athens
24 بهمن 1401
آتن

کامل‌ترین راهنمای سفر به آتن در سال 2023

آتن شهری زیبا، دوست‌داشتنی و البته تاریخی که هر ساله 6 میلیون گردشگر دارد. البته شهری که محل زندگی متفکران، جنگجویان بزرگ و فیلسوفان بوده، باید تا این حد توریستی باشد. در خیابان‌های آتن که قدم می‌زنید، انگار به یونان باستان سفر کرده‌اید. ویرانه‌های تاریخی، خانه‌های قدیمی، موزه‌های پر رنگ و لعاب، فرهنگ منحصربفرد، خلاصه در هر گوشه از آن چیزی برای تماشا وجود دارد. مطمئن باشید که بعد از رزرو بلیط هواپیما و سفر به این شهر، حتما داستان‌های زیادی برای گفتن پیدا می‌کنید. بیایید تا با راهنمای سفر به به آتن، قبل از بستن چمدان کمی در این شهر قدم بزنیم.   

آتن کجاست؟

athens

آتن پایتخت یونان در جنوب اروپا قرار دارد. این کشور که با دریای مدیترانه و دریای ایونی (دریای یونان) هم مرز است، آب و هوایی مدیترانه‌ای و مناظری بکر و تاریخی دارد و آن را تبدیل به یک مقصد رویایی کرده‌است. به عبارتی دیگر، کشور یونان یک شبه جزیره است که حدود 3000 جزیره را در دل خود جای داده‌است. 

چرا آتن؟

در راهنمای سفر به آتن با ذکر چند دلیل برایتان توضیح می‌دهیم که چرا این شهر ارزش دیدن را داراست. هر چند که خیلی بیشتر از چند دلیل است اما بد نیست با برخی از آن‌ها آشنا شوید. 

شهر آتن از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا با گذشته‌ای پر از جنگ‌ها و تصاحب‌ها است. چیزی که باعث شده تا خاص و متفاوت باشد، همین ویرانه‌های قدیمی است که هنوز هم پابرجاست و به خوبی از آن‌ها حفاظت می‌شود. هر کدام از این جاذبه‌های تاریخی شما را به دوران گذشته این شهر می‌برند و داستان‌های جذابشان را برایتان تعریف می‌کنند. 

صبر کنید، فقط فرهنگ غنی و گذشته تاریخی نیست که آتن را محبوب کرده‌است، چیزهای بیشتری در این شهر جذاب وجود دارد. سواحل بکر و زیبایی که در هر جایی نمی‌توان مانند آن‌ها را پیدا کرد با غذاهای خوشمزه و رنگارنگ یونانی و تفریحات تمام‌نشدنی شبانه این شهر، دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. 

اگر جزو افرادی هستید که گرمای نور خورشید لذت می‌برید، به آتن خوش آمدید! این شهر در بیشتر روزهای سال آفتابی است. تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها دلچسب و مطبوع. 

در آتن که قدم بزنید از تماشای هنر خیابانی لذت می‌برید. به موزه که بروید از دیدن آثار هنری و تاریخی آن شگفت‌زده می‌شوید. حتی راه‌رفتن در خیابان‌های هم هنر و فرهنگ اصیل مردم این سرزمین را به رخ شما می‌کشد. 

راهنمای سفر به آتن؛ آب و هوای این شهر باستانی چگونه است؟

در آتن دما به ندرت زیر صفر می‌رود و معمولا آب‌وهوا مطبوع است. تابستان شلوغ‌ترین زمان آتن و زمستان خلوت‌ترین آن است. 

بهار آتن لذت بخش است

با شکوفه‌دادن درختان و روییدن دوباره گل‌ها در فصل بهار، آتن به یک شهر زیبا تبدیل می‌شود که می‌توان در یک هوای خنک و مطبوع از آن لذت برد. دما هم بین 16 تا 26 درجه سانتی‌گراد است.

تابستان گرم و شلوغ است

دما تا 27 درجه در فصل تابستان بالا می‌رود و بهترین زمان برای پوشیدن لباس شنا و تفریحات آبی است. اگر بودجه‌تان محدودیتی ندارد، فصل گردشگری آتن همین تابستان است. 

پاییز آتن اما فوق‌العاده است

هوا مطبوع، رنگ‌های زیبای پاییزی و هزینه‌های معقول، فصل پاییز آتن را فوق‌العاده می‌کند. لباس گرم فراموشتان نشود!

بارندگی در زمستان زیاد خواهد بود

میزان بارندگی در زمستان‌های آتن تا چندین ساعت در روز است و قدم زدن در شهر را با مشکل روبرو می‌کند. اگرچه قیمت‌ها با کاهش نسبتا خوبی همراه هستند، اما دمای هوا نیز کاهش زیادی خواهد داشت. 

راهنمای سفر به آتن و شکم گردی

athens

در راهنمای سفر به آتن به بخش خوشمزه آن می‌رسیم. چی بخوریم؟ 

تسورکی: یکی از نان‌های سنتی یونانی‌ها، تسورکی است که معمولا برای جشن‌ها به خصوص عید پاک درست می‌شوند. آن را با همه غذایی می‌خورند. اگر به دنبال طعم واقعی تسورکی هستید، رستوران Belle Vue بهترین مکان برای خوردن آن است. برای پیدا کردن رستوران هم کافی است نام آن را در گوگل جستجو کنید.

موساکا: از غذاهای سنتی یونانی که هر کجا بروید آن را جلویتان قرار می‌دهند. در موساکا، بادمجان سرخ شده، گوجه‌فرنگی، گوشت چرخ‌ شده، سس بشامل و یک لایه پر از پنیر روی آن می‌ریزند که مزه بهشتی و دلچسبی هم دارد. راستی رستوران Oineas & Arcadia بهترین موساکا را برایتان سرو می‌کند.

سوولاکی: اگر اهل کباب و گوشت هستید، خوب سوولاکی از غذاهای مورد علاقه‌تان خواهد شد. در هر کجا هم که بروید گوشت‌های سیخ شده روی زغال به چشم‌تان می‌خورد. اگر هم به دنبال طعم واقعی آن هستید، رستوران Lefteris O Politis & Kostas بهترین مکان برای چشیدن آن است. 

هوریاتیکی (Horiatiki): خوشمزه‌ترین سالادی که در سفر به آتن می‌خورید، با سبزیجات تازه، زیتون‌های طعم‌دار و پنیر فتا. برای خوردن این سالاد خوشمزه به سراغ رستوران‌های Maiandros و Lithos Tavern بروید. 

آیا در سفر به آتن می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد؟ 

آتن هم دست کمی از شهرهای دیگر اروپایی ندارد و قیمت‌های تقریبا بالا هستند. بااین‌حال ما در راهنمای سفر به آتن چند نکته مختصر را برای شما عنوان می‌کنیم تا بلکه بتوانید در هزینه‌هایتان کمی صرفه‌جویی کنید. 

از قبل محل اقامت خود را رزرو کنید

برخلاف تصور خیلی‌ها، رزرو هتل و محل اقامت از قبل می‌تواند در هزینه‌ها ودردسرهای آن (مخصوص در فصول گردشگری) را کم کند. معمولا رزرو آنلاین با تخفیف‌های بیشتری همراه است و گزینه‌های متنوع‌تری هم پیدا می‌شود. شاید بتوانید یک اتاق خوب با قیمتی پایین رزرو کنید. ممکن است لوکس نباشد، اما در عوض تجربه یونان‌گردی را در اختیار شما قرار خواهد داد.  

پیاده‌روی کنید

athens

هر چند که وسایل حمل‌ونقل عمومی هم گزینه مناسبی است، اما پیاده‌روی می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. این طوری سر از جاهایی در می‌آورید که شاید با تاکسی و مترو هیچ وقت آن‌ها را نبینید. 

کارت توریستی گزینه هوشمندانه‌ای است

کارت‌های توریستی از قیمت کمتری برخوردارند و باعث می‌شوند تا بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی باصرفه‌تر باشند. بلیط‌های 90 دقیقه‌ای حدود 2 یورو هستند و بلیط‌های 3 روزه حدود 22 یورو. در سفر به آتن با این کارت‌ها از جاذبه‌های بیشتری دیدن کنید.

غذاهای خیابانی هم گزینه خوبی هستند

برای برخی لذت خوردن غذاهای خیابانی به همان اندازه رستوران‌های لوکس است، شاید هم بیشتر! در‌صورتی‌که بودجه سفر محدودی دارید، این گزینه خوبی خواهد بود. قیمت‌های معمولا چند یورو هستند و کیفیت غذا هم خوب است. 

راهنمای سفر به آتن و رفت‌وآمد شهری

یکی از بخش‌های مهم سفر، رفتن به جاذبه‌های شهر آتن در نقاط مختلف آن است. نگران سیستم حمل‌ونقل نباشید، تقریبا در همه جا در دسترس هستند. 

با تاکسی: در آتن تاکسی‌ها زرد رنگ هستند و هزینه را مطابق با کیلومترشمار دریافت می‌کنند. اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید به سراغ گزینه‌های آنلاین مانند TaxiBeat، Uber، Radio Taxi، Taxiplon، Ikaros و غیره بروید. 

با مترو: برای رفت‌وآمد سریع مترو بهترین تصمیم است. ساعات کاری آن‌ها از 5 صبح شروع می‌شود تا 12 شب ادامه دارد. 

با قطار: با استفاده از قطار می‌توانید از بندر پیرئوس به فرودگاه بین‌المللی آتن بروید. تقریبا در اطراف شهر راه‌آهن حومه‌ای وجود دارد از 4 صبح تا 11 شب هم مشغول به کار هستند. 

با اتوبوس: بهترین گزینه اتوبوس‌ها هستند که در هر خیابان دیده می‌شوند و به لحاظ هزینه هم مقرون‌به‌صرفه هستند.

با تراموا: حمل‌ونقل با تراموا از گزینه‌های دیگر برای شما است که مسیرهای شهری را به محله‌های ساحلی فالیرو و وولا متصل می‌کند. ساعت کاری آن‌ها نیز از 5 صبح تا 1 بامداد است.

دسترسی به فرودگاه: آتن حدود 20 کیلومتر با فرودگاه این شهر فاصله دارد. شما برای رسیدن به آن می‌توانید از مترو و اتوبوس‌های فرودگاه استفاده کنید و خودتان را به مرکز شهر برسانید. آن‌ها 24 ساعته و 7 روز هفته مشغول به کار هستند. 

راهنمای سفر به آتن و محل اقامت

Niche

محل‌های مختلفی در شهر آتن وجود دارند که می‌توانید برای اقامت و رزرو هتل یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مسلما هر چه به مرکز شهر و جاذبه‌ها نزدیک‌تر باشید، هزینه‌های هتل نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر ما در راهنمای سفر به آتن یک دسته‌بندی کلی آماده کرده‌ایم تا انتخاب برای شما راحت‌تر باشد.

انتخاب هتل‌های لوکس در سفر به آتن

هتل کوکومات: هتلی 5 ستاره که امنات کامل و مجللی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هتل  نیچه آتن (Niche): این هتل 4 ستاره است و در نزدیکی مکان‌های تاریخی مانند معبد زئوس واقع شده‌است. به لحاظ کیفیت خدمات نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. 

هتل الیا ارمو آتن: این هتل زیبا 4 ستاره است و کلیه خدمات رفاهی را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند. از زیبایی این هتل همینقدر بدانید که در نزدیک بسیاری از آثار دیدنی و موزه‌های این شهر قرار گرفته‌است.

هتل الکترا متروپولیس: مطمئنا فضای داخلی زیبا کار شده با سنگ مرمر سفید و همچنین دکوراسیون چوبی، شما را محو خود خواهد کرد. این هتل مجلل، اقامت رویایی به شما هدیه می‌دهد. 

انتخاب هتل‌های اقتصادی در سفر به آتن

هتل بوتیک آکروپولیس: اقامتگاهی زیبا که در یکی از زیباترین محله‌های آتن که با برخی از جاذبه‌ها مانند پلاکا نیز فاصله کمی دارد. خدمات خوب و قیمت هم قانع کننده است.

هتل آدریان: منظره این هتل رو به تپه‌های اطراف است با یک بازار زیبا در کنارش می‌تواند یک اقامت دوست‌داشتنی برای شما به ارمغان بیاورد. 

هتل آکروپولیس هیل: از پنجره اتاقتان منظره زیبایی از آکروپولیس را خواهید دید. امکانات رفاهی نیز در حد ایده آل هستند. 

انتخاب هتل‌های ارزان قیمت در سفر به آتن

Attalus

هتل متروپلیس: فضای داخلی اتاق‌های هتل شاید کوچک باشد، اما با توجه به قیمت مناسبی که دارد، خدمات رفاهی خیلی خوبی در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. 

هتل آتالوس: برای کسانی که دوست دارند در فضای سنتی آتن غرق شوند، آتالوس بسیار مناسب است. خیلی از گردشگران این هتل را برای اقامت انتخاب می‌کنند. 

فستیوال‌های آتن را جدی بگیرید!

جشنواره اپیداوروس: در سه ماه تابستان جشنی از موسیقی، تئاتر، رقص و هنرهای تجسمی در آتن برگزار می‌شود که ستارگان زیادی در آن به هنرنمایی می‌پردازند.

جشنواره روز رنگ: در تابستان جشنی که از هولی هند الهام گرفته در آتن برگزار می‌شود. جشنی با موسیقی و پودرهای رنگی که حس‌و‌حال خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. 

جشنواره پلیسکن (Plissken): این از فستیوال‌های بزرگ موسیقی است که در تابستان و زمستان برگزار می‌شود. هنرمندان زیادی در این جشنوراه‌ها موسیقی خود را به نمایش می‌گذارند. 

جشنواره هنر آتن: از فستیوال‌های قدیمی که در سال 1993 کار خود را آغاز کرده و تابه امروز هم ادامه دارد. در آن مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از هنرهای مختلف را خواهید دید.

5 مورد از جاهای دیدنی آتن 

جزئیات تاریخی آکروپلیس را کشف کنید

Erechtheion

در راهنمای سفر به آتن شما را به یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی آن می‌بریم، آکروپلیس. ارگی باستانی بر روی یک تپه که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این بنا که به قرن 4 میلادی برمی‌گردد دارای بخش‌های مختلفی از قبیل تئاتر هیرودس، معبد آتنا نایک، پروپیله و ارکتئوم (Erechtheion) است. هر کدام از این قسمت‌ها نشان‌دهنده شکوه و عظمت آتن در زمان‌های گذشته است. مطمئنا ستون‌های بلند و جزئیات آکروپلیس شما را متحیر و شگفت‌رده خواهد کرد. 

آگورا باستانی آتن را از بالا نظاره کنید

آگوارا در زبان یونانی به معنی تجمع است و این مکان نیز در گذشته محل برای جمع شدن اهالی در رویدادهای ورزشی، سیاسی و فرهنگی بوده‌است. در اینجا مجموعه از ستون‌ها و مجسمه‌ها را خواهید دید که شکوه یونان باستان را به رخ می‌کشند. به سمت دیوراهای شمالی آن بروید تا یک نمای کلی از آگوارا باستانی در سفر به اتن داشته باشید.  

معبد زئوس المپیا همان پادشاه خدایان

در راهنمای سفر به آتن همراه ما باشید تا به یکی از بزرگترین معابد یونان یعنی معبد زئوس سفر کنیم. این معبد همانطور که از نامش پیداست، متعلق به زئوس (پادشاه خدایان) بوده‌است. وقتی به این معبد نگاه می‌کنید، دقیقا عظمت آن را در دوران تکاملش تصور خواهید کرد، بنایی زیبا و ارزشمند. 

به دیدن اولین المپیک در ورزشگاه پاناتنایک بروید

Panathenaic Stadium

مراسم افتاحیه و اختتامیه اولین المپیک مدرن در سال 1896 در ورزشگاه پاناتنایک آتن برگزار شد. در سال 2004 دوباره از این استادیوم برای المپیک استفاده شد و جالب است بدانید که تنها ورزشگاه در جهان است که تماما از سنگ مرمر ساخته شده‌است. 

قدم زدن در محله پلاکا و آنافیوتیکا را از دست دهید

مطمئن باشید که عاشق این محله‌ها خواهید شد. مگر می‌شود در کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده قدم زد و از تماشای گل‌های کاغذی رنگارنگ در اطراف ذوق‌زده نشد. در اینجا یک رستوران انتخاب کنید به تراس آن بروید و یک وعده غذایی خوشمزه نوش جان کنید. 

کلام آخر

در راهنمای سفر به آتن قدم در شهری تاریخی با فرهنگی اصیل گذاشتیم که قدمتی 3 هزار ساله دارد. با سفر به یونان این کشور زیبای اروپایی در میان آثار تاریخی مات و مبهوت می‌مانید، در غذاخوری‌های سنتی، غذاهایی با طعمی دلچسب می‌خورید، در شهری شاد و پر جنب‌وجوش قدم می‌زنید و خلاصه کلی کار دیگر که سفر شما را خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی می‌کند. 

اگر مشغول بستن چمدان‌هایتان به سمت این مقصد رویایی هستید، ما در سه کلیک برای شما آرزوی سفری خوش می‌کنیم.  

نظرات کاربران