را انتخاب کنید که افراد دیگری تجربه سفر تنهایی به آن‌ها را داشته‌اند تا از تجارت آنان استفاده کنید. با استفاده از لیست دیدنی ترین شهرهای دنیا برای سفر انفرادی که در اختیارتان گذاشته‌ایم، می‌توانید آماده یک سفر ماجراجویانه و خاطره‌انگیز شوید. 

نظرات کاربران