ضد آب بودن!

عکاسی در سفر و فریم های خاطره انگیز!

فهرست مطالب

عکاسی در سفر

بهترین سوغاتی که از ماجراجویی و تعطیلات خود می توانید به خانه بیاورید، عکس است. به قول قدیمی ها، تصاویر ارزش هزاران کلمه را با خود دارند و هیچ چیز به اندازه نگاه کردن به عکس ها، هیجان و خاطرات سفر را در شما زنده نمی کند.معمولا در مسافرت ها دو گروه آدم داریم، گروه اول که همیشه با دوربین آماده ثبت کوچکترین لحظه ها هستند و گروه دوم که بیشتر اهل مشاهده گری و لذت بردن از حال هستند. حالا شما در دسته اول و عاشق عکاسی در سفر هستید یا در گروه دوم جای دارید؟

بدون شک یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر، مرور خاطرات و لحظات تکرار ناشدنی است. ثبت یک لبخند واقعی از ذوق دویدن در میان سبزی جنگل یا هیجان و ترس تکان های قایق بین موج های دریا، این ها عکس هایی هستند که مثل ماشین زمان را ما را به زمان و مکانی دور پرت می کنند تا برای لحظاتی، همان حس و حال ناب را مجدد حس کنیم و برای برنامه ریزی تعطیلات خاطره انگیز بعدی انرژی بگیریم. البته ناگفته نماند به یمن پیشرفت تکنولوژی فاصله بین زمانی که روی کاناپه خانه لم داده اید و در ذهنتان برای تعطیلات نقشه می چینید تا لحظه ای که چمدان به دست جلوی گیت خروجی ایستاده اید، با چند کلیک ساده و رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل و … بسیار کوتاه شده است.

اما چرا عکاسی در سفر ؟

 اما چرا عکاسی در سفر ؟

شاید با خودتان بگویید با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می شود عکس هر مکانی که دیده ایم را مجدد ببینیم، پس چه نیازی به عکاسی در سفر است؟برای پاسخ به این سوال اول از همه باید این نکته را بازگو کنیم که انسان زنده به مرور خاطرات خوب و غلیان احساساتش است.

بله، ممکن است از تاج محل یا مسجد جامع اصفهان هزاران عکس در فضای مجازی وجود داشته باشد. اما کافیست تا زاویه دیدتان را تغییر دهید و اینگونه بیاندیشید که این جاذبه از نگاه دوربین من به چه شکل است؟ حسی که من آن لحظه از انعکاس نور بر مناره های مسجد گرفته ام چه جوری ثبت شود تا آن حس را با دیگران هم به اشتراک بگذارم؟

عکاسی فقط ثبت رویدادها نیست، ثبت لحظات نابی است که یکبار اتفاق می افتند. به تصویر کشیدن خنده زیبای همسفرتان کنار پنجره های ارسی و رنگی مسجد نصیرالملک شیراز، اوج زیبایی است که نیاز به تجربه یا تجهیزات حرفه ای ندارد، بلکه ذوق میخواهد و یک دوربین ساده.

صحبت از تجربه و تجهیزات شد. کمی حرفه ای تر از عکاسی در سفر بگوییم.

عکاسی در سفر چیست؟

 اما چرا عکاسی در سفر ؟

عکاسی در سفر ، نوعی عکاسی که همه انواع عکس از منظره، تاریخ، فرهنگ و معماری مقصد را دربر میگیرد. در واقع، چیزی که در مورد عکاسی در سفر به صورت منحصر به فرد وجود دارد، این است که وسیله ای برای گفتن داستان، الهام بخشیدن و مهمتر از همه، آموزش در مورد تنوع دنیای زیبای ماست!

چند نکته برای عکاسی در سفر

عکاسی در سفر
  • امکانات دوربین عکاسی و یا دوربین گوشی هوشمند خود را بشناسید.
  • با استفاده از نقشه گوگل، مکان هایی که قصد عکاسی از آنها را دارید مشخص کرده تا تور خود را متناسب با آنها برنامه ریزی کنید.
  • به خاطر داشته باشید که حتی اگر قرار نیست زمان زیادی را در هتل بگذرانید، باز هم انتخاب محل اقامت خوب در خلق و خوی شما برای لذت بردن از سفر و احساستان در لحظه ثبت تصاویر خوب تاثیرگذار است.
  • زود بیدار شوید تا نور روز و خلوتی خیابان ها را از دست ندهید.
  • اگر به خواب صبح علاقه دارید، پس گردش در عصر و عکاسی از شب را انتخاب کنید. عکاسی از غروب خورشید در میان درختان یا رقص نور ماه که با جزر و مد دریا همراه می گردد.
  • برای ثبت تصویر از مکان های دیدنی همچون موزه ها که مملو از گردشگر هستند، باید صبور باشید تا در بهترین سرعت دکمه شاتر دوربین را لمس کنید.

قوانینی که در هنگام عکاسی باید یادتان باشد!

