خوراکی های خیابانی ارمنستان
28 مهر 1400
جهانگردی

خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی

گردشگران زیادی از طریق تهیه ی بلیط هواپیما به کشور ارمنستان سفر می‌کنند و مسلما به خوردن یک میان وعده نیاز خواهند داشت و این موضوع می‌تواند برای آن‌ها بسیار مهم باشد. این میان وعده را می‌توان در یک کافه یا رستوران میل کرد؛ اما گاه شما زمان کافی را برای خوردن یک وعده سبک در رستوران یا کافه در اختیار ندارید و به دنبال محلی ارزان‌تر هستید که خوراکی‌های خوشمزه را با سرعت بیشتری در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی را در قسمت‌های مختلف ایروان پیدا کنید. در این مقاله ما چند تا از بهترین مکان‌هایی که در سفر خود به ایروان می‌توانید از آن‌ها خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی تهیه کنید را به شما معرفی می‌کنیم. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، توصیه ما به شما این است که حتما از این خوراکی فروشی‌ها بازدید کنید و طعم متفاوت غذاهای خیابانی ارمنی را بچشید.

رزرو تور اروپا
خوراکی خیابانی ارمنستان

تومانیان شارما محلی برای تهیه غذاهای خیابانی

در مرکز پایتخت ارمنستان، شما می‌توانید محبوب‌ترین و معروف‌ترین محل فروش خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی را پیدا کنید. در خیابان تومانیان شما می‌توانید بهترین فست فودها و شاروما را در رستوران تومانیان شارما پیدا کنید. تقریبا تمامی توریست‌هایی که در این منطقه غذا خورده‌اند از غذاهای خیابانی این رستوران راضی هستند. البته تقریبا تمامی افرادی که در ایروان زندگی می‌کنند با این محل آشنایی دارند و می‌توانند شما را برای رسیدن با آن راهنمایی کنند. در واقع می‌توان گفت که این محل یکی از شناخته شده‌ترین و برترین‌های فروش خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی است. شما می‌توانید غذای مورد نظر خود را در این مکان سفارش بدهید و با خود به پارک ببرید و از خوردن آن لذت ببرید. در این محل شما می‌توانید انواع شاروما را در کنار مرغ، گوشت گاو و سبزیجات مختلف تهیه کنید.

.

تومانیان شارما

آقای ژیروس محلی برای تهیه غذاهای خیابانی

آقای ژیروس یکی دیگر از رستوران‌هایی است که شما می‌توانید در آن جا خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی خوشمزه‌ای را برای خوردن پیدا کنید. عمده غذای این رستوران را فست فود یونانی تشکیل می‌دهد و اصلی‌ترین غذای این محل بسیار شبیه به شارما است. شما می‌توانید در این رستوران غذاهای مختلفی را با قیمت‌های متفاوتی خریداری کنید. غذای خریداری شده شما در آقای ژیروس می‌تواند از گوشت خوک، گوشت گاو یا مرغ تهیه شده باشد. همچنین در کنار غذای خود می‌توانید از دورچین سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات و سس لذت ببرید. انواع ساندویچ و سالادهای مختلف را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید و دسرهای مختلفی را در این محل سفارش دهید.

غذای خیابانی آلمانی هات داگ برلینر

هات داگ برلینر یک رستوران ارائه کننده غذاهای خیابانی ارمنستانی در نزدیکی آقای ژیروس است. این رستوران هات داگ‌هایی تهیه شده از سوسیس و کالباس با کیفیت آلمانی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. با وجود تنوع غذایی و خوراکی‌های با کیفیت این رستوران، تعداد افرادی که به آن جا می‌روند زیاد نیست؛ زیرا این خوراکی‌ها از مواد اولیه‌ای بسیار با کیفیت تهیه شده‌اند و به همین علت قیمت بالاتری نسبت به رستوران‌های مشابه دارند. این رستوران مکانی دنج است که شما می‌توانید خوشمزه‌ترین هور داگ سرخ شده روی کوره را از آن تهیه کنید.

پاسپورت دومینیکا
هات داگ برلینر

مرطاق محلی برای تهیه غذاهای خیابانی

مرطاق یکی دیگر از غذا خوری‌های خیابانی موجود در خیابان تومانیان ۲۱ است که در آن می‌توانید یک خوراکی خیابانی ارمنستانی بسیار خوشمزه به نام لهجومان را خریداری کنید. این غذا شامل یک خمیر نازک با پوشش یک لایه گوشت است که سرخ می‌شود. لهماجون این رستوران که در کنار برش‌های لیمو سرو می‌شود، بسیار خوشمزه و لذیذ است و به همین علت رستوران مرطاق مورد استقبال مردم زیادی واقع شده است و مشتری‌های زیادی دارد. البته اگر شما می‌خواهید این لهجومان خوشمزه را به عنوان سوغاتی خریداری کنید، رستوران مرطاق با منجمد کردن لهجومان‌ها مطمئن می‌شود که امکان انجام این کار برای شما وجود دارد. البته در این غذا خوری، انواعی دیگر از فست فود نیز سرو می‌شوند که البته به اندازه لهجومان این رستوران محبوب نیستند.

KFC محلی برای تهیه خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی

شما در ارمنستان نمی‌توانید یکی از غذا خوری‌های فست فود معروف مک دونالد را پیدا کنید؛ اما یک رستوران KFC در پایتخت این کشور وجود دارد که در ساخت غذاهای خود تنها از ترکیبات مرغ استفاده می‌کند. در این غذا خوری می‌توانید مرغ سوخاری خوشمزه‌ای را امتحان کنید. البته انواع ساندویچ جزو خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند. تمامس ساندویچ‌های این رستوران از مرغ تهیه می‌شوند و تنها تفاوت آن‌ها در سس‌های مختلفی است که در کنار آن‌ها سرو می‌شود. همچنین در این رستوران شما می‌توانید سالاد سزار یا سیب زمینی سرخ کرده را در کنار غذای اصلی خود سفارش بدهید. کیک‌ها و مافین‌های شکلاتی و میوه‌ای را می‌توانید در این رستوران به عنوان دسر سفارش دهید و میل کنید. قیمت غذاهای این رستوران به طور معمول زیاد نیست.

رستوران kfc

کاراس، محلی برای تهیه خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی

کاراس یکی از غذاخوری‌های ارمنستان است که خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی را با سرعت بسیار زیادی برای شما آماده می‌کند. این رستوران در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و امروزه ۱۱ شعبه مختلف دارد. اگر خیلی عجله داشته باشید، می‌توانید در این رستوران هم انواع فست فود و هم انواع غذاهای محلی را سفارش بدهید و آن‌ها بسیار سریع برای شما آماده خواهند شد. در این رستوران‌ها غذاهایی از جمله همبرگر، پای، هات داگ و پیتزا قابل سفارش هستند. انواع و اقسام کباب گوسفند، گاو، ماهی، مرغ و… را می‌توانید در رستوران کاراس سفارش بدهید. در واقع تنوع بالای غذاهای این رستوران حتما شما را شگفت زده می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله چندتا از غذاخوری‌های معروف ارمنستان که خوراکی‌های خیابانی ارمنستانی را می‌فروشند به شما معرفی کردیم. اگر غذا خوری مناسب دیگری را در این کشور می‌شناسید یا غذای خاصی را در رستوران‌های خیابانی این کشور میل کرده‌اید و تجربه خوبی دارید، تجربه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران