Hamburg's famous dishes

غذاهای معروف هامبورگ؛ از دونر کباب تا سوشی

مطمئنا همه شما گردشگران، بعد از رسیدن به هر شهر، در پی کشف فرهنگ و تاریخ‌چه آن هستید؛ از همین رو، از جاهای دیدنی آن بازدید می‌کنید، در خیابان‌های شهر پرسه می‌زنید و از غذاهای محلی آن‌جا می‌خورید. سفر به هامبورگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. هامبورگ، شهری بندری‌ست که زندگی شبانه در آن رواج دارد؛ رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و بسیاری از بارها، به‌سبب هم‌جواری به بندر، تا دیروقت باز هستند. آن‌ها فلافل، سوشی، دونر کباب، شیرینی franzbrötchen و دیگر غذاهای معروف را در هامبورگ سرو می‌کنند. ما در این مقاله به معرفی معروف ‌ترین غذاهای هامبورگ و بهترین رستورانی که این غذا را ارائه می‌کند پرداخته‌ایم. توصیه می‌کنیم که هامبورگ را پیش از خوردن غذاهای معروفش ترک نکنید.

برای خرید بلیط هواپیما تهران هامبورگ از سایت سه کلیک؛ همین حالا اقدام کنید!

Franzbrötchen

Franzbrötchen

یکی از غذاهای معروف هامبورگ franzbrötchen است. این شیرینی کوچک و نرم، در هیچ‌جای دیگری غیر از هامبورگ و شهرهای اطراف آن نخواهید یافت. Franzbrötchen که رول فرانسوی نیز نامیده می‌شود، به‌احتمال زیاد، از کروسان فرانسوی الهام گرفته شده و در طول اشغال دولت ناپلئون، از سال 1806 تا 1814، رونمایی شده است. franzbrötchen مطابق با دستور سنتی، فقط با مقدار زیادی شکر و دارچین درست می‌شود، اما امروزه اغلب نانوایی‌ها و قنادی‌ها انواع مختلفی از این کروسان‌ها را در طعم‌های مختلف کشمشی، شکلاتی یا ماکادمیایی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید این کروسان خوش‌مزه را از konditorei بخرید و همان‌جا به‌عنوان عصرانه میل کنید.

آدرس:

Eppendorfer Landstraße 88, 20249 Hamburg

ساعت فعالیت:

10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تلفن:

4806000 40 49+

وب‌سایت:

http://www.konditorei-lindtner.de/

Hummersuppe

Hummersuppe

یکی دیگر از غذاهای معروف هامبورگ Hummersuppe است. این سوپ کلاسیک، از خرچنگ درست شده و همراه با خامه فرم‌گرفته و شوید سرو می‌شود. شما می‌توانید به رستوران atlantic واقع در هتل atlantic که مجلل‌ترین هتل هامبورگ است بروید و همراه با تماشای مناظر زیبای اقیانوس اطلس، این سوپ خوش‌مزه را هم میل کنید. سرآشپز Franz Pfordte، تمامی غذاهای این رستوران را با دستور پختی که به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد، می‌پزد. پیشنهاد می‌کنیم به رستوران atlantic بروید و Hummersuppe را به‌عنوان یک وعده شام سبک میل کنید.

برای یک سفر فوق العاده، به رزرو هتل نیاز دارید!

آدرس:

 An d. Alster 72-79, 20099 Hamburg

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 5:30 بعدازظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

2888300 40 49+

وب‌سایت:

https://brhhh.com/atlantic-hamburg/taste/#block_5f6ca2f33b2d8

Fischbrötchen

Fischbrötchen

یکی دیگر از معروف ‌ترین غذاهای هامبورگ Fischbrötchen است. Fischbrötchen، یک ساندویچ ماهی ساده، شور و خوش‌مزه است که معمولا با شاه‌ماهی ترش یا Bismarckhering و شاه‌ماهی سوسیسی یا Matjes درست می‌شود، سپس در نان باگت یا رول نان، همراه با پیاز خلالی، خیارشور، کاهو و سس رمولا سرو می‌شود. برای خوردن این غذای محلی و دریایی، کافی‌ست به رستوران Brücke 10 بروید تا همراه با لذت بردن از تماشای مناظر بندر و پرواز و صدای مرغ‌های ماهی‌خوار دریایی، یکی از بهترین غذاهای هامبورگ را هم بخورید. چنان‌چه از ساندویچ ماهی یا Fischbrötchen خوش تان آمد، می‌توانید در همان رستوران، ماهی آزاد، گوشت خرچنگ، میگو یا دیگر غذاهای دریایی را نیز سفارش دهید. پس از صرف غذا نیز می‌توانید با کشتی عمومی شماره 62، از Landungsbrücken سوار شوید و روی آب گشت بزنید.

آدرس:

St. Pauli-Landungsbrücken 10, 20359 Hamburg

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها: 9 صبح تا 10 شب

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 10 شب

شماره تلفن:

33399339 40 49+

وب‌سایت:

http://www.bruecke10.com/

Finkenewerder Scholle

Finkenewerder Scholle

یکی دیگر از غذاهای معروف هامبورگ Finkenewerder Scholle است. طرز تهیه این غذای محلی به این صورت است که ابتدا ماهی را با جعفری، پیاز و بیکن ترد ترکیب کرده و در تابه سرخ می‌کنند؛ سپس همراه با سیب‌زمینی سرخ‌شده یا سالاد خیار و سیب‌زمینی سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این غذای دریایی را در Fischereihafen Hamburg هامبورگ که چشم‌اندازی از بندر را ارائه می‌کند و با نور شمع، رومیزی‌های کتانی سفید و تصاویر و صحنه‌های دریایی نقاشی‌شده روی دیوار تزئین شده است، میل کنید.

آدرس:

Große Elbstraße 143, 22767 Hamburg

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 12 ظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

381816 40 49+

وب‌سایت:

https://www.fischereihafenrestaurant.de/

Currywurst

Currywurst

یکی دیگر از غذاهای معروف هامبورگ Currywurst است. ابداع این غذا، به خانم Herta Heuwer که یک کیوسک غذا را در برلین غربی اداره می‌کرد نسبت داده‌اند. Herta Heuwer در سال 1949، رب گوجه‌فرنگی و سس Worcestershire را با هم مخلوط کرد و سس این مخلوط را روی سوسیس کبابی خوک ریخت و Currywurst را پدید آورد. امروزه این غذا، به یکی از معروف ‌ترین غذاهای هامبورگ نسبت داده شده و در هامبورگ و شهرهای اطراف سرو می‌شود. شما می‌توانید این غذای خوش‌مزه را در رستوران Imbiss bei Schorsch بخورید.

آدرس:

Beim Grünen Jäger 14, 20359 Hamburg

ساعت فعالیت:

جمعه‌ها و شنبه‌ها: 10 صبح تا 1:30 شب

یک‌شنبه‌ها: 11 ظهر تا 10 شب

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 11 شب

شماره تلفن:

43091925 40 49+

وب‌سایت:

http://www.imbiss-bei-schorsch.de/ueber-uns.html

Schnitzel

Schnitzel

یکی دیگر از غذاهای معروف هامبورگ Schnitzel یا شنیسل است. شنیسل، غذای سنتی جنوب آلمان است، اما محبوبیت آن فراتر از این‌ها رفته است. شنیسل آلمانی، از گوشت خوک، گوساله یا گاهی اوقات بوقلمون تهیه شده که به پودر سوخاری آغشته شده و در ماهی‌تابه سرخ می‌شود، سپس همراه با سیب‌زمینی سرخ‌شده، پوره سیب‌زمینی یا سالاد سیب‌زمینی سرد، لیمو، جعفری، غوره و سس کرنبری سرو می‌شود. رستوران Erika’s Eck در هامبورگ، بهترین شنیسل‌های سوخاری را ارائه می‌دهد؛ بد فکری نیست اگر برای صرف شام خود به آن‌جا بروید.

آدرس:

Sternstraße 98, 20357 Hamburg

ساعت فعالیت:

شنبه‌ها: 5 بعدازظهر تا 10 شب

دوشنبه‌ها تا پنج‌شنبه‌ها: 6 صبح تا 10 شب

جمعه‌ها: 6 صبح تا 5 بامداد

شماره تلفن:

433545 40 49+

Döner kebab

Döner kebab

یکی دیگر از غذاهای محلی هامبورگ Döner kebab یا دونر کباب است. محبوبیت دونر کباب در آلمان، اغلب به رستوران‌دار ترکی، آقای Kadir Nurman که در دهه 1970، غرفه‌ای از دونر کباب را در باغ‌وحش برلین غربی برپا کرد، نسبت داده شده است. دونر کباب بعد از پخته شدن، به صورت برش‌های نازک گوشت، در نان پیتا یا نان باگت قرار داده شده و همراه با خیارشور، گوجه، کاهو و انواع سس سرو می شود. دونر کباب، یکی از معروف ‌ترین غذاهای هامبورگ است؛ به‌طوری که روزانه حدود دو میلیون ساندویچ دونر کباب در آلمان مصرف می‌شود. بهترین رستورانی که این ساندویچ لذیذ را سرو می‌کند، köz urfa است؛ حتما به آن‌جا بروید.

آدرس:

 Paul-Nevermann-Platz 2, 22765 Hamburg

ساعت فعالیت:

جمعه‌ها و شنبه‌ها: 8 صبح تا 1 بامداد

سایر روزهای هفته: 8 صبح تا 12 شب

شماره تلفن:

30035826 40 49+

وب‌سایت:

http://kozurfa.de/

Falafel

Falafel

یکی دیگر از غذاهای معروف هامبورگ Falafel یا همان فلافل است. این غذای کلاسیک خیابانی، به‌ویژه در بین گیاه‌خواران از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. فلافل، ترکیبی از نخود چرخ‌شده به‌همراه ادویه است که به‌صورت توپک‌های گرد گرفته شده و در روغن بسیار سرخ می‌شود؛ سپس با سس انبه یا سس تند میل می‌شود. برای این‌که بهترین فلافل را بخورید، رفتن به رستوران L’Orient را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران لبنانی، سه شعبه در هامبورگ دارد. یکی از شعبات آن در گذرگاه Osterstraße شمالی هامبورگ قرار دارد و اغلب اوقات شلوغ است؛ بنابراین لازم است که پیش از رفتن به آن‌جا، میزتان را رزرو کنید.

آدرس:

Osterstraße 146, 20255 Hamburg

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 12 ظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

43281651 40 49+

وب‌سایت:

http://www.restaurant-lorient.de/

Sushi

Sushi

همه ما می‌دانیم که سوشی، غذای سنتی هامبورگ نیست، اما علاقه وافر آلمانی‌ها به این غذای ژاپنی و استقبال بی‌نظیر گردشگران، آن را در شمار غذاهای معروف هامبورگ آورده است. Henssler & Henssler، بهترین رستوران برای خوردن سوشی‌ست. البته Henssler & Henssler، تنها به سرو سوشی نمی‌پردازد، بلکه انواع غذاهای گوشتی، تمپورا، ماهی سالمون تند، ساشیمی و رول اردک را هم ارائه می‌کند.

آدرس:

Große Elbstraße 160, 22767 Hamburg

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها و دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 12 ظهر تا 3 بعدازظهر و 5:30 بعدازظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

38699000 40 49+

وب‌سایت:

https://hensslerhenssler.de/

در آخر

هامبورگ، شهری بندری‌ست؛ بنابراین جای تعجبی نیست که بیش‌تر مردم این شهر، شبانه کنار آب بیایند، به رستوران‌ها و کافه‌ها بروند و یا تفریح کنند. از طرفی، حضور گردشگران در شهر نیز بر این جمعیت افزوده است. بیش‌تر گردشگران، بعد از سفر به هر شهر، در تکاپوی خوردن غذاهای معروف آن شهر هستند. ما در این‌جا به معرفی 10 تا از غذاهای محلی و معروف هامبورگ پرداختیم تا کار شما را راحت کنیم؛ در ادامه نیز، رستوران‌هایی که از این غذاها برخوردارند را نام بردیم. امیدواریم که راهنمایی‌های ما برای شما مفید واقع شود.

نظرات کاربران