آنکارا

بهترین رستوران‌های آنکارا؛ از رستوران های لاکچری تا دنج و آرام!

آنکارا

سفر به ترکیه، همیشه برای ما ایرانی‌ها جذاب و تکرار نشدنی است. اما در این میان کمی درباره شهر آنکارا کم‌لطفی شده است. این شهر با تاریخ کهن، جاذبه‌های دیدنی مانند مجلس ملی کبیر ترکیه و آنیت‌کبیر بسیار دیدنی و جذاب است. حتی مراکز خرید آنکارا هم از جاذبه‌های باحال و دوست‌داشتنی این شهر به حساب می‌آیند. چنین شهری با ظرفیت کامل پذیرایی از گردشگران، حتما با غذاهای خوشمزه ترکی از شما پذیرایی خواهد کرد. اما در آنکارا چه بخوریم؟ کدام رستوران را انتخاب کنیم؟ بهترین رستوران‌های آنکارا کدامند؟ در جواب این سوال‌ها باید بگوییم که رستوران‌های زیادی در این شهر با یکدیگر رقابت دارند و هر از شکل و شمایل و سبک خاصی برخوردارند؛ پس با ما همراه باشید!

راهنمای سفر به آنکارا را در جیبتان داشته باشید!

رستوران های لاکچری آنکارا

رستوران تریلیه (TRILYE)

آنکارا

از بهترین رستوران‌های آنکارا، تریلیه است. دلایل مختلفی وجود دارد که این را برای شما ثابت می‌کند. با فضای فوق‌العاده زیبای این رستوران شروع می‌کنیم. فضای بیرونی رستوران با ترکیب چوب و نورپردازی با رنگ آبی و گل‌های زینتی به خصوص درخت‌های گیلاس بین میزها قبل از اینکه شکمتان را سیر کند، حس و حال خوبی به شما می‌دهد. نگران آفتاب هم نباشید چون یک سایبان بزرگ، مانع از نور مستقیم خورشید می‌شود. داخل رستوران هم به همین زیبایی است؛ لوکس و لاکچری!

در رستوران تریلیه به عنوان مطرح‌ترین رستوران آنکارا، غذاهای دریایی حرف اول را می‌زنند. سرآشپزها با ماهی مرکب، اختاپوس، کاسه ماهی، صدف و خرچنگ غذاهای خلاقانه درست می‌کنند، به شکلی علمی اما خوشمزه. سرویس و خدمات نیز در عالی‌ترین درجه قرار دارد؛ پس انتظار قیمت ارزان را در تریلیه نداشته باشید.

رستوران واشینگتن (WASHINGTON)

وارد رستوران واشنگتن در آنکارا که می‌شوید؛ حس و حال قدیمی یا همان کلاسیک را حس خواهید کرد. همه چیز در این رستوران با جزئیات خاص و قدیمی گردآوری شده تا متفاوت و خاص یا به نوعی لاکچری باشد. بله، رستوران واشنگتن به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران‌های آنکارا با ارائه سرویس به افراد معروفی چون هیلاری کلینتون شناخته شده است. به غیر از فضای داخلی مجلل، فضای بیرونی و تراس بزرگ واشینگتن هم با چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی شهر آنکارا دیدنی و زیبا است. از فضای داخلی که بگذریم به اصلی‌ترین بخش یعنی منو می‌رسیم. در این رستوران غذاهای سنتی ترکیه و کبابی بسیار محبوب هستند. فراموش نکنید، کباب و کوفته آن را حتماً امتحان کنید.

رستوران چنگل خان (Çengelhan)

آنکارا

زمانی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما آنکارا و سفر به ترکیه می‌کنید؛ غذاخوردن در رستوران چنگل خان را در لیست کارهای و حتی تفریحاتتان قرار دهید؛ غذاخوردن هم نوعی تفریح است دیگر! این رستوران با توجه به فضای داخلی و غذاهای خوشمزه و مهمانان همیشه راضی از بهترین رستوران‌های آنکارا است. البته، جدایی از لوکس و بهترین بودن، فضای داخلی آن است که قبلا کاروانسرا بوده؛ پس توقع یک مکان کوچک و جمع و جور را نداشته باشید. معماری اصیل ترکی با طاق‌های زیبا و دکوراسیونی کلاسیک که باعث می‌شود تا در کنار خوردن غذاهای خوشمزه ترکی با فرهنگ و تاریخ این مردم هم آشنا شوید. به منو رستوران که می‌رسیم از طعم‌های سنتی ترکیه گرفته تا غذاهای بین‌المللی در اینجا سرو می‌شود. اما، پیشنهاد می‌کنیم بالی دانا کابورگا که ظرف دنده گوساله است را از دست ندهید.

رستوران خانه استیک (JW STEAK HOUSE)

اگر در ترکیه و شهر آنکارا به دنبال غذاهای خارجی مثل استیک هستید؛ رستورانی با همین نام، انواع غذاهای خوشمزه گوشتی از جمله استیک را بر روی میز شما می‌گذارد. اما چرا رستوران استیک یکی از بهترین رستوران‌های آنکارا است. دلیل آن شاید در نگاه اول فضای فوق‌العاده لوکس و مجلل این رستوران باشد. جای که با اولین قدم محو دکوراسیون متفاوت، زیبا با نورپردازی ملایم آن می‌شوید و لذت غذاخوردن را برای شما دو چندان می‌کند.

