Hamburg in spring
9 اردیبهشت 1402
هامبورگ

در سفر به هامبورگ در بهار چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

وقتی بعد از یک زمستان خشک و سرد بهار در هامبورگ از راه می‌رسد  شهر به معنای واقعی کلمه شکوفا می‌شود و هرجا را نگاه کنید می‌توانید شکوفه‌های بهاری را ببینید. بسیاری از دوستداران طبیعت در سفر به هامبورگ در بهار بیشتر زمان خود را در فضاهای سرسبز و با‌غ‌ها می‌گذرانند تا از هوای بهاری این شهر بندری نهایت استفاده را ببرند. دمای ملایم و مطلوب هوا در این فصل بسیاری از مردم را از خانه‌ها بیرون می‌کشاند. بعضی برای پیاده‌روی از خانه بیرون می‌روند و بعضی هم ترجیح می‌دهند خود را به یک فنجان قهوه با منظره‌ی زیبایی از الستر مهمان کنند. شهر زیبای هامبورگ در فصل بهار دیدنی‌ها و تفریحات بسیاری دارد؛ مثل پیاده‌روی در خیابان‌های رنگارنگ، دوچرخه‌سواری یا قایقرانی.

جشنواره‌ای بهاری هم در این فصل برگزار می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به هامبورگ در بهار شرکت در این جشنواره‌ را در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید و خاطره‌ی سفر به این شهر زیبا را به یادماندنی کنید. بالاترین دمای هوا در بهار به 21 درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و همین باعث می‌شود فصل بهار بهترین انتخاب برای سفر به شهر هامبورگ باشد. 

برای خرید بلیط هواپیما تهران هامبورگ از سایت سه کلیک؛ همین حالا اقدام کنید!

کارهایی که در سفر به هامبورگ در بهار باید انجام دهید

سفر به هامبورگ در بهار و تجربه‌ی طعم متفاوت قهوه در ویلی‌ویلا

Hamburg in spring

ویلی ویلا در اینسلپارک ویلهلمزبورگ واقع شده است و منظره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد. ویلی‌ویلا از ماه می تا اکتبر باز است و در این کافه‌ی خوش منظره می‌توانید چای، قهوه‌ی تازه دم و کیک و بستی میل کنید. علاوه بر این خوراکی‌های خوشمزه می‌توانید با اجاره‌ی قایق در دریاچه‌ی مصنوعی مجموعه قایقرانی کنید. دریاچه‌ی مصنوعی این مجموعه به شکل یک حلقه‌ی سه کیلومتری ساخته شده است و می‌توانید ضمن قایقرانی از مناظر زیبا و هوای مطبوع هامبورگ در بهار لذت ببرید. یکی از چشم‌‌اندازهای فوق‌العاده که در سفر به هامبورگ در بهار از این نقطه می‌توانید ببینید مناظر باغ‌های کلینگارتن است. این باغ‌های کوچک و فانتزی در واقع باغ‌های شخصی بعضی مردم هامبورگ هستند که آخر هفته‌ها زمان خود را در این خانه‌ها می‌گذرانند و استراحت می‌کنند.

بهار هامبورگ و تماشای نیلوفرهای آبی در اینسل‌پارک ویلهلمزبورگ

در سال 2013 یک نمایشگاه بین‌المللی در منطقه‌ی ویلهلمزبورگ در ویلی‌ویلا برگزار شد که به صورت سالانه ادامه پیدا نکرد. اما چیزی که از این نمایشگاه باقی ماند یک فضای سبز بسیار زیبا و حوضچه‌هایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف آن استراحت کنند. این پارک در حال حاضر به اینسل‌پارک ویلهلمزبورگ معروف است. اگر به دیدن نیلوفرهای آبی زیبا و استراحت در فضایی سرسبز و آرامش‌بخش علاقه دارید حتما در سفر به هامبورگ در بهار به این باغ زیبا سر بزنید. باغبان‌های حرفه‌ای به خوبی از این گیاهان زیبا مراقبت می‌کنند.

