london
20 اسفند 1401
لندن

معرفی شهر لندن؛ شهری با 300 زبان مختلف!

انگلستان یکی از کشورهای قدرتمند در جهان است که توانسته خود را در زمینه‌های مختلف، هنری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و… ثابت کند. در معرفی شهر لندن، ما شما را با پایتخت این کشور آشنا خواهیم کرد و اطلاعات کامل را در اختیارتان می‌گذاریم. بنابراین اگر می‌خواهید برای سفر کوتاه‌مدت و یا اقدام به مهاجرت، بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید، قبل از هر چیز این مقاله را بخوانید. 

لندن در کدام کشور قرار دارد؟

London

لندن پایتخت انگلستان و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. این شهر که دقیقا در جنوب شرقی بریتانیا واقع شده، یکی از قطب‌های مهم فرهنگ و اقتصاد آن و حتی جهان به حساب می‌آید. ویژگی‌ها و خصوصیاتی که شهر لندن برای کشور خود به همراه داشته، کشور انگلستان را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا تبدیل کرده‌است. موقعیت‌های شغلی مناسب، ثبات اقتصادی، دانشگاه‌های معتبر جهانی و مکان‌های تاریخی و فرهنگی بسیار، تنها بخشی از این خصوصیات هستند و ما در معرفی شهر لندن شما را بیشتر و کامل‌تر با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

اما در پیشرفت بریتانیا، فقط لندن دخیل نبوده و شهرهای مهم و ارزشمند دیگری نیز وجود دارند که از همه نظر در برجسته هستند. 

شهر منچستر: شهری پیشرفته و مدرن که آن را مهد فرهنگ انگلستان می‌دانند. منچستر را دومین شهر معروف و محبوب این کشور می‌دانند. وجود دانشگاه‌های معتبر جهانی (با رتبه 29)، تیم فوتبال محبوب، هزینه زندگی کمتر، فعالیت‌های تجاری پررونق و اعطای تسهیلات بانکی مناسب، باعث شده تا مهاجران زیادی این شهر را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. 

شهر بیرمنگام: شهری تاریخی با کانال‌های آبی فراوان. بیرمنگام رونق اقتصادی بسیار خوبی در مقایسه با دیگر شهرها دارد و هزینه‌های زندگی در این شهر به نسبت بهتر است. جالب است بدانید که بیرمنگام بزرگ‌ترین تولیدکننده تنباکو و توتون در انگلیس است.

شهر کمبریج: این شهر بیشتر از هر چیز با دانشگاه‌های معروفش شناخته می‌شود. اما بیشتر از آن طبیعتی منحصربفرد و خارق‌العاده دارد که حتی در سال 2010 آن را زیباترین شهر جهان معرفی کردند. به غیر از فضای تحصیلی، بیشتر درآمد این شهر از طریق گردشگری است. 

شهر لیورپول: شهری بندر و تجاری که یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی کشور انگلستان به حساب می‌آید. موقعیت‌های شغلی مناسب و کیفیت زندگی ایده‌آل، لیورپول را به شهری محبوب برای زندگی تبدیل کرده‌است. 

معرفی شهر لندن

London

لندن یک شهر مهم و پیشرو در عرصه جهانی است که دارای نقاط قوت عالی در هنر، تجارت، آموزش، سرگرمی، مد، امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، رسانه، خدمات حرفه‌ای، تحقیق و توسعه، گردشگری و حمل و نقل است. این شهر بیش از 100 شرکت از 500 شرکت بزرگ اروپا را در خود جای داده و آن را به یکی از قدرتمندترین و اقتصادی‌ترین شهر بریتانیا و جهان تبدیل کرده‌است. همین مورد باعث شده تا فرصت‌های شغلی خوبی در آن ایجاد شود و درآمدهای بالایی هم برای افراد به همراه داشته باشد. 

شاید در کنار سیستم آموزشی پویا، دانشگاه‌های معتبر، کیفیت زندگی و امکانات رفاهی عالی، این اقتصاد باشد که مهاجران زیادی را به این شهر کشانده تا جایی که بیش از 300 زبان مختلف در لندن صحبت می‌کنند. اما این‌ها همه چیز درباره لندن نیست و در ادامه بیشتر با ویژگی‌های و خصوصیات آن آشنا خواهید شد. 

اطلاعات کلی شهر لندن

نام شهر: London

زبان: انگلیسی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: حدود 9 میلیون نفر

واحد پول: پوند و با کد اختصاری GBP

اختلاف ساعت ایران با شهر لندن: ساعت تهران 3 ساعت و 30 دقیقه از لندن جلوتر است

طول پروازهای تهران لندن: حدود 6 ساعت

آب و هوای شهر لندن

London

در لندن، پایتخت بریتانیا، آب‌وهوا تحت تأثیر اقیانوس اطلس است؛ به معنای هوای خنک، مرطوب و بارانی. در لندن هوای به این شکل است که با عبور جبهه‌های اقیانوس اطلس چند ساعتی هوا با ابر، باران و رگبار همراه خواهد بود و پس از آن آفتابی می‌شود. در حالت کلی هوای این شهر در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها مرطوب و خنک است. بهار و پاییز هم دارای باران‌های متناوب است. بااین‌حال، در معرفی شهر لندن به شما توصیه می‌کنیم در اغلب روزهای به غیر از تابستان، همراه خود چتر داشته باشید. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های لندن

سیستم آموزشی و تحصیل در لندن از خیلی جهات با ایران متفاوت است. برای مثال، در دوره کارشناسی در سه سال به پایان می‌رسد. از طرفی نحوه آموزش در این شهر از کیفیت بالایی برخوردار است بیش از 43 دانشگاه در این شهر وجود دارد که همگی دارای نقاط قوت متفاوتی هستند. بااین‌حال ما در معرفی شهر لندن چند مورد برتر آن را با رتبه جهانی به شما معرفی می‌کنیم. 

  • امپریال کالج لندن: 10
  • کینگز کالج لندن: 35
  • دانشگاه کوئین مری لندن: 124
  • سنت جورج، دانشگاه لندن: 201

رفت‌وآمد و گردش در شهر لندن

London

سیستم یکپارچه شهر لندن یکی از نقاط قوت این شهر است. با توجه به اینکه وسایل نقلیه فراوان در سطح شهر دیده می‌شود، اغلب مردم لندن به جای ماشین شخصی از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

متروی لندن: مترو در همه جای شهر لندن در دسترس است. مطمئن باشید با کمی پیاده‌روی از هتل محل اقامتتان به ایستگاه مترو خواهید رسید. در کل مترو مهمترین سیستم حمل‌ونقل لندن، به همه نقاط آن متصل است.

اتوبوس‌ها: اتوبوس‌های قرمز رنگ معروف لندن تعدا زیادی دارند و هم ارزان هستند و هم زیبا. نشستن بر روی طبقه بالای این اتوبوس‌ها و تماشای شهر یکی از کارهای دوست‌داشتنی در این شهر است. 

قطار: لندن دارای یک شبکه راه‌آهن بسیار بزرگ مجزا از متروی آن است. اگرچه توسط مردم محلی برای بازگشت از محل کار به خانه استفاده می‌شود، اما شما را به شهرهای اطراف و حتی دورتر متصل می‌کند. 

هزینه های زندگی در شهر لندن

در اوایل سال 2023، متوسط هزینه زندگی ماهانه برای یک فرد مجرد در بریتانیا با احتساب اجاره بها حدود 2200 پوند تخمین زده می‌شود. همچنین این هزینه برای یک خانواده چهار نفره به 3965 پوند می‌رسد.

معمولا این هزینه‌ها به صورت متغیر عنوان می‌شود و بسته به سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود. اما هزینه اجاره خانه معمولا مشخص و ثابت است.

در معرفی شهر لندن برخی از اجاره‌های این شهر به صورت زیر هستند: 

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 2,041.75 پوند 

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 1,430.05 پوند

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 3,833.81 پوند

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 2,531.35 پوند

شرایط دریافت ویزا شهر لندن

City of London visa

زندگی در شهر لندن برای خیلی‌ها اهمیت زیادی دارد. اما مهاجرت به این شهر معمولا با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است که گرفتن ویزا یکی از آن‌هاست. ویزای انگلیس برای ما ایرانی‌ها برخلاف مقاصد دیگر کمی سخت‌تر خواهد بود. بااین‌حال با توجه به شرایط و هدف شما از سفر به این شهر می‌توانید یکی از انواع ویزاهای تحصیلی، ویزای کار و سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. البته برای سفر باید به سراغ ویزای توریستی بروید که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

