جواهرات پنهان وین
24 شهریور 1403
وین

جواهرات پنهان وین؛ جاهای دیدنی مخفی در وین  

پایتخت اتریش، با تاریخ غنی، معماری خیره‌کننده و تنوع فرهنگی خود گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. وین مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. این مکان‌های دیدنی، تاریخ امپراطوران و فرهنگ غنی اتریش را به نمایش می‌گذارد. اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری خاص در وین هستید، جواهرات پنهان وین بهترین انتخاب برای یک گشت‌وگذار تاریخی است. جواهرات پنهان وین، از نقاط دیدنی تاریخی گرفته تا موزه‌های عجیب‌وغریب را شامل می‌شود. این مکان‌های بکر که کمتر کسی به آن‌ها اشاره می‌کند، جلوه‌ای دیگر از تاریخ وین را به شما نشان می‌دهد. مکان‌های تاریخی بسیار با معماری‌های جذاب در وین وجود دارد که کمتر کسی به آن‌ها سر می‌زند. این مکان‌های دیدنی، از چشم بیشتر گردشگران مخفی مانده ‌است. ما در این مقاله مکان‌های دیدنی ناشناخته وین که ارزش بازدید دارد را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به‌ دنبال جاهای دیدنی بکر و خاص برای کاوش و ماجراجویی می‌گردید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

خانه هوندرتواسر؛ یکی از جواهرات پنهان وین

جواهرات پنهان وین

یکی از میراث فرهنگی منحصر به فرد و رنگارنگ در بین جواهرات پنهان وین، خانه هوندرتواسر است. این ساختمان که در منطقه Landstraße واقع شده است، 53 آپارتمان با رنگ‌های متفاوت دارد. 

چیزی که این بنا را به یکی از جواهرات پنهان وین تبدیل می‌کند، معماری خاص این ساختمان است. منطقه سه وین با وجود این ساختمان به یکی از نقاط برجسته معماری وین تبدیل شده ‌است. در قرن بیستم، نقاش معروفی به نام هوندرتواسر، این خانه را طراحی کرد؛ به همین دلیل نام او را روی این ساختمان با شکوه گذاشته‌اند. طراحی این ساختمان دارای خطوط موازی و تقریبا صافی است که نمای ساختمان را دیدنی می‌کند.

 ویژگی برجسته ساختمان هوندرتواسر، رشد درختان در داخل و خارج آن است. ساکنان این آپارتمان بالکن‌ها و پنجره‌های خود را با گیاهان بسیار زیبا تزئین کرده‌اند. این تزئینات شامل بیش از 200 درخت و درختچه در بالکن‌ها و پشت‌بام این ساختمان است. رشد این گیاهان، ساختمان هاندرواسر را به یک سازه سرسبز و دیدنی در قلب وین تبدیل کرده ‌است. این خانه بین مردم وین، آپارتمان‌های دوستدار طبیعت و انسان نامیده می‌شود.

بازدید از داخل این ساختمان برای گردشگران مقدور نیست، اما می‌توانید از نمای بیرونی و خیره‌کننده ساختمان دیدن کنید. همچنین می‌توانید به ساختمان Kunst Haus Wien که در نزدیکی ساختمان هاندرواسر است، سر بزنید. این بنای زیبا نیز توسط هوندرتواسر طراحی شده ‌است. 

این طراح مشهور وینی، از اولین افرادی است که در راستای حفظ محیط‌زیست دست به‌ کار شد. آثار او نشان‌دهنده اشتیاق او به طبیعت و محیط‌زیست است. یکی دیگر از بناهایی که او طراحی کرده است، مرکز خرید هوندرتواسر است. این مرکز خرید با نام “Hundertwasser Village” در Kegelgasse 37-39 واقع شده‌است.Hundertwasser Village  دارای فروشگاه‌های متعدد به سبک هوندرتواسر است. این مرکز خرید با عناصری مثل گیاهان، طراحی منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد. سرتاسر فضای داخلی و خارجی این مرکز خرید با گیاهان متنوع پوشیده شده ‌است. اگر به دنبال گشت‌وگذار در یکی از جواهرات پنهان وین هستید، حتما به بناهای باشکوه هوندرتواسر سر بزنید. 

