سرزمین موج های آبی
16 خرداد 1401
مشهد

لذت تفریحات آبی در مشهد در سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد، در کنار ۳ پارک آبی بزرگ دیگر این شهر با نام‌های پارک ساحلی آفتاب، سرزمین موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان، یکی از خاص‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در ایران است. هر کدام از این مجموعه‌ها، دارای امکانات و ویژگی‌های خاصی هستند و سالانه تعداد زیادی مسافر را میزبانی می‌کنند. اما سرزمین موج‌های آبی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال به‌روزترین پارک‌های آبی کشور، از جایگاهی بسیار ویژه برخورداراست. درادامه به برخی از ویژگی‌ها، آدرس، قیمت و هر آنچه باید درباره سرزمین موج‌های آبی بدانید، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رزرو تور مشهد

درآمدی بر سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد

مجموعه تفریحی سرزمین موج‌های آبی در سال ۱۳۸۶ در شهرک غرب مشهد که قاسم آباد نام‌دارد، افتتاح‌شد. مساحت کلی این مجموعه آبی و تفریحی ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع است و این مجموعه، پیشتاز تفریحات آبی سرپوشیده در ایران محسوب می‌شود. چراکه اولین در نوع خود در ایران زمین است. البته فاز دومی هم در مشهد در سال ۹۷ راه‌اندازی شد که مختص بانوان است و به همین دلیل برای اولین بار جنسیت‌های مختلف جامعه فارغ از محدودیت در سانس‌های متفاوت توانستند به صورت مجزا به تفریح بپردازند. حقیقت تاریخی و افتخار بزرگ سرزمین موج‌های آبی این است که در سال ۲۰۱۰ سرسره ی تاپسی توروی از سوی انجمن پارک‌های آبی جهان به عنوان بهترین سرسره آبی جهان شناخته‌شد.

آدرنالین خالص در موج‌های آبی!

سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی با بازی‌های متنوع و پرهیجان، یک روز پر شور را برای شما رقم می‌زند. اگر طرفدار هیجان و شور و نشاط زندگی هستید، موج‌های آبی باید انتخاب اول و آخر شما برای تفریح‌ در مشهد باشد. از سرسره‌های عجیب و غریب تا چاله فضایی و استخر موج هرکدام به تنهایی، آدرنالین خالص را رگ های وجودتان تزریق می‌کند.

قوانین سرزمین موج‌های آبی مشهد چیست؟

سرزمین موج‌های آبی مشهد

بازدید کنندگان محترم باید به یکسری از قوانین خاص درخصوص بازدید از این مجموعه عنایت‌کنند که هریک عبارتنداز:

  • ورود کودکان مذکر به پارک بانوان و ورود کودکان مونث به پارک آقایان ممنوع‌‌است.
  • عکسبرداری و فیلمبرداری در فضای داخل پارک ممنوع‌است.
  • به دلیل هیجان بالای تفریحات و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران اگر فردی دارای بیماری‌های پوستی، عفونت، التهاب چشم و زخم یا بیماری‌های قلبی بود، از پذیرش وی خودداری می‌شود.
  • خانم‌ها به هیچ عنوان حق استفاده از آرایش و زیورآلات مختلف را در پارک آبی مشهد ندارند
  • در صورت بلند بودن موهای شما برای شنا استفاده از کلاه شنا جهت ایمنی توصیه می‌شود.
  • به همراه بردن هرگونه خوراکی به فضای داخل پارک ممنوع‌است و فقط باید از رستوران و کافی شاپ پارک استفاده شود.
  • ورود کودکان زیر ۴ سال به سرزمین موج‌های آبی ممنوع‌است.
  • فقط افراد بالای ۱۵ سال حق استفاده از انواع سونا را دارند.

