باغ‌ وحش وکیل آباد
1 شهریور 1402
مشهد

پارک وکیل آباد مشهد | جواهری در دل شهر

شهر مشهد، جزو شهرهای توریستی ایران است. این کهن شهر به زیبایی‌ها، اماکن تاریخی، فرهنگی و وجود حرم امام رضا‌ (ع) شناخته می‌شود. در این بین، پارک‌ جنگلی وکیل آباد بخش‌ مهمی از هویت تاریخی و زیبایی‌های فضای درون شهری را به وجود آورده‌ است. این پارک، یکی از بهترین نمونه‌های پارک‌های قدیمی مشهد است که با طراحی جالب، دسترسی آسان، امکانات مناسب و بدون هزینه‌‌ای خاص تجربه منحصربه‌فردی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. اگر دوست دارید درباره این پارک بیشتر بدانید؛ تا آخر مطلب ما را همراهی کنید.

رزرو تور مشهد

بلیط هواپیما مشهد را رزرو کرده اید؟

تاریخچه و تأسیس پارک جنگلی وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد، جنگل زیبای 70 هکتاری است که در قلب شهر قرار گرفته است. در سال 1348 میرزا حسین ملک، خیر نام‌آشنای مشهدی این مکان را وقف می‌کند و از آن موقع به عنوان محلی ارزشمند برای آرامش و تفریح مردم مشهد و گردشگران محلی و خارجی شناخته می‌شود. همچنین این مکان زیبا در فاصله 20 کیلومتری از حرم مطهر امام‌ رضا (ع) قرار گرفته است.

آدرس پارک وکیل آباد: ایران، مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

طریقه دسترسی به پارک وکیل آباد

برای دسترسی به این مکان زیبا می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. اولین گزینه پیش روی شما استفاده از مترو است. همچنین می‌توانید از تاکسی و اتوبوس برای رسیدن به این پارک بهره بگیرید. هر سه این موارد این امکان را فراهم کرده‌اند که شما به راحتی و از همه جای شهر دسترسی آسان و راحتی را به پارک وکیل آباد داشته باشید.

به علاوه، می‌توانید از اتوبوس‌های خط 10، 11، 12، 13، 91 و 99 استفاده کنید و در ایستگاه وکیل آباد پیاده شوید. همچنین اگر در هرکدام از ایستگاه‌های موجود سوار مترو شوید، مقصد شما ایستگاه مترو کوهستان خواهد بود. 

طراحی منحصربه‌فرد پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد

طراحی این پارک با توجه به فلسفه سبز و احیای طبیعت، شکل گرفته است. از باغ‌ها و گل‌های زیبا گرفته تا مجسمه‌ها، آب‌نماها و ساختمان‌های معماری شگفت‌انگیز محیطی مطلوب و آرامش‌بخش را به ارمغان می‌آورند.

امکانات پارک وکیل آباد

امکانات و رفاهی که در داخل پارک زیبای وکیل آباد موجود است دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. این امکانات عبارت‌اند از:

باغ‌ها و فضاهای سبز

پارک وکیل آباد مشهد

پارک دیدنی وکیل آباد با داشتن باغ‌های زیبا و فضاهای سبز فراوان، اجازه می‌دهد تا بازدیدکنندگان از شهر نسبتا شلوغ مشهد وارد محیطی آرام و خنک شوند و بتوانند از طبیعت لذت ببرند.

آبنماها، چشم‌اندازها و امکانات رفاهی

پارک وکیل آباد با داشتن مجسمه‌های زیبای قدیمی، آب‌نماها و چشم‌اندازهای دل‌نشین، بخشی از انسجام و زیبایی این مکان را تشکیل می‌دهند. این پارک جنگلی دارای نور مناسب برای شب، تعداد زیادی آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی تمیز، کف‌سازی و پلکان‌استاندارد، سوپرمارکت و کلی امکانات دیگر است.

زمین‌های ورزشی و بازی

پارک وکیل آباد مشهد

این پارک دارای زمین‌های ورزشی مناسب برای تمرینات ورزشی و همچنین مکان‌های بازی برای کودکان است که امکان سرگرمی و تفریح مناسب را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد. پس از بابت تفریح و خوش‌گذرانی کودکانتان نگران نباشید.

شهربازی

فرقی نمی‌کند کودک باشید یا بزرگسال. بی‌شک با دیدن شهربازی سر از پا نخواهید شناخت. این طبیعت بزرگ دارای یک شهربازی مجهز و مهیج است که امکان تفریحات هیجان‌انگیز را برای سنین مختلف فراهم می‌کند.

باغ‌ وحش وکیل آباد

باغ‌ وحش وکیل آباد

بهتر است بعد از بازدید کردن از پارک وکیل آباد سری به باغ وحش آن نیز بزنید. این باغ وحش یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های حیوانات را در بر می‌گیرد و بسیاری از گونه‌های جانوری را در خود نگه‌داری می‌کند. فضاهای کاملا حفاظت شده و بزرگ برای تماشای حیوانات فراهم شده است.

اطلاعات بازدید از باغ‌وحش پارک وکیل آباد

  • قیمت بلیت ورودی: حدود 60 هزار تومان
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳
  • وب سایت:  mashhadzoo.com  
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا 18:30 عصر و جمعه‌ها از ۸ صبح تا غروب آفتاب
  • آدرس: باغ وحش وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک واقع شده است.

دریاچه و رودها

وسعت زیاد این پارک باعث می‌شود که جلوه‌های مختلفی از طبیعت را در داخل شهر تجربه کنید. دریاچه بسیار دلنواز با رودهای منتهی به این دریاچه و چشمه‌های فراوان جاری در درون باغ‌ها حس آرامش‌‌بخشی به شما خواهد داد.

شماره تلفن و زمان بازدید از پارک وکیل آباد

روزهای کاری: در تمامی ایام هفته در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از این پارک زیبا دیدن کنید.

شماره تلفن پارک وکیل آباد: ۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

سخن‌آخر

صدای رودخانه و درختان سربه‌فلک کشیده با برگ‌های خاص نقل زبان میهمانان ایرانی و خارجی بعد از بازدید از پارک جنگلی وکیل آباد شده است. زیبایی این باغ تنها به فصل گرم منتهی نمی‌شود؛ بلکه در همه فصول رنگ و عطر دل‌فریب از باغ متساطر می‌شود. دسترسی آسان و داخل شهر بودن این پارک یک طرف و وجود همه‌نوع وسیله نقلیه عمومی و پارکینگ اختصاصی از طرف دیگر؛ از سردرگمی‌ها و کلافگی ترافیکی کاسته ‌است. در این پارک می‌توانید تنها یا با خانواده و دوستان‌ با خیالی راحت از یک پیک‌نیک جذاب لذت ببرید. برای رزرو اقامتگاه و خرید بلیط می‌توانید از سایت سه کلیک اقدام کنید.

نظرات کاربران