آکروپلیس

17 تا از بهترین موزه های آتن؛ از آکروپولیس تا موزه جنگ!

آتن مهد هنر و تاریخ در جهان است و فرهنگ بدون شک قوی ترین نقطه عطف آتن است. این شهر باستانی هزاران سال است که هنر، علم، فلسفه، اساطیر، تئاتر و دموکراسی را می شناسد و این میراث شگفت انگیز اکنون در موزه های بی شمار آن نگهداری می شود. موزه های آتن در مساحت و موضوع متفاوت هستند اما همه آنها جذابیت خاص خود را دارند. در این مقاله به معرفی بهترین موزه های آتن پرداخته ایم که اگر به پایتخت یونان سفر می کنید، نباید آنها را از دست بدهید.

جاذبه های دیدنی آتن؛ آنچه در سفر به سرزمین خدایان باستان خواهید دید!

1. Acropolis Museum

Acropolis Museum

موزه آکروپولیس که در سال 2009 افتتاح شد، جدیدترین و یکی از بهترین موزه‌ های آتن است. علاوه بر اینکه این موزه ویترینی برای نمایش یافته‌های باستان‌شناسی مجموعه آکروپولیس است، ساختمان موزه نیز با کف‌های شیشه‌ای که از طریق آن می‌توان کار حفاری را در زیر مشاهده کرد، خودش یک سایت باستان شناسی است. آثار کشف شده در سه طبقه ساختمان همراه با ارائه های ویدئویی و باستان شناسانی که برای پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان در دسترس هستند، نمایش داده می شوند. بازدید از موزه آکروپلیس بین یک تا سه ساعت زمان خواهد برد. علاوه بر موزه می توانید از فروشگاه هدیه و رستوران در فضای باز مجموعه نیز استفاده کنید.

زمان بازدید:  از نوامبر تا مارس، همه روزه باز است.

2. National Archaeological Museum

موزه باستان شناسی اولین، بزرگترین و از بهترین موزه های آتن در یونان است، که مجموعه ای دائمی از 11000 اثر، مربوط به هنر یونان باستان و مصنوعات دوره نوسنگی تا اواخر باستان را به نمایش می گذارد. دوستداران موزه، علاقه مندان به تاریخ و عاشقان فرهنگ یونان می توانند به راحتی یک روز را در اینجا سپری کنند و در کافه ای که خارج از ورودی اصلی قرار دارد، استراحت کنند. انتخاب یک راهنمای تور خصوصی می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و اطلاعات بیشتر در خصوص تاریخ و فرهنگ یونان به شما کمک می کند. موزه باستان شناسی که در منطقه Exarcheia در مرکز آتن، کنار دانشگاه پلی تکنیک آتن قرار دارد، یکی از معدود جاذبه های برتر آتن است که خیلی نزدیک به منطقه آکروپلیس نیست، بنابراین بازدیدکنندگان باید با تاکسی، مترو و یا حدود 25 دقیقه پیاده روی از Plaka یا میدان Syntagma به موزه برسند.

زمان بازدید:  از نوامبر تا مارس، همه روزه باز است.

3. Benaki Museum of Greek Culture

Benaki Museum of Greek Culture

موزه عالی هنر یونان در سال 1930 در عمارت خانوادگی آنتونیس بناکی، با سبک معماری نئوکلاسیک و بیش از 35000 اثر هنری، تاسیس شد. این آثار هنری که مربوط به یونان باستان تا کنون می شوند در 4 طبقه این ساختمان به نمایش گذاشته شده اند. بناکی یکی از بهترین موزه های آتن است که در مرکز آتن نزدیک به میدان سینتاگما و باغ ملی قرار دارد، این موزه دارای گالری های پراکنده در سراسر آتن است، از جمله موزه هنر اسلامی، گالری گیکا و موزه اسباب بازی.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا سه شنبه ها.

4. Byzantine & Christian Museum

این موزه که در سال 1914 تأسیس شده است، در یک کاخ به سبک فلورانسی قرار دارد و بزرگترین مجموعه هنر بیزانسی از قرن سوم تا بیست و یکم را در خود جای داده است. آثار باستانی کمیاب و حفظ شده در این موزه، تأثیر میراث امپراتوری بیزانس در آتن را به خوبی نمایش می دهند. نمادهای نادر قرن سیزدهمی (از جمله موزاییکی از مریم باکره از قسطنطنیه)، متون مقدس، نقاشی‌های دیواری، سکه‌ها و موارد دیگر در این نمایشگاه وجود دارد. موزه بیزانس در کنار موزه جنگ آتن، حدود 900 متری شرق میدان سینتاگما قرار دارد. یکی از بهترین موزه های آتن، که پس از بازدید در کافه و فروشگاه موزه می توانید وقت بگذرانید.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا سه شنبه ها.

5. Museum of Cycladic Art

Museum of Cycladic Art

کامل ترین مجموعه های خصوصی از هنر سیکلادیک و یونان باستان در جهان، که متعلق به خانواده کشتیران یونانی دالی و نیکولاس گولاندریس بوده است در عمارت زیبای نئوکلاسیک متعلق به ۱۸۹۵ به نمایش درآمده است. موزه Cycladic Art مکانی عالی برای گردش کودکان خواهد بود. در این عمارت آثار هنری سیکلادیک، یونان باستان، قبرس و همچنین نمایشگاه‌های ویدئویی که زندگی روزمره یونانیان باستان را به تصویر می‌کشد (عروسی، تولد نوزاد، آموزش، فیزیکی آموزش، و بیشتر) به نمایش گذاشته شده اند. موزه Cycladic Art که در لیست بهترین موزه های آتن قرار دارد، نزدیک به میدان سینتاگما واقع شده است.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا سه شنبه ها.

6. National Historical Museum

مجموعه دائمی موزه ملی تاریخ آتن که در سال 1882 تأسیس شد، داستان فرهنگ یونان را در طول اعصار از طریق وسایل شخصی و یادگاری‌های شخصیت‌های مشهور تاریخی، نقاشی‌های کلاسیک، دست‌نوشته‌های معتبر و مجموعه بزرگی از لباس‌های سنتی یونانی و جواهرات مختلف بیان می‌کند. موزه ملی تاریخ آتن و پارلمان یونان داخل یک ساختمان در ضلع شمال غربی میدان سینتاگما قرار دارد. موزه ملی تاریخ، یکی از بهترین موزه های آتن برای آشنایی بیشتر با یونان است.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا دوشنبه ها.

7. Athens War Museum

Athens War Museum

موزه جنگ آتن، از سال 1975 با هدف ادای احترام به همه کسانی که برای یونان و آزادی آن جنگیدند، به روی عموم باز شد. این نمایشگاه ها که در دو طبقه چیده شده، تاریخ جنگ های یونان از دوران باستان تا مدرن را از طریق نامه های شخصی و یادگاری ها، عکس ها، یونیفرم های کامل، سلاح ها و زره ها به شما نشان می دهند. فیلم‌های مستند، ماهیت درگیری‌ها را توضیح می‌دهند و بیرون از موزه، هواپیما و قطعات بزرگ توپخانه به نمایش گذاشته شده اند. موزه جنگ، یکی دیگر از بهترین موزه های آتن برای بازدید در سفر است که در فاصله 900 متری شرق میدان سینتاگما قرار دارد.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا دوشنبه ها.

8. The Paul and Alexandra Canellopoulos Museum

مجموعه خصوصی چشمگیر از هنر و مصنوعات عتیقه که توسط پل و الکساندرا کانلوپولوس، کلکسیونرهای هنری ثروتمند از اوایل تا اواسط قرن بیستم به دولت یونان اهدا شده است. اشیاء موجود در این موزه شامل مواردی از دوران پیش از تاریخ تا مدرن است: مجسمه‌ها، مجسمه‌های نیم تنه، جواهرات، سلاح‌ها، سکه‌ها، کتیبه‌ها، گلدان‌های سنگی و سفالی و موارد دیگر. همه آثار موجود در موزه مربوط به 3000 تا 1200 قبل از میلاد تا قرن‌های 18 و 19 پس از میلاد هستند. یکی از بهترین موزه های آتن که در یک عمارت نئوکلاسیک مربوط به سال ۱۸۶۴ در منطقه پلاکا، نزدیک به ایستگاه مترو Monastiraki واقع شده است.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا سه شنبه ها.

