San Francisco Museum of Modern Art

بهترین موزه های جهان را بشناسید؛ برای دوست داران تاریخ!

فهرست مطالب

موزه‌ها و مؤسسات فرهنگی مردم را به دیدن فرهنگ‌ها و موضوعات جدید از طریق مجموعه‌های دقیق و نمایشگاه‌های تاریخی ترغیب می‌کنند. موزه‌ها در تمام گوشه‌و‌کنار جهان، از سنگال گرفته تا ژاپن، بر ایجاد نمایشگاه‌های جذاب در مورد هنر، تاریخ و فرهنگ به گونه‌ای تسلط دارند که می‌توانند نظر هر مخالفی را تغییر دهند. درحالی‌که موضوع گالری‌ها از موزه‌ای به موزه دیگر متفاوت است، اما آنان بینشی عمیق و تازه از تاریخ گذشته را به ما ارائه می‌دهند. بسیاری از این موزه‌ها به خاطر رستوران‌های باورنکردنی و مناظر سرسبزشان، به عنوان موزه های برتر جهان شناخته شده و تجربه بازدید از موزه را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. این فهرست جامع، معروف ترین موزه‌ها و گالری‌های سراسر جهان را به شما معرفی می‌کند. چه علاقه‌مند به کشف جواهرات باستانی مصر باشید و چه درباره آثار پست‌امپرسیونیسم ونگوگ جستجو کنید، بهترین موزه های جهان ارزش بازدید را دارند.

موزه رینا سوفیا در مادرید؛ یکی از بهترین موزه های جهان

Reina Sofia Museum in Madrid

موزه رینا سوفیا از زمان آغاز به کار خود در سال 1990، همواره به عنوان یک مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده‌است. این موزه برتر در جهان، هنر تاریخ اسپانیا را نمایان می‌کند و بینشی از آینده آن می‌دهد. این مجموعه 20 هزار قطعه‌ای عمدتا بر هنرمندان اسپانیایی قرن بیستم تمرکز دارد، اما تعدادی از آثار پیشگامانه هنرمندان بین‌المللی مانند واسیلی کاندینسکی و سارا گریلو را نیز به نمایش می‌گذارد. تابلوی گرنیکا اثر پابلو پیکاسو است؛ نقاشی رنگ‌روغن قدرتمندی که وحشت جنگ داخلی اسپانیا را به تصویر می‌کشد. دیگر نمایشگاه، آثار سالوادور دالی را به نمایش می‌گذارد.

موزه آپارتاید در هانسبورگ

از زمان افتتاح این موزه در سال 2008، موزه آپارتاید به عنوان یکی از بهترین موزه های جهان و آموزنده‌ترین موزه‌ها در تاریخ آفریقای جنوبی در نظر گرفته شده‌است. 21 سالن نمایشگاهی این مؤسسه، ظهور و سقوط آپارتاید در داخل کشور را از طریق فیلم، عکس و آثار باستانی منعکس می‌کند. پس از ورود، مهمانان توسط هفت ستون با جزئیات ستون‌های قانون اساسی در حیاط اصلی مورد استقبال قرار می‌گیرند. چشمگیرترین نمایشگاه، جزئیات زندگی و خرد نلسون ماندلا _انقلابی معروفی را که پس از پایان جداسازی به عنوان اولین رئیس جمهور آفریقای جنوبی خدمت کرد_ شرح می‌دهد.

موزه هنر سائوپائولو؛ یکی از بهترین موزه های جهان

موزه هنر سائوپائولو در سال 1947 توسط تاجر برزیلی آسیسی شاتوبریان تأسیس شد. این موزه، اولین موزه مدرن در کل برزیل بود. ساختار شیشه‌ای موزه که در خیابان 7 de Abril قرار دارد، توسط لینا بو باردی در سال 1968 طراحی شده‌است. این موزه شامل 11 هزار اثر هنری و اشیا جمع‌آوری شده از سراسر جهان، از جمله مهم‌ترین مجموعه هنر اروپایی در نیمکره جنوبی است.

موزه هنر مدرن Humlebaek در دانمارک

Humlebaek Museum of Modern Art

یکی دیگر از بهترین موزه های جهان، موزه هنر مدرن Humlebaek است. دیدگاه Knud W. Jensen، بنیانگزار این موزه، واضح بود: او می‌خواست موزه‌ای ایجاد کند که در آن مردم دانمارک بتوانند هنر مدرن همتایان را خود ببینند. اگرچه در سال‌های پس از تأسیس آن، یعنی در سال 1945، موزه هنر مدرن لوئیزیانا به‌سرعت به نهاد غالب هنر و معماری مدرنیستی بین‌المللی تبدیل شد. این مجموعه 4 هزار قطعه‌ای شامل آثاری از سال 1945 تا امروز از مجموعه‌ای از سبک‌ها از جمله سبک‌های جدید اروپایی، رئالیسم جهانی و هنر پاپ آمریکایی است. هدف اصلی این موزه، نمایش آثار نیست، بلکه نشان دادن تاثیر هر اثر بر جامعه است.

موزه بقایای جنگ در شهر هوشی مین؛ یکی از بهترین موزه های جهان

در میان شلوغی شهر هوشی مین، صحنه تکان‌دهنده‌ای از جت‌های جنگنده و تانک‌هایی که به ظاهر آماده حمله هستند، در یکی از بهترین موزه های جهان به چشم می‌خورد. درحالی‌که این موزه شبیه به یک پایگاه ارتش به نظر می‌رسد، اما در واقع موزه بقایای جنگ است که اثرات وحشیانه و تراژدی‌های جنگ ویتنام را از طریق عکاسی و آثار باستانی به درستی به اجرا می‌گذارد. موزه جنگ، بیش از یک موزه است و هدف آن ارائه بینشی در مورد فصل تعیین‌کننده‌ای از تاریخ جنگ و چگونگی تأثیر آن بر هویت امروز کشور است.

موزه تمدن‌های سیاه در داکار، سنگال

موزه تمدن‌های سیاه‌‌پوست که در سال 2018 افتتاح شد، به‌عنوان یک مرکز خلاقانه برای سنگال – و کل قاره آفریقا – به شمار می‌رود. این موزه که از معروف ترین موزه های جهان است، از فرهنگ خود تقدیر می‌کند و درعین‌حال جزئیات مبارزه‌ای را که آفریقایی‌ها در طول تاریخ با آن روبه‌رو بوده‌اند، گرامی می‌دارد. این موزه چشم‌انداز اولین رئیس‌جمهور کشور، لئوپولد سدار سنگور، بود که قول داد موسسه‌ای برای ادای احترام به هنر و هویت آفریقایی بسازد. در‌حالی‌که او پیش از افتتاح موزه درگذشت، اما میراثش در گالری‌های انتخاب شده هنری و نمایشگاه‌ها باقی مانده‌است. افتتاح این موزه، باعث ایجاد درگیری میان دنیای هنر شد و بسیاری از محققان موزه‌های سراسر اروپا خواستار بازگرداندن هزاران اثر باستانی غارت شده استعماری آفریقا شدند.

موزه مقبره سلطنتی سیپان در چیکلایو، پرو

Sipan Royal Tomb Museum in Chiclayo

در سال 1987، والتر آلوا، باستان‌شناس پرویی توسط پلیس فراخوانده شد تا در محوطه باستانی موچه در سیپان تحقیق کند؛ جایی که دزدان آثار باستانی را غارت می‌کردند. وقتی آلوا شروع به کاوش در این مکان کرد، به‌زودی متوجه شد که در حال کشف چند قطعه جواهر و طلا نیست؛ بلکه مقبره ارباب سیپان و 14 عضو دیگر از تمدن موچه در این‌جا قرار دارد. موزه مقبره‌های سلطنتی سیپان، یکی از پربازدیدترین موزه های جهان است که برای گرامی‌داشت و نمایش یکی از مهم‌ترین اکتشافات باستان‌شناسی در آمریکای جنوبی ساخته شده‌است. بازدیدکنندگان می‌توانند جواهرات مجلل، ظروف سلطنتی و دیگر مصنوعات خیره‌کننده جامعه باستانی پرو را در یکی از بهترین موزه های جهان تماشا کنند.

