Barcelona in summer

بهترین کارهایی که در سفر به بارسلونا در تابستان باید انجام دهید

آب و هوای شهر بارسلونا معمولا گرم و معتدل است. روزهای تابستان در این شهر بین 12 تا 15 ساعت طول می‌کشند. همین روزهای طولانی باعث شده این شهر به یکی از پربازدیدترین شهرهای اسپانیا در این فصل تبدیل شود. علاوه بر این آب و هوای خوب و مطبوع فعالیت‌های تابستانی بسیاری برگزار می‌شود که در سفر به بارسلونا در تابستان می‌توانید در آنها شرکت کنید و با وجهه‌ای متفاوت از فرهنگ و آداب و رسوم مردم اسپانیا آشنا شوید. علاوه بر این سفر به بارسلونا در تابستان بهترین فرصت برای گشت‌وگذار در فضای باز و لذت بردن از هوای مطبوع تابستانی در سواحل و استخرهای روباز است. در ادامه با ما همراه باشید تا با فعالیت‌های تابستانی و جاذبه‌های گردشگری بارسلونا بیشتر آشنا شویم. 

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

سفر به بارسلونا در تابستان و گردش در سواحل شهر

ساحل بارسلونتا

Barcelona beach

ساحل بارسلونتا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین سواحل بارسلوناست. این ساحل به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و دسترسی ساده به سیستم حمل و نقل عمومی گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. نام این ساحل را از محله‌ی قدیمی بارسلونتا که مخصوص ماهیگیری است گرفته‌اند. این ساحل در بخش سنتی و قدیمی شهر قرار دارد. در صد سال گذشته تفرجگاه‌های بسیاری در این ساحل ساخته شده است. در محدوده‌ی ساحل به انواع فضاهای ورزشی مخصوص فضای باز، مسیرهای شنا در آب‌های آزاد، بارها و کافه‌های متنوع و رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ دسترسی دارید. این ساحل در روزهای گرم تابستان در بارسلونا شلوغ‌ترین روزها را به خود می‌بینید و در ساعاتی از روز احتمال اینکه بتوانید جای راحتی برای نشستن روی شن‌ها پیدا کنید کم است. آب‌های این ساحل یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای موج‌سواران است و احتمالا موج‌سواران بسیاری را خواهید دید. از دیگر تفریحات آبی می‌توان به قایق‌سواری اشاره کرد. یک قایق پارویی کوچک اجاره کنید و کمی از ساحل دور شوید و به دور از شلوغی از هوای مطبوع بارسلونا در فصل تابستان لذت ببرید. سفر به بارسلونا در تابستان بهترین فرصت برای تجربه‌ی تفریحات آبی در این ساحل است. 

ساحل سنت سباستیا

ساحل سنت سباستیا در کنار ساحل بارسلونتا از قدیمی‌ترین سواحل بارسلونا هستند. امکانات لازم برای حمام کردن کنار دریا اولین بار در این دو ساحل ساخته شد. ساحل سنت سباستیا در حال حاضر امکانات بسیاری دارد از پایگاه صلیب سرخ گرفته تا سرویس‌های بهداشتی متعدد را می‌توانید در این ساحل پیدا کنید. امکان اجاره‌ی صندلی استراحت و چتر ساحلی نیز فراهم است و به راحتی می‌توانید بر روی این صندلی‌ها بنشینید و در حالی که یک نوشیدنی خنک را مزه‌مزه می‌کنید از هوای گرم و معتدل بارسلونا در فصل تابستان نهایت استفاده را ببرید. از دیگر امکانات این ساحل می‌توان به کافه‌ و رستوران، انواع امکانات ورزشی مثل استخر سرپوشیده، جت اسکی و والیبال ساحلی، پارکینگ دوچرخه و بوفه فروش تنقلات اشاره کرد.

گردش در ساحل لوانتِ بارسلونا در فصل تابستان

Levant Beach in Barcelona

یکی از آرام‌ترین و دنج‌ترین سواحلی که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به بارسلونا در تابستان سری به آن بزنید ساحل لوانت است. این ساحل تقریبا یکی از جدیدترین سواحل بارسلونا به شمار می‌رود. ساحل لوانت پس از برداشتن بلوک‌های سیمانی موج‌شکن پریم شکل گرفت. از آنجایی که مدت زیادی از شکل‌گیری این ساحل نمی‌گذرد امکانات زیادی به آن اضافه نشده و به همین دلیل گردشگران زیادی آن را انتخاب نمی‌کند. اگر مسافر بارسلونا در فصل تابستان هستید و دوست دارید چند ساعتی را در ساحلی آرام بگذرانید حتما به این ساحل سری بزنید. لوازم مختصری بردارید و یک چتر ساحلی و صندلی کرایه کنید و از هوای مطبوع بارسلونا در فصل تابستان لذت ببرید. از جمله خدمات این ساحل می‌توان به پارکینگ، دوش و حمام، نجات غریق، ایستگاه پلیس، زمین والیبال و چتر ساحلی و صندلی اجاره‌ای اشاره کرد.