چگونه ویزای توریستی لندن را بگیریم؟

شهر لندن یکی از زیباترین شهرهای اروپا است که هر سالانه گردشگران زیادی برای دیدن آثار تاریخی، جشنواره‌ها، مسابقات ورزشی، اتوبوس‌های قرمز و حتی کیوسک‌های تلفن به آن سفر می‌کنند. برای سفر به این شهر قبل از هر چیز باید ویزای توریستی لندن را دریافت کنید. این ویزا در دوره‌های 6 ماه، 2، 5 و 10 ساله صادر می‌شوند و برای دریافت هر کدام باید مدارک متفاوتی را ارائه دهید. 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی لندن

  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماهه
  • تمکن مالی
  • ارائه گردش حساب 3 تا 6 ماه
  • ارائه دعوت نامه
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه آن 
  • ارائه گواهی اشتغال به کار
  • رزرو بلیط رفت و برگشت لندن 

فرودگاه‌ های شهر لندن

Airports in London

در لندن، فرودگاه هیترو، اگرچه یکی از محبوب‌ترین فرودگاه‌های این شهر است، اما تنها جایی نیست که می‌توانید از آنجا پرواز کنید. در واقع در معرفی شهر لندن باید به شما بگوییم که در این شهر شش فرودگاه اصلی وجود دارد و عبارت‌اند از: فرودگاه هیترو، گاتویک، استانستد، لوتون، ساوتند و فرودگاه لندن سیتی.

فرودگاه هیترو، شلوغ ترین فرودگاه اروپا و هفتمین فرودگاه شلوغ جهان به دلیل بزرگی است. هیترو در 32 کیلومتری شهر لندن واقع شده و حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسید. 

شما می‌توانید برای سفر به این شهر و اطلاع از قیمت بلیط تهران به لندن از سایت سه کلیک اقدام کنید.  

قوانین و فرهنگ شهر لندن

  • لندن دارای چهار مکان میراث جهانی یونسکو است: برج لندن، گرینویچ دریایی، کاخ وست مینستر و باغ گیاه‌شناسی سلطنتی کیو.
  • در برخورد اول با مردم لندن احتمالا آن‌ها را مردمی خشک احساس کنید، در صورتی که کاملا برعکس، آن‌ها خیلی صمیمی و خونگرم هستند.
  • اگر به خانه یک لندنی دعوت شدید، همراه خود شکلات یا یک هدیه ببرید.
  • مردم لندن علاقه‌ای به صحبت درباره زندگی شخصی خود را ندارند. 
  • بیش از 300 زبان در لندن صحبت می‌شود که بیش از هر شهر دیگری در جهان است.
  • بیش از 197 جشنواره هر ساله در لندن برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به بزرگ‌ترین جشنواره رایگان، جشنواره شهر تیمز، و کارناوال ناتینینگ هیل که نزدیک به یک میلیون نفر را جذب می‌کند، اشاره کرد.
  • لندن بر بخش هنرهای تجسمی بریتانیا تسلط دارد که 30 درصد از بازار جهانی هنر را به خود اختصاص داده‌است.
  • تالار موسیقی ویلتون در این شهر قدیمی‌ترین تالار موسیقی بازمانده جهان است که در سال 1743 ساخته شده و هنوز هم قطعه‌ای زنده از تاریخ موسیقی لندن است.
  • لندن دارای بیش از 800 کتابفروشی و بیش از 325 کتابخانه عمومی از جمله کتابخانه بریتانیایی است که مگنا کارتا را در اختیار دارد.
  • در صورت استفاده از پله برقی در سمت راست آن بایستید. این کار برای این است که افرادی که عجله دارند، سریعتر بالا بروند. 

کلام آخر

در معرفی شهر لندن شما را به صورت مختصر با خصوصیات، هزینه‌های زندگی و نحوه سفر و مهاجرت به این شهر آشنا کردیم. تجربه زندگی در شهر لندن از آرزوهای افراد بسیاری است، اما قبل از هر کاری اطلاعات خود را درباره این شهر کامل کنید. 

می‌توانید با مراجعه به سایت سه کلیک از قیمت بلیط لندن به تهران و برعکس اطلاع کسب کنید. 

نظرات کاربران