جاهای تاریخی وین پیشنهاد 3 کلیک
جاهای تاریخی وین؛ از تنه درخت قرون ‌وسطایی تا کلیسایی در مترو

موزه سفر در زمان 

موزه سفر در زمان 

یکی از جواهرات پنهان وین، موزه سفر در زمان وین است. این موزه در انبار قدیمی Salvatorkloster واقع شده ‌است. اگر قصد سفر به وین و درک بهتر تاریخ این شهر را دارید، به این موزه سر بزنید. 

این موزه یک تجربه منحصربه‌فرد از تاریخ وین را به شما ارائه می‌دهد. موزه سفر در زمان وین تاریخ این شهر را با نمایش‌های پنج‌بعدی، مجسمه‌های مومیایی و سرگرمی‌های دیگر به گردشگران معرفی می‌کند. موزه سفر در زمان وین با یک تور کامل، تمام نقاط موزه را به گرشگران نشان می‌دهد. این تور شامل یک سینمای پنج‌بعدی، کالسکه‌سواری و تجربه عینک واقعیت مجازی در گذشته وین است. 

راهنمایان موزه، اطلاعاتی در مورد خانواده هابسبورگ، آهنگسازان معروف وین و تغییرات سیاسی و اجتماعی اتریش در طول تاریخ به بازدید کنندگان می‌دهند. با رفتن به این موزه، فرصتی برای مشاهده تاریخ اتریش از قرون‌وسطی تا رویدادهای معاصر را دارید.

جواهرات پنهان وین؛ دفن شده در دخمه امپراطوری هابسبورگ

مرگ، چندین قرن در فرهنگ اتریش نقش مهمی داشته است. اهمیت این موضوع آنقدر زیاد بود که خاندان‌های سلطنتی فضایی برای دفن عزیزان خود می‌ساختند. یکی از این سازه‌های باشکوه، دخمه امپراتوری هابسبورگ است که زیر کلیسای کاپوچین قرار دارد. یکی از ترسناک‌ترین و تاریخی‌ترین مکان‌های وین، این دخمه است. دخمه خاندان هابسبورگ، یک نقطه عطف تاریخی است که تصویر 400 سال از تاریخ اتریش و اروپا را منعکس می‌کند. اگر قصد رفتن به یکی از جواهرات پنهان وین را دارد، این دخمه یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای بازدید است.

دخمه امپراطوری در طول چهار قرن دست‌خوش توسعه‌های متعددی شده‌ است. امروزه، در مجموع ده اتاق در این دخمه وجود دارد. این مکان، محل دفن خانوادگی خاندان هابسبورگ است. بقایای 12 امپراطور و 22 ملکه در این مکان دفن شده ‌است. حدود 150 تن از افراد خاندان هابسبورگ در این دخمه به خواب ابدی فرو رفته‌اند. اتاق‌های این دخمه توسط برخی از بزرگترین هنرمندان زمان خود طراحی شده ‌است. 

ورود به این دخمه برای عموم آزاد است. راهنمایان این مکان‌ به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی مسلط هستند. هزینه ورودی برای بزرگسالان و کودکان متغیر است و فقط افراد بالای 18 سال اجازه ورود به این مکان را دارند. بازدید از این دخمه فرصت مناسبی برای کاوش در دل جواهرات پنهان وین را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. 

جواهرات پنهان وین در محل‌کار زیگموند فروید

جواهرات پنهان وین

یکی دیگر از جواهرات پنهان وین، موزه زیگموند فروید است. این موزه در محل‌کار زیگموند فروید واقع شده ‌است. با رفتن به این موزه می‌توانید از محل زندگی خانواده فروید دیدن کنید. تمام اتاق‌های این خانه و محل‌کار زیگموند برای بازدید عموم در دسترس است. 

