Barcelona city
11 فروردین 1402
بارسلون

معرفی شهر بارسلون؛ شهری از جنس تاریخ، معماری و هنر

در معرفی شهر بارسلون قصد داریم تا شما را به پایتخت کاتالونیا با معماری باورنکردنی و جاذبه‌های بسیار ببریم. شهری پر از مکان‌های دیدنی و گردشگری که خیلی‌ها را برای ادامه زندگی و گذراندن تعطیلات به خود جلب می‌کند. برای مثال، محله قدیمی گوتیک این شهر ترکیبی جذاب از کوچه‌های باریک، کلیساهای جامع بزرگ و میدان‌های آرام است، در حالی که محله‌های دیگر خانه برخی از خلاقیت‌های الهام‌گرفته از گائودی است، مانند La Sagrada Familia . 

برای زندگی در بارسلون و سفر به این شهر اطلاعات خودتان را تکمیل کنید. 

بارسلون کجاست؟

La Sagrada Familia

بارسلون بزرگ‌ترین شهر جامعه خودمختار کاتالونیا، در سواحل شمال شرقی اسپانیا واقع شده‌است. بارسلونا یک مرکز اقتصادی مهم و یک مرکز مالی در حال رشد سریع برای کشور اسپانیا به حساب می‌آید و از جهات مختلفی به عنوان یکی از شهرهای مهم آن شناخته می‌شود. اما قبل از اینکه جزئیات بیشتری درباره این شهر عنوان کنیم، چند مورد از شهرهای مهم دیگر اسپانیا را معرفی می‌کنیم.

مادرید: پایتخت اسپانیا مکانی پویا و پر از زندگی و انرژی است. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و از همه مهمتر گردشگری کشور اسپانیا به حساب می‌آید. وجود کاخ‌ها، کلیساها و عمارت‌های باشکوه و مجلل باعث شده تا مادرید بیشتر از هر چیزی یک مقصد گردشگری باشد. 

سویل: سویا یا سویل شهری تاریخی و پر زرق و برق است که با رشد اقتصادی چند دهه اخیرش به یکی از شهرهای محبوب برای مهاجرت تبدیل شده. پایه اقتصاد این شهر کشاورزی و گردشگری بوده و هزینه زندگی هم در مقایسه با دیگر شهرهای اسپانیا قابل قبول‌تر است. 

والنسیا: سومین شهر بزرگ کشور که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. چیزی که در والنسیا قابل توجه بوده، رشد سریع اقتصادی در این شهر است. از طرفی در مقایسه با دیگر شهرها کم هزینه و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در کنار آن جاذبه‌های بی‌نظیر والنسیا، آن را به شهری گردشگری تبدیل کرده‌است. 

معرفی شهر بارسلون

La Sagrada Familia

بارسلون یکی از بنادر اصلی اروپا در دریای مدیترانه است. در حال حاضر، این شهر در زمینه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری پیشرو بوده و تأثیرات آن در تجارت، آموزش، علم، رسانه، مد، سرگرمی و هنر، بارسلون را به یکی از شهرهای مهم جهانی تبدیل کرده‌است. همچنین، آثار معماری بارسلون به ویژه آنتونی گائودی و لوئیس دومنک ای مونتانر به عنوان مکان‌های تاریخی ارزشمند در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. این را هم اضافه کنیم که بارسلون دوازدهمین شهر پربازدید جهان و چهارمین شهر پربازدید در اروپا پس از پاریس، لندن و رم است. 

اما این‌ها مسلما همه چیز درباره بارسلون نیستند و این شهر رویایی خصوصیات بیشتری دارد که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.  

اطلاعات کلی شهر بارسلون

نام شهر: Barcelona

استان: بارسلون

زبان: اسپانیایی

مذهب: مسیحی کاتولیک

جمعیت: 6/1 میلیون نفر

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت ایران با شهر بارسلون: 2:30 ساعت از ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران بارسلون: ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه

آب و هوای شهر بارسلون

بارسلون آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌ها کوتاه، گرم، مرطوب و عمدتاً صاف و زمستان‌ها طولانی، سرد و نیمه ابری است. میانگین دمای ماهانه از 10 درجه سانتیگراد در روزهای سرد سال تا 25 درجه سانتیگراد در روزهای گرم سال متغیر است. 

در معرفی شهر بارسلون به شما توصیه می‌کنیم اگر با گرما میانه‌ی خوبی دارید، بهترین زمان برای سفر به این شهر تابستان است. زمانی که هوا گرم و با ده ساعت آفتاب روزانه می‌توانید بهترین تعطیلات را بگذرانید. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های بارسلون

Universities of Barcelona

در معرفی شهر بارسلون قصد داریم تا شما را با وضعیت تحصیل در این شهر آشنا کنیم. در واقع، بارسلون هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را با سبک زندگی دوستانه و آرام خود جذب می‌کند. آب و هوای عالی شهر، جاذبه‌ها، روزهای گرم و طولانی و از همه مهمتر شهریه‌های نسبتا پایین این مراکز باعث شده تا تجربه زندگی در شهر بارسلون برای دانشجویان رویایی و مناسب به نظر برسد که دور از واقعیت هم نیست. افراد همچنین این فرصت را خواهند داشت که زبان اسپانیایی بیاموزند و در این شهر مشغول به کار شوند.

لیست چند دانشگاه برتر بارسلون عبارت‌اند از:

دانشگاه بارسلون (UNIVERSITY OF BARCELONA (UB

دانشگاه اتونوما (AUTONOMOUS UNIVERSITY OF BARCELONA (UAB

دانشگاه پمپئوفابرا (UNIVERSITY POMPEU FABRA (UPF

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا POLYTECHNIC UNIVERSITY OF CATALUNYA

دانشگاه UNIVERSITY RAMON LLUL

رفت‌وآمد و گردش در شهر بارسلون

در معرفی شهر بارسلون به سیستم حمل‌ونقل این شهر می‌رسیم. در واقع شبکه حمل‌ونقل عمومی در بارسلون بسیار توسعه یافته است. تقریباً با مترو به همه جا می‌رسید، بیش از 230 خط اتوبوس و 30 خط اتوبوس دیگر در شب در دسترس هستند که با تراموا، فونیکولار و تله‌کابین سیستم رفت‌وآمد شهری را تکمیل می‌کنند. 

هزینه های زندگی در شهر بارسلون

 Barcelona

مهمترین و اصلی‌ترین بخش در معرفی شهر بارسلون، هزینه‌های زندگی در این شهر است. از آنجایی که بارسلون یکی از شهرهای محبوب اسپانیا است، به دلیل فرهنگ اصیل، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی که برای مهاجران و دانشجویان مهیا می‌کند نیز شناخته می‌شود. با این حال متوسط هزینه زندگی در بارسلون برای خانواده 2460 دلار، برای دانشجویان 910 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 910 دلار است.

هزینه اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 1950 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 910 دلار و برای یک نفر 500 دلار است. اضافه کنیم که هزینه زندگی در بارسلونا تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 1400 دلار در ماه.

خلاصه هزینه زندگی ماهانه در بارسلون 

  • میانگین هزینه ماهانه: 1400 دلار
  • برای یک نفر: 910 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 910 دلار
  • برای یک زوج: 1950 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 2460 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر بارسلون

Barcelona visa

همان‌طور که در معرفی شهر بارسلون توضیح دادیم. این شهر پتانسیل بالایی برای زندگی دارد. وجود جاذبه‌ها، اقتصاد رو به رشد، دانشگاه‌های معتبر، سطح بالای رفاه زندگی، فرصت‌های شغلی و بسیاری خصوصیات دیگر موجب شده تا شهر بارسلون یکی از مقصدهای اصلی برای اقامت باشد. راه‌های زیادی برای مهاجرت به این شهر بی‌نظیر وجود دارد و شما می‌توانید از طریق ویزای کاری، تحصیلی، تجاری یا الحاق به همسر اقدام کنید. 

چگونه ویزای توریستی بارسلون را بگیریم؟

بارسلون شهری پر از موزه‌ها، پارک‌ها، مکان‌های دیدنی آنتونی گائودی و دیگر جاذبه‌های دیدنی است. در این شهر حتی قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر هم لذت بخش است. وجود این مکان‌های تاریخی و ارزشمند، فوتبال، فستیوال‌های متنوع و تفریحات تمام نشدنی، بارسلون را به یک مقصد گردشگری تبدیل کردند که سالانه چندین میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. اگر شما نیز برنامه سفر و رزرو بلیط هواپیما بارسلون را دارید، قبل از هر چیز بایستی ویزای توریستی این شهر را دریافت کنید. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • مدارک شناسایی
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شغلی یا دانشجویی
  • ارائه مدارک نشان‌دهنده تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت بارسلون

فرودگاه‌ های شهر بارسلون

Barcelona city airports

سه فرودگاه اصلی در شهر بارسلون و اطراف آن وجود دارد.

فرودگاه بارسلون-ال پرات: در 12 کیلومتری جنوب غربی بارسلون (15 فاصله دقیقه با مرکز شهر) قرار دارد و دومین فرودگاه بزرگ اسپانیا بلافاصله پس از فرودگاه بین‌المللی مادرید-باراخاس است. این فرودگاه که به عنوان بهترین فرودگاه در بارسلون به حساب می‌آید.

فرودگاه Girona-Costa Brava: دومین فرودگاه مهم در منطقه بارسلون است. این فرودگاه در 13 کیلومتری مرکز شهر خیرونا و 32 کیلومتری بارسلون قرار دارد و به شهرها و کشورهای اطراف خدمات‌رسانی می‌کند. 

فرودگاه بین المللی Reus: فرودگاه بین‌المللی رئوس در کرانه‌های کوستا داورادا و در 8 کیلومتری مرکز شهر تاراگونا قرار دارد. در این فرودگاه چندین پرواز چارتر بین‌المللی، داخلی و فصلی در اینجا انجام می‌شود.

قوانین و فرهنگ شهر بارسلون

  • در معرفی شهر بارسلون برخی از آداب و رسوم مردم این شهر را برای شما عنوان می‌کنیم:
  • مردم آن سبک زندگی دارند که در جهان بی‌نظیر است. رفتار خوب و دوستانه آنها باعث می‌شود بازدیدکنندگان احساس کنند که در خانه خودشان هستند و از سفر به این شهر لذت ببرند. 
  • مردم معمولاً در اوقات فراغت خود به این مناطق سرسبز می‌روند تا یک کتاب خوب بخوانند، یک پیک نیک داشته باشند، ورزش یا به سادگی پیاده‌روی کنند.
  • مردم بارسلون صبح دیر بیدار می‌شوند و شب هم دیر می‌خوابند، پس تفریح و گردش شبانه در این شهر یکی از خصوصیات مثبت و دوست‌داشتنی آن است.
  • مردم بارسلون در هر مکانی پوشش مناسب آن را رعایت می‌کنند و شما به عنوان گردشگر بایستی این نکته را در نظر بگیرید. 
  • در سفر به بارسلون کمی اسپانیایی یاد بگیرید، چون مردم این شهر اهمیت زیادی به زبان مادری خود می‌دهند. 

کلام آخر

در معرفی شهر بارسلون سعی کردیم تا شما را به صورت مختصر با ویژگی‌ها، آب‌وهوا، سیستم رفت و آمد شهری، اقتصاد، و پتانسیل این شهر آشنا کنیم. درباره هزینه‌ها صحبت کردیم و به فرهنگ آن پرداختیم. در هر صورت امیدواریم این اطلاعات در تصمیم‌گیری شما موثر واقع شده باشند. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران بارسلون یا قیمت بلیط هواپیما بارسلون تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

نظرات کاربران