در اولین نگاه، سرزمین موج‌های آبی چه امکانات و تفریحاتی دارد؟

سرزمین موج‌های آبی مشهد

جالب است بدانید که طولانی‌ترین سرسره ایران با نام جت موج در سرزمین موج‌های آبی قراردارد و هرآنچه از امکانات و تفریحات آبی که می‌توانید تصورکنید در سرزمین موج‌های آبی در دسترس است. در ادامه امکانات این مجموعه به تفکیک عبارتنداز:

  • سرسره های جت موج، پیچشی و آهسته
  • رودخانه‌های خروشان و آرام
  • حمام ترکی
  • چاله فضایی
  • جکوزی‌های سرد و گرم
  • سوناهای بخار و سونای خشک
  • تیوپ سواری
  • سرسره‌های تورنادو توریستر
  • سرسره های سوپر لوپ و تاپسی توروی
  • سقوط آزاد
  • آکوآپلی: مخصوص کودکان ۳ تا ۱۰ سال

شرحی کوتاه بر امکانات سرزمین موج‌های آبی مشهد؟

سرزمین موج‌های آبی مشهد

همانطور که اشاره‌شد این مجموعه دارای تفریحات آبی مجزا و منحصربه‌فردی است که درادامه هریک عبارتنداز:

استخرهای بزرگ و خاص

محبوب‌ترین استخر سرزمین موج‌های آبی همان استخر موج است که ۴۰ متر طول دارد و دقیقاً مطابق با سواحل طبیعی طراحی شده‌است و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته امروزی، موج‌های مصنوعی نیز در آن ایجاد می‌شود. البته استخرهای دیگری هم هستند که اعماق متفاوتی دارند و محل مناسبی برای شنا محسوب می‌شود

سرسره‌های بی‌‍نظیر

سرسره موج:

این سرسره بلندترین سرسره آبی مجموعه است و ۱۴ متر ارتفاع و ۳۰۰ متر طول دارد. برای عبور از پیچ‌وخم‌های این سرسره باید سوار بر تیوب شوید که همین موضوع به دلیل چرخش‌های پرسرعت تیوب، هیجان شما را حین موج سواری درون سرسره افزایش می‌دهد.

سرسره سوپر لوپ:

ارتفاع این سرسره ۱۴ متر و طول ۱۲۰ متر است. در این سرسره در حالی که در آب غوطه‌ور هستید، مسیر را با سرعت زیادی طی می‎کنید.

سرسره تورنادو:

ارتفاع این سرسره با سوپر لوپ برابراست اما طول آن ۱۰ متر بیشتراست. لذت سرسره تورنادو بیش از دیگر امکانات این مجموعه است چراکه باید به صورت گروهی سوار بر تیوب شوید و هیجانی توامان با ترس را تجربه‌کنید که لذت سرسره سواری را چند برابرمی‌کند.

سرسره آهسته:

نباید دچار خلط مبحث شد که سرسره آهسته هیجانی ندارد. بلکه برعکس به دلیل این که نمی‌دانید در پایان سرسره سر از کجا درمی‌آورید و به کجا خواهید رسید، هیجان شما در این بازی بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد.

سرسره سرعتی:

از نام آن مشخص است و تنها عاشقان سرعت لذت واقعی آن را درک می‌کنند. این سرسره رکورد سریع‌ترین سرسره سرزمین موج‌های آبی مشهد را دراختیار دارد و ارتفاع آن ۱۱ متر است.

سرسره سقوط آزاد:

اگر بار دیگر می‌خواهید ترس را در سرزمین موج های آبی با هیجان مخلوط کنید، در کنار دیگر امکانات، پیشنهاد ما سرسره سقوط آزاد است که ارتفاع آن ۱۴ متر است. در سرسره سقوط آزاد باید درون یک محفظه قراربگیرید و مطابق راهنمایی‌های داده شده بدن خود را در حالت صحیح قراردهید. سپس متصدی دکمه را فشرده و شما سقوط آزاد را تجربه می‌کنید.

سرسره تویستر:

ارتفاع این سرسره ۱۱ متر و طول آن ۱۰۰ متر است. موضوعی که این سرسره را خاص می‌کند، پیچ‌وخم‌های ۳۶۰ درجه آن است.

سرسره تاپسی توروی:

ارتفاع این سرسره ۱۱ متر است اما موضوع منحصربه‌فرد در مورد این سرسره خاص، طراحی قیفی مانند آن است که به یک تونل ۱۱ متری ختم می‌شود.

چاله فضایی:

در چاله فضایی شما به سرعت به دور خود می‌چرخید و همزمان به داخل تونلی با زمان‌بندی نامشخص کشیده می‌شوید.

سرسره جت با موج:

در این سرسره با سرعت بالا به سمت یک استخر هدایت می‌شوید.