9. B & M Theocharakis Foundation for the Fine Arts and Music

B & M Theocharakis Foundation for the Fine Arts and Music

موزه هنرهای معاصر دوست داشتنی در سال 2007 با تمرکز بر معرفی هنرمندان یونانی در سطح ملی و بین المللی آغاز به کار نموده است. این موزه میزبان نمایشگاه‌های موقتی چرخشی و همچنین مجموعه‌ای دائمی از آثار نقاش مدرن یونانی، اسپیروس پاپالوکاس است. این بنیاد همچنین میزبان کنسرت‌ها، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان در موزه است. یک فروشگاه هدیه عالی در طبقه همکف و یک رستوران مدیترانه‌ای در طبقه اول با چشم‌اندازی به باغ ملی و ساختمان پارلمان برای گذراندن وقت پس از بازدید از بهترین موزه های آتن، وجود دارد.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

پنجشنبه ها از 10 صبح تا 8 بعد از ظهر به جز ماه های جولای و آگوست (10 صبح تا 6 بعد از ظهر) باز هستند.

10. Athens City Museum

موزه شهر آتن، مجموعه ای کوچک اما دوست‌داشتنی از دو خانه اشرافی نئوکلاسیک قرن نوزدهمی متعلق خانواده‌های Vouros و Eftaxias است. این دو عمارت که در گذشته با نام “کاخ قدیمی” شناخته می شدند، بین سال های 1836 و 1842 محل اقامت اولین خانواده سلطنتی یونان، شاه اتو و ملکه آمالیا بوده اند. . اثاثیه و وسایل شخصی و همچنین نمایشگرهای دیجیتال تعاملی، داستان زندگی در آتن دهه 1800 را روایت می کنند، زمانی که این شهر پس از جنگ استقلال به پایتخت یونان تبدیل شد. برای بازدید از بهترین موزه های آتن، راهنمای صوتی نیز در دسترس است. این موزه در نزدیکی موزه تاریخ ملی و فاصله 10 دقیقه ای از میدان سینتاگما قرار دارد.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا سه شنبه ها.

11. Kotsanas Museum of Ancient Greek Technology

بهترین موزه های آتن

این موزه تعاملی و خانواده پسند از سال 2018، با مجموعه ای از 100 اختراع یونانی بازسازی شده مربوط به دوره 2000 قبل از میلاد تا پایان یونان باستان، میزبان بازدیدکنندگان است. آثار موجود در این موزه، از بهترین موزه های آتن شامل مدل‌های عملیاتی فناوری هیدرولیک باستانی، موتورهای بخار، فناوری پزشکی و بازتولید مکانیزم آنتی‌کیترا (تصور می‌شود اولین کامپیوتر جهان باشد) است. شما می توانید با پرداخت هزینه بیشتر از دو نمایشگاه آلات موسیقی باستانی و زره و سلاح نیز بازدید کنید. کارکنان موزه تورهای راهنمای عالی را به زبان انگلیسی و یونانی ارائه می دهند.

زمان بازدید: از ژوئن تا اکتبر هر روزه از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر، از نوامبر تا می از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

12. Museum of Greek Folk Musical Instruments

یکی از بهترین موزه های آتن با بیش از 1200 آلات موسیقی یونانی که از قرن هجدهم تا به امروز در عمارت قرن نوزدهمی در نزدیکی آگورا رومی قرار دارد. ابزارها بر اساس نوع در 3 طبقه مرتب شده اند. هدفون ها و ویدیوها به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند که صدای نواخته شده آنها را بشنوند. در ساختمان موزه یک فروشگاه کوچک وجود دارد و در تابستان، حیاط موزه میزبان اجرای نمایش های موسیقی است.

زمان بازدید:  چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر باز و سه شنبه ها تعطیل است.

13. The Benizelos Mansion

بهترین موزه های آتن

عمارت بنیزلوس قدیمی ترین خانه بازمانده در آتن است که بین قرن 16 و 17 ساخته شده است. بازدید از این خانه 2 طبقه که در اصل توسط Angelos Benizelos و همسرش Syrigi Palaiologina اشغال شده بود، حسی از سبک زندگی و سنت های اشرافی آتن در زمان قبل از انقلاب یونان به شما می دهد. دختر این زوج، روولا، یک نیکوکار برجسته بود و برای آزادی زنان یونانی که توسط عثمانی‌ها در حرمسراها برده شده بودند، جنگید. او بعداً به عنوان “سنت فیلوتهی” مقدس شناخته شد و عمارت بنیزلوس، گاهی به افتخار او به عنوان خانه “سنت فیلوتهی” نیز شناخته می شود. این عمارت یکی دیگر از بهترین موزه های آتن است که در پلاکا واقع شده و برای ساعات محدودی باز است. همچنین هزینه ورودی به صورت اهدایی است و صرف امور خیریه می شود.