بازدید از محله‌ی ترود و بازار دست دوم فروش‌ها

اگر به بازدید از فروشگاه‌ها قدیمی و دست دوم فروشی‌ها علاقه دارید ترود بهترین مقصد برای شماست. در این منطقه‌ی نسبتا شلوغ دو کافه تاسیس شده که در صورت نیاز می‌توانید چند ساعتی را در این کافه‌ها استراحت کنید. موزه‌ی کار نیز در این منطقه قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این منطقه در امتداد یک کانال قرار دارد و بهترین مکان برای وقت‌گذرانی در سفر به هامبورگ در بهار است. بازار دیدنی دست‌ فروش‌ها از دوشنبه‌ی عید پاک آغاز می‌شود و تا ماه اکتبر هر ماه برگزار می‌شود.

سفر به هامبورگ در بهار و دوچرخه‌ سواری سطح شهر

Cycling in Hamburg

در این شهر بندری مدرن به راحتی می‌توانید یک دوچرخه اجاره کنید و به روشی سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد اطراف شهر را بگردید. هامبورگ برای عبور و مرور دوچرخه‌ها بسیار مناسب است. پس این فرصت را در سفر به هامبورگ در بهار از دست ندهید و ضمن انجام یک فعالیت ورزشی سبک از مناظر زیبای شهر دیدن کنید. دوچرخه‌های برقی نیز در ایستگاه‌های زوئرادپرل در دسترس هستند. در این ایستگاه‌ها می‌توانید علاوه بر کرایه‌ی دوچرخه از تورهای مخصوص دوچرخه‌ سواری که شما را به گشت‌و‌گذار در شهر و حومه‌ی آن می‌برد شرکت کنید. 

کافه و رستوران‌های هامبورگ در بهار

وقت‌گذرانی در کافه چاپو در سفر به هامبورگ در بهار

چاپو یک کافه‌ی بزرگ است که در کنار کانالی در وینترهود قرار دارد. این کافه یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی هامبورگ در بهار است. کافه چاپو یک تراس بسیار بزرگ رو به کانال دارد و ضمن لذت بردن از نوشیدنی‌های خوش‌طعم آن می‌توانید گذر قایق‌های تفریحی و گردشگران را از روی کانال ببینید. در سفر به هامبورگ در بهار حتما به این کافه بروید اما به یاد داشته باشید در این زمان به دلیل تعداد زیاد مشتریان بهتر است از قبل رزرو کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین رستوران های هامبورگ

کافه رستوران کلینز فی

کافه رستوران کلینز فی در شمال سنت پائولی قرار دارد. طراحی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد این کافه مشتریان را ترغیب می‌کند که ساعت‌ها همانجا بنشینند و ضمن لذت بردن از فضای زیبای آن از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه‌ی آن میل کنند. ترکیب موسیقی ملایم و با نور خورشید که از پنجره‌ها می‌تابد یک ترکیب دلنشین برای لذت بردن از بهار هامبورگ است. بعضی مهمانان با دوچرخه یا اسکیت وارد رستوران می‌شوند و کارکنان با روی باز از آنها استقبال می‌کنند. اگر در فضای داخلی میز خالی پیدا نکردید می‌توانید در حیاط خلوت کافه بنشینید و از هوای فوق‌العاده‌ی هامبورگ در بهار لذت ببرید.

بازدید از غذاخوری استراندپِرل در سفر به هامبورگ در بهار

Strandpearl Restaurant

رستوران استراندپِرل یک غذاخوری ساده و قدیمی در ساحل هامبورگ است. از ویژگی‌های جذاب این غذاخوری می‌توان به صندلی‌های جلوی آن اشاره کرد که زیر سایه‌بان قرار دارند. می‌توانید در ساحل شنی هامبورگ روی این صندلی‌ها بنشینید و ضمن استراحت از غذای لذیذ این غذاخوری لذت ببرید. بسیاری از مردم برای همبرگرها و سیب‌زمینی سرخ‌کرده در این غذاخوری صف می‌کشند. پیشنهاد می‌کنیم این ترکیب لذیذ را در سفر به هامبورگ در بهار حتما تست کنید. از جایی که نشسته‌اید می‌توانید اسکله و کشتی‌هایی که در بندر رفت و آمد می‌کنند را ببینید. اگر به دنبال جایی هستید که جلوه‌ای متفاوت از بهار هامبورگ را ببنید حتما به این غذاخوری ساده بروید و از مناظر طبیعی اطراف آن لذت ببرید.

غذاخوری قدیمی فیش اند سو

غرفه‌های فروش غذاهای دریایی مدت‌ها پیش در ساحل هامبورگ معروف بودند اما در حال حاضر بسیاری از آنها تغییر کاربری داده‌اند. با این حال در بین غذاخوری‌های ساحل هامبورگ اغذیه فروشی کوچکی وجود دارد به نام فیش اند سو. این غذاخوری کوچک هنوز حالت قدیمی خود را حفظ کرده است و منوی محدودی دارد. ساندویچ ماهی با ماتجِس، کیک ماهی، سالمون یا ماهی سرخ‌شده با سیب‌زمینی از جمله غذاهای این رستوران کوچک است. اگر هوا بارانی نیست روی یکی از صندلی‌های بیرون رستوران بنشینید و ضمن لذت بردن از این غذای لذیذ هوای تمیز هامبورگ در بهار را تنفس کنید.

خیابان‌گردی در سفر به هامبورگ در بهار

سفر به هامبورگ در بهار و تماشای آثار هنری خیابانی

هنر خیابانی در هامبورگ بسیار رواج دارد و تقریبا قدیمی حساب می‌شود. هنر خیابانی هامبورگ سبک‌های مختلفی دارد، مثل گرافیتی استنسیل، سبک پوستر خمیر گندم، سبک استیکر و اینستالیشن. گاری‌های خیابانی را در سرتاسر شهر می‌توانید پیدا کنید، اما معروف‌ترین این گالری‌ها در منطقه‌ی سنت پائولی، شانزه یا آلتونا برگزار می‌شوند. در سفر به هامبورگ در بهار خود را به یکی از این مناطق برسانید و در هوای مطلوب هامبورگ از تماشای این آثار هنری که بسیاری از هنرمندان آنها ناشناس هستند شگفت‌زده شوید. در خیابان‌های هامبورگ که راه می‌روید طرح‌های گرافیتی روی بعضی دیوارها توجه شما را جلب می‌کنند. در محله‌ی استِرنشانز می‌توانید تعداد زیادی از این گرافیتی‌ها را ببینید.

بازدید از تئاتر قدیمی روته فلورا

هنگام پیاده‌روی و بازدید از گالری‌های خیابانی احتمالا به سینمای قدیمی روته فلورا می‌رسید. نمای بیرونی این سینمای قدیمی با گرافیتی و پوسترهای مختلف پوشیده شده است. این طرح‌ها و پوسترها هر چند هفته یکبار تغییر می‌کنند. این مکان در گذشته یک سالن تئاتر بود و در سال 1989 به یک مرکز فرهنگی مستقل تبدیل شد که بسیاری از مهمانی‌ها، جلسات گفتگو و نمایش‌های هنری کوچک در آن برگزار می‌شد. بازدید از این بنای قدیمی در سفر به هامبورگ در بهار خالی از لطف نیست. وقتی به ورودی این سینما نزدیک می‌شوید این متن توجه شما را جلب می‌کند: «در اینجا هیچگونه تبعیض جنسیتی، نژادپرستی، یهودی ستیزی، همجنس‌گرا هراسی، ترنس هراسی یا هرگونه رفتاری به دور از اخلاق را تحمل نخواهیم کرد».