  • قانون پیش زمینه، میانه و پس زمینه را رعایت کنید.
  • دلیل اصلی اینکه بعد از عکاسی، تصویر با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است، این است که عکس دو بعدی می گیرید. یک عنصر را در تصویر به عنوان پیش زمینه در نظر بگیرید و به عکستان ابعاد دهید.
  • از قانون یک سوم غافل نشوید.
    • در این شیوه، کادر تصویر را با دو خط عمودی و دو خط افقی فرضی، به 9 مستطیل تقسیم می کنید و عناصر مهم عکس خود را در نقاط تلاقی خطوط قرار می دهید. برخی دوربین های دیجیتالی در تنظیمات خود این گزینه را دارند.
  • با محو کردن بخش هایی از تصویر برای تمرکز بر روی آنچه قصد ثبت کردنش را دارید استفاده کنید.
  • از زوایای متفاوت استفاده کنید تا چشم انداز منحصر به فردی را خلق کنید. گاهی دوربین را روی زمین بگذارید و عکاسی کنید.
  • دوربین را نزدیک خود نگه دارید تا به محض دیدن سوژه جالب، از آن عکاسی کنید.
  • سفر کنید و لذت ببرید و پس از اینکه به خانه برگشتید، لحظاتی که زندگی کرده اید را به یاد خواهید آورد.

 انتخاب بهترین دوربین برای عکاسی در سفر

معمولا دوربین های گوشی تلفن همراه برای عکاسی در سفرها مناسب هستند، اگرچه نور فلش و یا لنز آنها گاهی محدودیت هایی را در ثبت تصاویر به وجود می آورند. اما اگر به دنبال ثبت لحظات خود در تعطیلات هستید و به دنبال یک دوربین مناسب می گردید، باید این نکات را مد نظر داشته باشید.

سایز

ضد آب بودن!

دوربینی را انتخاب کنید که سبک باشد و به راحتی در کوله پشتی جا شود، قطعا نمی خواهید در طول سفر وزن زیاد دوربین عکاسی خسته تان کند.

 اندازه وضوح

 سایز

وضوح تصویر در دوربین ها همان مگاپیکسل است. برای عکاسی در سفر یک دوربین 20 مگاپیکسلی به بالا برای شما مناسب است. همچنین بهترین کیفیت فیلمبرداری برای دوربین ها، 4K است. پس دقت کنید دوربین انتخابیتان قابلیت فیلمبرداری 4K داشته باشد.

با قابلیت های خوب!

ضد آب بودن!

  از آنجایی که همیشه لب تاپ به همراه ندارید، بهتر است دوربینی را خریداری کنید که قابلیت WIFI و بلوتوث داشته باشد، تا به راحتی در سفر از طریقWIFI  عکس ها به گوشی خود ارسال و آنها در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

لنز مناسب برای عکاسی را انتخاب کنید.

لنز

اگر دوست دارید از مناظر تصویربرداری کنید لنز با زاویه باز نیاز دارید، اگر اهل سافاری هستید چون از حیوانات فاصله دارید بهترین گزینه یک لنز زوم است. در نهایت اگر اهل سفرهای تفریحی و عکاسی ساده و اشتراک گذاری آنها هستید، دوربین با لنز کیت برای شما کافی است.

ضد آب بودن!

ضد آب بودن!

اشاره به این نکته حائز اهمیت است که اگر اهل طبیعت گردی هستید و قصد عکاسی از زیر آب و یا در ارتفاعات را دارید، دوربین های گوپرو با توجه به ضدآب و ضدضربه بودن، بهترین گزینه هستند.

 قسمت مهم عکاسی در سفر و ویرایش

ضد آب بودن!

یکی از بخش های مهم هر سفری اشتراک گذاری خاطرات آن با دوستان و آشنایان است، بنابراین آخرین مرحله ویرایش عکس هایی است که ثبت کرده اید. از آنجایی که ممکن است در طول سفر به لپ تاپ یا کامپیوتر دسترسی نداشته باشید، بهترین راهکار استفاده از اپلیکیشن های ویرایش با گوشی همراه است.

بهترین برنامه های ویرایش عکس با گوشی:

Adobe Photoshop Express

–          Adobe Photoshop Express

–          Airbrush

–          inshot Photo Editor

–          LightX Photo Editor

–          PhotoDirector – Photo Editor

–          Photo Effects Pro

–          Adobe Lightroom

در آخر

درانتها آرزو می کنیم که پوشه های دوربین گوشی و لپ تاپ تون سرشار از عکس های سفر به شهرها و کشورهای مختلف، همراه با خاطرات رنگی و خندهای دلنشین باشد. فراموش نکنید، مسافرت فقط تفریح نیست بلکه همانند مدرسه ای برای شناخت خودتان و دنیای اطرافتان است پس تا می توانید سفر کنید، از ثانیه های هر روزتان لذت ببرید و تک تک آنها را ثبت کنید

نظرات کاربران