موزه ملی بانکوک؛ یکی دیگر از بهترین موزه های جهان

موزه ملی بانکوک، یکی از موزه های برتر جهان است. اولین موزه ملی تایلند، گسترده‌ترین مجموعه آثار هنری مربوط به این کشور را در خود جای داده‌است. رد ساخت این موزه از سال 1782 پیداست؛ زمانی که به عنوان قصر نایب‌السلطنه راما اول، شاهزاده وانگ نا، خدمت می کرد. نزدیک به 100 سال بعد، محوطه به موزه‌ای با سه گالری با مضامین متفاوت تبدیل شد؛ یک گالری مربوط به تاریخ تایلند، یک مجموعه باستان‌شناسی و تاریخ هنر و یک مجموعه هنرهای تزئینی و قوم‌شناسی. علاوه بر مجموعه‌های اصلی، مهمانان می‌توانند یکی از مورد احترام‌ترین تصاویر بودا، Phra Phuttha Sihing را در کلیسای Bhuddhaisawan ببینند.

مرکز هنر ملی در توکیو؛ یکی دیگر از بهترین موزه های جهان

مرکز هنر ملی توکیو یکی دیگر از بهترین موزه های جهان است که در آن مجسمه‌های شگفت انگیز و شاهکارهای ژاپنی را خواهید یافت. مرکز هنر ملی یک موزه خالی است که در آن، نمایشگاه‌ها و مجموعه‌های جدید در ساختار بتنی و شیشه‌ای طراحی‌شده توسط کیشو کوروکاوا به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه عجیب‌و‌غریب که در سال 2007 تأسیس شد، به‌سرعت محبوبیت یافت و به یکی از جاذبه‌های دیدنی توکیو تبدیل شد. این موزه هرساله میزبان 2 میلیون گردشگر است و برخی نمایشگاه‌های گذشته آن طیف وسیعی از موضوعات از آثار امپرسیونیستی کلود مونه و تأثیر انیمه بر فرهنگ ژاپن تا تاریخ کارتیه را پوشش می‌دهد.

موزه ملی تاریخ و فرهنگ آفریقایی_آمریکایی در واشنگتن دی سی

National Museum of African-American History and Culture

یکی از بهترین موزه های جهان، موزه ملی تاریخ و فرهنگ واشنگتن است. این موزه در سال 2016 افتتاح شده و تنها موزه ملی تاریخ و فرهنگ بوده که به مستندسازی تجربه آمریکایی_آفریقایی‌تبار، اختصاص داده شده است. ایده موزه برای اولین بار، در سال 1915، توسط کهنه‌سربازان سیاه‌پوست در جنگ داخلی مطرح شد. آن‌ها خواستار برپایی بنای یادبودی به افتخار سربازان و ملوانان سیاهپوست در پایتخت این کشور بودند، اما بحث‌ها بر سر بودجه و مکان‌های محل یکی از بهترین موزه های جهان هم‌چنان به عقب رانده می‌شد. در سال 2003 بود که قانون کنگره این موزه را تاسیس کرد و برنامه‌های ساخت‌و‌ساز آغاز شد. امروزه، بیش از 40 هزار شی اختصاص داده شده به زندگی، تاریخ و فرهنگ آمریکایی_آفریقایی‌تبار در یکی از بهترین موزه های جهان جای گرفته‌است.

موزه هنر معاصر Zeitz آفریقا در کیپ تاون؛ یکی از بهترین موزه های جهان

با کمک شرکت طراحی استودیو Heatherwick، موزه هنر معاصر در قلب کیپ تاون به یک موزه 100 گالری از هنرهای قرن 21 آفریقا و مهاجران آن تبدیل شد. این موزه میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی است تا نگاهی بین‌فرهنگی به دنیای هنر آفریقا ارائه دهد. آثار هنرمندان انقلابی مانند Kudzanai Chiurai از زیمبابوه و Wangechi Mutu از کنیا، 9 طبقه موزه را به خود اختصاص داده‌اند.

گالری ملی کانادا در اتاوا؛ یکی از معروف ترین موزه های جهان

هنگامی که گالری ملی کانادا در سال 1880 تأسیس شد، اولین نمایشگاه آن عمدتا شامل آثار قرن نوزدهمی در هتل تاریخی کلارندون در اتاوا بود. بیش از 140 سال بعد، یک عنکبوت برنزی 30 فوتی که توسط معمار موشه سفدی طراحی شده‌است، به بازدیدکنندگان خوش‌آمدگویی می‌کند. موزه ملی یکی از بهترین موزه های جهان است و در حال حاضر دارای 75 هزار اثر هنری از آثار کانادایی و بومی تا نقاشی نئوکلاسیک مرگ ژنرال ولف اثر بنجامین وست را به نمایش می‌گذارد.

تیت مدرن در لندن

Tate Modern in London

تیت مدرن یکی از معروف ترین موزه های جهان است که در سال 1889 تاسیس شد. این موزه توسط هنری تیت، یک صنعتگر بریتانیایی، مجموعه آثار هنری قرن نوزدهم بریتانیا را اهدا کرد و بودجه‌ای را برای اولین گالری تیت فراهم کرد. یک قرن بعد، هیئت‌امنای تیت تصمیم به توسعه یک گالری بین‌المللی هنر مدرن و معاصر در این موزه گرفتند. این گالری، به عنوان یکی از بهترین موزه های جهان، در نیروگاه سابق بانک ساید واقع شده و آثار پیشگامانه‌ای مانند مرلین دیپتیچ اثر اندی وارهول و زن برهنه با گردنبند اثر پابلو پیکاسو را به نمایش می‌گذارد.

موزه هنر متروپولیتن در نیویورک؛ یکی دیگر از بهترین موزه های جهان

تاسیس موزه هنر متروپولیتن به سال 1866 در پاریس برمی‌گردد؛ جایی که گروهی از آمریکایی‌ها در مورد نیاز به ارائه آموزش هنر به عموم بحث کردند. این موزه در 13 آوریل 1870، در ساختمان تاریخی Dodworth افتتاح شد و سپس به مکان دائمی خود در خیابان پنجم و خیابان 82 در سال 1880 نقل مکان کرد. این موزه یکی از معروف ترین موزه های جهان است و بیش از 5 هزار سال آثار هنری چون هنر اسلامی متعلق به قرن هفتم و نقاشی معروف ادگار دگا به نام کلاس رقص را ارائه می‌دهد.

16. Mauritshuis در لاهه، هلند

Mauritshuis که به عنوان گالری تصاویر سلطنتی هلند شناخته می‌شود، مجموعه‌ای کمیاب از نقاشی‌های عصر طلایی هنرمندان هلندی و فلاندری بی‌شماری را در خود جای داده‌است. در سال 1816، پادشاه ویلیام اول مجموعه‌هایی را که زمانی متعلق به پدرش، شاهزاده ویلیام پنجم بود، به دولت هلند تقدیم و اولین گالری ملی و یکی از معروف ترین موزه های جهان را در لاهه تأسیس کرد. 841 اثر هنری موریتشوئیس شامل دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس ورمیر و فنچ از کارل فابریتیوس در یکی از بهترین موزه های جهان قرار دارد.

موزه کاخ ملی تایپه؛ از بهترین موزه های جهان

Taipei National Palace Museum

موزه کاخ ملی در ابتدا به عنوان موزه کاخ سابق در شهر ممنوعه تاسیس شد که مجموعه آن شامل آثار هنری سلسله‌های مینگ و چینگ بود. این مجموعه دائمی نزدیک به 700 هزار قطعه از مصنوعات امپراطوری و 8 هزار سال تاریخ چین از جمله آثار خوشنویسی تانگ یین را به نمایش می‌گذارد. محوطه موزه کاخ ملی نیز شامل باغ ژیشان است که به سبک کلاسیک چینی سونگ و مینگ ساخته شده‌است. فراموش نکنید برای بازدید از این موزه که یکی از بهترین موزه های جهان است، برنامه‌ریزی کنید.