زمان بازدید: سه شنبه و پنجشنبه، 10 صبح تا 1 بعد از ظهر. یکشنبه 11 صبح تا 4 بعد از ظهر. روزهای چهارشنبه فقط در تابستان باز است.

14. Museum of Modern Greek Culture

موزه فرهنگ مدرن یونان که در سال 1918 تأسیس شد، در طول سال ها نام و مکان خود را تغییر داده است و منتظر انتقال به خانه دائمی جدید خود در مقابل سایت باستان شناسی کتابخانه هادریان است. در همین حال، مکان موقت موزه، یک عمارت قدیمی دو طبقه زیبا در پلاکا و با چشم‌انداز آکروپلیس است. این موزه میزبان مجموعه‌ای از اقلام، حول موضوعات تجربه مدرن یونان است. تاریخ تکمیل پیش بینی شده برای موزه جدید پایان سال 2023 بوده که در آن زمان مجموعه ای دائمی با بیش از 25000 شی متعلق به اواسط قرن 18 تا 1970 را در خود به عنوان یکی از بهترین موزه های آتن، جای خواهد داد.

زمان بازدید: از چهارشنبه تا دوشنبه 8:30 صبح تا 15:30 باز و سه شنبه ها تعطیل است.

15. Bathhouse of the Winds

حمام بادها، ضمیمه موزه فرهنگ مدرن یونان و همچنین به عنوان حمام ابید افندی شناخته می شود. این حمام سنتی در زمان امپراتوری عثمانی (1453-1669) ساخته شد و تنها حمام عمومی باقی مانده در آتن است. حمام های عمومی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره در یونان دوران عثمانی بوده اند. علاوه بر نظافت، حمام ها مکانی برای تعاملات اجتماعی و همچنین مراقبه، آرامش و فرار از کارهای روزمره و تنها جایی بودند که زنان اجازه داشتند به بیرون از خانه بروند. حمام بادها، یکی دیگر از بهترین موزه های آتن در منطقه پلاکا، با راهنمای صوتی عالی بازدید کنندگان را راهنمایی می کند.

زمان بازدید: از چهارشنبه تا دوشنبه 8:30 صبح تا 15:30 باز و سه شنبه ها تعطیل است.

16. The House on Panos Street: Man and Tools Museum

بهترین موزه های آتن

ضمیمه ای دیگر از موزه فرهنگ مدرن یونان که ابزارهای سنتی پیش از صنعتی شدن برای انجام کارهای روزمره را به نمایش می گذارد و فرآیند کار در مشاغل یونانی ها در دوران پس از جنگ استقلال تا اواسط دهه 1900 به تصویر می کشد. این مکان یک موزه کوچک در پلاکا است که ارزش یک بار بازدید را دارد. از طریق مجموعه‌های شخصی و نمایشگاه‌های تعاملی، بازدیدکنندگان در یکی از بهترین موزه های آتن،  این حس را به دست می‌آورند که زندگی روزمره چگونه بوده و دنیای صنعتی چقدر تکامل یافته است.

زمان بازدید: همه روزه به استثنا سه شنبه ها.

17. Goulandris Natural History Museum

موزه گولاندریس در کیفیسیا در حومه شمال شرقی آتن، اولین موزه تاریخ طبیعی یونان است. در ابتدا به عنوان موزه گیاه شناسی و با هدف تحقیق و مطالعه فلور یونان تأسیس شد، در سال 1977 گسترش یافت و شامل جانورشناسی، دیرینه شناسی و زمین شناسی شد. نمایشگاه دائمی آنها شامل حیواناتی از آفریقا، آمریکای شمالی و یونان، حشرات، پستانداران، پرندگان، خزندگان، صدف ها، سنگ ها، مواد معدنی و فسیل ها است. گولاندریس از بهترین موزه های آتن است که برای گردش های خانوادگی مناسب بوده و دارای فروشگاه هدیه و کافه در محل موزه است.

زمان بازدید: روزانه تا اواسط بعدازظهر

همین حالا قیمت بلیط هواپیما را برای سفر به دل تاریخ مشاهده کنید!

نظرات کاربران