بازدید از موزه برای کسانی که به روانشناسی علاقه دارند، یک فرصت منحصربه‌فرد است. فیلم‌هایی از فروید و خانواده و دوستانش در موزه پخش می‌شود. وسایل و نامه‌های او نیز در دسترس عموم قرار دارد. قسمتی از این موزه به روانکاوان امروزی و نمایشگاه‌های آن‌ها اختصاص داده ‌شده ‌است. روانکاوان امروزی، بینش‌ها و نظرات خود را درمورد نظریه‌های فروید ارائه می‌دهند. بازدید از موزه زیگموند فروید، تجربه‌ای بی‌نظیر از کاوش در زندگی این روان‌کاو مشهور را برای گردشگران رقم می‌زند. اگر جزو افراد علاقه‌مند به روانکاوی هستید، موزه فروید که جزو جواهرات پنهان وین به‌شمار می‌رود، یک گزینه‌ عالی برای شما است. 

کلیسای بروتالیست وتروبا 

یکی دیگر از جواهرات پنهان وین، کلیسای بروتالیست وتروبا در حومه شهر است. با شنیدن نام کلیسا در وین احتمالا به یاد کلیساهای سنت استفان و دیگر کلیساهای مشهور می‌افتید. کلیسای بروتالیست وتروبا به اندازه دیگر مکان‌های گردشگری وین شناخته‌شده نیست، اما مکانی فوق‌العاده و دیدنی است. 

این کلیسا توسط فرتیس وتروبا طراحی شده‌ است. معماری و نوع ساخت کلیسا، آن را به یک نمونه خارق‌العاده میان کلیساهای دیگر تبدیل می‌کند. این بنای تاریخی، یک نمونه منحصربه‌فرد از معماری کوبیسم است که یک معماری انتزاعی و غیرمتعارف را ارائه می‌دهد. 

کلیسا وتروبا با استفاده از 152 بلوک بتنی به هم متصل شده ‌است. دیوارهای کلیسا از سطوح بتنی تصفیه‌نشده ساخته شده‌است. این ظاهر آشفته و نامنظم، وجه تمایز این کلیسا با کلیساهای سنتی به‌شمار می‌رود. پنجره‌های این بنا به صورت نامنظم بین بلوک‌ها تعبیه شده ‌است. برخلاف طراحی غیرمعمول کلیسا، این بنا از زمان تکمیل در سال 1976 تاکنون دچار تغییرات زیادی نشده ‌است. این کلیسا برای کسانی که به معماری مدرنیستی علاقه دارند یا به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت از تماشای کلیسا هستند، انتخاب هوشمندانه‌ای است. 

جواهرات پنهان وین؛ قبرستان بی‌نام و نشان‌ها 

قبرستان بی‌نام و نشان‌ها 

قبرستان بی‌نام‌ها یکی دیگر از جواهرات پنهان وین‌ به‌شمار می‌رود. قبرستان بی‌نام و نشان‌ها در منطقه 11 از Simmering واقع شده ‌است. تاریخچه این گورستان به قبل از سال 1940 برمی‌گردد. 104 نفر از قربانیان غرق‌شده در رودخانه دانوب آن‌جا دفن شده‌اند. اکثر این اجساد ناشناس با جریان آب به ساحل آورده شده ‌بودند. این افراد در تابوت‌های چوبی اهدایی یک کارگاه نجار محلی در این قبرستان دفن شده‌اند. بعد از گذشت زمان، 42 نفر از این اجساد توسط خانواده‌هایشان شناسایی شدند.

علت مرگ این افراد مشخص نیست. گمان می‌رود گرداب‌هایی که در گذشته در رودخانه دانوب به‌وجود می‌آمد، علت مرگ این 104 نفر باشد. البته علت مرگ تعدادی از آن‌ها خودکشی بوده ‌است. آن‌ها را نیز در این گورستان به خاک سپرده‌اند؛ زیرا قبرستان‌های کاتولیک آن‌ها را قبول نمی‌کرد. با گذشت زمان و بهبود مناطق اطراف رودخانه گرداب‌ها مهار شده‌ است.

 هرسال در اول ماه نوامبر، روز گرامی‌داشت قربانیان بی‌نام دانوب است. ماهیگیران محلی منطقه آلبرن، با یک قایق پر از گل و یک کتیبه، سنت قدیمی بزرگ‌داشت آن‌ها را حفظ می‌کنند. این قایق، روی رودخانه دانوب شناور می‌شود و یاد و خاطره این افراد را زنده نگه می‌دارد. در آن روز، یک گروه موسیقی نیز به اجرای موسیقی می‌پردازد.

