پارک گوئل بارسلونا؛ ترکیبی افسانه‌ای از معماری و طبیعت

پارک گوئل بارسلونا؛ افسانه‌ای از معماری و طبیعت

بارسلونا یکی از پربازدیدترین شهرهای کشور اسپانیا به شمار می‌رود و جاذبه‌های گردشگری دیدنی و جذاب این شهر هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. پارک گوئل بارسلونا یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و سالانه حدود 12 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. زمانی که آنتونی گائودی، معمار افسانه‌ای و مشهور کاتالانی، یک پارک سرسبز را به منظور ساخت یک محله مسکونی با 60 خانه در اختیار گرفت اثری از خود به جای گذاشت که الهام‌بخش نسل‌های آینده باشد. آثار معماری شگفت‌انگیز این پارک بیننده را مجذوب خود می‌کنند. در سال 1900 کنت یوسبی گوئل سفارش ساخت این پارک را به آنتونی گائودی داد. از جمله دیدنی‌های این پارک می‌توان به پلکان اژدها، اتاق هایپوستایل و عمارت پورترز لژ اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا گشتی در پارک گوئل بارسلونا بزنیم و بیشتر با این جاذبه گردشگری آشنا شویم. 

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

چرا پارک گوئل بارسلونا؟

پارک گوئل بارسلونا

پارک گوئل بارسلونا نزدیک به 18 هکتار مساحت دارد. در ابتدا قرار بود توسط کنت یوسبی گوئل یک شهر مینیاتوری برای طبقه مرفه بارسلونا در این منطقه ساخته شود. اما چند سال بعد این پروژه به حال خود رها شد. اما آنتونی گائودی تصمیم گرفت به ساخت و توسعه این پارک ادامه دهد. پارک گوئل شهر بارسلونا در سال 1926 افتتاح شد و از آن زمان یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا بوده است. در صورتی که قصد بازدید از این پارک را دارید باید چند ساعت برای این بازدید وقت بگذارید.

نکات مهم در مورد خرید بلیط پارک گوئل بارسلونا

در هر نیم ساعت 400 عدد بلیط پارک گوئل شهر بارسلونا فروخته می‌شود. بلیط شما تا نیم ساعت پس از زمانی که روی آن درج شده اعتبار دارد. مثلا اگر بلیط را برای ساعت 10 خریداری کرده باشید تا ساعت 10:30 می‌توانید با این بلیط وارد مجموعه شوید. پس از اینکه اعتبار بلیط شما تایید شد و وارد پارک گوئل بارسلونا شدید دیگر نمی‌توانید پارک را ترک کرده و دوباره با همان بلیط وارد شوید. پیشنهاد می‌کنیم بلیط را به صورت آنلاین تهیه کنید و زمان ورود را مناسب با برنامه خود انتخاب کنید. علاوه‌براین در صورت رزرو آنلاین 1 یورو کمتر می‌پردازید. هنگام خرید آنلاین می‌توانید از تخفیف‌های اضافی نیز بهره‌مند شوید. می‌توانید بلیط‌های معمولی را انتخاب کنید یا از تورهای گردشی با راهنما استفاده کنید. کودکان زیر 6 سال نیازی به تهیه بلیط ندارند و بازدیدکنندگان بین 7 تا 12 سال نیز شامل تخفیف می‌شوند.

 در صورتی که بلیط به همراه راهنما تهیه کنید راهنمای شما 15 دقیقه زودتر در پارک منتظر شما خواهد بود. محل ملاقات تورهای گردشی پارک گوئل در بارسلونا کنار سوغاتی‌فروشی کارِر روبروی ورودی اصلی پارک است. در صورتی که قصد دارید از کلیسای ساگرادا فامیلیا نیز بازدید کنید می‌توانید بلیط ترکیبی پارک گوئل و کلیسا را تهیه کنید و از تورهای تخفیفی آن بهره‌مند شوید. این بلیط ترکیبی شامل وسیله رفت‌وآمد بین پارک گوئل بارسلونا و ساگرادا فامیلیا نیز می‌شود. اگر قصد دارید کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید از ورودی گذرگاه شهر بارسلونا وارد پارک گوئل شوید ورود از این گذرگاه رایگان است. راهنماهای پارک گوئل شهر بارسلونا از متخصصان معماری هستند و اطلاعات کاملی در مورد آثار معماری داخل پارک در اختیار شما می‌گذارند. این تورها به چند زبان برگزار می‌شوند و شما می‌توانید بسته به زبانی که روی آن تسلط بیشتری دارید از بین آنها انتخاب کنید. علاوه‌براین یک راهنمای صوتی رایگان بر روی گوشی‌های هوشمند در دسترس است و در صورتی که قصد دارید به تنهایی از پارک بازدید کنید می‌توانید از این راهنمای صوتی استفاده کنید. 

تاریخچه پارک گوئل شهر بارسلونا

تاریخچه پارک گوئل شهر بارسلونا

آنچه امروز به عنوان پارک گوئل بارسلونا می‌‌بینیم اصلا قرار نبود تبدیل به پارک شود. این منطقه قرر بود یک منطقه مسکونی وسط یک محوطه سرسبز باشد. یوسبی گوئل، صاحب این پروژه، یک صنعتگر ثروتمند بود و برای اینکه طرح ذهنی خود را عملی کند آنتونی گائودی را استخدام کرد. گائودی به مدت 14 سال بر روی این پروژه کار کرد تا اینکه کنت یوسبی گوئل در سلا 1914 در گذشت و وارثانش تصمیم گرفتند ساخت پروژه را متوقف کنند چرا که تا آن زمان حتی یک خانه هم فروش نرفته بود. در سال 1922 این مجتمع نیمه‌کاره توسط شهرداری بارسلونا خریداری شد و تا سال 1926 این منطقه 17 هکتاری را به یک پارک عمومی تبدیل کرد. از همان زمان پارک گوئل در بارسلونا به یک پارک محبوب تبدیل شد. مقامات در آن زمان پارک را به دو بخش آزاد و تاریخی تقسیم کردند و در اکتبر 2013 بلیط فروشی برای بخش تاریخی پارک آغاز شد.

معماری منحصر‌به‌فرد پارک گوئل بارسلونا

آنتونی گائودی نه تنها با مهارت و سبک معماری منحصر‌به‌فرد خود توانست اثری افسانه‌ای خلق کند بلکه تکنیک ترنکادیس را نیز ابداع کرد. ترنکادیس در واقع نوعی تکنیک موزاییک‌کاری است که در آن از قطعات سرامیک‌های شکسته استفاده می‌شود. این تکنیک را تقریبا در سراسر پارک گوئل در بارسلونا می‌توانید ببینید. این معمار نابغه بدون زحمت و به زیبایی هرچه تمام‌تر ذات الهام‌بخش خود را در همه جا به تصویر کشیده است. از روان بودن طرح و خطوط و فرم‌های نرم گرفته تا ساختار آنها، از مجسمه‌ها گرفته تا نقش‌های دیدنی که با عناصر طبیعی اطراف خود همخوانی دارند، باعث شده این سازه‌های بتنی بخشی از محیط طبیعی اطراف خود به نظر برسند. در سازه‌های معماری پارک گوئل شهر بارسلونا از حیواناتی مثل سمندر، مار، اختاپوس و شیر استفاده شده که همه با تکنیک ترنکادیس ساخته شده‌اند و گل‌ها نیز با نقش‌ و نگارهای متنوع در این آثار معماری به نمایش گذاشته شده‌اند. 

بررسی مناطق مختلف پارک گوئل بارسلونا

پارک گوئل بارسلونا

قطعا تماشای شاهکارهای معماری آنتونی گائودی که لقب «معمار خدا» را به خود اختصاص داده است چیزی نیست که بتوان از آن دست کشید. همانطور که میزان محبوبیت پارک گوئل شهر بارسلونا روز به روز بیشتر می‌شد و تعداد افراد بیشتری از آن بازدید می‌کردند میزان فرسودگی و آسیب دیدن آثار معماری این پارک نیز بیشتر می‌شد. مسئولین پارک تصمیم گرفتند برای حفظ آثار شاهکار گائودی پارک گوئل بارسلونا را به دو بخش تاریخی و آزاد تقسیم کنند. بیشتر آثار معماری آنتونی گائودی در بخش تاریخی پارک قرار دارند و حدود 5 درصد از پارک را پوشش می‌دهد. همانطور که از نام آن پیداست ورود به منطقه آزاد رایگان است و از اکتبر سال 2013 برای ورود به منطقه تاریخی باید بلیط تهیه شود.

منطقه تاریخی باغ گوئل بارسلونا

گرچه از نظر انداره منطقه تاریخی پارک گائول شهر بارسلونا که با عنوان مرکز تاریخی نیز شناخته می‌شود تنها 5 درصد از کل پارک را شامل می‌شود اما جاذبه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز بسیاری را در خود جای می‌دهد. در ادامه بعضی از دیدنی‌های این منطقه از پارک گوئل بارسلونا را با هم بررسی می‌کنیم.

عمارت پورترز لُژ

پورترز لژ از زیباترین آثار پارک گوئل در بارسلونا است. پورترز لژ در واقع شامل دو عمارت است که نمای آنها با تکنیک ترنکادیس ساخته شده‌ و شبیه به خانه شکلاتیِ داستان هانسل و گرتل به نظر می‌رسند. این دو عمارت در دو طرف ورودی اصلی قرار دارند. در ساختمان سمت چپ یک اتاق انتظار و باجه تلفن تعبیه شده است.

پلکان اژدها در باغ گوئل بارسلونا

پلکان اژدها در باغ گوئل بارسلونا

بر روی راه پله‌های دو قلو یک سمندر موزاییکی رنگارنگ و بسیار زیبا قرار دارد که به نام اژدها معروف است. پلکان اژدها یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی پارک گوئل بارسلونا است و حتی برخی آن را نماد شهر بارسلونا می‌دانند.

سالن هایپوستایل

سازۀ زیبا و دیدنی سالن هایپوستایل که با نام معبد دوریک و سالا هیپوستیلا نیز شناخته می‌شود بر روی 86 ستون سنگی ساخته شده است. بیرونی‌ترین ستون‌های این سازه حالتی در هم پیچیده دارند و شبیه درخت به نظر می‌رسند. این ستون‌ها ظاهری طبیعت‌گرایانه به سالن هایپوستایل بخشیده‌اند و به زیبایی با مفهوم طبیعت ترکیب شده‌اند. این ویژگی طبیعت‌گرایانه تقریبا در تمام آثار گائودی به چشم می‌خورد. 

کاخ طبیعت در پارک گوئل بارسلونا

کاخ طبیعت پیش از این با نام تئاتر یونانی شناخته می‌شد و در حال حاضر به میدان طبیعت نیز شهرت دارد. این کاخ که یکی از جاذبه‌های پارک گوئل در بارسلونا به شمار می‌رود در ابتدا قرار بود یک آمفی‌تئاتر روباز باشد. در حال حاضر غرفه‌های مخصوص فروش سوغاتی در این مکان برپا شده‌اند.

ایوان لاندری روم

این ایوان شامل یک سطح شیبدار مارپیچ است که به شکل یک موج بزرگ به نظر می‌رسد. این سطح شیبدار بر روی چندین ستون و به صورت اریب ساخته شده است. ایوان لاندری روم را به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های طراحی طبیعت‌گرایانه گائودی در پارک گوئل بارسلونا می‌شناسند.

بنک دِتراکادیس

پارک گوئل بارسلونا

بنک دتراکادیس در واقع یک نیمکت بسیار طولانی و مارپیچ است که با تکنیک ترنکادیس موزاییک‌کاری شده است. این نیمکت بسیار زیبا را یکی از نزدیک‌ترین معماران معاصر به گائودی به نام جوزپ ماریا جوجُل ساخته شده است. این نیمکت دیدنی در کنار میدان طبیعت در پارک گوئل شهر بارسلونا قرار دارد و مثل یک حفاظ به نظر می‌رسد.

باغ‌های اتریش از دیدنی‌های باغ گوئل بارسلونا

در سال 1977 چندین نهال از طرف کشور اتریش به این پارک اهدا شد و از همان زمان این بخش از پارک گوئل شهر بارسلونا را باغ‌های اتریش نامگذاری کردند. این بخش بعدها توسعه پیدا کرد و نسبت به دیگر قسمت‌های پارک ظاهر متفاوتی دارد.

منطقه آزاد

منطقه آزاد پارک گوئل بارسلونا شامل چندین هکتار از مسیرهای پرپیچ و خم است و در جای جای آن مجسمه‌هایی دیده می‌شوند که با الهام از طبیعت ساخته شده‌اند. این محدوده در کنار سرسبزی زیبا و دیدنی و حیوانات جنگلی کوچکی که گاهی در میان درختان دیده می‌شوند منظره فوق‌العاده‌ای از شهر را به شما نشان می‌دهد. این محدوده از پارک تقریبا دست نخورده است اما در عین حال به زیبایی طراحی و آراسته شده است. موزه خانه گائودی نیز در این محدوده قرار دارد و یکی از جاذبه‌های مهم پارک گوئل شهر بارسلونا است که حتما باید از آن بازدید کنید.

موزه خانه گائودی در پارک گوئل شهر بارسلونا

یکی از خانه‌های اصلی این منطقه محل زندگی آنتونی گائودی بود که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. برای بازدید از موزه خانه گائودی باید یک بلیط مجزا تهیه کنید چرا که این موزه بخشی از بلیط پارک گوئل بارسلونا به شمار نمی‌رود. از آنجا که موزه گائودی در خارج از محدوده تاریخی قرار دارد بهتر است بازدید از این موزه را به قبل یا بعد از بازدید از منطقه تاریخی موکول کنید چرا که پس از یک بار خروج از محدوده تاریخی نمی‌توانید مجدد وارد آن شوید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک گوئل شهر بارسلونا

بهترین زمان برای بازدید از پارک گوئل شهر بارسلونا

بهترین زمان برای بازدید از پارک گوئل شهر بارسلونا اوایل روز و زمانی است که نور خورشید بر همه جای پارک می‌تابد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ساعت 9 صبح خودتان را به پارک برسانید تا به شلوغی و ازدحام جمعیت برخورد نکنید و در آرامش از تماشای دیدنی‌های پارک لذت ببرید. اگر نتوانستید برنامه خود را تنظیم کنید ایرادی ندارد می‌توانید زمان نزدیک به بسته شدن پارک گوئل بارسلونا را انتخاب کنید تا از تماشای منظره فوق‌العاده شهر در غروب آفتاب لذت ببرید. سعی کنید پیش از تاریک شدن هوا همه جاذبه‌های دیدنی پارک را ببینید. از آنجا که سیستم کنترل بلیط از دسترس خارج می‌شود ورود قبل و بعد از زمان‌بندی رسمی پارک رایگان است. در صورتی که می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید در این زمان‌ها وارد پارک شوید. شلوغ‌ترین زمان برای بازدید از پارک گوئل در بارسلونا بین 1 بعدازظهر تا 4 بعدازظهر است و پیشنهاد می‌کنیم از این زمان‌ها چشم‌پوشی کنید.

نکاتی که پیش از بازدید باید بدانید

ساعات بازدید

گرچه پارک گوئل بارسلونا همیشه باز است اما بازدید از منطقه تاریخی آن محدودیت زمانی دارد. آخرین زمان پذیرش گردشگران یک ساعت پیش از بسته شدن مجموعه است. این پارک در تمام طول سال و همه روزه از ساعت 9:30 تا 7:30 آماده پذیرش گردشگران است و حتی در ایام تعطیل مثل 25 دسامبر، 1 می و سایر تعطیلات بین‌المللی نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

ورودی پارک گوئل شهر بارسلونا

پارک گوئل شهر بارسلونا بر روی تپه کارمل قرار گرفته است و سه ورودی به نام‌های کارِتِرا دِل کارمل، کارِر دی لارارد شماره 23 و سنت جوزپ دلا مونتانیا دارد. 

کارِر دی لارارد

این ورودی اصلی پارک گوئل بارسلونا است و با استفاده از خطوط اتوبوس و مترو به راحتی می‌توانید خود را به آن برسانید. در صورتی که از این ورودی وارد پارک شوید برای رسیدن به منطقه تاریخی باید کمی پیاده‌روی کنید و از پله‌‌ها بالا بروید. 

کارترا دل کارمل

این ورودی در کنار پارکینگ تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های گردشگری قرار دارد. با استفاده از اتوبوس و مترو به راحتی می‌توانید خودتان را به این ورودی برسانید. در صورت نیاز می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید. منطقه تاریخی پارک گوئل بارسلونا تا این ورودی 100 متر فاصله دارد. این ورودی را با نام کاخ طبیعت نیز می‌شناسند.

سنت جوزپ دلا مونتانیا

با استفاده از پله برقی می‌توانید به این ورودی برسید که خیلی بهتر و ایمن‌تر از پله‌های معمولی است.

مسیرهای رسیدن به پارک گوئل بارسلونا

پارک گوئل بارسلونا

با اتوبوس

برای اینکه با اتوبوس خودتان را به پارک گوئل بارسلونا برسانید باید از خطوط H6، D40، 24 و 92 استفاده کنید. اتوبوس‌های خطوط H6 و D40 در ایستگاه تراوِسِرا دِ دالت توقف دارند که تنها 10 دقیقه از ورودی‌های سنت جوزپ دلا مونتانیا و کارر د لارارد فاصله دارد. اتوبوس‌های خطوط 24 و 92 نیز در ایستگاه کارترا دل کارمل توقف دارند. علاوه‌براین اتوبوس توریستیک (خط آبی رنگ) و اتوبوس‌های مسیر شرق تور شهر بارسلونا (خط سبز رنگ) در ایستگاه پارک گوئل توقف دارند. این ایستگاه با پای پیاده تنها 10 دقیقه از ورودی کارترا دل کارمل فاصله دارد.

مسیر رسیدن به باغ گوئل بارسلونا با مترو

برای اینکه با استفاده از مترو خودتان را به پارک گوئل شهر بارسونا برسانید باید سوار قطار خط L3 شوید که در نقشه خطوط مترو به رنگ سبز دیده می‌شود. این خط دو ایستگاه نزدیک پارک گوئل بارسلونا دارد. ایستگاه‌ها لِسِپس و والکارا هر دو با پای پیاده 20 دقیقه تا ورودی سنت جوزپ دلا مونتانیا فاصله دارند.

با ماشین

13 ایستگاه تاکسی در نزدیکی پارک گوئل بارسلونا وجود دارد که 12 ایستگاه در کارِر د ماریانائو و یک ایستگاه در کارِر دِاولوت قرار دارند. علاوه‌براین یک پارکینگ نیز برای مینی‌بوس‌ها گردشگری در دسترس است. این مینی‌بوس‌ها معمولا در ورودی کارِترا دل کارمل مسافران خود را پیاده می‌کنند. 

نقشه پارک گوئل شهربارسلونا

در ادامه نقشه‌ای از پارک گوئل بارسلونا را می‌بینید که حین بازدید از دیدنی‌های پارک می‌تواند برای شما مفید باشد. پیشنهاد می‌کنیم این نقشه را دانلود کنید و در گوشی خود نگه‌دارید. در این نقشه ورودی‌ها کاملا مشخص هستند و مرز‌هایی که منطقه آزاد را از منطقه تاریخی جدا می‌کنند نیز نشان داده شده‌اند.

حقایقی شگفت‌انگیز در مورد پارک گوئل بارسلونا

حقایقی شگفت‌انگیز در مورد پارک گوئل بارسلونا

پارک گوئل در بارسلونا در سال 1984 تحت عنوان آثار آنتونی گائودی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. دروازه‌های آهنی که به شکل نخل ساخته شده‌اند و دورتادور ملک را احاطه کرده‌اند بخشی از طراحی اولیۀ گائودی نبودند. این دروازه‌های آهنی پس از مرگ گائودی توسط کازا وینس به عنوان جایگزین برای دروازه‌های چوبی قدیمی طراحی و ساخته شدند. 

شما در آثار به جا مانده از گائودی در پارک گوئل بارسلونا هیچ خط مستقیمی نخواهید دید. گائودی اعتقاد داشت که در طبیعت هیچ خط صاف و مستقیمی دیده نمی‌شود و این باور را در آثار خود نیز نشان داد. وی در سرتاسر پارک و آثار خود تنها از خطوط منحنی استفاده کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های دیدنی پارک گوئل در بارسلونا وجود گیاهان و جانوران است. طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانوران در اطراف این پارک مشاهده می‌شوند. طوطی، عقاب پنجه‌کوتاه، شاهین و مرغ مگس‌خوار از جمله گونه‌های غیربومی هستند که در این پارک زندگی می‌کنند.

پارک گوئل بارسلونا یک تراس بزرگ دارد که کاملا مشرف به شهر است و با ارتفاع 110 متری بهترین مناظر را برای عکاسی دارد. بر روی این تراس بزرگ چندین نیمکت بزرگ وجود دارد که با موزاییک‌های رنگارنگ پوشیده شده است، این نیمکت‌ها احتمالا اولین نیمکت‌های ارگونومیک در جهان هستند. پس از یک گردش طولانی در بخش تاریخی خودتان را به این تراس زیبا برسانید و ضمن استراحت از مناظر فوق‌العاده شهر لذت ببرید.

نکاتی که هنگام بازدید باید بدانید

برای یک پیاده‌روی طولانی آماده شوید. اگر دوست دارید تمام آثار داخل منطقه تاریخی را به علاوه منطقه آزاد را ببینید باید خودتان را برای یک پیاده‌روی طولانی، بالا رفتن از سربالایی و پله آماده کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما کفش راحت به پا داشته باشید و لوازم زیادی همراه خود نبرید.

برای صرفه‌جویی در زمان و فرار از صف‌های طولانی فروش بلیط حتما از قبل به صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. با این کار زمان بیشتری برای گشتن در پارک گوئل بارسلونا و تماشای دیدنی‌های آن خواهید داشت. در صورتی که بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کردید از ورودی اصلی وارد پارک نشوید. بهتر است ورودی‌های فرعی را انتخاب کنید چون خلوت‌تر هستند. 

غذا و نوشیدنی در پارک گوئل بارسلونا کم و گران است پیشنهاد می‌کنیم حتما کمی خوراکی و آب همراه خود ببرید. اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید حتما از کرم ضد آفتاب و عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید چرا که در منطقه تاریخی تقریبا سایه‌ای برای فرار از آفتاب وجود ندارد. 

امکان ورود ویلچر و وسایلی از این قبیل به منطقه آزاد وجود دارد اما در بعضی جاها به‌ خصوص در منطقه تاریخی وجود پله حرکت را برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند سخت می‌کند.

در صورتی که تصمیم گرفتید شبانه از پارک گوئل بارسلونا بازدید کنید بهتر است بدانید که منطقه تاریخی و سایت میزاث جهانی یونسکو نورپردازی مناسبی ندارد. می‌توانید از مناظر شهر لذت ببرید اما نمی‌توانید آثار گائودی را به خوبی ببینید.

در پارک گوئل بارسلونا هیچ جایی برای نگهداری چمدان و لوازم اضافی شما وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است چمدان و لوازم اضافی خود را در هتل بگذارید. قطعا این همه پیاده‌روی و بالا رفتن از راه‌پله‌ها و سربالایی‌ها با چمدان و کوله پشتی‌های سنگین سخت است.

چند نکته کاربردی دیگر

پارک گوئل بارسلونا
  • بهترین ورودی برای ورود به پارک گوئل بارسلونا ورودی C است.
  • مدت زمان بازدید از پارک تقریبا 1 ساعت است.
  • بهترین زمان برای بازدید از پارک گوئل شهر بارسلونا اوایل روز است.
  • اگر زمان زیادی ندارید پیشنهاد می‌کنیم حداقل بازدید از معبد دوریک را در برنامه خود بگنجانید.
  • هزینه بلیط پارک گوئل 10 یورو است. در صورتی که بلیط با راهنما بخواهید باید 22 یورو بپردازید. هزینه بلیط ترکیبی پارک گوئل بارسلونا و کلیسای ساگرادا فامیلیا 44 یورو است.
  • در بازدید از پارک گوئل در بارسلونا حتما کاسا دل گاردا، پلکان اژدها، سالن هایپوستایل، کاخ طبیعت و باغ‌های اتریش را ببینید. 

کلام پایانی

شهر بارسلونا به عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای اسپانیا جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. پارک گوئل بارسلونا یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌‌های این شهر است. وجود آثار شگفت‌انگیز به جا مانده از آنتونی گائودی باعث شده هر ساله بیش از 10 میلیون گردشگر برای بازدید از این پارک به بارسلونا سفر کنند. در مقاله‌ای که از نظر گذرانید سعی کردیم بخش‌هایی از این پارک زیبا را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این راهنمای کوتاه در سفر به این پارک شگفت‌انگیز برای شما مفید باشد.

نظرات کاربران