روش های مهاجرت به انگلیس

نکات مهم در مورد روش های مهاجرت به انگلیس

کشور انگلیس را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای اروپا می‌شناسند. این کشور به واسطه استانداردهای سطح بالا برای زندگی هر ساله افرادی بسیاری را برای مهاجرت وسوسه می‌کند. از طرفی وجود چندین دانشگاه سطح بالا در این کشور باعث شده مهاجرت از طریق تحصیل یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به انگلیس باشد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های شهر لندن را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیز از دیگر روش های مهاجرت به انگلیس هستند. البته مراحل اقدام برای مهاجرت از طریق این دو روش سختی‌های خودش را دارد و رقابت در این زمینه بین مهاجران بالا است. اگر قصد مهاجرت به این کشور بارانی و زیبا را دارید با ما همراه باشید تا با روش های مهاجرت به انگلیس آشنا شویم.

برای دریافت ویزای انگلستان با سه کلیک همراه باشید

روش های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس بسیار متنوع هستند و برای اقدام از طریق هرکدام از این روش‌ها باید اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید و حتی در صورت نیاز با یک وکیل خبره مهاجرت مشورت کنید. ما در ادامه روش های مهاجرت به انگلیس را برای شما شرح می‌دهیم

ادامه تحصیل از روش های مهاجرت به انگلیس

یکی از متداول‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان بسیاری در سرتاسر دنیا دانشگاه‌های سطح بالای این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده و به این واسطه به این کشور مهاجرت می‌کنند. ویزای تحصیلی انگلیس را با نام Tier 4 می‌شناسند. این ویزا برای دانش‌آموزان، دانشجویان و همچنین افرادی که قصد شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت را دارند صادر می‌شود. با توجه به رشته و مقطعی که برای ادامه تحصیل در نظر دارید هزینه تحصیل متفاوت است. انگلیس را به عنوان یکی از گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل می‌دانند. اگر شرایط مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل را دارید باید بدانید که هزینه سالیانه تحصیل در این کشور بین 11 تا 40 هزار دلار متفاوت است. این مبلغ برای رشته‌هایی مثل پزشکی تا 80 هزار دلار نیز می‌رسد. البته در بعضی موارد و بعضی رشته‌ها به دانشجویان بین‌المللی کمک‌ هزینه و بورسیه نیز تعلق می‌گیرد.

شهر لندن همیشه یکی از پنج شهر برتر دانشجویی جهان است و در حال حاضر بیش از 125 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد. روش تحصیلی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس دانست. دانشجویان پس از تحصیل به مدت 4 ماه فرصت دارند تا در انگلیس کار پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند.

مهاجرت کاری به انگلیس

مهاجرت کاری به انگلیس

یکی دیگر از روش های مهاجرت به انگلیس مهاجرت کاری است. در این روش متقاضی باید مجوز و ویزای کار دریافت کند. این کشور برای جبران کمبود نیروی کار در زمینه‌های مختلف این فرصت را به متخصصان بین‌المللی می‌دهد که در صورت داشتن شرایط مهاجرت به انگلیس به روش کاری در این کشور مشغول به کار شوند. البته در این روش رقابت بین متقاضیان بسیار بالا است و معمولا افرادی که از نظر علمی، تحصیلی و تخصصی سطح بالا هستند شانس بیشتری برای پذیرش دارند. مهمترین شرط برای دریافت ویزای کاری انگلیس داشتن یک پیشنهاد کاری معتبر از یک شرکت داخل این کشور است. درخواست متقاضی پس از دریافت این پیشنهاد کاری از طریق اداره مهاجرت بررسی می‌شود و در صورت کسب امتیاز مناسب برای متقاضی ویزای کاری صادر می‌شود.

سرمایه‌گذاری از روش های مهاجرت به انگلیس

ویزای سرمایه‌گذاری یکی از سخت‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس است. برای اینکه به روش سرمایه‌گذاری به انگلیس مهاجرت کنید باید حداقل دو میلیون پوند در اوراق قرضه دولتی و یا شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنید. پس از اینکه این دو میلیون پوند را سرمایه‌گذاری کردید بعد از پنج سال می‌توانید برای دریافت اقامت انگلیس اقدام کنید. اگر سرمایه‌گذاری را برای مهاجرت به انگلستان انتخاب کردید بهتر است بدانید که شاید روشی سخت و طولانی به نظر برسد اما یکی از مطمئن‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس است.

