زیباترین شهرهای کشور ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهایی است که مابین قاره‌های آسیا و اروپا قرار گرفته و یکی از کشورهای است که هرساله مردم زیادی از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های طبیعی  و تاریخی غنی این سرزمین دیدن کنند. ارمنستان یک کشور کوچک اما با جاذبه‌های تاریخی متعدد است که در هر شهر آن می‌توان کلیساها، صومعه‌ها و دیگر آثار مربوط به گذشتگان را مشاهده کرد. در ادامه قصد داریم تا برخی از شهرهای زیبای ارمنستان را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر با تور ارمنستان به بتوانید از آن‌ها بازدید نموده و از جاذبه‌های طبیعی آن‌ها نیز نهایت لذت را ببرید.  

10 تا از زیباترین شهر های کشور ارمنستان برای سفر

ارمنستان اگرچه یک کشور کوچک و کم‌جمعیت است، اما شهرهای زیادی در آن وجود دارد که همگی به عنوان شهرهای زیبای ارمنستان و شهرهایی توریستی شناخته شده‌اند. برخی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای کشور ارمنستان به قرار زیر هستند:

شهر ایروان «Yerevan» ارمنستان

شهر ایروان، پایتخت و یکی از زیباترین شهرهای کشور ارمنستان است که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان نیز محسوب می‌شود. اما در حال حاضر، هر امکانی که یک شهر کاملاً مدرن باید داشته باشد را می‌توان در ایروان یافت. این شهر تلفیقی از مکان‌ها و آثار تاریخی گذشتگان در کنار امکانات مدرنی است که فرصت بهره بردن از این آثار را به گردشگران می‌بخشد. موزه‌های ملی، رستوران‌های متعدد،‌ هتل‌های لوکس، هتل‌های ارزان، کافه‌های دنج، میدان‌های بزرگ، بناهای رسمی و تاریخی، سالن‌های بزرگ، پارک‌ها و …. همگی می‌توانند تجربیات شگفت‌انگیزی را برای توریست‌های این شهر به همراه داشته باشند. ایروان را به عنوان «شهر صورتی» هم می‌شناسند،‌چراکه خانه‌های آن با سنگ صورتی ساخته شده‌اند. مجموعه هزارپله کاسکاد «The Cascade» و ساختمان ماتناداران «Matenadaran» از جمله جاذبه‌های ایروان پایتخت هستند.

شهر گوریس «Goris» ارمنستان

گوریس را می‌توان یکی از زیباترین شهر های کشور ارمنستان محسوب کرد که در جنوب این کشور، در استان سیونیک، در مسیر قره‌باغ و در امتداد رودخانه واراراک «Vararak» واقع شده که اطراف آن را کوه‌هایی سرسبز احاطه کرده است. یکی از اصلی‌ترین شگفتی‌های این شهر، ترکیب صخره‌های زیبا و دیدنی آن است. گوریس حقیقتاً یکی از شهرهای زیبای ارمنستان است که بازدید از آن حتماً برایتان جذاب خواهد بود. از جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان سکونتگاه باستانی خنِدزورسک «Old Khnzoresk» و صومعه‌ی تاتِو «Tatev» را نام برد.

شهر سوان «Sevan» ارمنستان

سِوان، یکی دیگر ازیباترین شهرهای کشور ارمنستان است که در ساحل دریاچه‌ی سوان «Lake Sevan» واقع شده و 1905 متر از سطح دریا فاصله دارد. اگرچه کشور ارمنستان به هیچ دریایی متصل نیست، اما وجود دریاچه و شهر سوان، تا حد زیادی این محدودیت را جبران کرده است. شما می‌توانید چه در فصول گرم و چه در فصول سرد سال روی زیبایی‌های متنوع و مناظر طبیعی اطراف این رودخانه در شهر سوان استفاده کنید. از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر نیز می‌توان صومعه‌ی سواناوانک «Sevanavank» را نام برد که با سنگ‌هایی سیاه و خاص ساخته شده است.

شهر تساغکادزور «Tsaghkadzor» ارمنستان

تساغکادزور را نیز می‌توان یکی زیباترین شهرهای کشور ارمنستان به شمار آورد که بیشتر بخاطر خدمات اسپا و اسکی‌ شهرت دارد. همچنین تساغکادزور را می‌توان یکی از شهرهای زیبای ارمنستان با بیشترین توسعه زیرساخت‌های گردشگری به حساب آورد که در نتیجه‌ی آن، هتل‌های لوکس و مجموعه‌های نهارخوری باورنکردنی برای گردشگران ایجاد شده است. اگر به این شهر سفر کردید، حتماً از مجموعه اسکی آن و همچنین از اثر تاریخی صومعه کچاریس «Kecharis Monastery» آن نیز دیدن کنید.

شهر اشترک «Ashtarak» ارمنستان

شهر اشترک، قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین و زیباترین شهرهای کشور ارمنستان ارمنستان است که در آن مجموعه‌های تاریخی متعددی وجود دارد که هریک داستان‌ها و افسانه‌های منحصر به خود را دارند. اگر بخواهیم یک مورد از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به هم پیوسته‌ی این شهر را نام ببریم، می‌توانیم به پلی اشاره کنیم که بروی رودخانه‌ی کاساق «Kasagh» اشاره کنیم که در قرن هفدهم ساخته شده و دقیقاً در بالای این رودخانه نیز، کلیسای باستانی سورپ سرکیس «Surp Sarkis» قرار دارد.

  • شهر کاپان «Kapan» ارمنستان

کاپان، بزرگ‌ترین شهر استان سیونیک ارمنستان است که گردشگران می‌توانند از هوای تازه، طبیعت زیبا، کافه‌های دنج، پارک‌های مرکزی پر شاخ و برگ و منظره کوه‌های به هم قفل شده‌ی اطراف آن (کاپال به معنی در هم قفل شده است و به کوه‌های اطراف این شهر اشاره دارد) نهایت لذت را ببرند. در 7 کیلومتری این شهر نیز، صومعه واهاناوانک «Vahanavank» مربوط به قرن نهم قرار دارد.

شهر دیلیجان «Dilijan» از زیباترین شهرهای کشور ارمنستان

شهر دیلیجان در نزدیکی دریاچه پارز «Lake Parz» استان طاووش ارمنستان واقع شده و تفریحات متنوعی از جمله پیاده‌روی، دوچرخه سواری در کوه و پیک‌نیک در طبیعت را برای گردشگران فراهم کرده است. اما شهرت اصلی این شهر بخاطر چمشه‌های آب گرم و خدمات آب درمانی است که دارد. این شهر هتل‌ها و آسایشگاه‌های دوست داشتنی بسیاری را در کنار دیگر زیبایی‌های خود دارد، به همین خاطر به آن «سوئیس» کوچک هم می‌گویند. صومعه‌ی هاغارتسین «Haghartsin» و گوشاوانک «Goshavank» نیز در این شهر قرار دارند.

شهر گیومری «Gyumri»از زیباترین شهرهای کشور ارمنستان

گیومری، دومین شهر بزرگ ارمنستان و شهری تاریخی و مذهبی و هم چنین از زیباترین شهرهای کشور ارمنستان است که در آن بناهای قدیمی بسیاری وجود دارد. از جمله این بناها می‌توان به کلیسای آمنا پرکیج «Amenaprkich Church»، دژ سیاه «Black Fortress» و بنای تاریخی واردان مامیکونیان «Vardan Mamikonyan» اشاره کرد که مکانی برای یادبود قهرمانان ملی ارمنستان است. 

یکی دیگر از زیباترین شهرهای کشور ارمنستان شهر جرموک «Jermuk»

یکی دیگر از شهرهای زیبای ارمنستان، شهر کوچک جرموک است که به داشتن آب‌و‌هوای معتدل، جنگل‌های سرسبز، مجموعه‌های اسکی و تراموای هوایی شهرت دارد. همچنین در این شهر بیش از 40 ایستگاه آب معدنی وجود دارد که برای مقاصد درمانی نیز از آن بهره می‌گیرند. آبشار جرموک 68 متری نیز، دیگر جاذبه قابل توجه این شهر زیبا است.

شهر اچمادزین «Etchmiadzin» ارمنستان

شهر اچمادزین نیزاز زیباترین شهر های کشور ارمنستان به حساب می‌آید که در 25 کیلومتری ایروان پایتخت واقع شده که در گذشته محل زندگی اسقف اعظم ارمنستان بوده است. این شهر علاوه بر داشتن مراکز مذهبی بسیار، از آب ‌وهوا و طبیعت زیبایی هم برخودار است که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. بهرحال اچمادزین تا مدت‌ها از مهم‌ترین شهرهای زیبای ارمنستان محسوب می‌شد. جالب است بدانید که ارمنستان اولین کشوری است که در طول تاریخ به دین مسیحیت گرویده است و به همین خاطر شهرهای مذهبی ارمنستان مانند اچمادزین از اهمیت بالایی برخوردارند.

هرکدام از شهرهای نامبرده زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند که در این مطلب صرفاً به بخش کوچکی از ویژگی‌های آن‌ها اشاره شده است. شما برای بهره بردن از نهایت امکانات زیباترین شهرهای کشور ارمنستان، می‌توانید شخصاً به آن‌ها سفر کنید. البته اگر قبلاً سابقه‌ی سفر به یکی از شهرهای فوق را داشته‌اید یا اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها دارید، حتماً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران