1 شهریور 1400
راهنمای سفر

آنچه معلولان در هنگام پرواز باید بدانند

در انواع سفر هوایی افرادی که می‌خواهند با همراه خود که معلول است به سفر بروند باید قبل از تهیه بلیط هواپیما با شرایط پرواز برای معلولان آشنایی داشته باشند تا بتوانند امنیت و راحتی خود را در طول سفرهوایی تامین کنند. اصولا هنگام تهیه و خرید بلیط هواپیما به مسافران اعلام می‌شود که  باید نیم ساعت قبل از پرواز در محل حضور داشته باشند. به همین دلیل شما نیز بهتر است برای استفاده از صندلی چرخ دار توجه داشته باشید، که نیم‌ساعت قبل از پرواز در فرودگاه آماده باشید تا طبق شرایط پرواز برای معلولان به شما عزیزان صندلی چرخدار داده شود. با این کار بدون هیچ مشکلی می‌توانید وارد هواپیما شده و از خدمات سفر هوایی و پرواز خود به نحو احسن استفاده کنید.

شرایط پرواز برای معلولان و سالن انتظار پرواز

شرایط پرواز برای معلولان در انتخاب جایگاه در هواپیما

اما یکی از شرایط پرواز برای معلولان که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای معلولان در نظر می‌گیرند این است مسافر خود می‌تواند جایگاه خود را مشخص کند. این چنین، با رضایت کامل در حین سفر از خدمات استفاده کنند؛ چرا که برخی از اوقات متاسفانه شرکت ممکن است جایگاه خاصی که برای معلولان مشخص می‌کند را نتواند با کیفیت و استاندارد خوبی از لحاظ موقعیتی در فضای هواپیما تطبیق دهد. به همین دلیل، شرایط پرواز برای معلولان به این شکل رقم می‌خورد که معلولان خود نیز قادر باشند جایگاه خود را مشخص کنند. حتی برخی از شرکت‌ها برای کسب رضایت هر چه بیشتر این عزیزان چنانچه صندلی چرخ‌دار این افراد به هر دلیلی در طول سفر دچار مشکل شود، خسارت آسیب وارده را پرداخت کرده و این چنین مشکل را برطرف می‌کنند. با دادن این امتیاز معلولان بدون دغدغه فکری می‌توانند از پرواز خود لذت ببرند. این شرایط نیز جزء شرایط خاص پرواز برای معلولانبه حساب می‌آید که می‌توانند از این به مزیت نیز استفاده کنند.

شرایط پرواز برای معلولان و همراهی با کارمندی صبور و متعهد

شرایط پرواز برای معلولان و همراهی با کارمندی صبور و متعهد

اما یکی دیگر از شرایط پرواز برای معلولان این‌گونه است که برخی از شرکت‌های هواپیمایی کارمندانی را برای همراهی معلولین مشخص می‌کند تا این کارمندان بتوانند امنیت افراد معلول را به نحو احسن تامین کنند. تا زمانی که در فرودگاه حضور دارند کارمندان با صبر و حوصله به تمامی کارهای این افراد رسیدگی کرده تا بدون هیچ مشکلی قادر باشند بلیط خود را تهیه کرده و سوار هواپیما شوند. در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی معتبر یک کادر پزشکی مجرب در هواپیما وجود دارد تا از افرادی که از نظر جسمی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برند مراقبت کنند. اگر همراه معلول شما نیاز به یک پرستار یا پزشک در طول سفر دارد بهتر است با بیمارستانی که همراه شما در آن جا پرونده دارد هماهنگی‌های لازم برای سفر را انجام دهید. در غیر این صورت با شرکت هواپیمایی که قصد سفر با آن را دارید کارها و هماهنگی‌های لازم را برای سفر انجام دهید تا کادر پزشکی‌شان در حالت آماده‌باش باشند و در صورت لزوم بتوانند به همراه شما کمک کنند.

ویلچر ها و شرایط پرواز برای معلولان و همراهی با کارمندی صبور و متعهد

اصولا مرحله غربالگری یا رسیدگی و بررسی امنیتی از جمله راه‌هایی است که مسافران باید از این مرحله عبور کنند. اما چنانچه به هر دلیلی افراد معلول نتوانند در این قسمت حاضر شوند شرکت هواپیمایی برای راحتی حال این افراد از سیستم‌های دیگری برای بررسی امنیتی استفاده می‎کند؛ چرا که در شرایط پرواز برای معلولان توجه به راحتی آن‌ها مهم‌ترین نکته‌ای است که برای تمام شرکت‌های هوایی وجود دارد.

نحوه کمکبه معلولین هنگام سوار شدن و یا خارج شدن از هواپیما

نحوه کمک به معلولین در هنگام سوار شدن و یا خارج شدن از هواپیما

در برخی از شرایط معلولان شاید نتوانند به راحتی سوار هواپیما شوند به همین دلیل کادر پرواز به هیچ عنوان این اختیار را ندارند که مستقیما به این افراد کمک کنند؛ چرا که طبق آموزش‌ها و دوره‌های خاصی که فرا گرفته‌اند با احتیاط و رعایت تمام جوانب به معلولین کمک می‌کنند. آن‌ها به واسطه وجود انواع وسایل و تجهیزات می‌توانند به راحتی از هواپیما استفاده کنند و این مهم‌ترین کاری است که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرند.

همدلی با معلولین

 از لحاظ ایمنی نیز معلولان عزیز همیشه باید از سمت شرکت‌های هواپیمایی توجیه شوند؛ چرا که هر شرکتی برای تمام افراد در طی برگزاری یک جلسه خاص مواردی را عنوان می‌کند. در این جلسات به آن‌ها یادآوری می‌کند برای ایمنی و امنیت خود چه راهکارهایی را به کار گیرند که در مورد پرواز معلولین نیز این قضیه به همین شکل در یک جلسه توجیهی وجود دارد.

همراهی معلولین

سخن پایانی

شرایط پرواز برای معلولان و هدایت و کمک به معولالن در فرودگاه

در هر صورت معلولان عزیز نیز می‌توانند از سفرهای هوایی لذت نهایت لذت را ببرند و از خدمات به راحتی استفاده کنند. بدین ترتیب که طبق شرایط پرواز برای معلولان هیچ گونه محدودیتی برای پرواز وجود ندارد و به واسطه آموزش و دوره‌های خاصی که کادر پرواز و کارکنان شرکت هواپیمایی دیده‌اند شما می‌توانید به راحتی از تمامی خدمات به نحو احسن استفاده کنید. اگر همراه شما در سفر هوایی‌تان یک فرد معلول است حتما تمام شرایطی که شرکت‌هواپیمایی مورد نظر شما برای افراد معلول در نظر گرفته است را چک کنید. همچنین در جلسات توجیهی آن‌ها شرکت کنید تا سوالی بی‌جواب در ذهن شما باقی نماند. چنانچه شما تجربه سفر با افراد معلول را داشته‌اید و یا خود دچار معلولیت هستید و تجربه خاصی را کسب کرده‌اید با ما در میان بگذارید تا دیگران نیز از تجربه شما استفاده کنند.

نظرات کاربران