شکم‌گردی در بهترین رستوران‌های بارسلونا در فصل تابستان

شام در رصدخانه فابرا

Dinner at the Fabra Observatory in Barcelona

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در تابستان حتما از آن بازدید کنید رصدخانه‌ی قدیمی فابراست. قدمت این رصدخانه به سال 1904 برمی‌گردد و به یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تلسکوپ‌های اروپا مجهز است. دلیل اینکه پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به بارسلونا در تابستان از این رصدخانه بازدید کنید رویداد منحصربه‌فردی است که از 3 جون تا 2 اکتبر در این رصدخانه برگزار می‌شود. این رویداد که تلفیقی از غذاشناسی و ستاره‌شناسی است به شما این فرصت را می‌دهد که در فضایی علمی و دوستانه ضمن لذت‌ بردن از وعده‌ای لذیذ زیر آسمان پر ستاره سوالات خود را در زمینه‌ی نجوم و ستاره‌شناسی از متخصصانی که در این رویداد شرکت می‌کنند بپرسید. نقطه‌ برجسته‌ی این شب به یاد ماندنی بازدید از موزه و سایر نقاط این رصدخانه‌ی بزرگ و تماشای ستاره‌ها از پشت یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تلسکوپ‌های اروپاست. شرکت در این رویداد برای عموم آزاد است و تنها باید بلیط را به صورت آنلاین تهیه کنید و غذای مد نظر خود را نیز به صورت آنلاین قبل از رویداد انتخاب کنید.

مونت بار

وقتی وارد کشوری با فرهنگ متفاوت می‌شوید یکی از سخت‌ترین و پرریسک‌ترین کارها انتخاب رستوران مناسب با زائقه‌ی شماست. بارسلونا به عنوان شهری که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند در زمینه‌ی غذا و رستوران زائقه‌های گوناگون را پوشش می‌دهد. یکی از رستوران‌های معروف که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در تابستان حتما سری به آن بزنید رستوران مونت بار است. این رستوران نه تنها بین گردشگران بلکه بین شهروندان بارسلونا نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها شناخته می‌شود. قیمت غذاها در منوی این رستوران طیف وسیعی را شامل می‌شود. شما می‌توانید از کمتر از 5 دلار تا 135 دلار غذا سفارش دهید. یکی از ویژگی‌های خاص این رستوران تغییر منو بر اساس تغییر فصل است. بعضی غذاهای آن مثل ماهی مرکب، صدف با ترافل و پانستا از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران هستند و هرگز از منوی آن حذف نمی‌شوند. پس اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید حتما در سفر به بارسلونا در تابستان غذای این رستوران را امتحان کنید. 

رستوران کن فیشر

Ken Fisher Restaurant

یکی از معروف‌ترین غذاهایی که در سفر به بارسلونا در تابستان حتما باید امتحان کنید بشقاب پائلاست. این بشقاب شامل برنج و گوشت انواع ماهی و سبزیجات می‌شود. بسیاری از شهروندان و گردشگران برای صرف این غذا به رستوران‌های ساحلی کوچک مشرف به ساحل بوگاتل می‌روند. رستوران کن فیشر نیز در همین محله قرار دارد. انواع غذاهای دریایی از کارپاچیوی میگو گرفته تا صدف‌های تازه، ماهی آنچوی غرق در روغن زیتون و صدف بخارپز در این رستوران سرو می‌شود. اما چیزی که باعث می‌شود رفتن به این رستوران را در سفر به بارسلونا در تابستان پیشنهاد کنیم انواع بشقاب پائلاست که در کن فیشر سرو می‌شود. از انواع این بشقاب می‌توان به سوپ برنج و لابستر، آروز دل سینوریتو، برنج ترکیب شده با جوهر ماهی مرکب و فلفل پادرون و آلیولی اشاره کرد. 

