باغ گل ارمغان 
23 فروردین 1402
شیراز

ارمغان گیاه؛ گلستانی برای قرارهای عاشقانه

شاید اسم قصردشت شیراز را قبلا شنیده باشید. این منطقه پُر است از گل‌فروشی، کافه و رستوران. روی یکی از تابلوهای خیابان میرزا کوچک‌خان عبارت ارمغان گیاه به چشم می‌خورد. می‌توان گفت باغ ارمغان سرآمد گلستان‌های قصردشت شیراز است. جایی که قرارهای عاشقانه در باغی پر از گل رویایی‌تر خواهد بود. ارمغان گیاه مجموعه‌ای بزرگ شامل تولیدی، فروشگاه و باغ گیاه‌شناسی و کافه است. 

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

داستان شکل گیری باغ گل ارمغان 

باغ گل ارمغان 

وقتی با آقای ارمغانی صحبت می‌کنید و از نحوه راه‌اندازی این گلخانه بزرگ می‌پرسید از علاقه‌اش به گل و گیاه در کودکی می‌گوید. خاطرات نوجوانی‌اش را مرور می‌کند و می‌گوید: وقتی نوجوان بودم در خانه پدری گل و گیاه پرورش می‌دادم. از آن موقع تا حالا 45 سال گذشته است و حالا صاحب بزرگ‌ترین تولیدی گل و گیاه در جنوب کشور هستم. 

او بعد از ازدواج با همسرش این حرفه را ادامه داد. البته در خانه. گوشه و کنار حیاط خانه برای آن‌ها کافی بود تا آوازه گل‌هایشان به در و همسایه و دوست و آشنا برسد. آن‌ها برای فروش گل‌ها بازاریابی ‌کردند و بعد از مدتی توانستند گل‌ها را در سطح استان بفروشند. با حقوق کارمندی و سود فروش گل‌ها یک زمین خریدند و در آن گلخانه‌ای بزرگ‌تر تاسیس کردند. اولین خط تولید واقعی ارمغان گیاه. 

در این خط تولید جدید علاوه بر گل و گیاه، خاک مناسب هم تولید کردند. بعد گلدان هم به محصولاتشان اضافه شد. کار رونق گرفت و تصمیم گرفتند خط تولید را گسترش بدهند. حالا هر دو به دوره بازنشستگی نزدیک می‌شدند و وقت بیشتری برای رسیدگی به کسب‌وکارشان می‌یافتند. بچه‌ها هم بزرگ می‌شدند و به این شغل خانوادگی علاقه نشان می‌دادند. حالا ارمغان گیاه بزرگ‌ترین مرکز تولید و پخش گل و گیاه، خاک مناسب رشد و لوازم پرورش گل است. 

فضایی برای قرارهای عاشقانه در انتهای باغ

همان‌طور که گفتیم حالا مجموعه ارمغان گسترش یافته است و تبدیل به باغی زیبا و بزرگ شده است که دل هر بیننده‌ای را می‌برد. مدیر مجموعه معتقد است حتی اگر نمی‌خواهید خرید کنید می‌توانید به دیدن باغ زیبای آن‌ها بروید. قرارهای عاشقانه هم در ارمغان کافه آزاد است. تصور کنید یک قرار عاشقانه با کسی که دوستش می‌دارید در باغی پر از گل، روی صندلی‌های حصیری کافه در حالی که عطر زیباترین گل‌ها به مشام هر دوتان می‌رسد. می‌توانید عشق‌تان را به یک نوشیدنی گرم یا عصرانه‌ای دلچسب مهمان کنید. یادتان باشد که قبل از رفتن به کافه با شماره تلفن ارمغان گیاه تماس بگیرید و میز رزرو کنید چون کافه اغلب شلوغ است. برای برگزاری جشن‌ها هم از قبل با مدیریت ارمغان کافه هماهنگ کنید. 

از منوی ارمغان کافه، نوشیدنی‌ها و غذاهای زیر قابل سفارش است:

  • اسپرسو
  • امریکانو
  • املت گوجه‌فرنگی
  • بشقاب انگلیسی
  • تست تخم‌مرغ و بیکن
  • خاگینه
  • نان و پنیر ایرانی
  • کروسان کره‌ای با خامه و مارمالاد

محصولات ارمغان گیاه

باغ گل ارمغان شیراز دارای محصولات مختلفی در زمینه‌های گل، لوازم باغبانی، لوازم آکواریوم، خاک و کود است. به طور کلی محصولات این مجموعه به دو بخش اساسی گیاهان و آبزیان تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه شما را با انواع مختلف آن و نحوه سفارش آنلاین آشنا خواهیم کرد. 

انواع گل از بامبو تا ستاره حنا

در ارمغان گیاه قصردشت شیراز می‌توانید گل‌های متنوعی بخرید. از ستاره حنا زیبا تا انواع کاکتوس و گیاهان بی‌گل و گلدار. یک گل انتخاب کنید. از میان مجموعه متنوع گلدان‌های این مجموعه یک گلدان زیبا برگزینید و به کارشناسان بسپارید خاک گلدان شما را با خاک مرغوب و تازه تعویض کنند. گلدان شما آماده است. 

علاوه بر این ممکن است نتوانید حضوری به ارمغان گیاه سر بزنید. خب، چرا به صورت آنلاین خرید نکنید؟ ارمغان گیاه بستر لازم برای خرید آنلاین را هم فراهم کرده است تا شما با خیال راحت و با قیمت مناسب آن گلی را که دوست دارید سفارش بدهید. همچنین برای سفارش گل مورد نظرتان می‌توانید به سایت ارمغان گیاه به آدرس armaghancomplex.com  مراجعه کنید. هر کجای ایران که باشید گل‌ شما با بسته‌بندی مخصوص به دستتان خواهد رسید. در ضمن خرید آنلاین بالای 300 هزار تومان در شیراز شامل ارسال رایگان می‌شود.

گلدان‌های چوبی ارمغان گیاه

باغ گل ارمغان 

در ارمغان گیاه یک مجموعه بزرگ از گلدان وجود دارد. گلدان‌ها تنوع بالایی دارد و از هر رنگی می‌توانید انتخاب کنید. صورتی، سفید، تا آبی و مشکی. معمولا گلدان‌های سفید و مشکی حالت ساده‌گرایانه‌تری دارد و برای دکور خانه‌های مدرن مناسب است. کارشناسان ارمغان گیاه به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد حتی درباره انتخاب بهترین گلدان‌ مناسب دکور خانه شما. 

گلدان‌های ارمغان گیاه در انواع چوبی و فایبر گلاس قابل تهیه است. نکته جالب این است که گلدان‌ها توسط همین مجموعه تولید می‌شود. گلدان‌های چوبی ضد آب است و سه سال ضمانت دارد. از طرفی امکان سفارش سایز دلخواه از گلدان‌های چوبی نیز وجود دارد. گلدان‌های فایبرگلاس هم از مقاوم‌ترین گلدان‌‌ها است که در رنگ، ابعاد و طرح دلخواه قابل سفارش است. در ضمن برای ثبت سفارش گلدان نیز می‌توانید به سایت ارمغان گیاه مراجعه کنید و سفارشتان را ثبت کنید. 

ابزار باغبانی و پرورش گل

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که به باغبانی و پرورش گل و گیاه علاقه دارد باید ابزار مورد نیاز را هم فراهم کنید. برای باغبانی در حیاط خانه یا بالکن نیاز به ابزار باغبانی دارید. آبپاش، بیلچه پلاستیکی یا فلزی، سم‌پاش، شن‌کش و قیچی باغبانی ابزار اولیه برای پرورش یک باغچه کوچک است. تمام این ابزارها را می‌توانید از ارمغان گیاه بخرید. علاوه بر ابزار باغبانی به کود، سم و خاک نیز نیاز دارید. خاک تخصصی هر گیاه، انواع بذر، سم‌های متنوع و مناسب انواع گل و گیاه و کود در ارمغان گیاه به فروش می‌رسد.

ارمغان آکو؛ خرید آکواریوم و ماهی

شاید فکر کنید ارمغان گیاه سرزمین گیاهان است اما این مجموعه پار را فراتر نهاده و حالا آکواریوم و تجهیزات مورد نیاز نگهداری ماهی را به فروش می‌رساند. انواع ال ای دی مخصوص آکواریوم، بخاری آکواریوم، خوراک و داروی آبزیان، ماهی‌های زینتی و گیاهان آبزی را می‌توانید از سایت ارمغان گیاه یا حضوری بخرید.

امکانات ارمغان گیاه شیراز

  • سرویس بهداشتی
  • دسترسی با ویلچر
  • کافه 

رستوران‌های نزدیک به باغ گل ارمغان 

اگر تماشای باغ ارمغان به درازا کشید و برای ناهار به دنبال یک رستوران خوب در منطقه قصردشت شیراز بودید فهرست زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم: 

  • رستوران بیرون‌بر کبابی محفل
  • مجموعه دلوین کباب
  • باغ راز
  • رستوران رز گلد

آدرس و ساعت کاری ارمغان گیاه

ارمغان گیاه در منطقه قصردشت شیراز، میدان قصردشت به سمت پل معالی‌آباد، بعد از پایانه قصردشت، خیابان میرزا کوچک‌خان، روبروی کوچه 6 و 8 واقع شده است. برای هماهنگی جشن‌ها و رزرو میز در کافه با شماره تلفن 07136314201 تماس بگیرید. ارمغان گیاه هر روز از ساعت 8 تا 24 میزبان شما علاقه‌مندان به گل و گیاه و کافه‌گردی خواهد بود. 

حالا که به قصردشت آمده‌اید بد نیست علاوه بر دیدن باغ گل ارمغان گیاه و نوشیدن یک قهوه تلخ در کافه ارمغان به خیابان‌های معروف قصردشت بروید و لذت گردش کوتاه در محله‌های قدیمی شیراز را تجربه کنید. خیابان زرگری یا بلوار مطهری شمالی که بروبیایی برای خودش دارد، محله چوگیا با آن بافت قدیمی و دلپذیرش و خیابان باغشاه یا فلسطین کنونی که برای خرید سوغاتی جای مناسبی است. می‌بینید شیراز جاهای دیدنی کم ندارد. شما به دیدن کدام یک از جاهای دیدنی شیراز رفته‌اید یا دوست دارید بروید؟ 

اگر می‌خواهید یک سفر بهاری به شیراز زیبا داشته باشید بلیط هواپیما شیراز را با سه کلیک راحت‌تر از همیشه تهیه کنید

نظرات کاربران