میانگین حقوق در انگلیس

هر آنچه باید درباره میانگین حقوق در انگلیس بدانید

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به انگلیس دارند برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد در این کشور برنامه‌ریزی می‌کنند. میانگین دستمزد در انگلیس به نوع شغل و تجربه کاری بستگی دارد. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قصد داریم میانگین حقوق در انگلیس را بررسی کنیم تا بتوانید راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

رزرو تور اروپا

برای دریافت ویزای انگلستان با سه کلیک همراه باشید

میانگین حقوق در انگلیس

میانگین حقوق در انگلیس

میانگین دستمزد در انگلیس به طور کلی بدون توجه به نوع اشتغال و جنسیت کارمندان سالانه حدود 29 هزار و 669 پوند است اما این عدد با توجه به صنعت و نوع استخدام و جنسیت کارکنان بسیار متفاوت خواهد بود. 

رشد درآمدها در سال 2023

طی سال 2022 تا 2023 میانگین دستمزد در انگلیس حدود 6.8 درصد رشد داشته است. جالب است بدانید که این افزایش دستمزد برای کارمندان پاره‌وقت حدود 2.8 درصد و برای کارمندان تمام‌وقت حدود 5.8 درصد بود.

میانگین حقوق در انگلیس برای کارگران و کارمندان

میانگین حقوق در انگلیس برای کارمندان پاره‌وقت چیزی در حدود 12 هزار پوند در سال است. این در حالی است که میانگین حقوق کارمندان تمام وقت 34 هزار پوند در سال است. از سوی دیگر میانگین درآمد سالانه به طور کلی و بدون در نظر گرفتن نوع استخدام در انگلیس به حدود 29 هزار پوند می‌رسد. 

پاسپورت دومینیکا

میانگین حقوق در انگلیس برای مدیران اجرایی 

میانگین حقوق در انگلیس

یکی از بهترین مشاغل در انگلیس مدیر اجرایی و مقام ارشد است که با میانگین درآمد حدود 82 هزار پوند در سال یکی از پردرآمدترین مشاغل انگلیس محسوب می‌شود. مدیران اجرایی معمولا کار نظارت بر انجام امور اداری را برعهده دارند. از وظایف مهم مدیر اجرایی می‌توان به تنظیم جلسات کاری، بررسی فعالیت‌های هر بخش از سازمان، استخدام و اخراج، بودجه‌بندی و ساخت تیم اشاره کرد. 

همچنین یک بازاریاب حرفه‌ای، مدیر تبلیغات و یک مدیر فناوری اطلاعات (IT) در انگلیس به طور میانگین سالانه 79 هزار پوند حقوق می‌گیرند. در تاریخ انگلستان همیشه مدیران تبلیغات و بازاریابی یکی از پردرآمدترین مشاغل بوده است. 

طراحی لباس و مد 

طراحی لباس و مد یکی از مشاغلی بود که طی سال 2022 تا 2023 رشد درآمدی قابل‌توجهی داشت. طی این سال میانگین درآمد این قشر حدود 29 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ افزایش حقوق در این سال بود. همچنین صنف لوازم جانبی در انگلیس نیز مانند طراحان لباس افزایش درآمد قابل توجهی را تجربه کردند.

کاهش میانگین حقوق در انگلیس برای روانشناسان بالینی

روانشناسان بالینی طی این سال کاهش درآمد را تجربه کردند. میانگین حقوق در انگلیس برای روانشناسان بالینی 12.5 درصد کاهش یافت. این بیشتری کاهش درآمد طی سال 2022 تا 2023 در انگلیس بود. 

میانگین حقوق خلبان هواپیما و کنترل کننده‌های ترافیک هوایی

میانگین حقوق در انگلیس

میانگین حقوق در انگلیس برای خلبان هواپیما و کنترل‌کننده‌ ترافیک هوایی 71 هزار پوند است که در سال 2022 تا 2023 حدود 6 درصد افزایش داشته است.

میانگین حقوق پزشکان متخصص

شاید جالب باشد که بدانید میانگین حقوق پزشکان متخصص در انگلیس 66 هزار پوند است که نسبت به سال 2022 حدود 3.9 درصد کاهش یافته است. همچنین درآمد سالانه پزشکان عمومی در انگلیس چیزی در حدود 59 هزار پوند در سال است که نسبت به سال 2022 حدود 3.2 درصد کاهش یافته است.

صنایع پردرآمد در انگلیس

چنانچه قصد مهاجرت به انگلیس داشته باشید باید با مشاغل پردرآمد این کشور آشنا باشید و طبق تجربه و علایق خود برای شغلی مناسب درخواست بدهید. از پردرآمدترین صنایع در انگلیس می‌توان به صنعت برق، گاز و تهویه هوا و صنعت بیمه اشاره کرد که به ترتیب میانگین حقوق سالانه این مشاغل 50 هزار پوند و 48 هزار پوند است. 

کم‌دآمدترین مشاغل در انگلیس

میانگین حقوق در انگلیس

در انگلیس حدود 15 شغل کم‌درآمد وجود دارد. کمترین میزان درآمد سالانه در انگلیس به مشاغل زیر تعلق می‌گیرد:

متصدیان پارک‌ها 17 هزار پوند در سال

گارسون و پیشخدمت 18 هزار پوند در سال

صندوقداران 18 هزار پوند در سال

آرایشگران 19 هزار پوند در سال

دستیار آموزشی 19 هزار پوند در سال

آموزش و مراقبت از کودکان 19 هزار پوند در سال

نظافت‌چی خانگی 21 هزار پوند در سال

چند نکته درباره کاریابی در انگلیس

معمولا در انگلیس زنان بیشتر از مردان در مشاغل پاره‌وقت استخدام می‌شوند و درآمدشان نیز در این مشاغل بیشتر از مردان است. اما در مشاغل تمام وقت معمولا مردان 16 درصد بیشتر از زنان به استخدام درمی‌آیند. همچنین حقوق زنان در شاغل تمام وقت حدود 31 هزار پوند است اما میانگین حقوق مردان در مشاغل تمام وقت حدود 37 هزار پوند در سال است. مدیران مالی، مدیران اجرایی، مدیران بازاریابی، پزشکان متخصص به‌ترتیب مشاغلی هستند که زنان در آن نسبت به مردان درآمد کمتری دارند. 

سخن پایانی سه کلیک درباره میانگین حقوق در انگلیس

همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم میانگین حقوق در انگلیس به تجربه کاری، شغل، نوع استخدام و جنسیت کارکنان وابسته است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به انگلیس دارید یادتان باشد که با توجه پیش‌زمینه فعالیت‌تان و علایق شخصی شغل متناسب با شرایط‌تان را انتخاب کنید. 

نظرات کاربران