پیتزا پارکینگ

اگر قصد دارید در سفر به بارسلونا در تابستان یکی از بهترین پیتزاها را امتحان کنید حتما سری به پیتزا پارکینگ بزنید. همانطور که از نامش پیداست این رستوران داخل یک پارکینک مسقف قرار دارد. بعد از گذشتن از یک تونل نسبتا تاریک وارد محوطه‌ای باز می‌شوید که یک اجاق پیتزای غول‌ پیکر در گوشه‌ای از آن مشغول آماده کردن پیتزاهای سفارشی است. این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در بین علاقمندان به پیتزا است و تقریبا کسی در بارسلونا نیست که پیتزا دوست داشته باشد و به پیتزای این رستوران به عنوان یکی از بهترین پیتزاهای اسپانیا اشاره نکند. منوی پیتزا پارکینگ سیزده پیتزای مختلف دارد که شماره 11 محبوب‌ترین پیتزای آن است. در بین دسرها هم براونی آن طرفداران بسیاری دارد. 

فستیوال‌های بارسلونا در فصل تابستان

فستیوال موسیقی برانچ الکترونیک

Branch Electronic Music Festival

بارسلونا در فصل تابستان میزبان فستیوال‌های بسیاری است. یکی از معروف‌ترین آنها فستیوال موسیقی برانچ الکترونیک است که از 11 تا 13 آگوست در فضای باز برگزار می‌شود. این فستیوال در پارک دل فروم، ژاردین خوان بروسا و سالا آپولو برگزار می‌شود. اگر قصد دارید در سفر به بارسلونا در تابستان در این فستیوال شرکت کنید می‌توانید خود را به یکی از این سه نقطه برسانید. در این فستیوال بیش از 90 هنرمند در پنج صحنه‌ی مختلف به هنرنمایی می‌پردازند. علاوه بر هنرمندان محلی هنرمندان بین‌المللی بسیاری در این فستیوال اجرا می‌کنند. افرادی که به این سبک از موسیقی علاقه دارند خود را از نقاط مختلف دنیا به بارسلونا می‌رسانند تا در این فستیوال شاد شرکت کنند. علاوه بر این انواع غذاها و نوشیدنی‌ها نیز در غرفه‌های مختلف ارائه می‌شود. برنامه‌های مخصوص کودکان نیز در این فستیوال برگزار می‌شود و آنها نیز می‌توانند از برنامه‌ی مناسب خودشان لذت ببرند. 

سفر به بارسلونا در تابستان و شرکت در فستیوال سنت خوان

یکی دیگر از فستیوال‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بارسلونا در تابستان از آن بازدید کنید فستیوال سنت خوان است. این فستیوال در روز 24 جون برگزار می‌شود و این روز یکی از مهم‌ترین تعطیلات رسمی در بارسلونا است. در این روز دو رویداد متفاوت را جشن می‌گیرند یکی تولد سنت جان و دیگری کوتاه‌ترین شب سال و آغاز تابستان در بارسلونا. در این جشن در میادین و سواحل آتش روشن می‌کنند تا شروع تابستان در بارسلونا را جشن بگیرند علاوه بر این برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ی بسیاری در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود. پس از گشت‌وگذار در شهر وقت خود را برای غروب روز 24 جون خالی کنید و بعد از استراحت کوتاهی کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید و به مردم کوچه و خیابان بپیوندید. آتش‌بازی‌ها معمولا از اول غروب شروع می‌شود و تمام شب ادامه دارد. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند با این کار شیاطین را از شهر بیرون می‌کنند. در این شب هرجا را که بنگرید گروه‌های کوچک و بزرگی را می‌بینید که به جشن و پایکوبی مشغولند و صدای موسیقی از هر طرف شنیده می‌شود. بهترین برنامه‌ها در منطقه‌ی قدیمی بارسلونتا و در ساحل برگزار می‌شود و معمولا شلوغ‌تر از نقاط دیگر است. 

فستیوال ال گرک

El Grec Festival

فستیوال گرک یکی از دیدنی‌ترین فستیوال‌هایی است که در سفر به بارسلونا در تابستان می‌توانید از نزدیک ببینید. این فستیوال بین‌المللی یکی از جاذبه‌های بارسلونا در فصل تابستان به شمار می‌‌رود و افراد زیادی برای شرکت در این رویداد به بارسلونا سفر می‌کنند. نام این فستیوال را از یک آمفی‌تئاتر قدیمی به نام گرک گرفته‌اند که در کوه مونجویک قرار دارد. این آمفی‌تئاتر در سال 1929 توسط معماری به نام رامون رونتوس و به سبک آمفی‌تئاترهای یونان باستان ساخته شد. فستیوال گرک برای اولین بار در سال 1976 در این آمفی‌تئاتر برگزار شد و به نحوی این مکان فراموش‌شده را احیا کرد. در این فستیوال انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده اعم از تئاتر، رقص، سیرک و کنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شود. نقطه‌ی قوت این فستیوال فرهنگی اجراهای صحنه‌ای آن است که مخاطبان بسیاری را از سنین مختلف به خود جذب می‌کند. اگر در سفر به بارسلونا در تابستان به همراه خانواده هستید با خیال راحت می‌توانید در این فستیوال شرکت کنید و از تماشای برنامه‌های متنوع و فرهنگی آن لذت ببرید. 

بازدید از بهترین تراس‌های بارسلونا در فصل تابستان

تراس 83.3 و منظره‌ای متفاوت از بارسلونا در فصل تابستان

Terrace 83.3

این تراس یکی از لوکس‌ترین مکان‌هایی است که در سفر به بارسلونا در تابستان حتما باید ببینید. تراس 83.3 در هتل رویال پسیگ دگراسیا قرار دارد. این تراس یکی از بهترین مناظر را در سراسر بارسلونا دارد. اگر به سمت راست نگاه کنید منظره‌ای فوق‌العاده از کوه مونجویک را می‌‌بینید که ترکیبش با غروب خورشید آن را به تصویری رویایی تبدیل می‌کند. در سمت راست کلیسای باشکوه ساگرادا فامیلیا را می‌بینید و در سمت دیگر منظره‌ای بی‌نظیر از دریای مدیترانه به چشم می‌خورد. سقف این تراس از شیشه ساخته شده و سیستم تهویه‌ی هوا جلوی گرمای شدید را می‌گیرد. منوی تراس 83.3 انواع تاپاس‌ها، دسرها و کوکتل‌ها را شامل می‌شود. اگر روز شلوغی داشتید و ساعت‌ها سرگرم بازدید از جاذبه‌های گردشگری بارسلونا بودید تراس 83.3 با محیطی شیک و مدرن با مناظری بی‌نظیر بهترین نقطه برای استراحت است. 

سفر به بارسلونا در تابستان و تماشای غروب در لا کازتا دل میگدیا

اگر دوست دارید در سفر به بارسلونا در تابستان منظره‌ای چشم‌نواز از غروب خورشید ببینید ما لا کازتا دل میگدیا را به شما معرفی می‌کنیم. این کافه‌ی کوچک بر فراز تپه‌ی مونجویک قرار دارد و کاملا به دریای مدیترانه و بندر بارسلونا مشرف است. علاوه بر منظره‌ی فوق‌العاده با پرداخت حدود 15 یورو می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ این کافه‌ی کوچک امتحان کنید. ترکیب هوای مطبوع بارسلونا در فصل تابستان با منظره‌ای دیدنی و غذاهای خوش طعم خاطره‌ی خوبی برای شما خواهد ساخت.

تراس سِرکوتل روزیون

Cercotel Rozion terrace

تراس سِرکوتل روزیون بر پشت بام هتلی به همین نام قرار دارد و سفر به بارسلونا در تابستان بهترین فرصت برای دیدن منظره‌ی 360 درجه‌ی این تراس زیباست. این هتل تنها 200 متر از کلیسای ساگرادا فمیلیا فاصله دارد و می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده از این کلیسای باشکوه را از تراس سِرکوتل روزیون ببینید. با برگرداندن سر خود منظره‌ای فوق‌العاده از تپه‌ی مونجویک را در یک سمت و دریای مدیترانه را در سمتی دیگر می‌بینید. اگر روز شلوغی را در بارسلونا گذراندید تراس سِرکوتل روزیون بهترین مکان برای پایان دادن به روز شلوغ شماست. علاوه بر این می‌توانید حین تماشای مناظر زیبا و لذت بردن از هوای مطبوع بارسلونا در فصل تابستان از نوشیدنی‌های فوق‌العاده و غذاهای لذیذ کافه لذت ببرید.

کلام پایانی

بارسلونا به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای اسپانیا هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و فراوان به یک قطب گردشگری در اسپانیا تبدیل شده است. در این مطلب تلاش کردیم بعضی از این جاذبه‌های گردشگری را به شما معرفی کنیم تا در سفر به بارسلونا در تابستان به راحتی از این جاذبه‌ها بازدید کنید و خاطره‌ای به یاد ماندن برای خود بسازید.

نظرات کاربران