رستوران مزالونا (Mezzaluna)

آنکارا

نظرتان درباره امتحان کردن غذاهای ایتالیایی در قلب ترکیه چیست؟ رستوران مزالونا یکی دیگر از بهترین رستوران آنکارا است که مردم این شهر را با عطر و طعم غذاهای ایتالیایی آشنا می‌کند. البته شعبه‌های مختلفی از این رستوران در سطح شهر وجود دارد (شعب Bilkent و Kavaklıdere). در کنار محیط شیک و لوکس رستوران می‌توانید انواع مختلفی از پیتزا گرفته تا غذاهای پاستا، از غذاهای گوشتی تا دسرهای محبوب غذاهای ایتالیایی را میل کنید.

رستوران‌های زیبا و دنج آنکارا

رستوران بویاسیزاده کوناگی (BOYACIZADE KONAĞI)

اگر سریال‌های ترکی را تماشا کرده باشید؛ حتما با عمارت‌های قدیمی و زیبای این کشور آشنا هستید. درب و پنجره‌های چوبی بزرگ، معماری منحصربفرد و حیاط‌های پر از درخت و گل. نظرتان درباره غذاخوردن در یکی از این عمارت‌ها چیست؟ رستوران بویاسیزاده یکی از همین عمارت‌ها را به فضای باحال و دنج برای غذاخوردن تبدیل کرده است. چه در حیاط و چه در داخل عمارت دکوراسیون کلاسیک و قدیمی آن حس و حال وصف نشدنی از غذاخوردن را برای شما بوجود می‌آورد. این رستوران با غذاهای دریایی و سنتی ترکیه در کنار موسیقی آرام و گوش‌نواز ترکی از شما پذیرایی می‌کند. پس با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم غذا خوشمزه نوش جان می‌کنید و هم یکی از جاهای دیدنی آنکارا از نزدیک خواهید دید.

رستوران کامگوز بالیکسسی (CAMGOZ BALIKCISI)

آنکارا

رستوران کامگوز بالیکسسی نه تنها یکی از بهترین رستوران‌های آنکارا است؛ بلکه با فضای باحال و دنج آن حس و حال گشتن خیلی خوبی از غذاخوردن را به شما می‌دهد. چیزی که در این رستوران بسیار پررنگ است، تنوع غذاها است. انواع غذاهای دریایی به خصوص ماهی با طعم‌های که هیچ وقت نچشیده‌اید و امتحان نکرده‌اید. بله، در کامگوز بالیکسسی هر صبح مواد اولیه تازه خریداری می‌شود و با دستان هنرمند سرآشپز آن انواع مختلفی از غذاهای دریایی جان دوباره می‌گیرند. عطر و طعم ماهی تازه دریا در بشقاب‌های چوبی و فضای دنج این رستوران را از دست ندهید.

رستوران کلبور (Kalbur)

از نظر خیلی از گردشگرانف این رستوران نه تنها از بهترین رستوران‌های آنکارا است، بلکه از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین‌ها نیز می‌باشد. اینطور بگوییم که هر کس به این رستوران وارد شده با لبخند رضایت خارج شده است. جدایی از فضای باحال و صمیمی آن چیزی که بیشتر از هر چیز خودنمایی می‌کند؛ منو فوق‌العاده خوشمزه آن است. ماهی قزل‌آلا دودی، کالاماری شکم پر، اختاپوس کبابی و انواع مختلف غذاهای دریایی. بیشتر مشتریان علت محبوبیت این رستوران را سبک خاص‌شان می‌دانند که سال‌های زیادی است پابرجا مانده!

اینجا مثل آنکامال معروف است!

رستوران فیگه (FIGE)

آنکارا

هر چه از زیبایی و باصفا بودن رستوران فیگه بگوییم کم است. رستورانی که در یک باغ پر از گل با دکوراسیون و حتی کفپوش چوبی طراحی و ساخته شده و حس و حال تازه‌ای را در هنگام غذاخوردن به شما می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این رستوران موقعیت جغرافیایی خوب آن است که به بیشتر جاذبه‌ها از جمله برج آتاکوله نزدیک می‌باشد. پس لذت خوردن غذاهای بین‌المللی، و ترکی را در این فضای باحال از دست ندهید.

در آخر

اگر شما هم سفر را با خوشمزه ها و غذاهای سنتی اش می شناسید؛ بعد از خرید بلیط هواپیما تهران آنکارا؛ باید درباره شکم گردی این شهر بدانید. بهترین رستوران‌های آنکارا با انواع مختلف غذاها سنتی و دریایی، خوشمزه‌ترین تجربه غذاخوردن در این شهر را به شما هدیه می‌دهد. کباب‌ها و شیرینی‌های خوش عطر و طعم این شهر را از دست ندهید.

دوست دارید درباره جاهای دیدنی آنکارا بخوانید؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران