معبد آگوستوس

جاهای دیدنی آنکارا؛ شهری شبیه تهران!

آنکارا

آنکارا با داشتن موزه‌ها، مراکز خرید متنوع، پارکهای سرسبز، رویدادهای فرهنگی مختلف مقصدی مناسب برای سفر است؛ هر چند که اغلب افراد آن را نادیده می‌گیرند. در اینجا می‌توانید تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده‌ای را تجربه کنید و از دیدن زندگی شبانه پر جنب و جوش این شهر لذت ببرید. این شهر به عنوان پایتخت کشور ترکیه مکان‌های گردشگری و تاریخی زیادی را در خود جای داده است؛ هر چند که در بین جاهای دیدنی آنکارا، مکان‌های تاریخی پر رنگ‌تر ظاهر می‌شوند. به هر حال، اگر قصد رزرو بلیط هواپیما آنکارا را دارید؛ قبل از آن با مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهر بیشتر آشنا شوید. 

قبل از سفر راهنمای آنکارا را بخوانید؛ (لینک مقاله)

جاهای دیدنی آنکارا؛ از جنس تفریح

در آنکارا مناطق گردشگری و تفریحی خوبی وجود دارد که می‌تواند سفر متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

برج آتاکوله

برج آتاکوله

در حدود 30 سال از عمر برج آتاکوله می‌گذرد و این بنا امروز به یکی از جاهای دیدنی آنکارا تبدیل شده است. این برج بر روی یک تپه بنا شده و ارتفاع 125 متری دارد. شکل و ظاهر آن و حتی برخی از امکانات این برج بسیار شبیه به برج میلاد است. برای مثال، یک رستوران با تراس بزرگ در بالای این برج قرار گرفته که در کنار غذاخوردن منظره آنکارا را نیز در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد.

آکواریوم آکوا وگا

آکواریوم آکوا وگا

تماشای آکواریوم آکوا وگا همانند سفر به اعماق دریا، هیجان‌انگیز و لذت بخش است. این آکواریوم در یکی از مراکز خرید آنکارا واقع شده و انواع گوناگونی از موجودات دریایی را درون خود جای داده است. در واقع، در اینجا می‌توانید از نزدیک شاهد انواع جانوران دریای مانند کوسه‌ها، لاک پشت‌ها، اسب‌های دریایی، ماهی‌های رنگارنگ و حتی گیاهان دریایی باشید. اگر با خانواده به آنکارا سفر می‌کنید، دیدن این موجودات دریایی برای فرزندانتان می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی باشد.

دریاچه موگان

دریاچه موگان

یکی از زیباترین دریاچه های آنکارا، موگان است که از مناطق توریستی این شهر به شمار می‌آید. منظره‌های اطراف این دریاچه مملو از گل‌های رنگارنگ و درخت‌های سرسبز است. در اینجا رستوران‌های متنوع با خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی و تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ماهیگیری در انتظار شما خواهد بود. قدم زدن در کنار این دریاچه حال و هوایتان را به بهترین شکل تغییر خواهد داد.  

دریاچه های زیبای آنکارا؛ (لینک مقاله)

پارک گنچلیک

پارک گنچلیک

پارک گنچلیک (Gençlik) از سرسبزترین پارک‌های آنکارا است که در بخش مرکزی این شهر واقع شده و محبوبیت زیادی برای پیک نیک و قدم زدن دارد. این پارک دارای یک دریاچه بزرگ و تفرجگاه‌های مختلف است که در کنار فواره‌ها و باغ‌های زیبا قرار گرفته‌اند. در گوشه جنوب شرقی آن می‌توانید ترن هوایی، چرخ و فلک و بازی‌های مختلف برای بزرگسالان و کودکان را امتحان کنید.

جاهای دیدنی آنکارا؛ تاریخ و تاریخ!

آنکارا بیشتر از اینکه فکرش را کنید، مکان‌های تاریخی دارد؛ بنباراین اگر علاقه به تاریخ و گذشته این ترکیه را دارید، آنکارا می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد.

محله تاریخی هامامونو

محله تاریخی هامامونو

  محله هامامونو از مکان‌های تاریخی و دلنشین آنکارا است که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. خانه‌های چوبی با سبک معماری عثمانی که هنوز هم پابرجا هستند و کوچه‌های باریک و مردمی مهربان و مهمان نواز همگی در کنار هم باعث محبوبیت این محله تاریخی شده‌اند. البته فقط این نیست، در اینجا مغازه‌های قدیمی و رستوران‌های دنج و زیبایی وجود دارد که می‌توانید از سوغاتی و بخرید و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را نوش جان کنید.

 

آنیت کبیر

جاهای دیدنی آنکارا

آنیت کبیر از پربازدیدترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنکارا است؛ چراکه آرامگاه بنیانگذار جمهوری ترکیه، آتاتورک می‌باشد. علاوه بر مقبره، بنا و معماری این آرامگاه در نوع خود بسیار جالب و زیباست. استفاده تماما از سنگ مرمر در ابعاد وسیع باعث شده تا به لحاظ بصری بسیار چشم نواز به نظر برسد. همچنین در این مجموعه یک موزه بزرگ قرار دارد تا شما را با جنگ استقلال ئ رهبری آتاتورک بیشتر آشنا کند.

مسجد کجاتپه

جاهای دیدنی آنکارا

از بزرگترین مسجدهای آنکارا می‌توان به مسجد کجاتپه اشاره کرد. که می‌توان بیش از 24 هزار نمازگزار را در ان جای داد و علت آن وسعت 4500 متر مربعی این مسجد است. معماری این مسجد به تنهایی یک جاذبه گردشگری به شمار می‌آید و فضای داخلی آن بسیار معنوی و آرام بخش است. اگر می‌خواهید از مسجد کجاتپه به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنکارا دیدن کنید، باید به مرکز شهر و منطقه کیزیلای بروید.  

منطقه تاریخی اولوس

جاهای دیدنی آنکارا

منطقه تاریخی اولوس ناحیه‌ای دیدنی و جذاب در آنکارا است که از رفتن به آن پشیمان نمی‌شوید. خانه‌های به سبک قدیمی و چوبی در چندین طبقه قرار دارند و بناهایی تاریخی آن به دوره اوایل جمهوری بازمی‌گردد. در کل، جز به جز این منطقه سرشار از نشانه‌های تاریخی و المان‌های قدیمی می‌باشد. البته در اطراف، بازار و مغازه‌های قدیمی زیبایی نیز وجود دارد که می‌توانید به گردش در آنها بپردازید و از تماشای فرهنگ مردم این کشور لذت ببرید.

معبد آگوستوس

جاهای دیدنی آنکارا

معبد آگوستوس به زمان پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد و به عنوان یکی از بارارزش‌ترین جاهای دیدنی آنکارا شناخته می‌شود. این معبد در محله حاجی بایرام قرار گرفته و با بازدید از آن می‌توانید سنگ نوشته‌های به جا مانده از اولین امپراطور روم را ببینید که توسط خودش نوشته شده است. در حال حاضر، ورود به معبد ممنوع اعلام شده و گردشگران آثار تاریخی بیرون معبد را می‌توانند از نزدیک نظاره‌گر باشند.

قلعه آنکارا

جاهای دیدنی آنکارا

قلعه آنکارا که در بالای تپه قرار دارد، یکی از مکان های شناخته شده برای دیدن در آنکارا است. اگر بخواهیم درباره تاریخ و قدمت این قلعه بگوییم به قرن 5 قبل از میلاد برمی‌گردد. این قلعه به دلیل موقعیت استراتژیک خود، هم برای اهداف دفاعی و هم برای استقرار استفاده می شد. این قلعه در طول تاریخ مورد بازسازی قرار گرفته و هنوز هم شکل و شمایل خود را حفظ کرده است. علاوه بر کاوش در معماری و تاریخ آن، بازدیدکنندگان این شانس را دارند که از ارتفاع نیز شهر را تماشا کنند.

در آخر

شهر زیبای آنکارا در برخی موارد از فهرست سفر کنار گذاشته می‌شود. در حالی که این شهر به عنوان پایتخت کشور ترکیه مکان‌های تفریحی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. ما در این مقاله سعی کردیم به صورت جداگانه جاهای دیدنی آنکارا به لحاظ تاریخی و گردشگری عنوان کنیم تا در برنامه ریزی سفر بتوانید هر مکانی‌را که دوست دارید؛ قرار دهید. 

رستوران های آنکارا جایش میان این دیدنی ها خالی است!

نظرات کاربران