موزه آثار باستانی مصر در قاهره

یکی دیگر از بهترین موزه های جهان، موزه آثار باستانی مصر است. این موزه بزرگ‌ترین موزه‌های شمال آفریقا به شمار رفته و نزدیک به 120 هزار اثر باستانی مصر و بزرگ‌ترین مجموعه جهان از آثار باستانی فراعنه را در خود جای داده‌است. این موزه در سال 1835 توسط دولت مصر به امید جلوگیری از غارت بسیاری از اماکن باستانی و تاریخی راه‌اندازی شد. بازدیدکنندگان در موزه آثار باستانی مصر می‌توانند با ماسک طلای توت عنخ آمون روبه‌رو شوند که از 11 کیلوگرم طلای جامد تشکیل شده‌است. فرصت سفر به گذشته مصر را با بازدید از بهترین موزه آثار باستانی در جهان از دست ندهید.

موزه Kunsthistorisches در وین

امپراتور فرانتس جوزف اول اتریش-مجارستان، موزه Kunsthistorisches را در حدود سال 1891 سفارش داد. او این موزه را به عنوان مکانی برای نمایش مجموعه هنری فوق‌العاده از خانه هاپسبورگ‌ها، که هنوز مجموعه اصلی موزه است، در نظر گرفت. این موزه، یکی از بهترین موزه های جهان است که در ساختمان کاخ رینگ استراسه قرار دارد. هم‌چنین، آثاری شامل مدونا دل پراتو اثر رافائل و پرتره معروف دیگو ولاسکز، اینفانتا مارگاریتا ترزا در لباس آبی را در خود جای داده‌است.

موزه هنر پورتوریکو؛ از بهترین موزه های جهان

Art Museum of Puerto Rico

یکی دیگر از بهترین موزه های جهان، موزه هنر پورتوریکو است. این موزه در سال 2000 افتتاح شده و هدف آن، ترویج هنرهای تجسمی از پورتوریکو و سراسر جهان به مخاطبان مختلف است. این موزه شامل قطعاتی مانند چولا _دختری با لباس معمولی مادرید_ اثر خوزه کوچی و آرنائو و اثر قرن هجدهم دختران فرماندار رامون د کاسترو اثر خوزه کامپچه است.

موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو

آخرین موزه‌ای که به عنوان یکی از بهترین موزه ‌های جهان به شما معرفی می‌کنیم، موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو است. این موزه، اولین موزه مستقر در ساحل غربی بوده که از سال 1935 صرفا به هنر قرن بیستم اختصاص یافته‌است. موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو دارای هفت طبقه گالری چشمگیر با بیش از 33 هزار اثر و دیواری پر از هزاران گیاه است. SFMoMA دارای برخی از شناخته‌شده‌ترین آثار هنری مدرن در سطح بین‌المللی از جمله زن با کلاه اثر هنری ماتیس و Duchamp’s Fountain مارسل دوشان است.

در آخر

سفر به بهترین موزه های جهان، فرصت کشف تاریخچه کشورها و کاوش در گذشته آنان را می‌دهد. هر موزه به موضوعی خاص اختصاص دارد و هدف برخی از آنان، چیزی بیشتر از ارائه شیئی خاص از زمان گذشته است؛ بسیاری از موزه‌ها برای تغییر بینش مردم پدید آمده‌اند، برخی دیگر نیز بنایی یادبود جهت ادای احترام هستند. پیشنهاد می‌کنیم به یکی از این کشورها سفر کنید و از یکی از بهترین موزه ‌های جهان که در این فهرست آمده‌اند بازدید کنید. سفر خوشی را برایتان آرزومندیم.

برای دیدن همه این موزه ها؛ بلیط هواپیما را رزرو کنید!

نظرات کاربران