بارسلون

بهترین کارهایی که باید در سفر به بارسلون در زمستان انجام دهید!

بارسلون

زمانی که مقصد سفر به سمت اسپانیا باشد؛ مطمئن باشید قرار است یکی از بهترین خاطرات سفر رفتن را برای خودتان و عزیزانتان رقم بزنید. مخصوصا اگر به بارسلون پایتخت هنر، مد، فوتبال و فرهنگ این کشور می‌روید. در بارسلون، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. علاوه بر کلیساهای مذهبی فراوان، جاهای دیدنی، موزه‌ها حتی قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده محله گوتیک هم پر از جذابیت وصف نشدنی است.اما، سوال مهم اینجاست که چه زمانی قصد رزرو بلیط هواپیما تهران بارسلون را دارید؟ همه ما می‌دانیم که فصل سفر یکی از مهمترین عوامل برای کاهش یا افزایش هزینه‌ها است. نظرتان درباره سفر به بارسلون در زمستان چیست؟ آیا این فصل ارزان است؟ اصلا آب و هوا چگونه است و می‌توان به راحتی از جاذبه‌های این شهر دیدن کرد؟

Tour europe

نگاهی کوتاه به بارسلون در زمستان  

درست است که بیشتر مردم بهار و تابستان را برای سفر به اسپانیا انتخاب می‌کنند؛ اما در زمستان هم چیزهای زیادی در بارسلون برای دیدن و تفریح وجود دارد. در واقع، بارسلون یک مقصد ایده آل برای تعطیلات زمستانی است؛ چون خبری از طوفان‌های پاییزی و گرمای تابستان نیست. اتفاقا برخلاف سایر شهرهای اسپانیا، بارسلون زمستان دلپذیرتری دارد و از ماه دسامبر تا مارس طول می‌کشد. در طول روز، دمای هوا در حدود 12 درجه سانتیگراد و کمینه آن فقط 5 درجه سانتیگراد است. آسمان ابری نیست و با کمی لباس پوشیدن می‌توانید سفر به بارسلون در زمستان را به یکی از ماندگارترین مسافرت‌هایتان تدبیل کنید. چراکه خبری از جمعیت نیست!

یک نگاه از آب و هوای بارسلون در زمستان

  • زمستان بارسلون از دسامبر تا مارس است.
  • میانگین دما: 12 درجه سانتی گراد تا حداقل 5 درجه سانتیگراد
  • میانگین بارندگی: 1 میلی متر
  • میانگین سرعت باد روزانه: 8.5 متر در ساعت
  • میانگین دمای دریا: 13 درجه سانتی گراد
  • میانگین ساعت‌های روز: 9-10 ساعت

چرا سفر به بارسلون در زمستان را انتخاب کنیم؟

فصل فوتبال را ببینید

بارسلون

گذراندن هیچ تعطیلاتی در بارسلون بدون رفتن به نیوکمپ، خانه باشگاه مشهور جهانی اف سی بارسلونا، کامل نمی‌شود. در اینجا می‌توانید از موزه و مکان‌های جالب باشگاه از نزدیک دیدن کنید و لحظات رویایی فوتبال را ببینید. مطمئن باشید که حتی اگر طفدار فوتبال نیستید؛ اینجا شما را سر ذوق می‌آورد؛ از کجا معلوم شاید طرفدار تیم بارسلون شدید!

حتی در ساسر شهر از کافه‌ها، بارها گرفته تا رستوران‌ها همه مملو از هواداران پرشور در طول بازی‌هایی هستند که برگزار می‌شوند. در سرتاسر شهر کیوسک‌هایی وجود دارد که می‌توانید پیراهن فوتبال FCB با نام خود را روی آن تهیه کنید، یا حتی بهتر از آن، می‌توانید آن را از فروشگاه باشگاه FCB در نیوکمپ هر آنچه که مربوط به فوتبال است، خریداری کنید.

با محله گوتیک به گذشته برگردید

همان طور که گفتیم بارسلون چیزی برای همه دارد؛ چه به دنبال شهری با تفریحات شبانه پر جنب و جوش باشید یا یک استراحت ساحلی آرام. در طول سال، این جاذبه پر جنب و جوش تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما به همراه دارد. اما، رفتن به قدیمی‌ترین محله بارسلون چیزی دیگری‌ است. محله گوتیک، خانه برخی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های این کشور است. رفتن به کلیسای جامع بارسلونا و دیدن بنای تاریخی کلمبوس از کارهای واجب و ضروری سفر به بارسلون در زمستان است.