راه‌اندازی استارت‌آپ از روش های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس

منظور از راه‌اندازی استارتاپ در کشور انگلیس ایجاد یک کسب‌وکار جدید است. در صورتی که متقاضی ایده‌های خلاقانه‌ای برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و سودآور داشته باشد می‌تواند این روش را برای مهاجرت به انگلستان انتخاب کند. از شرایط مهاجرت به انگلیس با این روش می‌توان به مواردی که در ادامه آمده اشاره کرد: فردی که برای دریافت این نوع ویزا اقدام می‌کند باید 18 سال به بالا سن داشته باشد. نهادهای رسمی کشور انگلیس باید ایده او را برای راه‌اندازی تایید کنند. فرد باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. متقاضی باید تمکن مالی کافی برای گذراندن زندگی خود و خانواده‌اش در خاک این کشور داشته باشد و پیش از این سابقه کارآفرینی در این کشور را نداشته باشد. ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و اثبات خلاقانه بودن ایده و امکان‌پذیر بودن آن از دیگر موارد مورد نیاز برای مهاجرت به روش استارت‌آپ است.

مهاجرت نخبگان، مشاهیر و هنرمندان به انگلیس

مهاجرت نخبگان و مشاهیر یکی دیگر از روش های مهاجرت به انگلیس است که برای این کشور اهمیت زیادی دارد. انگلیس برای این روش مهاجرتی برنامه‌های ویژه‌ای دارد و هر ساله افرادی را که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی جزو استعدادهای درخشان به شمار می‌روند به عنوان مهاجر می‌پذیرد. شرایط مهاجرت به انگلیس برای هرکدام از این اقشار مختلف متفاوت است. افرادی که این روش را برای مهاجرت به انگلیس انتخاب می‌کنند باید در زمینه تخصصی خود در سطح بین‌المللی یا حداقل در کشور خودشان شناخته شده باشند. این افراد باید پرتفولیوی آثار خود را ارائه دهند و ثابت کنند که می‌توانند به واسطه تخصص و مهارت خود کسب درآمد کنند و برای انگلیس سودآور باشند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به واسطه ازدواج با یک شهروند انگلیسی یکی دیگر از روش های مهاجرت به انگلیس است. در این روش فردی می‌تواند با یک انگلیسی تبار یا یک شهروند انگلیس ازدواج کند و همچنین باید اثبات کند که ازدواج آنها سوری نیست. در این روش متقاضی پس از دو سال زندگی مشترک می‌تواند برای گرفتن اقامت انگلیس اقدام کند. متقاضیانی که قصد ازدواج با یک شهروند انگلیسی را دارند می‌توانند از طریق گرفتن ویزای ازدواج به این کشور سفر کنند. به واسطه این ویزا متقاضی می‌تواند 6 ماه در این کشور بماند و مقدمات ازدواج را فراهم کند. سن بالای 18 سال، دانش زبانی کافی، سلامت روانی و عدم سوءپیشینه از مهمترین شرایط مهاجرت به انگلیس به واسطه ازدواج هستند. علاوه‌براین همسر فرد باید توانایی مالی کافی داشته باشد و رابطه عمیق عاطفی بین آنها برقرار باشد. 

مهاجرت به انگلیس از طریق تولد

تولد یکی دیگر از روش های مهاجرت به انگلیس است. اما باید این نکته را هم بدانید که صرفا تولد در این کشور به این معنی نیست که فرد می‌تواند تابعیت انگلیس را بگیرد. در این روش برای اینکه فرد بتواند پس از تولد تابعیت انگلیس را بگیرد یکی از والدین یا هر دوی آنها باید تابع انگلیس باشند. درصورتی که والدین بچه معلوم نباشند، برای مثال بچه در نوزادی رها شده باشد، تابعیت انگلیس به او اهدا می‌شود. افراد تنها تا 18 سالگی می‌توانند به واسطه این قانون تابعیت انگلیس را بگیرند.

مهاجرت به انگلستان با پناهندگی

یکی از بدترین روش ها برای مهاجرت به انگلیس مهاجرت به واسطه پناهندگی است، چون پناهندگان در خاک این کشور قوانین اجتماعی خاصی دارند که شاید برای همه مناسب نباشد. فردی که برای مهاجرت به انگلستان این روش را انتخاب می‌کند باید مامور اداره مهاجرت را قانع کند که اگر شرایط زندگی در کشور خودش بهتر شد حتما خاک انگلیس را ترک می‌کند. افراد پس از پناهنده شدن به انگلیس در کمپ‌های مخصوص به سر می‌برند و شرایط زندگی و امکانات در این کمپ‌ها گاهی دشوار و ناامیدکننده است.