شرکت در جشنواره‌ی هامبورگ دام

Hamburg Dom Festival

هامبورگ میزبان یک جشنواره‌ی تمام نشدنی در آلمان است. هامبورگ دام در واقع یک شهربازی بسیار بزرگ در قلب شهر است که در هر چهار فصل سال چهار جشنواره‌ی سرگرم‌کننده و بزرگ در آن برگزار می‌شود. هرکدام از این رویدادهای دیدنی حدود یک ماه ادامه دارند. این جشنواره‌ی فوق العاده در فصل بهار از 24 مارچ آغاز می‌شود و تا 23 آوریل ادامه دارد و شرکت در آن رایگان است. علاوه بر شرکت در برنامه‌های زنده‌ی سرگرم‌کننده می‌توانید با وسایل بازی متعدد مجموعه مثل چرخ و فلک، ترن هوایی و عینک‌های واقعیت مجازی سرگرم شوید. هر زمان احساس گرسنگی کردید می‌توانید از غرفه‌های متنوع غذا تهیه کنید و غذاهای قدیمی هامبورگ مثل برتورست و ساندویچ شاه ماهی را امتحان کنید. یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های دیدنی و گردشگری هامبورگ، این جشنواره فوق العاده است که در سفر به هامبورگ در بهار حتما باید از آن بازدید کنید.

سفر به هامبورگ در بهار و گشت‌و‌گذار در پارک‌ها

آلسترپارک هامبورگ در بهار

آلسترپارک در شمال غربی شهر هامبورگ قرار دارد و بین ساکنان شهر محبوبیت بسیاری دارد. با سفر به هامبورگ در بهار و بازدید از این پارک زیبا می‌توانید قوها و غازها را از نزدیک ببینید و از طبیعت زیبای این پارک لذت ببرید. اگر به پیاده‌روی یا دوچرخه سواری علاقه دارید این پارک مناسب شماست. اگر همراه خانواده هستید لوازم پیک نیک مختصری جمع کنید و چند ساعتی به دور از هیاهوی شهر در این پارک زیبا استراحت کنید.

بهار هامبورگ در پارک آلتر اِلب‌پارک

این فضای سبز چهار هکتاری در واقع یک جزیره‌ی کوچک است که در منطقه‌ی نویشتات هامبورگ قرار دارد. این پارک یکی از زیباترین مناظر طبیعی شهر است که در سفر به هامبورگ در بهار حتما باید از آن بازدید کنید. یادبود بیسمارک در این پارک قرار داد و از فاصله‌ی دور دیده می‌شود. این مجسمه‌ی یادبود درواقع مرتفع‌ترین بنای تاریخی در هامبورگ است. بیسمارک در حالی که به شمشیر خود تکیه داده به سمت دریا نگاه می‌کند.

پارک آلتونا بالکن

Altona Balcon Park

یکی دیگر از پارک‌های هامبورگ که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به هامبورگ در بهار از آن بازدید کنید پارک آلتونا بالکن است. این پارک در بالای تپه‌ی البه قرار دارد و منظره‌ای فوق‌العاده از بندر هامبورگ، بازار ماهی‌فروش‌ها و خط ساحلی به شما نشان می‌دهد. هوای خوب هامبورگ در بهار بهترین فرصت برای قدم زدن در این پارک و تماشای مناظر دیدنی آن است. بسیاری از مردم هامبورگ برای پیک‌نیک آخر هفته این پارک را انتخاب می‌کنند. یکی دیگر از دیدنی‌های این پارک مجسمه‌ی یک ماهیگیر در حال پارو زدن است که در سال 1966 توسط گرهارد براندس ساخته شد.

کلام پایانی

شهر بندری هامبورگ در شمال آلمان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. این شهر مدرن با معماری زیبا و چشم‌نوازش نگاه گردشگران را به خود خیره می‌کند. با سفر به هامبورگ در بهار می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های طبیعی شهر را در هوای مطلوب و معتدل بهاری ببینید. در این متن کوتاه سعی کردیم بخشی از این دیدنی‌ها را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید خاطره‌ی خوبی از سفر به این شهر ساحلی برای خود بسازید.

نظرات کاربران