از کازا میلا دیدن کنید

بارسلون

سفر به بارسلون بدون دیدن آثار گائودی غیرممکن است. (همه چیز درباره آنتونی گائودی) در سراسر شهر آثار خارق‌العاده این معمار تکرار نشدنی وجود دارد که یکی از آنها کازا میلا (Casa Mila) است. کازا میلا یک آپارتمان است اما با هر چیزی که تا به امروز دیده‌اید کاملا فرق دارد. ستون‌های گوتیک و پشت بام دیدنی آن یکی از جاذبه‌های اصلی بارسلون است. شاید باور نکنید اما بیشتر گردشگران به خصوص شب به دیدن پشت بام کازا میلا می‌روند!

در ساحل Llevant استراحت کنید.

صبر کنید، شاید خبری از شنا و تفریحات آبی در زمستان نباشد؛ اما نشستن زیر آفتاب آن هم در وسط روز یکی تفریح آرامش‌بخش خواهد بود. ساحل لیوانت یکی از جیدیدترین وساحل ایجاد شده در بارسلون است؛ پس انتظار شلوغی را نداشته باشید و در یک فضای آرامش کمی استراحت کنید. دسترسی به این ساحل بسیار راحت و امکانات لازم نیز به اندازه کافی وجود دارد. بنابراین، نگران غذا، سرویس بهداشتی، نوشیدنی و… نباشید.

در سفر به بارسلون در زمستان به چه نکاتی توجه کنیم؟

مراقب بودجه خود باشید

بارسلون

همانند دیگر شهرهای بزرگ اروپایی، نرخ قیمت‌ها در بارسلون بالا است. این در مورد وعده‌های غذایی، اقامتگاه، بلیط برای مکان‌های توریستی، تفریحات شبانه بارسلون و حمل و نقل عمومی صدق می‌کند. اما می‌توانید با اجاره هتل آپارتمان‌های دورتر از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر، اندکی صرفه جویی کنید. همچنین می‌توانید با خرید مواد غذایی خود از فروشگاه‌های کوچک و پخت غذا،هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهید.

مواظب جیب برها باشید

وجود برخی جرایم کوچک به خصوص در مکان‌های توریستی در هر شهر نرمال و البته جای نگرانی است. پس همیشه حواستان به تهدیدهای احتمالی و وسایل شخصی باارزش باشد. از رفتن به کوچه‌های باریک، نا آشنا و تاریک خودداری کنید. در آخر، هرگز تلفن همراه یا پول نقد خود را در پشت جیب شلوار خود نگذارید؛ چراکه احتمالا دزدیده شدن آن بسیار زیاد است.

در سفر به بارسلون در زمستان چی بپوشیم؟

بارسلون
  • وقتی از محل اقامت خود خارج می‌شوید؛ ترجیحا چند لایه لباس بپوشید. یک لایه پایه، یک پیراهن محکم یا یک ژاکت همه گزینه‌های عالی هستند. چراکه در طول روز هوا نسبتا ایده آل است صبح و عصر هوا سردتر می‌شود.
  • هنگام تردد در شهر، مراقب کاهش ناگهانی دما باشید. با چند لایه لباس پوشیدن، می‌توانید ژاکت یا کاپشن خود را درآورید یا بپوشید.
  • همراه داشتن یک لباس گرم مانند یک ژاکت یا یک پالتو کرکی برای آب و هوا بارسلون ایده آل خواهد بود.

چه چیزهایی را برای بارسلون در زمستان در چمدان بگذاریم؟

  • برنامه خود را برای پوشیدن چند لایه لباس در سفر به بارسلون در زمستان قرار دهید و مطابق با آن از لباس نیمه نازک تا ضخیم در چمدان بگذارید.
  • برداشتن شال یا روسری سبک کار عاقلانه‌ای است. اگر خیلی سرمایی هستید، پس کلاه یادتان نرود.
  • همچنین، کتی را انتخاب کنید که هم سبک و هم جمع و جور باشد.
  • همیشه به یاد داشته باشید که هنگام بستن چمدان برای سفر به بارسلونا در سرما، کفش یک نکته ضروری و مهم است.

بهترین کارهایی که باید در بارسلونا در زمستان انجام دهید!

1) ساگرادا فامیلیا را ببینید

بارسلون

فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان، سفر به بارسلون بدون دیدن ساگرادا فامیلیا غیرممکن است. شاهکار طراحی شده توسط آنتونی گائودی شبیه هیچ چیز دیگری در جهان نیست. همانطور که با شکوه بر فراز شهر بالا می‌رود، عظمت و منحصر به فرد بودن آن شما را متحر می‌کند. تنها یک چهارم رویای گاود با مرگ او در سال 1926 تکمیل شد. از آن زمان، ساخت و ساز ادامه دارد. در سال 2021، یک ستاره کریستالی بزرگ در بالای برج اصلی نصب شد که آن را به یکی از باارش‌ترین و زیباترین کلیساهای بارسلون تبدیل کرد. احتمالا برای تماشای فامیلا حدود50 یورو باید پرداخت کنید.

2) از شهر قدیمی دیدن کنید

سفر به به بارسلون در زمستان بدون دیدن معماری این شهر مزه‌ای ندارد. شهر قدیمی که در نزدیکی میدان کاتالونیا قرار گرفته، قدیمی‌ترین خیابان شهر است و تا دریای مدیترانه ادامه دارد. شاید بزرگ نباشد، اما مملو از معماری خیره کننده و تاریخ غنی است. همچنین یک محیط واقعی و پر انرژی وجود دارد. پیشنهاد ما تاریکی هوا است؛ تفریحات شبانه یکی از مهمترین ویژگی‌های این محله است که انگار رنگ و بوی شهر به کلی عوض می‌شود. احتمالا تا صبح بیدار خواهید ماند!

3) به تپه Montjuic بروید

بارسلون

گردشگران واقعا خوش شانس هستند که دقیقاً از آپارتمان خود منظره‌ای از مونت جویک نمادین بارسلون را مشاهده می‌کنند. دامنه آن با پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده که خیلی زیبا و دیدنی است. شما می‌توانید شهر، دریا و بندر را از پارک‌ها و نقاط دیدنی فراوان آن ببینید. اگر دوست نداریدبه سمت این تپه پیاده‌روی کنید، می‌توانید به ترتیب از ساحل Poble Sec یا Barceloneta با فونیکولار یا تله کابین استفاده کنید. راستی هزینه تله کابین 15 یورو است.

4) از موزه‌های بارسلون دیدن کنید

موزه‌های زیادی در بارسلون وجود دارد که قطعا ارزش دیدن را دارند. مشهورترین آنها احتمالاً موزه پیکاسو است که مجموعه‌ای چشمگیر از آثار این هنرمند مشهور را به نمایش می‌گذارد. اگر هم به تاریخ علاقه دارید، حتماً موزه تاریخ بارسلونا را ببینید. در کل، موزه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که از بهترین کارهایی است که می‌توانید در سفر به بارسلون در زمستان انجام دهید.

5) صحنه موسیقی کاتالونیا را از دست ندهید

بارسلون

موسیقی در بارسلون عالی است! کنسرت‌ها و نمایش‌های زیادی در سراسر شهر برگزار می‌شود. اگر عاشق موسیقی هستید، بارسلون شهری واقعاً سرگرم‌کننده‌ای و باحال است. همیشه گروه‌ها و هنرمندان جدیدی در سالن‌های مختلف کنسرت می‌گذارند. سفر به بارسلون در زمستان را با یک کنسرت موسیقی و اجرای بی‌نظیر هرنرمندان این شهر ماندگار کنید.

6) سفر به فرهنگسرای بارسلون

چندین نمایش در مرکز فرهنگی بارسلون وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید با فرهنگ مردم اسپانیا بیشتر آشنا شوید. رویدادهای فرهنگی ارائه شده در این مرکز شامل گالری‌های هنری، نمایشگاه‌های موزه، نمایش‌ها، سمینارها، تئاتر و… می‌باشد.. این فرهنگسرا در بخش شمالی ال راوال، نه چندان دور از ایستگاه مترو واقع شده است.

7) اسکی در پیست لا مولینا

بارسلون

فعالیت زمستانی مورد علاقه گردشگران در لا مولینا، اسکی است، جایی که می‌توانید از پیست‎های پر از برف لذت ببرید و حس واقعی فصل را به دست آورید. پیست‌های مختلفی برای اسکی بازان و اسنوبورد سواران با هر سطح توانایی وجود دارد، بنابراین کل خانواده می‌توانند اوقات خوبی را سپری کنند. رویدادها و سرگرمی‌های زیادی در این پیست برگزار می‌شود ا همه اوقات خوشی را سپری کنند؛ پس قطعا ارزش رفتن را خواهد داشت.

8) وقت خود را در ساحل بگذرانید

سواحل بارسلون از زیباترین سواحل اروپا هستند. سواحل شنی شهر بیش از سه کیلومتر امتداد دارند و به همین دلیل است که در تابستان شلوغ هستند. اما، رفتن به سواحل در سفر به بارسلون در زمستان، به اعلت خلوتی محبوب است و دمای آب هم متوسط 114 درجه سانتیگراد می‌باشد. به هر حال می‌توانید لحظاتی در آرامش کنار دریا با منظره‌ای بی انتها لذت ببرید.

9) از پارک گوئل دیدن کنید

بارسلون

پارک گوئل یکی از چندین ساخته گائودی است که توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این بیشتر مجموعه ای از مناظر و سازه ها است تا یک پارک. از آنجایی که به طرز شگفت انگیزی معماری و طبیعت را با هم ترکیب می کند، مردم از این سازه در حیرت هستند. از پارک ها و فضاهای باز شهر، می توانید تمام منظره شهری و مدیترانه را ببینید.

فستیوال‌ها و رویدادهای بارسلون در زمستان

کارناوال سیجس (Sitges)

محل برگزاری: سیجس، بارسلونا

زمان: فوریه تا مارس

هر سال در پایان زمستان، کارناوال سیجس، که درست خارج از بارسلون در منطقه‌ای با همین نام واقع شده و شبیه به نیواورلئان است؛ برگزار می‌شود. شما در این فستیوال شاهد رژه‌های هیجان انگیز، لباس‌های ظالمانه و عیاشی بی وقفه خواهید بود. برای رسیدن به این کارناوال در حدود 45 کیلومتر از بارسلون خارج شوید.

جشنواره کریسمس ساگرادا فامیلیا

بارسلون

محل برگزاری Eixample، بارسلونا

تاریخ: در طول ماه دسامبر

نمایشگاه کریسمس ساگرادا فامیلیا با بیش از 100 غرفه عرضه کننده کالاها و تزئینات کریسمس، مدت زیادی است که برگزار می‌شود و یکی از نمادین‌ترین بازارها در Eixample است. علاوه بر همه اینها، خود ساگرادا فامیلیا به لطف نورپردازی محیط اطراف به یک کارت جشن کریسمس تبدیل شده است.

روز سنت آنتونی

محل برگزاری: سنت آنتونی

تاریخ: 17 ژانویه

هفته قبل از روز سنت آنتونی با “فستا ماژور” منطقه جشن مشخص می‌شود. در طول مراسم، یک خوک غول پیکر و نمادین در حال تنفس آتش را نشان می‌دهد که شکلی همانند شیطان دارد و در عین حال قدیس را فریب می‌دهد. در روز جشن سنت آنتونی، هنوز مرسوم است که حیوانات خانگی را همراهی کنند تا در کلیسا برکت بگیرند.

رفت و آمد در سفر به بارسلون در زمستان

بارسلون

با مترو: سیستم متروی بارسلون عالی است و همچنین قطارها با سرعت بالایی در حرکت هستند. در نتیجه نیازی نیست که در مورد برنامه زمانبندی خود را به زحمت بیندازید. یک ترمینال مترو یا تراموا تقریباً شما را به تمام جاذبه‌های شهر در کترین زمان ممکن می‌برد.

با اتوبوس: در بارسلون، حدود 230 مسیر اتوبوس مختلف وجود دارد که افراد از آنها استفاده کنند. اگر هتل شما کمی دورتر از ایستگاه مترو باشد، کارکنان میز پذیرش به شما اطلاع خواهند داد که با کدام اتوبوس بروید. همچنین، برنامه‌های اتوبوس را می‌توان در صورت تقاضا از دفاتر اطلاعات گردشگری دریافت کرد.

با تاکسی: تاکسی‌ها در بارسلون دارای علامت سبز رنگ در بالای ماشین هستند و با طرح رنگ سیاه و زرد مشخص شده‌اند. شهر بارسلونا حدود 4000 تاکسی و بیش از 260 ایستگاه تاکسی دارد.

در زمستان در بارسلون چه بخوریم؟

اسکالیوادا: هنگام سفارش تاپاس در کاتالونیا، “Escalivada” یک انتخاب محبوب در بین گردشگران است. پیاز، فلفل و بادمجان را که همگی به طرز ماهرانه‌ای خرد شده و با مقدار زیادی روغن زیتون تازه و خوش طعم تفت داده می‌شوند. البته، گاهی اوقات به این ترکیب سیر هم اضافه می‌کنند.

کرما کاتالانا: با وجود اینکه ریشه دسر در کاتالونیا است، کرم کاتالانا را در منوی غذا در سراسر اسپانیا خواهید یافت. این غذای کاسترد یکی از بهترین غذاهای اسپانیایی است.

ماهی مرکب سرخ شده: کالاماری یا ماهی مرکب سرخ شده در ایالات متحده اغلب در حلقه‌های ریز و ترد سرو می‌شود. واضح است که طعم آن از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. ماهی مرکب سرخ شده یک غذای ملی اسپانیا است که معنای کاملاً جدیدی به خود می‌گیرد. انواع و روش های آماده سازی فراوانی برای آن وجود دارد.

در کل، نگران غذخوردن در این کشور نباشید، هر چند که ما امتحان کردن غذاهای خیابانی بارسلون را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اما رستوران‌های مجلل و شیک هم زیادی پیدا می‌شود. در کل، بستگی به بودجه سفرتان دارد.

کلام آخر

تور اسپانیا و سفر به بارسلون در زمستان، تجربه‌ای متفاوت و راحت خواهد بود. مسلما نبود جمعیت و شلوغی و قیمت ارزان در کنار آب و هوای خنک این شه ریک مزیت بی‌نظیر خواهد بود. به هر حال، تصمیم با شماست که در چه فصلی قصد سفر دارد!

سوالات متداول

آیا زمستان زمان خوبی برای بازدید از بارسلون است؟

در طول تعطیلات زمستانی، بارسلونا هاله‌ای مسحور کننده به خود می‌گیرد. به این معنی که، دسامبر سردترین ماه است و دمای هوا به دهه 50 می‌رسد، اما حال و هوای کارناوال و قیمت ارزان آن را به زمان مناسبی برای بازدید تبدیل کرده است.

بارسلونا در زمستان چقدر سرد است؟

بارسلونا در زمستان نسبتاً سرد است و در اوج‌ها ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در کم‌ترین‌ها ۹ درجه سانتی‌گراد است.

آیا در فصل زمستان در بارسلونا آفتابی است؟

بارسلونا در زمستان نیمه ابری خواهد بود.

آیا در فصل زمستان در بارسلون باد می‌وزد؟

بله، در طول ماه‌های زمستان در بارسلونا باد با سرعت متوسط 8.5 متر در ساعت می‌وزد.

در فصل زمستان در بارسلون چه لباس‌هایی بپوشیم؟

برای تطبیق با آب و هوای بارسلون چند لایه برای خود تهیه کنید. می توانید کت و تی شرت بپوشید.

آیا بارسلونا در زمستان ارزان تر است؟

قیمت هتل‌ها، غذا و سایر فعالیت‌های توریستی تقریباً در تمام طول سال یکسان است، البته برخی اوقات تخفیف‌هایی قرار می‌گیرد. با این حال، بازدید از بارسلون در زمستان مزایایی دارد. برای مثال، گردشگران کمتری در جاذبه‌های محبوب خواهید داشت و پیدا کردن اتاق هتل یا رزرو رستوران آسان‌تر است.

آیا بازدید از بارسلونا گران است؟

بله، بارسلونا در زمستان خیلی ارزان نیست. با این حال، جذابیت جشن های زمستانی بارسلون گردشگران را به خود می‌کشاند.

نظرات کاربران