این مکان، یکی از جاهای تاریخی و دیدنی وین است که گردشگران کمی به آن‌جا سر می‌زنند. قبرستان بی‌نام و نشان‌‌ها، طبیعتی زیبا و بکر را در خود جای داده‌ است. این قبرستان به اندازه قبرستان مرکزی وین معروف نیست، اما وجود آن در فیلم قبل از طلوع آفتاب باعث محبوبیت آن شده‌ است.

پارک Augarten

 یکی از جواهرات پنهان وین، پارک زیبا و سرسبز Augarten است. این پارک محبوب، در محله Leopoldstadt وین قرار دارد. مکان‌های دیدنی این پارک شامل کارخانه‌ ظروف چینی و برج‌های ضد هوایی است. 

علاقه‌مندان به ظروف چینی می‌توانند با رفتن به کارخانه‌ تولید چینی، اطلاعاتی درمورد تولید این ظرف‌ها کسب کنند. امکان خرید این ظروف نیز از کارخانه وجود دارد. یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های Augarten، دو برج ضد هوایی از کار افتاده از جنگ‌ جهانی دوم است. این دو برج، به‌عنوان یادآوری از گذشته شهر پابرجا مانده است. جدا از تاریخچه جنگ‌ جهانی دوم، Augarten، دارای جاذبه‌های دیگری مانند استخر، بیشه‌های درختان، پرچین‌های آراسته، نیمکت‌هایی برای استراحت، مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌های بازی و مناطق چمن‌زار برای پیک‌نیک یا بازی‌ است. 

یکی از دلایل محبوبیت این پارک، سالن کنسرت یکی از بندهای معروف وین است. یکی دیگر از جواهرات پنهان وین که در پارک Augarten قرار دارد، محل اجرای قدیمی موتزارت، بتهوون و شوبرت است. امروزه، رستورانی بسیار شیک در این ساختمان تاریخی ساخته شده‌است. گردشگران می‌توانند با رفتن به این پارک، تجربیات لذت‌بخشی از تفریحات در کنار غذا و موسیقی را تجربه کنند. 

خرید تور خارجی به راحتی !

نارنتورمNarrenturm ؛ جواهرات پنهان وین در دل دیوانه‌خانه 

جواهرات پنهان وین

 Narrenturmیک بنای یادبود و یک دیوانه‌خانه قدیمی در وین است. ساختمان Narrenturm در سال 1784 برای مراقبت از بیماران روانی تأسیس شد. امروزه این بنا به‌عنوان یک بنای تاریخی متعلق به دانشگاه وین تبدیل شده‌است. این مکان، تاریخ مراقبت‌های پزشکی در اواخر قرن هجدهم را زنده نگه می‌دارد. در سال 1971، موزه پاتولوژی-آناتومیک فدرال به Narrenturm منتقل شد. یکی از بزرگترین مجموعه های آناتومی پاتولوژیک در جهان، در این ساختمان قرار دارد. 

در سال 2020 بعد از بازسازی کامل، این ساختمان با یک نمایشگاه بازگشایی شد. این نمایشگاه، دیدگاه‌هایی را در مورد آسیب‌شناسی و تاریخچه بیماری‌ها ارائه می‌دهد. 19 نمایشگاه مدرن، در طبقه همکف برج بازسازی شده‌است. هدف این نمایشگاه‌ها، انتقال محتوای پزشکی به متخصصان پزشکی، دانش‌آموزان مدرسه و علاقه‌مندان است. 

بازدیدکنندگان می‌توانند در‌مورد بیماری‌هایی مانند التهاب‌ها، عفونت‌ها (از جمله سل)، تومورها، علل بیرونی و درونی‌ بیماری‌ها و همچنین بیماری‌های امروزی اطلاعات کسب کنند. طراحی محتوای این نمایشگاه با همکاری متخصصان پزشکی تهیه و توسط کارکنان NHM Vienna اجرا شده است. اطلاعات این نمایشگاه از دستورالعمل‌های بین‌المللی معاصر برای درمان انسان پیروی می‌کند. 

یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه، ایستگاه‌های تعاملی است که بر روی بافت‌شناسی پاتولوژیک تمرکز می‌کنند. نمایشگاه Narrenturm، نه تنها برای اطلاع‌رسانی در مورد بیماری‌ها است، بلکه علائم، علل، اشکال و روش‌های درمانی گذشته را نیز برای بازدید کنندگان توضیح می‌دهد. این مکان به عنوان یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در لیست جواهرات پنهان وین قرار دارد.

موزه ساعت وین

یکی از جواهرات پنهان وین، موزه ساعت است. این موزه مجموعه‌ای جذاب از ساعت‌های دوره‌ها و کشورهای مختلف را به نمایش می‌گذارد. موزه ساعت وین، دارای مجموعه وسیعی از ساعت‌های قرن هفدهم تا دوران مدرن است. ساعت‌های موجود در موزه ساعت، نه تنها از اتریش، بلکه از سراسر اروپا و جهان است و این موزه را به مقصدی بین‌المللی برای دوستداران ساعت تبدیل می‌کند. شما می‌توانید در موزه ساعت با تاریخچه زمان‌سنجی و پیشرفت‌های فنی ساعت‌ها در طول زمان آشنا شوید.

ساعت‌های عظیم‌الجثه و ساعت‌های بسیار کوچکی در موزه ساعت وین وجود دارد. بیشتر این ساعت‌ها، بسیار قدیمی است و کاربرد زمان‌سنجی ندارد. موزه ساعت از نحوه کار ساعت‌ها و تکامل آن‌ها در طول تاریخ پرده برمی‌دارد. این موزه، درمورد عملکرد این ماشین‌های پیچیده و چگونگی تکامل آن‌ها به گردشگران آموزش می‌دهد. اگر به موزه‌های تاریخی و ساعت‌ها علاقه دارید، به این مکان که یکی از جواهرات پنهان وین به‌شمار می‌رود، سر بزنید. 

موزه مرد سوم؛ جواهرات پنهان وین روی پرده سینما

موزه مرد سوم

یکی دیگر از جواهرات پنهان وین، موزه مرد سوم است. این موزه مخصوص هوادارن فیلم‌های کلاسیک سیاه‌وسفید و معروف مرد سوم است. این نمایشگاه شامل پوسترهای این فیلم از سراسر جهان است. اطلاعات جامعی درباره فیلم از جمله تولید، طرح داستان و شخصیت‌های آن در این موزه ارائه می‌شود. 

ساختار موزه مرد سوم شامل هفت اتاق کوچک در طبقه همکف یک آپارتمان است. بخش اول نمایشگاه، اطلاعاتی درمورد بازیگران، تهیه‌کنندگان و نویسندگان ارائه می‌دهد و در عین حال نقش آن‌ها در زنده شدن این فیلم نمادین را برجسته می‌کند. بخش دوم موزه، روی موسیقی فیلم متمرکز است. بخش سوم نماشگاه، روی دوره پس از جنگ این شهر متمرکز شده‌است. 

گردشگران علاوه‌بر کسب اطلاعات در مورد ساخت فیلم می‌توانند از طریق نمایشگاه‌های بخش سوم درمورد تقسیم وین به مناطق اشغالی پس از جنگ جهانی دوم نیز مطلع شوند. بازدید از موزه مرد سوم، فرصتی عالی برای طرفداران این فیلم کلاسیک سیاه و سفید فراهم می‌کند تا در تاریخ آن غوطه‌ور شوند. علاقه‌مندان به این فیلم، امکان تماشای فیلم مرد سوم را در موزه دارند. این موزه، یکی از جواهرات پنهان وین برای علاقه‌مندان به فیلم است.

رستوران Mayer am Pfarrplatz 

یکی از تاریخی‌ترین رستوران‌های وین، رستوران Mayer am Pfarrplatz است. این رستوران سنتی در خانه سابق بتهوون واقع شده‌است و غذاهای کلاسیک اتریشی سرو می‌کند. منوی رستوران، شامل طیف وسیعی از غذاهای سنتی اتریشی مانند شنیتسل، تافل اشپیتز و کایزرشمارن است. پیشخدمت‌ها با لباس‌های سنتی غذا را برا مشتریان سرو می‌کنند. نوازنده آکاردئون با موسیقی زنده جذابیت تاریخ قدیمی وین را یادآوری می‌کند.

 Mayer am Pfarrplatz، فرصتی عالی برای خوردن غذاهای سنتی اتریش در یک محیط تاریخی را فراهم می‌کند. علت وجود این رستوران در لیست جواهرات پنهان وین، فضای تاریخی جذاب، غذای درجه‌یک وموسیقی زنده است. این رستوران، تجربه غذا خوردن در خانه سابق بتهوون را برای شما به‌ همراه دارد. 

جواهرات پنهان وین در پارک صدراعظم سابق اتریش؛ برونو کرایسکی 

جواهرات پنهان وین

 یکی از جواهرات پنهان وین، پارک برونو کرایسکی است. این پارک که به نام برونو کرایسکی، صدراعظم سابق اتریش نامگذاری شده‌است، در منطقه 3 وین قرار دارد. پارک صدراعظم در سال 1994 افتتاح شده است. مساحت پارک حدود 60000 متر مربع است. این پارک دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری است که ارزش بازدید دارد. یکی از این جاذبه‌ها، خانه اردک‌ها و غازها در حوض بزرگ پارک است. شما می‌توانید کنار برکه بنشینید و شنای این پرندگان را تماشا کنید یا به آ‌‌‌ن‌ها غذا بدهید.

 تپه‌ بلند پارک، یک منظره زیبا از وین را به نماش می‌گذارد. مکان‌های وسیعی برای پیک‌نیک و غذاخوردن در این پارک وجود دارد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پارک برونو کرایسکی، رویدادهای فرهنگی آن شامل کنسرت، نمایش تئاتر، نمایش رقص، نمایشگاه‌های هنری و نمایش فیلم است. این رویدادها در طول سال برگزار می‌شود. رویداد‌ها، فضای بکر پارک، رستوران‌ها و کافه‌های بستنی‌فروشی، این پارک را به یکی از جواهرات پنهان وین تبدیل کرده‌ است. 

کلیسای سنت لئوپولد 

کلیسای سنت لئوپولد، یک اثر کلیدی از معماری قرن بیستم، اولین کلیسای مدرن در اروپا و یکی از جواهرات پنهان وین است. تاریخ معماری اروپا از بیزانس تا باروک و معماری کلاسیک، الهام بخش طراحی این شاهکار است. این کلیسا دارای پنجره‌های موزاییکی و شیشه‌ای است که توسط کولمان موزا ساخته شده ‌است.

این بنای شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به معماری از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از نقاط عطف مهم در میراث فرهنگی وین کلیسای سنت لئوپولد به‌شمار می‌رود. این ساختار نمادین نشان‌دهنده رویکرد نوآورانه و آینده‌‌نگر واگنر به معماری است. کلیسای سنت لئوپولد، نمادی از تعهد وین به مدرنیسم و ​​نوآوری است و به‌عنوان یکی از افتخارات مردم وین به‌شمار می‌رود.

جالب است که بدانید این کلیسا درمحوطه بیمارستان روانپزشکی اشتینهوف قرار دارد. این ساختمان نمادین که توسط اتو واگنر در سال 1902 طراحی شد، در بالاترین قسمت این مجموعه قرار دارد. بیمارستان روان‌پزشکی اشتینهوف، در قسمت پایینی این مجموعه است. در گذشته، از این آسایشگاه برای نگه‌داری بیماران عصبی و روانی استفاده می‌شد. طراحی داخلی کلیسای سنت لئوپولد، برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان آسایشگاه روان‌پزشکی و بیماران آسایشگاه ساخته شده‌است. 

کارل مارکس هوف؛ محله‌ای از جواهرات پنهان وین 

کارل مارکس هوف

یکی دیگر از جواهرات پنهان وین، مجتمع مسکونی کارل مارکس است. کارل مارکس هوف، یک مجتمع مسکونی شهرداری در منطقه 19 است. این مجموعه توسط کارل ایهن شاگرد واگنر ​​طراحی شده‌است. یکی از بهترین نمونه‌های معماری وین، به‌عنوان ابزار سیاسی و نماد ایدئولوژیک، این ساختمان است. کارل مارکس هوف در سال‌های 30-1927 ساخته شد. اضافه شدن جزئیات تزئینی مثل مجسمه‌ها، نقاشی‌های دیواری و کاشی‌های ماژولیکا، صنعتگران را در زمان بیکاری به کار می‌گرفت. 

