بهترین فستیوال های بارسلونا

بهترین فستیوال های بارسلونا، در هنر و فرهنگ اسپانیا غرق شوید!

بارسلونا با وجود جشنواره‌های پر جنب و‌جوش و شاد به عنوان یکی از شادترین شهرهای اسپانیا شناخته می‌شود. این شهر در تمام طول سال جنبه‌های مختلف و دیدنی فرهنگ خود را به زیبایی جشن می‌گیرد و به علاقمندان نشان می‌دهد. در زمان برگزاری این جشنواره‌ها تمام بارها و کافه‌های شهر تا پاسی از شب باز هستند و از مهمانان پذیرایی می‌کنند. تعدادی از بهترین فستیوال های بارسلونا در زمینۀ موسیقی هستند و هنرمندان بین‌المللی بسیاری نیز در آنها شرکت می‌کنند. گاهی زندگی در بارسلونا می‌تواند شبیه به یک جشن طولانی به نظر برسد. در حالی که همزمان با توسعۀ اسپانیا و به ویژه کاتالونیا اینطور تصور می‌شود که این منطقه در دهه‌های اخیر از مذهب فاصله گرفته است اما با این حال با برگزاری جشنواره‌های مذهبی با شکوه همراه با تشریفات فراوان نشان می‌دهد که مذهب هنوز هم بخشی از فرهنگ این شهر به شمار می‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از بهترین فستیوال‌ های بارسلونا آشنا شویم.

Tour europe

بلیط هواپیما تهران بارسلون را همین حالا رزرو کنید!

کاوالکادا دلز رِیز یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا

بهترین فستیوال های بارسلونا

یکی از بزرگترین رویدادهای کریسمس در این شهر برگزار می‌شود که آن را به عنوان یکی از بهترین فستیوال‌ های بارسلونا نیز می‌شناسند. این فستیوال به رژۀ پادشاهان نیز شهرت دارد. پادشاهانی از جمله ملکیور، گاسپار، بالتاسار قبل از شروع فستیوال به همراه گروهی از آکروبات‌ها، دلقک‌ها و بچه اِلف‌ها با قایق از انتهای خیابان لاس رامبلاس از راه می‌رسند. مسیر این رویداد که از دیدنی ترین فستیوال های بارسلونا است در داخل روزنامه منتشر می‌شود. مسیر رژۀ پادشاهان از ورودی پایینیِ سیتادلا آغاز می‌شود و تا خیابان ویا لایتانا ادامه دارد. در انتهای شب بچه‌ها کفش‌هایی که با یونجه پر شده را برای شترها و مرکب‌های پادشاهان از بالکن‌ها به بیرون پرتاب می‌کنند و صبح روز بعد که به سراغ کفش‌ها می‌روند آنها را پر از شکلات می‌بینند. این فستیوال جذاب و دیدنی در روز پنجم ژانویه از ساعت 5 عصر آغاز می‌شود و تا 9 شب ادامه دارد. 

فستیوال سه مقبره

این جشنواره که به مناسبت روز سنت آنتونی برگزار می‌شود، یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا به شمار می‌رود و از 17 ژانویه به مدت یک هفته ادامه دارد. سنت آنتونی یک قدیس حامی حیوانات بود که بر اساس گفته‌ها در سفرش به شهر یک خوکچۀ بیمار را درمان کرده است. در 17 ژانویه برای حیوانات جشن می‌گیرند و یک راهپیمایی بزرگ راه می‌افتد و اسب‌ها کالسکه‌ها را از میان خیابان‌ها رد می‌کنند. این مراسم برای اولین بار در سال 1826 برگزار شد و از آن زمان به عنوان یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا شناخته می‌شود. یکی از سنت‌هایی که در این فستیوال دیدنی انجام می‌شود رهاسازی 150 کبوتر است که صحنۀ بسیار زیبایی را رقم می‌زند.