بهترین روش های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس
Female student holding her books

با توجه به مسائلی که عنوان کردیم بهترین و راحت‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس آنهایی هستند که دولت و اداره مهاجرت انگلیس سخت‌گیری کمتری نسبت به آنها دارد و ویزای متقاضی با این روش‌ها راحت‌تر صادر می‌شود. در این صورت ویزای خانوادگی یا مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت تحصیلی از راحت‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس هستند. در مورد ویزای تحصیلی اداره مهاجرت هیچگونه سخت‌گیری خاصی ندارد و در صورت داشتن تمکن مالی کافی متقاضی سریعا پذیرفته می‌شود. 

مراحل مهاجرت به انگلستان

اقدام برای مهاجرت به انگلستان مراحل مختلفی دارد و برای انجام هر مرحله باید در مورد شرایط مهاجرت به انگلیس و مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی داشته باشید. در مرحله اول باید روش مهاجرت خود را از بین مورادی که شرح دادیم انتخاب کنید. در صورتی که روش مناسب خود را انتخاب کردید باید خودتان را آماده کنید، برای مثال فراگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. در مرحله بعدی باید پذیرش یا دعوت‌نامه داشته باشید. برای مهاجرت تحصیلی باید پذیرش دانشگاه مقصد و برای مهاجرت کاری باید از یک شرکت داخل این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید. مرحله بعدی تهیه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت و اداره مهاجرت انگلیس است. پس از آمادگی مدارک باید از سفارت برای بررسی پرونده نوبت بگیرید. در مرحله آخر باید برای مصاحبه و تکمیل مراحل پرونده به صورت حضوری به سفارت یا کنسولگری انگلیس مراجعه کنید. 

مدارک لازم برای مهاجرت به انگلستان

بر اساس روشی که برای مهاجرت به انگلیس انتخاب می‌کنید ممکن است مدارک متفاوتی نیاز داشته باشید اما بعضی مدارک در تمام روش های مهاجرت به انگلیس یکسان هستند. از جمله این مدارک می‌توان به پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، نامه تمکن مالی، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه مدرک زبان، گواهی‌های پزشکی، سوایق تحصیلی و کاری مدارک بیمه اشاره کرد. 

اخد اقامت دائم

اخد اقامت دائم انگلیس

اگر فردی با یکی از روش های مهاجرت به انگلیس وارد خاک این کشور شود و بخواهد اقامت خود را دائمی کند باید چند سال به صورت قانونی در این کشور زندگی کرده باشد. برای مثال فردی که برای مهاجرت به انگلستان روش کاری یا سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده پس از 5 سال می‌تواند درخواست اقامت دائم در این کشور داشته باشد. افراد معمولا یکی از روش های مهاجرت به انگلیس را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در نهایت اقامت دائم این کشور را بگیرند. یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت داشتن تراکنش‌های مالی شفاف، پرداخت به موقع مالیات و داشتن درآمد کافی برای زندگی در این کشور است. متقاضی برای درخواست و به جریان افتادن پرونده اقامت باید 2389 پوند بپردازد و امکان اقدام به صورت خانوادگی نیز وجود ندارد و برای هر یک از افراد خانواده باید به صورت مجزا درخواست داد. متقاضی یک پس از گرفتن اقامت دائم می‌تواند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کند.

کلام پایانی

کشور انگلیس در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شده است. افراد بسیاری در سرتاسر دنیا به خاطر استانداردهای بالای زندگی و پیشرفته بودن این کشور را برای تحصیل، کار و زندگی انتخاب می‌کنند. روش های مهاجرت به انگلیس بسیار متنوع است و هر کدام از این روش‌ها شرایط مخصوص به خود را دارد. در مقاله‌ای که خواندید بعضی از روش‌های مهاجرت به این کشور را به طور خلاصه برای شما شرح دادیم. امیدواریم در صورتی که قصد مهاجرت به انگلیس را دارید به کمک این راهنما بتوانید بهترین مسیر و روش را برای خود انتخاب کنید.

نظرات کاربران