Vienna
5 اسفند 1401
وین

کامل‌ترین راهنمای سفر به وین در سال 2023

وین، پایتخت اتریش یکی از زیباترین شهرهای اروپا است که بیشتر از هر چیزی دیگری به شهر موسیقی شهرت دارد. اما به این معنی نیست که جاذبه‌های زیبا، ساختمان‌های باشکوه و فضای سرسبز را در این شهر نمی‌بینید. کاملا برعکس، وین یک شهر کامل از همه‌چیز است، تفریح و خوشگذرانی، استراحت و آرامش، هیجان و ماجراجویی، شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ راهنمای سفر به وین همه آنچه را که باید در اختیارتان می‌گذارد تا خودتان را آماده یک سفر باحال و متفاوت کنید. آماده هستید !؟

وین در نگاه اول 

Vienna

وین در یک کلمه، ملکه سلطنتی اروپا است. زمانی که قدم در این شهر می‌گذارید، سریعا اصالت و تاریخ آن لمس خواهید کرد. تاریخی که نشان‌دهنده امپراتوری سابق اتریش-مجارستان است. از طرفی، کم‌کم متوجه آرامش عجیب شهر می‌شوید، فضایی آرام و بدون استرس که واقعا دوست‌داشتنی است. به نظر نمی‌رسد هیچ‌کس در وین عجله داشته باشد. احتمالا به این دلیل است که همانند دیگر شهرهای اروپا، گردشگری و شلوغ نیست. 

عاشقان تاریخ و معماری با هر قدمی که در این شهر برمی‌دارند، حیرت‌زده می‌شوند. تمامی ساختمان‌ها نمایی از سبک‌های مختلف معماری قدیم و جدید را نشان می‌دهند که در نوع خود بسیار جالب است. از معماری که بگذریم، وین زادگاه موسیقی‌دان‌های بزرگی است. می‌توانید برای لمس این موسیقی به سالن اپرای شهر بروید. اما اگر در این شهر خسته شدید، رستوران‌ها و کافه‌های دنج و زیبای زیادی با غذاهای رنگارنگ و لذیذ از شما پذیرایی خواهند کرد. در ادامه راهنمای سفر به وین تمامی این موارد را توضیح خواهیم داد. 

آب و هوای وین و بهترین زمان سفر 

وین از آن شهرهای گرم و معتدل است و هر فصل آن حال‌وهوای خاص خود را دارد. اما اغلب گردشگران فصل تابستان را به دلیل هوای گرم و روزهای آفتابی طولانی انتخاب می‌کنند. در این فصل معمولا خیابان‌ها و صف‌های جاذبه‌ها شلوغ‌تر هستند و قیمت‌ها هم با افزایش روبرو خواهند بود. بااین‌حال اغلب افراد فصل بهار و اوایل پاییز را ترجیح می‌دهند، هوا خنک و شهر خلوت است. 

جاهایی که در وین باید بروید و کارهایی که باید انجام دهید

زیبایی معماری، هنر، موسیقی، فرهنگ و تاریخ، وین را به یکی از دیدنی‌ترین مقاصد اروپایی تبدیل کرده‌است. در راهنمای سفر به وین، دست شما را می‌گیریم و به تک‌تک این جاذبه‌ها سر می‌زنیم. 

  1. به دیدن کاخ بزرگ بلودر بروید (Belvedere)
Belvedere

بلودر یک مجموعه هنری باورنکردنی با آثاری از رنوار، مونه و ون گوگ است. این کاخ شگفت‌انگیز به دو قسمت بالا و پایین تقسیم ‌می‌شود. در بخش پایین آن نمایشگاه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود. در بخش بالا نیز تالار زیبای Ground Floor قرار گرفته که نشان‌دهنده تندیس‌های تاریخی است. باغ اطراف کاخ نیز با داشتن فواره‌های زیبا، گذرگاه‌های سنگ‌ریزه‌ای، برکه‌ها، مجسمه‌ها، گیاهان و گل‌ها فضایی باشکوه را به‌وجود آورده که ارزش دیدن را دارد. 

ورودی 16 یورو و دوشنبه‌ها تعطیل است

  1. از کاخ شون‌برون (Schönbrunn) دیدن کنید

این کاخ 1441 اتاقی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و قبل از تبدیل‌شدن به اقامتگاه تابستانی هابسبورگ‌ها (یکی از برجسته ترین سلسله های تاریخ اروپا)، در طول دهه 1700، به عنوان یک اقامتگاه شکار مورد استفاده قرار می‌گرفته. 

امروز این کاخ یکی از بهترین جاذبه‎های وین است. فضای داخلی به طرز باورنکردنی با نقاشی‌ها، کارهای چوبی، لوسترها و تزئینات استادانه تزیین شده و شما می‌توانید از این شگفتی دیدن کنید، فقط یک روز زمان می‌خواهد.

ورودی از 18-20 یورو است.

  1. کاخ امپراتوری هافبورگ (Hofburg) را کشف کنید

هافبورگ یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان و درحال‌حاضر اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور اتریش است. درگذشته این کاخ برای بیش از 7 قرن کاخ اصلی سلسله هابسبورگ (Habsburgs) بود. 

در این کاخ به دیدن یک معماری باشکوه و دکوراسیونی بی‌نطیر می‌روید. گفتنی است که نمایشگاه‌های مختلفی در این کاخ وجود دارد که یکی از آن‌ها نمایشگاه سیسی (که زندگی ملکه الیزابت را نشان می‌دهد) است.

بازدید از سیسی 16 یورو هزینه دارد و شامل ورود به موزه سیسی، آپارتمان‌های امپراتوری و مجموعه نقره امپریال است. 

  1. از موزه موتزارت آهنگساز مطرح اتریشی دیدن کنید
Mozart Museum

اگرچه موتزارت در خانه‌های مختلفی زندگی کرد اما این آپارتمان تنها خانه باقی‌مانده از او است. موتزارت در سال‌های 1784-1787 در این خانه زندگی می‌کرد. خانه‌ای سه طبقه که در مورد زندگی، خانواده، موسیقی و دوستان او است. در اینجا انواع وسایل، آثار، نقاشی‌ها، نامه‌ها و یادگاری‌های زندگی موتزارت در معرض نمایش گذاشته شده‌است. 

ورودی 12 یورو است.

  1. کلیسای جامع سنت استفان (Stephansdom) را ببینید

سنت استفان یک کلیسای جامع رومی و گوتیک قرن دوازدهمی در وین است که به خاطر سقف رنگارنگش مشهور است. این کلیسا در طول سال‌ها تخریب و بارها بازسازی شده‌است، اما هنوز هم عظمت و زیبایی خود را به خوبی حفظ کرده. برج‌ها بلند، دروازه آن بزرگ و شکل معماری به خصوص‌اش شما را در نگاه اول مجذوب خود می‌کند. یادتان نرود برای تماشای شهر به شکلی دیگر از برج‌های کلیسا بالا بروید و تمام شهر را زیر پایتان حس کنید. 

 ورودی 20 یورو است و بالا رفتن از برج‌ها برای برج جنوبی 5.50 یورو و برای برج شمالی 6 یورو باید هزینه اضافی پرداخت کنید. 

  1. برای خرید به  Naschmarkt بروید

Naschmarkt بزرگ‌ترین بازار مواد‌غذایی در وین است که در فضای باز قرار گرفته. تاریخچه این بازار به صدها سال قبل برمی‌گردد و بیش از 100 غرفه مختلف با انواع رستوران‌های بین‌المللی، غرفه‌های خیابانی و خواربارفروشی دارد. در این بازار کمی گشت‌وگذار کنید و هر وقت خسته شدید در یکی از رستوران‌ها خوشمزه‌ترین غذای اتریشی را نوش جانتان کنید. راستی اینجا هیچ تعطیلی ندارد. 

  1. از خانه موسیقی دیدن کنید
House of Music

این یک موزه کوچک اما جذاب است که دارای چهار طبقه از مشهورترین آهنگسازان اتریشی جهان از جمله موتزارت، شوبرت، اشتراوس و شوئنبرگ و آثارشان نمایشگاه‌های دیدنی برپا کرده‌است. شما می‌توانید دست‌نوشته‌ها و وسایل آن‌ها را تماشا کنید یا در قسمت مجازی آن سمفونی مخصوص خودتان را بنوازید.

ورودی 16 یورو است.

  1. از موزه تاریخ هنر دیدن کنید

این موزه بزرگ‌ترین موزه در کشور است که آثاری از مصر باستان و یونان را در معرض نمایش می‌گذارد، آثاری تاریخی که از گذشته تا قرن هجدهم را به تصویر می‌کشند. بیش از 700000 اثر مختلف در مجموعه‌ها وجود دارد، بنابراین ارزش وقت‌گذاشتن بازدید را خواهد داشت. 

 ورودی 18 یورو است.

  1. در خیابان کمربندی شهر پیاده‌روی کنید

این خیابان تاریخی مملو از معماری زیبا است که شما را محو تماشای خود می‌کند. اینجا جایی است که می‌توانید ساختمان پارلمان، تالار شهر، موزه هنرهای زیبا، موزه تاریخ ملی و همچنین اپرای دولتی را از نزدیک ببینید و با یک تیر چند نشان بزنید. 

  1. از موزه تاریخ ملی دیدن کنید
National History Museum

موزه تاریخ ملی دارای نمایشگاه مردم‌شناسی، یک افلاک‌نما و نمایشگاه ماقبل تاریخ است و ارزش وقت گذاشتن را دارد، البته اگر اهل موزه‌گردی هستید. این مجموعه دارای بیش از 100000 آیتم از جمله شهاب سنگ‌ها است. مجسمه 25000 ساله ناهید ویلندورف که در اتریش کشف شد نیز در این موزه قرار دارد. همچنین یک افلاک‌نما که نمایش‌هایی را به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌کند.

ورودی 14 یورو است.

  1. جنگل های وین را از دست ندهید

این جنگل زیبا (معروف به وینروالد) در حومه شهر قرار دارد و پر از مسیرهای پیاده‌روی است. فضایی سبز، بکر و زیبا که ارزش قدم‌زدن را دارد. می‌توانید چند ساعتی از روزتان را به آن اختصاص دهید و از فضای آرام این جنگل لذت ببرید.

راهنمای سفر به وین و هزینه‌های آن

بعد از رزرو بلیط هواپیما وین باید به فکر هزینه‌های سفر باشید که عمدتا به خوردوخوراک و اقامت مربوط می‌شوند. این هزینه‌ها می‌توانند به شکل زیر باشند: 

هزینه محل اقامت در سفر به وین

هزینه محل اقامت را در راهنمای سفر به وین به دو گزینه هاستل و هتل اقتصادی می‌پردازیم:

هزینه هاستل

National History Museum
  • قیمت هاستل از حدود 16 یورو در هر شب برای یک تختخواب در اتاق 8 تا 12 تخته شروع می‌شود. 
  • اتاق با 4-6 تخت 25-35 یورو هزینه دارد. 
  • برای یک اتاق خصوصی، انتظار پرداخت 40-75 یورو در هر شب را داشته باشید.

از امکانات رایگان برخی از هاستل‌ها می‌توان به صبحانه و وای فای رایگان اشاره کرد. البته برخی از آن‌ها آشپزخانه هم دارند تا بتوانید خودتان غذا بپزید. 

قیمت هتل های مقرون به صرفه

هتل‌های دو ستاره ارزان قیمت از حدود 40 یورو در هر شب برای یک یا دو نفر شروع می‌شوند، اما در بیشتر مواقع قیمت آن‌ها نزدیک به 60-80 یورو است. امکانات این هتل‌ها شامل Wi-Fi رایگان و امکانات اولیه (تلویزیون، قهوه‌ساز) می‌شود، اما به ندرت صبحانه رایگان ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید برای انتخاب گزینه‌های متنوع اقامت در وین به رزرو هتل سه کلیک مراجعه کنید. 

هزینه خوردوخوراک در سفر به وین

غذاهای اتریشی دلچسب و گوشت محور هستند که معمولا به شکل خورشت، سوپ و چیزی شبیه به آبگوشت خودمان شباهت دارند. هر چند که نوع غذاهای وین تا حد زیادی تحت تاثیر کشورهای همسایه بوده و شباهت به آن‌ها دارد. اما خوشمزه و دلچسب است. 

غذاهای محبوب عبارت‌اند از ریندسوپ (سوپ گوشت گاو)، گوشت دودی با کلم ترش، شنیسل وینر (به طور سنتی از گوشت گوساله تهیه می‌شود)، اشترودل و تافلسپیتز (گوشت گاو آب پز شده به شکل آبگوشت). 

در راهنمای سفر به وین، به هزینه غذاهای آن می‌رسیم. معمولا یک وعده غذایی ارزان در رستوران حدود 15 یورو هزینه دارد. اگر تعداد وعده غذاییتان بیشتر است، مثلا سه تا، این هقیمت به بیش از 35 یورو خواهد رسید.

اگر بودجه‌ی زیادی ندارید، در بازارهای محلی غذا بخورید، در آنجا مجموعه‌ای خوشمزه از غذاهای سنتی اتریشی (مانند شنیسل، گولش، سوسیس و سیب‌زمینی) و همچنین غذاهای آسیایی، یونانی و خاورمیانه را پیدا خواهد شد که هزینه تقریبا 10-16 یورو دارند.

اگر قصد دارید غذای خود را بپزید، یک هفته مواد غذایی حدود 50 تا 60 یورو برای مواد اولیه اولیه مانند برنج، ماکارونی، سبزیجات و مقداری گوشت هزینه دارد.

اطلاعات ضروری در سفر به وین

Euro currency

واحد پول: یورو

زبان رسمی: آلمانی

جمعیت: 1.8 میلیون نفر

کد کشور: 43+

آداب انعام: 5-10 درصد، فقط نقدی

اختلاف ساعت: تهران 1 ساعت و نیم از ساعت وین جلوتر است. 

 در آخر

در راهنمای سفر به وین، سفری هر چند کوتاه و مختصر به این شهر داشتیم، با جاهای دیدنی آن و بهترین زمان سفر آشنا شدیم و هزینه‌های سفر را بررسی کردیم. امیدواریم اگر برنامه سفر به این شهر را دارید، این مقاله به شما کمک کرده باشد. سفر خوب و خوشی داشته باشید. 

نظرات کاربران