Ankara
11 فروردین 1402
آنکارا

معرفی شهر آنکارا؛ پایتخت ترکیه آنچه تصور می‌کنید، نیست!

آنکارا، شهری که پتانسیل‌های آن دست کم گرفته شده‌است. در اینجا جاذبه‌ها به اندازه شهرهای دیگر ترکیه دیدنی هستند و کافه و رستوران‌ها بهتر از هر جای دیگری از شما پذیرایی خواهند کرد. دانشگاه‌های معتبر و اقتصاد آن نیز از همه نظر آنکارا به یکی از بهترین شهرها برای سفر و یا حتی مهاجرت تبدیل کردند. اگر چیز زیادی درباره این شهر نمی‌دانید، ما در معرفی شهر آنکارا اطلاعات کلی در مورد این شهر را به شما ارائه خواهیم کرد. 

آنکارا کجاست؟

Ankara

آنکارا پایتخت ترکیه است که در شمال غربی این کشور واقع شده‌است. تاریخ در این شهر حرف اول و آخر را می‌زند و از گذشته تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده. به عنوان مثال، در دوره‌ای خاص آن را به عنوان مرکز فرقه هیتی Ankuwas یا در دوره قرون وسطی، آن را به عنوان Ankyra می‌شناختند. در آخر نیز یعنی در سال 1930 نام نهایی آن به آنکارا تغییر کرد. 

اما این تنها شهر خاص ترکیه نیست و صحبت در مورد زیباترین یا عالی‌ترین شهرهای این کشور کمی دشوار است؛ زیرا هر شهری زیبایی خاص خود را دارد. بااین‌حال برخی از زیباترین‌ها شامل: 

استانبول: شهری است که به خاطر تاریخ عالی، تنگه بسفر جذاب، جمعیت زیادش شناخته شده‌است. استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، فرصت‌های کار و تحصیل بسیار زیادی نسبت به شهرهای دیگر ترکیه دارد. البته گردشگری در این شهر حرف اول را می‌زند. 

ازمیر: سومین نقطه دیدنی در بین شهرهای ترکیه است. این شهر با ویژگی‌های خاص برای تعطیلات تابستانی محبوب است. اما به راحتی می‌توانیم بگوییم که ازمیر در هر فصلی زیباست. همچنین از آنجایی که این شهر در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، می‌توانید رستوران‌های خوشمزه‌ای با غذاهای دریایی را در آن پیدا کنید. مسلما این شهر بیشتر درآمد خود را از طریق گردشگری و صنعت توریسم بدست می‌آورد. 

بدروم: یکی از شهرهای شیک و جذاب ترکیه برای گذراندن اوقات فراغت است. در واقع هر آنچه را که  در یک مقصد برای گذراندن یک تعطیلات عالی ترجیح می‌دهید و به آن نیاز دارید را برایتان فراهم می‌کند. این شهر با سواحل باشکوه و دریای اژه‌ای می‌درخشد.

کوشی آداسی: اگر می‌خواهید از شهرهای سرزنده و مفرح ترکیه دیدن کنید، کوش آداسی بهترین انتخاب است. هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه متعددی برای گردشگران وجود دارد تا اقامت در این شهر برایتان رویایی شود. 

Koshi Adasi

معرفی شهر آنکارا

این شهر شاد، مظهر استقلال ترکیه است. مصطفی کمال آتاتورک در زمان اشغال عثمانی مبارزه خود را برای جمهوری شدن این کشور شروع کرد و در آخر توانست با پیروزی این شهر را به جای استانبول کنونی به عنوان پایتخت ترکیه اعلام کند. درحال‌حاضر، آنکارا با میراث تجاری، فرهنگی و غنی خود شکوفا شده و قلب گردشگران را در سراسر جهان تسخیر می‌کند. 

آنکارا همچنین در کنار اهمیت سیاسی، از اهمیت اقتصادی نیز برخوردار است. در واقع، به دلیل قرار گرفتن در چهارراه، یعنی در موقعیت جغرافیای ویژه و شبکه راه آهن ترکیه، مرکز تجاری مهم این کشور به حساب می‌آید. اما این‌ها همه چیز درباره آنکارا نیست و ما در ادامه جزئیات بیشتری از آن را در اختیارتان قرار می‌دهیم. 

اطلاعات کلی شهر آنکارا

نام شهر: Ankara

استان: آنکارا

زبان: ترکی

مذهب: مسلمان

جمعیت: حدود 5 و نیم میلیون نفر

واحد پول: لیر با کد اختصاصی TRY

اختلاف ساعت ایران با شهر آنکارا: نیم ساعت از ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران آنکارا: حدود 2 ساعت و 35 دقیقه

آب و هوای شهر آنکارا

Ankara

در معرفی شهر آنکارا باید بگوییم که این شهر دارای آب و هوای سرد و نیمه خشک است و در طول سال بارندگی کمی دارد. زمستان‌های نسبتا سرد و تابستان‌های گرم را تجربه می‌کند. در ماه‌های تابستان، دمای حدود 30 درجه سانتیگراد کاملاً طبیعی است، اما در برخی روزها دما بالاتر از این هم خواهد رفت. در مقابل زمستان نیز دما به صفر درجه می‌رسد و سرما و یخبندان در اغلب روزها قابل مشاهده است.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های آنکارا

زندگی در شهر آنکارا برای کسانی که می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند، بسیار ایده‌آل خواهد بود. محیط آموزشی در این شهر در سطح مطلوبی قرار دارد و وجود تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر که در سطح داخلی و بین‌المللی شناخته شده‌اند نیز این را ثابت می‌کند. حتی چند مورد از دانشگاه‌های این شهر به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند تا ادامه تحصیل برای همه افراد ممکن باشد. 

در معرفی شهر آنکارا چندین دانشگاه معتبر آن را به شما ارائه می‌کنیم که شامل: 

دانشگاه آنکارا: بیش از 1000 استاد دارد و تعداد دانشجویان آن بیش از 65000 دانشجو است و رشته‌های مختلفی مانند دانشکده پزشکی انسانی، دامپزشکی و دندانپزشکی را پوشش می‌دهد.

دانشگاه Hacettepe: دارای دو پردیس دانشگاهی بزرگ است و شامل 15 دانشکده با بیش از 110 رشته تخصصی و ظرفیت بیش از 30000 دانشجو است. دروس در دانشگاه Hacettepe به چندین زبان مانند انگلیسی، فرانسوی و ترکی تدریس می شود.

دانشگاه Orta Doğru Teknik: دانشگاه فنی خاورمیانه با کیفیت زیرساخت و محوطه بزرگش شناخته می‌شود و رشته‌های مهندسی مختلف، علاوه بر کالج اقتصاد و علوم، کالج هنر و دانشکده آموزش را داراست. 

دانشگاه دولتی ییلدیریم بیازیت: این دانشگاه دارای بیش از 900 استاد دانشگاه آکادمیک است که بیشتر آن‌ها از دانشگاه‌های اروپایی و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه استخدام شده‌اند.

رفت‌وآمد و گردش در شهر آنکارا

Ankara

سیستم حمل و نقل گسترده، تجربه زندگی در آنکارا را آسان کرده‌است. اتوبوس‌های عمومی راهی آسان و مقرون‌به‌صرفه برای رفت‌و‌آمد در شهر هستند. با بیش از 300 خط، مطمئناً یکی را پیدا خواهید کرد که شما را به مقصد برساند. مترو نیز یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در آنکارا است که سریع‌ترین خدمات‌رسانی را برای شهروندان خود مهیا می‌کند. با توجه به شلوغی و ترافیک سطح شهر به خصوص در نزدیکی جاذبه‌های دیدنی، اغلب گردشگران و مردم شهر، مترو را ترجیح می‌دهند. 

هزینه های زندگی در شهر آنکارا

در معرفی شهر آنکارا به مهمترین بخش یعنی هزینه‌های زندگی در این شهر می‌رسیم. باید بگوییم که به عنوان پایتخت کشور ترکیه، آنکارا شهر ارزانی نیست و کاملا برعکس هزینه‌های زندگی گران‌تر است. اما این کاملا به سبک زندگی شما بستگی دارد که چه آپارتمانی را کرایه می‌کنید و چه تفریحاتی را در طول ماه انجام می‌دهید. با این حال ما چندین مورد از این هزینه‌ها را (2023) به صورت دلار قرار داده‌ایم که شامل: 

  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 208.24 دلار
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 127.90 دلار
  • آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 348.41 دلار
  • غذا (رستوران ارزان) 3.79 دلار
  • آب (0.33 لیتر) 0.21 دلار
  • شیر (1 لیتر) 0.75 دلار
  • نان 0.43 دلار
  • تخم مرغ (12عدد) 1.72 دلار
  • کارت ماهانه رفت و آمد شهری 28.46 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر آنکارا

visa Ankara

شرایط اقتصادی شهر آنکارا در کنار مکان‌های تاریخی، دانشگاه‌های معتبر، فرصت‌های شغلی و حتی تجارت، موجب شده تا اقامت این شهر برای خیلی‌ها اهمیت پیدا کند. اگر تصمیم دارید، این شهر را برای مهاجرت انتخاب کنید، قبل از رزرو بلیط هواپیما آنکارا بایستی اقدام به اخذ ویزای مورد نظرتان کنید. با توجه به اینکه چه شرایطی دارید و اصلا هدفتان از سفر به این شهر چیست؛ می‌توانید یکی از انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، تجاری یا حتی سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید. 

چگونه ویزای توریستی آنکارا را بگیریم؟

وجود جاذبه‌های تاریخی، تفریحات شبانه مهیج و رستوران‌های عالی در آنکارا باعث شده تا خیلی‌ها برای گذراندن تعطیلات خود این شهر را انتخاب کنند. برای این منظور ویزای توریستی نیاز است که برای ایرانی‌ها برداشته شده‌است. فقط باید یک ویزای الکترونیکی دریافت کنید که معمولا در فرودگاه آنکارا نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست
  • دو قطعه عکس
  • پرداخت هزینه صدور ویزا

فرودگاه‌ های شهر آنکارا

Esenboğa International

2 فرودگاه در آنکارا وجود دارد، فرودگاه Esenboğa International و Etimesgut که پایگاه هوایی است. البته فرودگاه اسنبوگا آنکارا به عنوان اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی این شهر شناخته می‌شود. این فرودگاه در فاصله 33 کیلومتری شهر قرار گرفته و حدود 30 دقیقه زمان می‌برد تا به مرکز شهر برسید. 

قوانین و فرهنگ شهر آنکارا

در معرفی شهر آنکارا قصد داریم تا شما را با قوانین و آداب و رسوم این شهر بیشتر آشنا کنیم: 

  • در آنکارا بهتر است نحوه لباس پوشیدن مناسب و قابل قبول باشد، لباس‌های باز را به مناطق ساحلی اختصاص دهید و در سطح شهر از پوشیدن آن‌ها خودداری کنید.
  • استعمال دخانیات در حمل‌ونقل عمومی و فرودگاه‌ها، ترمینال‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار و در کل مکان‌های عمومی ممنوع است.
  • هنگامی که در اطراف مکان‌های پرجمعیت هستید، مراقب به وسایل خود باشید.
  • یکی از ویژگی‌های شاخص آنکارا، رستوران‌های بی‌نظیر آن است. مردم این شهر اهمیت زیادی به غذا می‌دهند و شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذای عمرتان را  نوش جان کنید. 
  • در یک جمع مهمانی باید اول به بزرگترها و افراد مسن سلام و ادای احترام کنید.
  • ترک‌ها بسیار وطن‌پرست هستند و از صحبت‌کردن درباره افتخارات کشورشان لذت می‌برند. 

کلام آخر

در آخر مقاله معرفی شهر آنکارا باید بگوییم که هر چند این شهر به دلایل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شناخته می‌شود، اما می‌تواند به اندازه دیگر شهرهای ترکیه محبوب باشد. وجود رستوران‌ها و مکان‌های تاریخی از ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند شما را برای خرید تور ترکیه ترغیب کنند. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران آنکارا یا قیمت بلیط هواپیما آنکارا تهران به سه کلیک مراجعه کنید. همکاران ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

نظرات کاربران