یکی از بهترین فستیوال‌ های بارسلونا در روز سنت جوردی

یکی از بهترین فستیوال‌ های بارسلونا در روز سنت جوردی

فستیوال روز سنت جوردی یکی دیگر از بهترین فستیوال های بارسلونا است که به روز سنت جورج نیز شهرت دارد و در روز 23 آوریل برگزار می‌شود. این روز یک روز عاشقانه و ادبی به شمار می‌رود و بسیاری از مردم را در این روز گل و کتاب به دست می‌بینید. در این روز خاص که یکی از دیدنی ترین فستیوال های بارسلونا به حساب می‌آید تمام خیابان‌های شهر مملو از فروشندگانی است که گل‌ها رز معطر می‌فروشند و بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها نیز کتاب‌های خود را با تخفیف زیادی در اختیار مشتریان می‌‌گذارند. بسیاری از ساختمان‌های معروف مثل کازادِبالیو نیز با رزهای قرمز تزیین می‌شود. طبق افسانه‌ها سنت جورج در این روز برای نجات یک شاهزاده خانم اژدهایی را کشت و بعد یک گل رز را برای او چید. به همین دلیل گل رز یکی از نمادهای این فستیوال دیدنی است. 

دِسونار از دیدنی ترین فستیوال های بارسلونا

اگر به موسیقی و اجراهای زنده علاقه دارید یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا را به شما معرفی می‌کنیم. فستیوال دسونار با شعار «موسیقی، خلاقیت و فناوری» یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی در بارسلونا به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری بین علاقمندان به این هنر دارد. هنرمندان در این فستیوال موسیقی را با فناوری ترکیب می‌کنند و فضا و تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای مخاطبان رقم می‌زنند. بله درست حدس زدید تمام اجراهای این فستیوال به سبک موسیقی الکترونیک هستند. دسونار به عنوان یکی از دیدنی ترین فستیوال های بارسلونا میزبان نوازندگان و دی‌جی‌های نوظهور است و در عین حال اسطوره‌های جاودان موسیقی را نیز گرامی می‌دارد. از دیگر ویژگی‌های این فستیوال می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات گفتگو، مناظره‌ها و سمینارهایی با موضوع موسیقی اشاره کرد. بسیاری از متخصصان موسیقی در این فستیوال شرکت می‌کنند و استعدادهای برتر را در بین همین اجراها کشف می‌کنند. دسونار از 15 ژوئن آغاز می‌شود و تا سه روز ادامه دارد.

اِل‌گِرک از معروف ترین فستیوال های بارسلونا

بهترین فستیوال های بارسلونا

با ما همراه باشید تا به یکی از معروف ترین فستیوال های بارسلونا برویم. فستیوال ال‌گرک بارسلونا حدود 40 سابقه دارد و یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا به حساب می‌آید. این فستیوال پرجنب‌وجوش هنرهای نمایشی مثل موسیقی، تئاتر، رقص و سیرک را پوشش می‌دهد. هنرمندان بسیاری از سرتاسر جهان در فستیوال ال گرک شرکت می‌کنند. نام این فستیوال را از آمفی‌تئاتری یونانی به همین نام گرفته‌اند. این آمفی‌تئاتر در سال 1929 و همزمان با نمایشگاه بین‌‌المللی بارسلونا در تپه مونجوئیک ساخته شد. ال‌گرک پس از نمایشگاه چند سال متروکه بود و با آغاز برگزاری فستیوال ال گرک در سال 1979 جان دوباره گرفت. 

فستیوال سانتا اولالیا

این رویداد زمستانی که یکی از معروف‌ ترین فستیوال های بارسلونا به شمار می‌رود به افتخار سانتا اولالیا برگزار می‌شود. سانتا اولالیا پس از تحمل شکنجه‌های وحشتناک به دست رومیان کشته شد. این رویداد با مراسمی در کاخ سنت جائومه آغاز می‌شود و با اجراهای زندۀ موسیقی، رقص سنتی کاتالونیا و کنسرت گروه کر کودکان در کلیساها ادامه پیدا می‌کند. در این رویداد ورود به آجونتامنت و سرداب کلیسای جامع (محل دفن سانتا اولالیا) برای عموم رایگان است. علاوه بر این علاقمندان به موزه‌ها می‌توانند بیش از 30 موزه را در شهر بارسلونا به صورت رایگان ببینند. سانتا اولالیا که از بهترین فستیوال های بارسلونا است از تاریخ 9 تا 12 فوریه در سرتاسر شهر برگزار می‌شود.

موزیکا آلس‌پارکس از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا

موزیکا آلس‌پارکس از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا

موزیکا آلس‌پارکس که به عنوان یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا شناخته می‌شود در واقع مجموعه‌ای از کنسرت‌های رایگان است که در طول ماه‌های تابستان در برخی از پارک‌های بارسلونا برگزار می‌شود. فستیوال موزیکا آلس‌پارکس در دو دوره برگزار می‌شود: اول از ماه ژوئن تا آگوست، ساعت 10 شب روزهای چهارشنبه و جمعه در پارک سیوتادلا روبروی فوارۀ بزرگ برگزار می‌شود. دورۀ دوم در ماه جولای است که نوازندگان جوان از پنج‌شنبه تا شنبه در پارک‌های مختلف کنسرت‌های کلاسیک برگزار می‌کنند. موزیکا آلس‌پارکس که در حال حاضر یکی از محبوب‌ ترین فستیوال های بارسلونا است از اوایل دهه 2000 آغاز شد و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. اگر به موسیقی جاز و محلی علاقه دارید این فستیوال بهترین فرصت برای لذت بردن از این سبک‌های موسیقی است.

فستیوال بزرگ دگراسیا

بیایید سری به یکی دیگر از بهترین فستیوال های بارسلونا بزنیم. این فستیوال دیدنی و جذاب یکی از معروف ترین فستیوال های بارسلونا به شمار می‌رود و تقریبا تمام شهر را در بر می‌گیرد. انجمن‌های محله‌های مختلف منطقۀ گراسیا برای این فستیوال با هم رقابت می‌کنند و همین دلیلی شده که شرکت‌کنندگان هر سال هنگام برگزاری این جشنواره تزئینات زیبا و باشکوهی را در خیابان‌ها ببینند. انجمن‌ها معمولا نیمی از سال را صرف آماده‌سازی این فستیوال می‌کنند. در بعضی از خیابان‌ها صحنه‌های بزرگی برای برگزاری اجراهای زنده برپا می‌شود و گروه‌های موسیقی راک و کلاسیک اسپانیایی آهنگ‌های بسیاری را اجرا می‌کنند. این فستیوال دیدنی فرصت مناسبی برای یک تفریح خانوادگی است. پس اگر سفر به بارسلونا را در ماه آگوست برنامه‌ریزی کردید حتما سری به این فستیوال بزنید و از تماشای دیدنی‌ها و سرگرمی‌های آن لذت ببرید. فستیوال بزرگ دگراسیا از 15 تا 21 ماه آگوست برگزار می‌شود.

بهترین فستیوال های بارسلونا و دِلامِرسه 

بهترین فستیوال های بارسلونا

دلامرسه که یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا است به مناسبت بزرگداشت بانوی رحمت (لامرسه) برگزار می‌شود. در این فستیوال بیش از 600 رویداد متنوع از جمله ساردان، کورکوف، چندین نمایش آتش‌بازی خیابانی، کنسرت‌های رایگان، تئاترهای خیابانی و چندین فعالیت سرگرم‌کننده برای کودکان برپا می‌شود. تا چند سال گذشته بسیاری از این رویدادها در مرکز شهر برگزار می‌شد اما اکنون عمده برنامه‌ها در قلعه مونجوئیک یا کارخانه نساجی برگزار می‌شود. با این حال چیزی در حدود صدهزار نفر برای تماشای رژۀ نهایی در باری‌گوتیک جمع می‌شوند. این مهمانی خیابانی و پرجنب‌وجوش یکی از دیدنی ترین فستیوال های بارسلونا است و طرفداران بسیاری بین مردم محلی و گردشگران دارد. این رویداد به مدت 5 روز در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و قدمت آن به سال 1871 برمی‌گردد. در ابتدا لامِرسه تنها یک جشن کوچک برای خداحافظی با تابستان بود و کم‌کم به یکی از معروف ترین فستیوال های بارسلونا تبدیل شد. در این چند روز سور و سات جشن در هر خیابانی به راه است و مردم در حال رقص و پایکوبی هستند. از دیگر وقایع سرگرم‌کننده و دیدنی لامرسه می‌توان به برج انسانی، اجراهای خیابانی، موسیقی زنده و نمایش‌های تئاتر اشاره کرد. اگر سفر خود به بارسلونا را در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی کردید از 20 تا 24 سپتامبر می‌توانید در این فستیوال شرکت کنید.

نمایشگاه سانتا لوچیا

این نمایشگاه سنتی کریسمس با بیش 200 سال قدمت در حال حاضر یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا به حساب می‌آید. سانتا لوچیا اولین بار در سال 1786 برپا شد و در حال حاضر بیش از 300 غرفه را شامل می‌شود. در این نمایشگاه انواع تزئینات و هدایای کریسمسی دست‌ساز را می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر این غرفه‌های دیدنی و رنگارنگ رژه‌های موزیکال و چند نمایشگاه شامل صحنه‌ای محبوب از حضور عیسی مسیح در بین مردم در کاخ سنت جائومه برگزار می‌شود. غرفه‌های این نمایشگاه در پایان نوامبر یا اوایل دسامبر برپا می‌شوند و تا روز کریسمس ادامه دارد. اگر دوست دارید بخشی از فرهنگ کریسمسی مردم اسپانیا را از نزدیک ببینید پیشنهاد می‌کنیم در نمایشگاه سانتا لوچیا که یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا است شرکت کنید. 

سنت جوآن از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا

سنت جوآن از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا

در شب بزرگداشت سنت جوآن یکی از بزرگترین فستیوال های بارسلونا برگزار می‌شود. این شب را یکی از باشکوه‌ترین مهمانی‌های بارسلونا می‌شناسند. آتش‌بازی‌های این شب زیبا طرفداران بسیاری دارد. در بارسلونا علاوه بر جشن اصلی هرکسی به روش خودش این شب را جشن می‌گیرد. بعضی افراد همراه خانواده، همسایه‌ها و دوستان دور هم جمع می‌شوند، آتش‌ روشن می‌کنند و جشن می‌گیرند. شب که از راه می‌رسد در تمام محله‌ها آتش روشن می‌شود و جشن اصلی آغاز می‌شود و آتش‌بازی و رقص و پایکوبی تا پاسی از شب ادامه دارد. جشن سنت جوآن از قرن هجدهم جشن گرفته می‌شود و یکی از معروف ترین فستیوال‌ های بارسلونا به حساب می‌آید. فستیوال سنت جوآن در روزهای 23 و 24 ماه ژوئن برگزار می‌شود.

فستیوال سنت مِدیر

هر سال در روز سوم مارس یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا برگزار می‌شود. فستیوال سنت مدیر پر است از شیرینی و شکلات و برنامه‌های سرگرم‌کننده. قدمت این فستیوال به سال 1828 برمی‌گردد. در آن زمان نانوایی به نام جوزپ ویدال به خودش قول داد که در صورت بهبودی بیماری‌اش به زیارت برود. وی پس از بازگشت بین مردم لوبیا پخش کرد و در طول سال‌ها لوبیاها تبدیل به شکلات و آب‌نبات شدند. این فستیوال که یکی از معروف‌ ترین فستیوال های بارسلونا است به عنوان خوشمزه‌ترین فستیوال اسپانیا شناخته می‌شود. در رژۀ این جشنواره صدها اسب و ارابه در سرتاسر شهر می‌چرخند و برای بچه‌ها و تماشاچیان جشنواره شکلات و آب‌نبات پرتاب می‌کنند. سنت مِدیر یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا است و به خصوص بچه‌ها شرکت در این فستیوال را از دست نمی‌دهند. 

کارناوال بارسلونا

بهترین فستیوال های بارسلونا

کارناوال بارسلونا به عنوان یکی از معروف ترین فستیوال های بارسلونا شناخته می‌شود. این کارناوال دیدنی در طول 20 سال گذشته حال و هوای مهمانی به خود گرفته و هر سال وجهۀ جدیدتری از بارسلونا را به تماشاچیان نشان می‌دهد. یکی از دیدنی‌ترین رویدادهای این فستیوال آتش‌بازی گستردۀ آن است که توجه همه را به خود جلب می‌کند. این مهمانی 7 روز طول می‌کشد و قدمت آن به دوران رومیان برمی‌گردد و برای اولین بار در سال 1333 برگزار شد. این فستیوال بر اساس تاریخ تقویم قمری برگزار می‌شود و تاریخ آن در طول سال میلادی تغییر می‌کند. بسیاری از مردم و شرکت‌کنندگان لباس‌های مبدل و فانتزی می‌پوشند و در رژه‌های مختلف شرکت می‌کنند. این کارناوال که در حال حاضر یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا است در واقع برای پیشواز از دورۀ روزه‌داری دین مسیحیت برگزار می‌شود. کارناوال بارسلونا در تمام روستاها و شهرها کوچک کاتالونیا جشن گرفته می‌شود اما در بارسلونا، سیتگز، ویلانوا ای لاگلترو و تورلو با شور و اشتیاق بیشتری برگزار می‌شود. اگر به غذاهای سنتی اسپانیایی علاقه دارید این کارناوال بهترین فرصت برای امتحان کردن این غذاها است. در غرفه‌های مختلف می‌توانید کوکادلاردون و بوتیفارادوو را می‌توانید امتحان کنید. 

فستیوال گیتار یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا

شاید اینطور به نظر برسد که فستیوال گیتار تنها بر پایۀ یک ساز واحد بنا نهاده شده است اما برنامه‌هایی که در این فستیوال برگزار می‌شود طیف وسیعی از سبک‌ها را دربر می‌گیرند. فستیوال گیتار را به عنوان یکی از بهترین فستیوال های بارسلونا می‌شناسند و در بین علاقمندان به گیتار و موسیقی طرفداران بسیاری دارد و حتی بسیاری از هنرمندان بین‌المللی در این فستیوال شرکت می‌کنند. از جمله سبک‌های موسیقی که در این فستیوال اجرا می‌شود می‌توان به فلامنکو، پاپ، کلاسیک کوبایی، آکوستیک و الکتریک اشاره کرد. بسیاری از کنسرت‌های فستیوال گیتار در سالا بارت، پالائو دلاموزیکا کاتالانا، ال لیسیو و سالن نمایش فروم برگزار می‌شود. برای شرکت در کنسرت‌های فستیوال گیتار که یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا است باید به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید. پس قبل از برنامه‌ریزی سایت مربوط به این فستیوال را بررسی کنید و فهرست هنرمندان شرکت‌کننده را ببینید و بلیط مناسب خود را تهیه کنید. 

فستیوال بین‌المللی جاز بارسلونا

فستیوال بین‌المللی جاز بارسلونا

این فستیوال یکی از طولانی‌ترین و بهترین فستیوال های بارسلونا است که 50 سال قدمت دارد. فستیوال بین‌المللی جاز در سرتاسر بارسلونا برگزار می‌شود و بلیط هر رویداد به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. هنرمندان جاز معروفی مثل وین شورتر، جیمی کاب و مارکوس میلر در این فستیوال اجرا کرده‌اند. بیشتر اجراها در کاخ دلاموزیکا، سالن لیسیو و سالن فوروم برگزار می‌شود. هر سال چیزی در حدود 100000 نفر در این رویداد شرکت می‌کنند و از این جهت یکی از محبوب ترین فستیوال های بارسلونا به شمار می‌رود. فستیوال بین‌المللی جاز بارسلونا از 18 سپتامبر تا 19 نوامبر در این شهر برگزار می‌شود و بلیط اجراهای زنده را به صورت آنلاین می‌توانید تهیه کنید. 

کلام پایانی

هر ساله رویدادهای بسیاری در سرتاسر اسپانیا برگزار می‌شود. شهر بارسلونا بسیاری از این فستیوال‌ها را میزبانی می‌کند. هرکدام از این فستیوال‌ها به تنهایی و به بهترین شکل ممکن فرهنگ، تاریخ و هنر اسپانیا را به نمایش می‌گذارند. در مطلب کوتاهی که از نظر گذراندید تلاش کردیم شما را با بعضی بهترین فستیوال های بارسلونا آشنا کنیم تا اگر زمانی به این شهر زیبا سفر کردید بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق در این فستیوال‌ها شرکت کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود بسازید.

نظرات کاربران