رد درخواست ویزای توریستی انگلیس

رد درخواست ویزای توریستی انگلیس؛ دلایل و نحوه اعتراض

با توجه به اینکه انگلیس یکی از پرطرفدارترین جاهای دنیا برای سفر است هر روز بر تعداد افرادی که برای سفر به انگلیس درخواست ویزا می‌دهند اضافه می‌شود. از سوی دیگر سفارت انگلیس برای صدور ویزا بسیار سخت‌گیری می‌کند. به همین دلیل احتمال رد درخواست ویزای توریستی انگلیس بسیار بالاست. در این مقاله قصد داریم دلایل ریجکت ویزای توریستی انگلیس و نحوه اعتراض را بررسی کنیم. 

برای دریافت ویزای انگلستان با سه کلیک همراه باشید

انواع ویزای انگلیس

رد درخواست ویزای توریستی انگلیس

قبل از پرداختن به دلایل ریجکت ویزای توریستی انگلیس بهتر است با انواع ویزای انگلیس آشنا شویم. با دریافت ویزای انگلیس می‌توانید به انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند سفر کنید. انواع ویزای انگلیس عبارت است از: ویزای توریستی، ویزای خانوادگی، ویزای تحصیلی و ویزای کار است. در این مقاله با ویزای توریستی بیشتر آشنا می‌شویم. همان‌طور که از نام این ویزا مشخص است جهت سفر به انگلیس صادر می‌شود و یکی از پرطرفدارترین ویزاهای انگلیس است. این ویزا شش ماه اعتبار دارد و به دو دسته ویزای توریستی کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم‌بندی می‌شود. ویزاهای بلند مدت انگلیس بسته به سفر شما 2، 5 و 10 سال اعتبار خواهد داشت.

مراحل دریافت ویزای انگلیس

برای دریافت ویزای انگلیس کافیست به سفارت انگلستان در تهران بروید. هر چند سفارت این کشور در دادن ویزا به افراد دارای پاسپورت ایرانی بسیار سختگیرانه عمل می‌کند اما به معنی غیرممکن بودن دریافت ویزای انگلیس نیست. برای دریافت ویزای انگلیس با پاسپورت ایرانی باید شرایط و مدارک زیر را داشته باشید:

  1. سند مالکیت
  2. گواهینامه‌های شغلی قوی
  3. داشتن تاریخچه سفر و ویزای کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، استرالیا، ژاپن و کشورهای حوزه شینگن
  4. تمکن مالی حداقل 150 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان در یک حساب کوتاه مدت
  5. داشتن دعوت‌نامه از سوی بستگان درجه یک، آشنایان و حتی دوستان
  6. اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار پس از تاریخ سفر به انگلیس و اصل پاسپورت‌های قبلی
  7. کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  8. برگه تاییدیه وقت سفارت
  9. تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای توریستی انگلیس
  10. دو قطعه عکس 3.5*4.5
  11. اصل یا کپی دعوت‌نامه معتبر یا مدارک رزرو هتل
  12. اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت تاهل)
  13. اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  14. اصل و ترجمه کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت
  15. مراحل درخواست ویزای انگلیس
رد درخواست ویزای توریستی انگلیس

برای درخواست ویزای انگلیس علاوه بر داشتن مدارک و شرایط ذکر شده باید مراحل زیر را هم طی کنید تا بتوانید ویزای توریستی انگلیس را دریافت کنید. ابتدا باید به سامانه اخذ ویزای انگلیس بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از انتخاب نوع ویزای درخواستی فرم آنلاین که به زبان انگلیسی است را پر کنید و وقت سفارت بگیرید. همچنین باید هزینه درخواست ویزای انگلیس را به صورت ارزی بپردازید. سپس طبق وقتی که سفارت به شما داده باید به صورت حضوری مراجعه کنید، مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و مراحل انگشت‌نگاری را طی کنید. به یاد داشته باشید که صدور ویزای انگلیس حدود شش هفته به طول می‌انجامد. 

دلایل رد درخواست ویزای توریستی انگلیس

اگر تمام مراحل اخذ ویزای انگلیس را انجام داده‌اید اما با درخواست شما موافقت نشد در ادامه مقاله همراه باشید. از مهم‌ترین دلایل رد درخواست ویزای توریستی انگلیس می‌توان به پر کردن اشتباه فرم، سابقه سفر کم، نداشتن پاسپورت معتبر، دعوت‌نامه نامعتبر، داشتن سوء‌سابقه، تمکن مالی کم، دلایل سفر نامشخص و یا برنامه سفر نامربوط باشد. در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

پر کردن اشتباه فرم؛ دلایل ریجکت ویزای توریستی انگلیس

در صورتی که فرم آنلاین درخواست ویزا را اشتباه پر کنید با رد درخواست ویزای توریستی انگلیس مواجه خواهید شد. دقت داشته باشید که این فرم به زبان انگلیسی است و پر کردن درست آن نیازمند دقت و توجه بیشتری است. گاهی اشتباه در پر کردن فرم منجر به رد درخواست به مدت 10 سال خواهد شد. همچنین می‌توانید پر کردن این فرم را به متخصصان شرکت‌های مهاجرتی معتبر بسپارید. 

نداشتن پاسپورت معتبر و داشتن سابقه قضایی

رد درخواست ویزای توریستی انگلیس

چنان‌چه پاسپورت شما کمتر از یکسال اعتبار داشته باشد و یا پاسپورت‌تان هیچ صفحه خالی‌ای نداشته باشد با درخواست ویزای توریستی انگلیس موافقت نخواهد شد. همچنین کشور انگلیس با درخواست ویزای افرادی که سوء سابقه دارند مخالفت می‌کند چرا که امنیت برای این کشور بسیار اهمیت دارد. چنانچه سوء‌پیشینه دارید دقت کنید که دریافت ویزای انگلیس برای شما غیر ممکن خواهد بود. 

دعوت‌نامه نامعتبر و عدم تمکین مالی

اگر دعوت‌نامه‌ای که د مدارک خود قرار می‌دهید اعتبار نداشته باشد و یا ناقص باشد با رد درخواست ویزای توریستی انگلیس مواجه خواهید شد. همچنین اگر حساب مالی شما با حداقل مبلغ مورد نیاز در گردش نباشد درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد. 

نحوه اعتراض به رد درخواست ویزای توریستی انگلیس

اگر با درخواست ویزای توریستی مخالفت شد آیا راهی برای اعتراض وجود دارد؟ خوشبختانه بله، امکان اعتراض به رد درخواست ویزای توریستی انگلیس وجود دارد. ابتدا ایمیل ارسالی از سمت سفارت ا بررسی کنید تا متوجه دلیل ریجکت ویزای توریستی انگلیس بشوید. سپس 28 روز فرصت دارید تا برای اعتراض اقدام کنید و درخواست تجدید نظرتان را به صورت ایمیل برای سفارت ارسال کنید. هزینه اعتراض و و جلسه دادرسی در کل 140 پوند خواهد بود. 

سخن پایانی سه کلیک درباره دلایل ریجکت ویزای توریستی انگلیس

اگر قصد سفر به انگلیس را داشته باشید احتمالا برای ویزای توریستی درخواست خواهید داد. معمولا به علت سخت‌گیری‌ها سفارت انگلیس نسبت صدور ویزا اتباع ایرانی با رد درخواست ویزای توریستی انگلیس مواجه می‌شوند. در این مقاله دلایل رد درخواست و راه‌های اعتراض به ریجکت را بررسی کردیم. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید برای ما بنویسید.

نظرات کاربران