طرح ساخت این ساختمان، بخشی از برنامه گسترده مسکن اجتماعی وین بود. هدف از ساخت این مجموعه، رسیدگی به ازدحام بیش از حد، اجاره بها بالا و بیکاری گسترده بود. بودجه این برنامه، از طریق مالیات سنگین بر مالکان تأمین شد. این مجموعه، واکنش شهر به بحران مسکن پس از جنگ جهانی اول را نشان می‌دهد.

 کارل ماکس هوف، تجسم ایده‌آل‌های سیاسی و اجتماعی وین سرخ را به نمایش می‌گذارد. ساختمان مسکونی شهرداری نمادی از همبستگی مردمان وین است. این ساختمان، در برابر مشکلاتی مثل گذر زمان، فاشیسم و جنگ داخلی کوتاه اتریش در سال 1934 جان سالم به در برده است. این مجموعه در سال 1934، به شدت گلوله باران شد اما هنوز بر عظمت خودت پابرجا است. 

این ساختمان، مبارزات گذشته وین علیه فاشیسم و پاسخ به موقعیت‌های وخیم مانند بحران مسکن پس از جنگ جهانی اول را نشان می‌دهد. این ساختمان نشان می‌دهد که معماری چگونه می‌تواند باورهای سیاسی را منعکس کند. کارل مارکس هوف، تنها یک ساختمان ​​نیست، بلکه تجسمی از تاریخ وین است. 

موزه تاریخ نظامی

موزه تاریخ نظامی در وین، یکی از جاذبه‌های دیدنی برای علاقه‌مندان به تاریخ است. این موزه، دارای مجموعه گسترده‌ای از نمایشگاه‌های نظامی است که 500 سال از تاریخ اتریش و اروپا را در بر می‌گیرد. موزه نظامی، فقط یک موزه تاریخ نظامی سنتی نیست؛ زیرا نمایشگاه‌های منحصربه‌فردی مانند نمایشگاه جنگ جهانی اول با ماشین آرشیدوک فرانتس فردیناند و تپانچه‌های مورد استفاده توطئه‌گران را ارائه می‌دهد. 

موزه تاریخ نظامی، مجموعه‌های بزرگی از تاریخ نظامی از سال 1789 تا پایان جنگ جهانی دوم دارد که شامل مدل‌های کامل و تجهیزات قدیمی قبل از جنگ جهانی اول است. این موزه، دارای یک اتاق با آثار باستانی از شهر ساریوو و رویدادی است که جهان را تغییر داد. گردشگران می‌توانند حداقل دو تا سه ساعت را صرف کاوش در پنج بخش اصلی امپراتوری هابسبورگ از قرن 16 تا 1945 کنندبه موزه نظامی یکی از جواهرات پنهان وین است. اگر به موزه‌های نظامی علاقه دارید، حتما به آن‌جا سر بزنید.

رزرو بهترین هتل خارجی به راحتی !

کلام آخر

وین یکی از تاریخی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای اروپا است. این شهر با میراث تاریخی فراوانی که دارد، یکی از مقاصد گردشگری بسیار جذاب برای سفر به‌شمار می‌رود. میراث تاریخی وین آنقدر زیاد و غنی است که بسیاری از آن‌ها از چشم گردشگران پنهان می‌ماند. ما در این مقاله سعی کردیم مکان‌های دیدنی وین را که جزو جواهرات پنهان وین است، به شما معرفی کنیم. جواهرات پنهان وین، شامل موزه‌های تاریخی و نظامی، دخمه دفن امپراطوران و بسیاری از جاهای دیدنی دیگر است که از چشم همگان دور می‌ماند. اگر به وین سفر کردید، حتما به جاهای دیدنی و تاریخی پنهان آن سر بزنید. راستی کدام یک از این مکان‌ها توجه‌ شما را به خود جلب کرد؟ نظر خود را در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران