ویزای کار انگلیس

نکاتی که برای اخذ ویزای کار انگلیس باید بدانید

انگلستان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است و شرایط خوب زندگی در این کشور باعث شده در سال‌های اخیر افراد بسیاری برای مهاجرت به این کشور وسوسه شوند. انگلیس پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می‌رود و میزان تولید ناخالص داخلی و سرانه ملی این کشور را به مقصدی مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است. یکی از راه‌هایی که بسیاری از متخصصان در حوزه‌های مختلف برای مهاجرت انتخاب می‌کنند گرفتن ویزای کار انگلیس است. شرایط اقتصادی مناسب و تقاضای زیاد در بعضی حوزه‌ها باعث بالا رفتن رقابت شده و همین موضوع اخذ این ویزا را سخت‌تر کرده است. شاید مهاجرت کاری به انگلیس سخت به نظر برسد اما غیرممکن نیست و افراد بسیاری در سال‌های اخیر توانسته‌اند با ارائه یک رزومه کاری مناسب به این کشور مهاجرت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط لازم برای اخذ ویزای کار انگلیس را بررسی کنیم.

برای دریافت ویزای انگلستان با سه کلیک همراه باشید

شرایط اخذ ویزای کار انگلیس

ویزای کار انگلیس

برای اخذ ویزای کار انگلیس باید یک پیشنهاد کاری از داخل این کشور داشته باشید و کارفرما باید شما را از نظر مالی حمایت کند. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که شغل‌هایی با مهارت خاص دارند برای این ویزا اقدام کنند چرا که در حال حاضر گرفتن ویزای کار در انگستان برای مشاغل معمولی و کم‌مهارت بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است. پس از اینکه پیشنهاد کاری مناسب را دریافت کردید پرونده شما از نظر امتیازات سیستم مهاجرت انگلستان بررسی می‌شود و در صورت کسب امتیاز مناسب ویزای کار برای شما صادر می‌شود. از جمله مواردی که در سیستم امتیازبندی بررسی می‌شود می‌توان به مهارت‌های متقاضی، آینده شغلی، پیشنهاد کار، تسلط به زبان انگلیسی و تمکن مالی اشاره کرد.

انواع ویزای کار انگلیس

ویزای کار در انگلستان به سه دسته اصلی بلندمدت، کوتاه‌مدت و Tier 1 تقسیم می‌شود که در ادامه هر دسته را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: پردرآمدترین و بهترین مشاغل در انگلیس سال 2023

ویزای کار انگلیس برای اقامت بلندمدت

ویزای کار بلندمدت انگلیس که با نام Tier 2 شناخته می‌شود خود انواع مختلفی دارد. متقاضی باید با توجه به مهارت‌های خود و اهداف شغلی باید نوع مناسب خود را انتخاب کند. مدت اعتبار نوع بلندمدت ویزای کار در انگلستان متفاوت است. 

ویزای کار عمومی

ویزای کار عمومی

در صورتی که از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری دارید می‌توانید برای اخذ ویزای کار انگلیس به این روش درخواست دهید. پس از اینکه در موقعیت شغلی پذیرفته شدید کارفرما باید اسپانسر شما شود و گواهی اسپانسرشیپ برای شما صادر کند و برای شما مجور کار بگیرد. برای شروع درخواست این ویزا باید سه ماه قبل از تاریخ شروع قرارداد اقدام کنید. این نوع از ویزای کار بین 3 تا 5 سال اعتبار دارد. از مزایای ویزای کار عمومی این است که می‌توانید خانواده را به همراه خود ببرید و حتی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید.

ویزای کادر درمان از انواع ویزای کار انگلیس

اگر پرستار، پزشک، متخصص بهداشت یا متخصص خدمات اجتماعی بزرگسالان هستید و می‌توانید از یک بیمارستان یا کلینیک انگلیسی پیشنهاد کاری بگیرید می‌توانید برای گرفتن ویزای کار در انگلستان از این روش درخواست دهید. شرایط مهاجرت کاری به انگلیس با این ویزا شبیه به ویزای کار عمومی است.

ویزای ورزشکاری

ورزشکاران نمونه و شناخته‌شده یا مربیان شایسته و باسابقه در صورتی که از طرف هیئت دولتی ورزش بریتانیا به کار دعوت شوند می‌توانن ویزای کار انگلیس دریافت کنند. مدت زمان اعتبار این ویزا 3 سال است. 

ویزای کاری کوتاه‌مدت

دریافت ویزای کاری کوتاه‌مدت انگلیس که با نام ویزای Tier 5 نیز شناخته می‌شود از جمله روش‌های مرسوم برای مهاجرت کاری به انگلیس است و خود انوع مختلفی دارد. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد دارد برای مدت کوتاهی و به صورت موقت برای کار به انگلیس سفر کنند.

ویزای کار انگلیس برای کار داوطلبانه

ویزای کار انگلیس

در صورتی که به انجام کارهای داوطلبانه علاقه دارید می‌توانید برای این نوع از ویزای کار درخواست دهید. این نوع کارها حقوق ندارند اما کارفرما باید برای شما گواهی اسپانسرشیپ صادر کند. این نوع ویزا 12 تا 28 ماه اعتبار دارد و افراد می‌توانند خانواده را همراه خود ببرند، در این زمان در کشور انگلستان تحصیل کنند و یا حتی به مدت 20 ساعت در هفته یک شغل معمولی داشته باشند.

ویزای کاری موقت برای برنامه‌های تبادلی دولتی

اگر قصد شرکت در دروه‌های آموزشی یا همایش‌های تحقیقاتی در انگلیس را دارید می‌توانید برای این نوع از ویزای کار انگلیس درخواست دهید. در این صورت ارگان یا مرکزی که همایش یا برنامه آموزشی را برگزار کرده باید برای شما گواهی اسپانسرشیپ صادر کند. این ویزا 12 تا 24 ماه اعتبار دارد و شما می‌توانید در این زمان هم درس بخوانید و هم معادل 20 ساعت در هفته یک شغل معمولی داشته باشید.

ویزای طرح پویایی جوانان

جوانان 18 تا 30 ساله‌ای که اهل کشورهای کره‌جنوبی، استرالیا، تایوان، موناکو، ژاپن، کانادا، نیوزلند و هنگ‌کنگ هستند می‌توانند مهاجرت کاری به انگلیس را از این روش امتحان کنند. از شرایط مهاجرت کاری به انگلیس برای این دسته از متقاضیان داشتن پس‌اندازی معادل 1890 پوند انگلیس است. این ویزا 2 سال اعتبار دارد.  

ویزای Tier 1 از انواع ویزای کار انگلیس

ویزای Tier 1 از انواع ویزای کار انگلیس

ویزای Tier 1 یکی دیگر از انوع ویزای کار در انگلستان است که خود به چند دسته تقسیم می‌شود. در ادامه انواع مختلف این ویزا را برای شما شرح می‌دهیم.

ویزای نوآوری

ویزای نوآوری یکی دیگر از انواع ویزای کار Tier 1 انگلیس است. این نوع مهاجرت کاری به انگلیس مناسب افرادی است که قصد دارد یک کسب‌وکار نو و خلاقانه در انگلستان راه‌اندازی کنند. برای اخذ ویزای کار انگلیس به این روش متقاضی باید حداقل 500 هزارپوند سرمایه داشته باشد و ایده آنها پتانسیل رشد در این کشور را داشته باشد. این نوع ویزا 3 سال اعتبار دار و متقاضی می‌تواند اعضای خانواده را نیز به همراه خود ببرد. 

ویزای استارت‌آپ از انواع ویزای کار انگلیس

از انواع دیگر ویزای کار در انگلستان در دسته Tier 1 ویزای استارت‌آپ است. اگر قصد دارید یک کسب‌وکار جدید در انگلستان راه‌اندازی کنید باید از طرف یک موسسه آموزشی یا شرکتی که سابقه حمایت از کارآفرینان را دارد تاییدیه بگیرید و برای مهاجرت کاری به انگلیس اقدام کنید. این ویزا 2 سال اعتبار دارد و برای آن نیازی به سرمایه اولیه ندارید.

ویزای استعداد جهانی

همانطور که از نامش پیداست این نوع از ویزای کار مخصوص افرادی است که در زمینه‌ای خاص استعداد دارند و در سطح جهانی برجسته و شناخته‌شده هستند. همچنین این طرح برای افرادی که تاییدیه سازمان پژوهش و نوآوری بریتانیا را دارند مناسب است. متقاضی در ابتدا باید از وزارت کشور انگلستان تاییدیه بگیرد و سپس پرونده ویزای کار انگلیس را به جریان بیندازد. این ویزا 1 تا 5 سال اعتبار دارد و متقاضی می‌تواند خانواده را نیز همراه خود ببرد. برای هر رشته سازمان متفاوتی تاییدیه صادر می‌کند. برای رشته‌های علوم پزشکی خاندان سلطنتی بریتانیا تاییدیه صادر می‌کند، برای رشته‌های مهندسی آکادمی سلطنتی مهندسی، برای رشته‌های علوم انسانی باید تاییدیه آکادمی بریتانیایی را بگیرید. متقاضیان رشته هنر باید از شورای هنر انگلستان تاییدیه بگیرند. تاییدیه پژوهشگران را سازمان پژوهش و نوآوری بریتانیا صادر می‌کند و متقاضیان رشته‌های مد و طراحی لباس باید از شورای مد بریتانیا تاییدیه بگیرند. تاییدیه رشته‌های مرتبط با سینما و تلویزیون را اتحادیه تولیدکنندگان سینما و تلویزیون صادر می‌کند.

ویزای کار انگلیس

هزینه اخذ انواع ویزای کار انگلیس

در مراحل مختلف برای مهاجرت کاری به انگلیس هزینه‌های مختلفی از متقاضی دریافت می‌شود و این فرآیند را می‌توان هزینه‌بر در نظر گرفت. هزینه‌هایی که متقاضی پرداخت می‌کند بسته به نوع ویزایی که انتخاب کرده متفاوت است. در ادامه هزینه انواع ویزای کار انگلیس را می‌بینیم.

انواع ویزای کار در انگلستانهزینه در خواست ویزا (به پوند)
ویزای عمومی کار (با 3 سال اعتبار)610
ویزای عمومی کار برای مشاغل مورد نیاز (تا 3 سال اعتبار)464
ویزای عمومی کار (اعتبار بالاتر از 3 سال)1220
ویزای عمومی کار برای مشاغل مورد نیاز (اعتبار بالاتر از 3 سال)928
ویزای خدمات درمانی (تا 3 سال اعتبار)232
ویزای خدمات درمانی (بیش از 3 سال اعتبار)464
ویزای ورزشکاری610
ویزای نیروی کار موقت244
ویزای نوآوری1024
ویزای استارتاپی363
ویزای استعداد جهانی (در همه رشته‌ها)456

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار در انگلستان

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار در انگلستان

بعضی مدارک برای اخذ ویزای کار انگلیس در تمام انواع این ویزا مشترک است و تمام متقاضیان باید این مدارک را داشته باشند. این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک تمکن مالی، داشتن مدارک مربوط به درآمد و حقوق حداقل 3000 پوند برای تامین هزینه‌های زندگی، مدرک زبان انگلیسی، نامه پیشنهاد کاری، فرم کامل‌شدۀ درخواست ویزای کار در انگلستان، چند قطعه عکس، گواهی عدم سوءپیشینه و گواهی سلامت پزشکی.

تبدیل ویزای کار انگلیس به اقامت دائم

یکی از مهمترین مزیت‌های مهاجرت کاری به انگلیس این است که شما می‌توانید با داشتن ویزای بلند مدت بعد از چند سال برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدام کنید. داشتن یک شغل خوب با درآمد مناسب یک امتیاز مثبت برای این موضوع به حساب می‌آید. در صورتی که ویزای کار انگلیس دارید و تمام قوانین شهروندی این کشور را رعایت می‌کنید و مالیات را هم به موقع پرداخت می‌کنید می‌توانید پس از 10 سال برای اقامت دائم اقدام کنید. پس از سه سال از دریافت اقامت دائم می‌توانید تابعیت این کشور را بگیرید. 

کلام پایانی

کشور انگلیس به واسطه شرایط زندگی مطلوب و پیشرفته هر ساله مهاجران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور داشتن ویزا و مجوز کار است. بسیاری از متخصصان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با جمع‌آوری یک رزومه خوب و داشتن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. مهاجرت به انگلیس با این روش شاید سخت به نظر برسد اما امکان‌پذیر است و متقاضی تنها باید اطلاعات کافی و درست را در این زمینه به دست بیاورد. در مقاله‌ای که خواندید سعی کردیم بخشی از شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار انگلیس را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم به کمک این راهنما بتوانید مسیر مهاجرت را با خیالی آسوده طی کنید.

نظرات کاربران