مهمترین مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز چیست؟

اساس کار یک مهماندار هواپیما این است که سبب شود تا مسافران، پرواز ایمن، راحت و لذت بخشی داشته باشند. به طور کلی وظایف مهمانداران شامل بازرسی کابین مسافر، استقبال و راهنمایی مسافران به سمت صندلی‌های خود‌، دادن دستورالعمل‌های ایمنی و فروش و سرو نوشیدنی است. مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز در این زمینه‌ها در نتیجه منجر به تجربه لذت از سفر هوایی برای مسافران می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره لطفا تا انتهای این مطلب با سه کلیک همراه باشید.

خوش آمد گویی مهمانداران و خدمه پروازبه مسافران

 برای مقابله با شرایط اضطراری، امنیتی و ارائه کمک‌های اولیه مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز همواره ارتقا می‌گردد. تجربه در زمینه خدمت‌رسانی به مشتری و تسلط به یک یا دو زبان خارجی از شروط اولیه ورود به این مشاغل محسوب می‌شود.

خدمت رسانی مهمانداران به مسافرین

معرفی مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز

عضویت در خدمه کابین هواپیما می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و پرزرق‌وبرق باشد. شغل‌های اندکی در دنیا هستند که به شما امکان می‌دهد همزمان با سفر کردن به کار خود نیز مشغول باشید. برای تبدیل شدن به یک مهماندار هواپیمای موفق باید مهارت‌ها‌، شخصیت و ظاهری متناسب داشته باشید. اگر به دنبال کار در خدمه کابین هستید در این جا لیستی از برترین مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز را برایتان ذکر کرده‌ایم.

مهارت‌های خدمت‌رسانی به مشتری

خدمات‌رسانی به مشتری احتمالاً یکی از مهم‌ترین مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز است. خدمت‌رسانی به مشتری با هدف ایجاد نوعی اطمینان از امنیت و جلب رضایت مشتری انجام می‌گرید. یک مهماندار یا خدمه پروازی باید اطمینان کسب کند که سفر برای مشتریان لذت بخش بوده است و آن‌ها برای پرواز دوباره با شما باز خواهند گشت.

کادر مهمانداران پرواز

کار گروهی مهمانداران و خدمه پرواز

یک پرواز موفق و شاد نتیجه کار تیمی است. یکی از مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز سازگاری با تیم است که در نهایت منجر به پروازی بی‌اشکال می‌شود.

مهارت‌های ارتباطی

ارتباط برقرار کردن به شیوه‌ای صحیح یکی دیگر از مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز است. آنها باید روش‌های اضطراری را به وضوح به مسافران آموزش دهند. گوش دادن به درخواست مشتری و پاسخ به موقع به آن‌ها یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز در این حرفه است.

رفتار دوستانه مهمانداران و خدمه پرواز با مسافرین

 رفتار دوستانه با مهمانداران و خدمه پرواز

ساعت‌های طولانی کار ممکن است گاهی اوقات سبب خستگی و کسالت در این افراد گردد. در چنین شرایطی آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که رفتاری دوستانه و مثبت با مسافران دارند. متاسفانه مسافران نمی‌دانند که در هفته گذشته خدمه و مهمانداران چند ساعت کار کرده‌اند. یکی از مهارت های مهمانداران و خدمه پرواز داشتن رفتاری دوستانه و مثبت در تمامی ساعات کاری است.

حتی اگرهفته سختی را نیز پشت سر گذاشته باشند، بازهم از آن‌ها انتظار بالاترین سطح خدمات‌رسانی به مشتری را دارند. اگر قصد انتخاب این شغل را در آینده دارید بهتر است اندکی جدی‌‌تری مهارت های پرواز را بررسی کنید. باید ببینید که آیا این ویژگی‌ها را دارید یا خیر.

کمک به مسافران توسط مهمانداران و خدمه پرواز

قدرت درک بالا در مهمانداران و خدمه پرواز

مشتریان پرواز طیف متنوعی از نیازها و مشکلات را با خود به همراه دارند. شما باید نشان دهید که می‌توانید آن نیازها را درک کرده و به موقع به آن‌ها پاسخ دهید. وقتی مشتریان با مشکلات شکننده‌ای روبه‌رو هستند، باید به آن‌ها نشان دهید که دلسوز و مهربان هستید.

حرفه‌ای بودن و مسئولیت پذیری مهمانداران و خدمه پرواز

خدمه کابین در درجه اول مسئولیت ایمنی مسافران خود را بر عهده دارند. شما همیشه باید وظایف خود را به روشی حرفه‌ای انجام دهید و نشان دهید که می‌شود به شما اعتماد کرد. مهارت هایکادر پرواز به گونه‌ای است که سلامتی و ایمنی مشتریان برای آن‌ها حرف اول را می‌زند.

استقلال در کارمهمانداران و خدمه پرواز

یک مهماندار هواپیما موظف است وظایف خود را به طور مستقل با نظارت کم یا حتی بدون نظارت انجام دهد. مهمانداران باید قابل اعتماد باشند و همه وظایفشان را با کیفیت عالی انجام دهند.

راهنمایی مسافران توسط مهمانداران و خدمه پرواز

همدلی کادر پرواز

حساس بودن روی نیازها و احساسات دیگران از جمله مسافران و سایر اعضای خدمه امری مهم است. اگر می‌بینید که یک همکار دارد به سختی تلاش می‌کند، او را درک کرده و به او کمک برسانید.

سازگاری و انعطاف پذیری

برای این شغل ضروری است که خصوصیاتی همچون سازگاری و انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات محل کار را دارا باشید. شما می‌توانید برنامه پروازهای آینده خود را از چند هفته قبل دریافت کنید. با این حال مهم است که تایم آزاد خود را باز بگذارید؛ زیرا ممکن است گاهی از شما بخواهند در اوقات آزاد خود نیز در دسترس باشید.

همدلی و همکاری مهمانداران و خدمه پرواز

آگاهی فرهنگی مهمانداران و خدمه پرواز

شما به احتمال زیاد با یک تیم متنوع از افرادی با پیشینه فرهنگی متفاوت کار خواهید کرد. شما باید کسی باشید که فارغ از نژاد، سن، ملیت و جنسیتش با هر کسی کار می‌کند. در چنین شرایطی آگاهی فرهنگی یکی از ویژگی‌هایی است که حتما باید آن را داشته باشید.

آمادگی جسمانی مهمانداران و خدمه پرواز

از آن‌جا که این یک کار بدنی است، شما باید اطمینان حاصل کنید که از تناسب اندام خوبی برخوردار هستید. شما باید بیش از هشت ساعت در طول روز، روی پاهایتان بایستید.

مهمانداران و خدمه پرواز در حال انجام وظیفه

آراسته و خوش برخورد بودن از ویژگی مهمانداران و خدمه پرواز می باشد

مهمانداران هواپیما تصویر عمومی هواپیمایی هستند و باید آراسته و خوش برخورد باشند. نظافت شما باید بی‌عیب و نقص باشد و وضعیت بدنی شما برازنده باشد. شما ساعت‌های طولانی کار خواهید کرد و باید در پایان هر پرواز به طراوت آغاز کار به نظر برسید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم درباره مهارت‌های مهمانداران و خدمه پرواز را در اختیارتان قرار دهیم. در واقع کادر پرواز نیز همانند سایر مشاغل باید دارای یکسری ویژگی‌های خاص باشند. برخورداری از این مهارت و ویژگی‌ها تنها در راستای لذت‌بخش سازی سفر و برخورد متناسب با مشتریان است. این افراد باید دارای مهارت‌هایی همچون استقبال، راهنمایی مسافران آموزش دستورالعمل‌های ایمنی و حتی سرو نوشیدنی باشند.

نظرات کاربران