انواع جکوزی‌ها و سوناها

 حوضچه آب سرد متفاوت‌ترین تفریح در سرزمین موج‌های آبی است و درحال حاضر این مجموعه ۱ سونای بخار، ۱ حوضچه آب سرد، ۱ جکوزی و ۳ سونای خشک را در دل خود دارد.

رودخانه‌های آرام و خروشان

این رودخانه‌های خاص به صورت خاصه برای تیوپ سواری طراحی شده‌اند. طول این رودخانه‌ها ۲۲۰  متر بوده و طراحی آن به صورتی است که حس یک روددخانه آرام و خروشان را برای شما تداعی می‌کند.

آکوآپلی برای کودکان

همان‌گونه که اشاره‌شد سرزمین موج‌های آبی بخشی برای تفریحات کودکان نیز دارد که خالی از هیجان کودکانه نیست. جذاب‌ترین بازی این بخش این است که یک سطل آب به یکباره به روی سر کودکان خالی می‌شود.

افتخارات ملی و جهانی سرزمین موج‌های آبی کدامند؟

سرزمین موج‌های آبی مشهد

تمام وسایل و بازی‌های این مجموعه هر کدام، در زمان احداث از بالاترین استانداردهای موجود این صنعت بهره‌مند بودند. تصفیه آب، اصول بهداشتی و امنیتی، نظافت و شستشوی تجهیزات، سیستم گرمایش از کف، همگی دارای استاندارد روز دنیا هستند. این مجموعه یکی از مورد توجه‌ترین پارک‌های آبی در خاورمیانه است و سالانه توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. در کنار این موضوع بد نیست بدانید که سرزمین موج‌های آبی در مشهد در طی سال‌های ۹۱ تا ۹۷ واحد نمونه استاندارد و در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ نشان واحد نمونه بهداشت را نیز در کشور دریافت کرده‌است تا در این زمینه نیز پیشتاز باشد. چراکه این پارک آبی اولین مجموعه تفریحات آبی بود که توانست به چنین دستاوردهایی دست پیداکند.  

به باشگاه طرفداران تفریحات آبی در مشهد بپیوندید!

سرزمین موج‌های آبی مشهد

اگر طرفدار هیجان و عاشق تفریحات آبی هستید، می‌توانید در شرق فلات ایران که کیلومترها از هر دریا و دریاچه‌ای دور است، یک تفریح جالب را در یک پارک آبی تجربه‌کنید. طرفداران تفریحات آبی، پارک‌های آبی را یک لذت تکرارنشدنی و یک تجربه دوست داشتنی می‌دانند. افراد زیادی عاشق پارک‌های آبی هستند. اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید، در مشهد گزینه‌های خوبی برای جلب رضایت شما وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند اما بدانید که خاص‌ترین آن‌ها سرزمین موج‌های آبی مشهد است.

برای رفتن به سرزمین موج های آبی، بلیط هواپیما مشهد سریع ترین راه است!

سوالات پرتکرار

از چه سنی ورود کودکان به سرزمین موج‌های آبی مجازاست؟

تنها کودکان ۴ سال به بالا می‌توانند به سرزمین موج‌های آبی بروند.

آیا رستورانی نیز درون مجموعه وجود دارد؟

بله رستوران سرزمین موج‌های آبی در دسترس است و به همین دلیل بردن خوراکی همراه خود به سرزمین موج های آبی قدغن است.

ساعات کاری مجموعه چگونه‌است؟

باتوجه به آب و هوای فصول، ساعات کاری نیز متغیراست. در طی شش ماه اول سال ساعت کاری از ۹ صبح تا ۱۲ شب بوده و در ۶ ماهه دوم از ۹ صبح تا ۹ شب است.

قیمت بلیط سرزمین‌های موج های آبی چقدراست؟

هزینه بلیط تمام وقت ۸۰ هزار تومان است.

آیا درون مجموعه نیز استفاده از امکانات سرزمین موج‌های آبی با محدودیت روبرو است؟

بله تنها افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند از انواع سونای مجموعه استفاده کنند.

آدرس، شماره تماس و آدرس وب سایت مجموعه سرزمین موج‌های آبی کدامند؟

شماره تلفن تماس: ۶۲۲۹۰۱۵- ۰۵۱۳
آدرس وب سایت رسمی: www.wwlpark.com
آدرس: قاسم آباد – منطقه شهرک غرب مشهد – نبش اندیشه ۸۳.
تعداد کلمات:1813

نظرات کاربران