تفریحات رایگان مشهد

12 تا از بهترین تفریحات رایگان مشهد + آدرس

سفر به مشهد با زیارت امام رضا (ع) گره خورده است. البته مراکز تفریحی مشهد را هم نباید از لیست تفریحات و دیدنی‌های مشهد جا انداخت با این حال بسیاری از این تفریحات گران است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران سفرشان را به تاخیر می‌اندازند. در این مقاله قصد داریم 12 مورد از تفریحات رایگان مشهد را معرفی کنیم تا با هزینه کمتری به مشهد زیبا سفر کنید. با این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه باشید.

پاسپورت دومینیکا

بلیط هواپیما مشهد را رزرو کرده اید؟

پاساژگردی در مشهد

تفریحات رایگان مشهد

یکی از تفریحات رایگان مشهد پاساژگردی و تماشای فروشگاه‌ها در مراکز خرید مختلف است. مشهد نیز مراکز خرید مختلفی دارد از جمله مرکز خرید الماس شرق، مرکز خرید وصال و مرکز خرید آرمان. در ادامه این مراکز خرید را معرفی می‌کنیم تا در برنامه تفریحات رایگان اصفهان بگنجانید.

مرکز خرید الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق یکی از بزرگترین مراکز تفریحی مشهد است که به علت وجود فروشگاه‌های پوشاک، صنایع‌دستی، فرش دستباف، خشکبار و زعفران در کنار امکاناتی چون شهربازی، آکواریوم آب‌شور و سینما به یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید مشهد تبدیل شده است. در ضمن این مرکز خرید پارکینگ طبقاتی دارد و از بابت جای پارک نگرانی نخواهید داشت. 

آدرس: مشهد، بلوار خیام، حاشیه میدان خیام.

رزرو تور مشهد

مرکز خرید وصال

مشهدی‌ها معتقدند وصال یکی از زیباترین مراکز خرید مشهد است که فروشگاه‌های لوازم خانگی، لوازم شخصی، لوازم بهداشتی و آرایشی، خوراکی و خشکبار و لوازم دیجیتال را در خود جای داده است. این پاساژ یکی از مراکز تفریحی مشهد نیز محسوب می‌شود.

آدرس: مشهد، بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶، مرکز خرید وصال.

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان

آرمان یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد است. این مجموعه شامل یک هتل و چندین بخش تجاری است که یکی از آن‌ها مرکز خرید آرمان است. در مرکز خرید آرمان فروشگاه‌های مختلف، آبنماهای بزرگ و کوچک، مجسمه‌های تزیینی، رستوران صخره‌ای، فودکورت یا ظرفیت 1300 نفر، گالری هنری، محل بازی کودکان و زیپ لاین وجود دارد. این مرکز خرید هر روز از ساعت 9 تا 23 باز است. می‌توانید گردش در این مرکز خرید و تماشای غرفه‌های متنوع آن را در برنامه تفریحات رایگان مشهد قرار دهید.

آدرس: خیابان نواب صفوی، مرکز خرید آرمان

بازارگردی؛ بازار بزرگ رضا

مراکز خرید مشهد یک طرف، لذت گردش در بازار رضا یک طرف، اصلا نمی‌شود به مشهد رفت و سری به بازار رضا نزد. این بازار نزدیک‌ترین بازار به حرم امام رضا (ع) و یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد است که حال‌وهوای آن با سایر مراکز خرید مشهد تفاوت دارد. اکثر مسافران برای خرید سوغاتی راهی این بازار قدیمی می‌شوند اما اگر قصد خرید سوغاتی ندارید بروید و در بازار بگردید. تماشای زائرانی که در حال خرید تسبیح، جانماز، پارچه، انگشتر، چادر نماز و حتی صنایع دستی به عنوان هدیه و سوغاتی هستند می‌تواند لذت‌بخش باشد. اگر می‌خواهید تماشای بازار رضا را در برنامه تفریحات رایگان مشهد قرار دهید به میدان آب بروید. 

آدرس: ضلع شرقی میدان آب، بازار رضا.

باغ ملی مشهد؛ یکی از بهترین مراکز تفریحی مشهد

تفریحات رایگان مشهد

باغ ملی مشهد یکی از شلوغ‌ترین مراکز تفریحی مشهد است که برای استفاده از آن نیازی به خرید بلیط ندارید. قدمت این باغ بیش از 50 سال است و در ابتدا به شخص تعلق داشت. اگر به خیابان امام خمینی مشهد بروید این پارک زیبا را خواهید دید. بیشتر اهالی مشهد آخر هفته‌ها و بعد از خرید و گردش در شهر به این باغ می‌آیند و خستگی در می‌کنند. از سوی دیگر بازار جنت مشهد هم در نزدیکی این پارک واقع شده است و بعد از خرید از بازار جنت می‌توانید در این پارک استراحت کوتاهی داشته باشید. گردش و قدم‌زدن در این پارک از تفریحات رایگان مشهد است که می‌توانید در برنامه خود بگنجانید.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، باغ ملی مشهد

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

اگر در فصل بهار راهی مشهد می‌شوید یادتان باشد پارک طبیعی هفت حوض را در فهرست مراکز تفریحی مشهد که رایگان است قرار دهید. برای بازدید این پارک زیبا نیازی به تهه بلیط ورودی ندارید، پس در دسته تفریحات رایگان مشهد قرار می‌گیرد. در این پارک طبیعی می‌توانید به پیست سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بروید. از فراز این صخره‌ها می‌توانید نمایی از پارک را ببینید که بسیار جالب توجه است. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به آلاچیق‌ها، رستوران، غرفه خوراکی‌فروشی، کافه هفت‌حوض، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد. 

شاید جالب باشد که بدانید چرا ان پارک هفت حوض نام گرفته است؟ این پارک در بستر رودخانه طرق مشهد واقع شده است. در ابتدا 7 حوضچه در دل این رودخانه بر اثر اتفاقات طبیعی شکل گرفت. حالا هر سال تعداد زیادی گردشگر برای بازدید این حوضچه‌های زیبا و این پارک طبیعی راهی شهرک سیدی مشهد می‌شوند.

آدرس: مشهد، شهرک سیدی، کیلومتر 3 جاده خلج، پارک طبیعی هفت حوض.

طرقبه زیبا؛ لذت گردش در طبیعت مشهد

طرقبه زیبا؛ لذت گردش در طبیعت مشهد

یکی از بهترین مراکز تفریحی مشهد طرقبه است. این شهر در نزدیکی شهر مشهد واقع شده است و گردش در آن نیاز به تهیه بلیط ورودی ندارد و کاملا رایگان است. این منطقه کوهستانی و ییلاقی است و به همین دلیل بهتر است در سفر تابستانه به مشهد به طرقبه بروید اما اگر زمستان یا پاییز راهی طرقبه می‌شوید حتما لباس گرم بپوشید.

برای صرف ناهار می‌توانید به رستوران‌های طرقبه از جمله رستوران تشریفات طرقبه، فست‌فود دیدار و رستوران سران بروید. اما اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید به کنار یکی از رودخانه‌های زیبای طرقبه بروید و پیک‌نیک خانوادگی و دوستانه‌ای راه بیندازید و ناهار موردعلاقه‌تان را تهیه کنید. 

همچنین رودخانه طرقبه، روستای کنگ، روستای کلاته آهن، روستای نغندر، پارک وکیل‌آباد، پارک پونه و پارک جنگلی بهمن در نزدیکی طرقبه واقع شده است و گزینه‌های خوبی برای برنامه تفریحات رایگان مشهد محسوب می‌شود.

آدرس طرقبه: مشهد، ۱۸ کیلومتری مسیر جاده جاغرق در جنوب غربی مشهد، طرقبه مشهد

آدرس پارک وکیل آباد: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد.

آدرس پارک پونه: طرقبه، خیابان بعثت 7، پارک پونه.

آدرس پارک جنگلی بهمن: طرقبه، خیابان معلم 8، پارک جنگلی بهمن.

آدرس روستای کنگ: طرقبه، جاده نغندر، جاده کنگ.

آدرس روستای نغندر: طرقبه، کیلومتر 10 جاده نغندر. 

آدرس روستای کلاته آهن: طرقبه، خیابان ارغوان، بعد از بام طرقبه، جاده کلاته آهن به طرقبه، جاده کلاته آهن، روستای کلاته آهن.

آدرس رودخانه طرقبه: طرقبه، خیابان بعثت، بلوار امام خمینی. 

میل اخنگان مشهد

تفریحات رایگان مشهد

میل اخنگان در واقع یک آرامگاه است که سال‌هاست شخصی ناشناس در ان دفن شده است و کسی از هویت این فرد اطلاعی ندارد. بعضی از اهالی مشهد معتقدند میل اخنگان محل دفن دختری هندیسیت که به امام رضا (ع) ارادت ویژه‌ای داشت و برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر می‌کند و در راه می‌میرد و در محل میل اخنگان دفن می‌شود. 

حالا این سازه تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران شناخته می‌شود که بازدید آن نیازی به تهیه بلیط ورودی ندارد و به همین دلیل در دسته تفریحات رایگان مشهد قرار می‌گیرد به ویژه اگر به بازدید از آثار تاریخی علاقه داشته باشید. این بنای تاریخی در 22 کیلومتری مشهد واقع شده است.

آدرس: مشهد، جاده توس به پاژ، قبل از روستای اخنگان.

آبشار اخلمد

این آبشار در شهرستان چناران مشهد واقع شده است و یکی از زیباترین آبشارهای مشهد است. گردش در کنار این آبشار و پیک‌نیک خانوادگی هیچ هزینه‌ای ندارد و در دسته تفریحات رایگان مشهد قرار می‌گیرد. همراه خانواده و دوستان می‌توانید به نزدیکی این آبشار زیبا و همچنین غار اخلمد، دیوار سفید، بند اخلمد، دیوار الله اکبر، چشمه خواهش، چشمه منیژان و دیواره‌های صخره‌ای بروید و خوش بگذرانید. 

آدرس: مشهد، روستای اخلمد، ۲ کیلومتری روستای اخلمد

گنبد خشتی مشهد

تفریحات رایگان مشهد

این بنای تاریخی یکی از خاص‌ترین آثار ملی مشهد است که بازدید از آن در دسته تفریحات رایگان مشهد قرار می‌گیرد. این بنای ارزشمند تلفیقی از هنر معماری و تاریخ پرفرازونشیب مشهد است که حدود نیم قرن قدمت دارد و به همین دلیل به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی مشهد تبدیل شده است به ویژه اگر به بازدید بناهای تاریخی علاقه زیادی داشته باشید. بازدید از گنبد خشتی رایگان است و در دسته‌بندی تفریحات رایگان مشهد قرار می‌گیرد.

آدرس: مشهد، خیابان طبرسی، میدان طبرسی، بازارچه احسان، کوچه خشتی.

سخن پایانی

مشهدگردی و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می‌تواند خاطره‌ای زیبا باشد اما اگر قصد دارید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید این مقاله مناسب شماست چرا که چند مورد از تفریحات رایگان مشهد را معرفی کردیم. پس قبل از برنامه‌ریزی برای سفرتان به مشهد این مقاله را بخوانید و بعد بلیط‌تان را رزرو کنید. 

نظرات کاربران