The Underdog

بهترین کافه های آتن؛ برای نوشیدن فردو کجا بریم ؟

شهر آتن زمانی یک کلان شهر باستانی و هسته یک تمدن شکوفا بود. ساختمان‌ها، معابد و گالری‌های کلاسیک عظیم آن هنوز بر منظره شهر تسلط دارند و میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. اما در میان این شگفتی‌ها، در جاده‌ها و کوچه‌های باریک آتن، منظره دیگری وجود دارد که می‌توان تماشا کرد و آن فرهنگ کافه‌ای پر جنب و جوش و جادویی است که با حال و هوای فوق‌العاده خوب، قهوه فراوان، و غذاهای محلی لذیذ همراه است. اگر بلیط هواپیما و مقصدتان به سمت پایتخت یونان است، در این مقاله با بهترین کافه های آتن برای استراحت در طول سفر اشنا خواهید شد.

1. Taf

آتن

تاف فقط یک پیاده روی کوتاه از منطقه توریستی Monastiraki فاصله دارد. یک کافه کوچک از سال 2009 که دانه های قهوه را دم کرده و بسته بندی می کند. این کافه انواع قهوه های تهیه شده از دانه های قهوه آفریقا و آمریکای مرکزی را با بهترین طعم سرو می کند و یکی از بهترین کافه های آتن است.

آدرس: Emmanouil Mpenaki 7, Athina 106 78, Greece.

2. Samba Coffee Roasters

این واقعیت که Samba Coffee Roasters از سال 1979 قهوه را برشته می کند، بر کسی پوشیده نیست. روستری آتن با افتخار سال تولد خود را به عنوان یکی از بهترین کافه های آتن، بر روی لیوان های خود نشان می دهد. اما، به لطف نسل جوان این شرکت، Samba Coffee Roasters یکی از نوآورانه ترین کافه ها در آتن است. کافه گوشه سامبا مکانی مفرح برای نوشیدن قهوه و گپ زدن با همسفران است. این کافه نوشیدنی های خود را به چهار دسته تقسیم می کند : قهوه های سیاه، سفید، سرد و قهوه های ترکیبی. ممکن است وسوسه شوید که قهوه های ترکیبی سامبا را که قیمت هایی دو یا سه برابر گزینه های دیگر دارند، صرف کنید. پیشنهاد ما به شما طعم های میوه های استوایی، زغال اخته، گیلاس و رم است.

آدرس: Solonos 36, Athina 106 73, Greece

3. Handpickers Coffee Roasters

Handpickers Coffee Roasters

Handpickers Coffee Roasters در منطقه مسکونی Tavros واقع شده است و نزدیک مکان‌های گردشگری مانند پارتنون نیست. با این حال، با مترو در فاصله کوتاهی می شود به جاذبه های گردشگری و هتل ها رسید. نام Handpickers ادای احترام به کارگرانی است که دانه های قهوه را برداشت می کنند. الکساندروس فونیس Handpickers را در سال 2017 افتتاح کرد. برادرش استفانوس باریستای کافه است و لاته می‌سازد. این مکان یکی از بهترین کافه های آتن برای لذت بردن از طعم قهوه در فضای آزاد جلوی کافه است.

آدرس: Anaxagora 45, Tavros 177 78, Greece

4. Duo Goulies & Duo Mpoukies

Duo Goulies & Duo Mpoukies در ترجمه انگلیسی به معنای ” دو جرعه و دو لقمه ” است. Duo Goulies & Duo Mpoukies که از سال 2016 توسط Nikos و Tânia Anemos اداره می‌شود، منویی از غذاها شامل ماست یونانی و طیف وسیعی از ساندویچ‌ها و دسرها را در کنار قهوه سرو می‌کند. تانیا، باریستای برنده جایزه، قهوه ها را درست می کند و نیکوس از غذا به عنوان سرآشپز طبخ غذاها را به عهده دارد. پیشنهاد ما به شما شات های اسپرسو با طعم لیموی استوایی و همبرگر گوشت خوک که روی آن فتا، تخم مرغ و شیر گوسفند دارد، است. به عنوان یکی از بهترین کافه های آتن، در این مکان قیمت ها مناسب است و فضای خنکی دارد.

آدرس: Dragatsaniou 8, Athina 105 59, Greece.

5. Mokka Specialty Coffee

Mokka Specialty Coffee

این کافه در سال 1923 تأسیس شد و ساختمان اصلی خود را در نزدیکی بازار مرکزی آتن در سال 1999 بازسازی کرد. در کافه تخصصی موکا، انواع قهوه های عربیکا، برزیل، کاستاریکو، اتیوپی و گواتمالا همراه با غذای پوره و کرافت قهوه سرو می شود. اگرچه برای چشیدن بهترین طعم قهوه، می بایست قهوه‌های سنتی یونانی غلیظ را سفارش دهید تا با طعم قهوه های یونانی در بهترین کافه های آتن آشنا شوید.

آدرس: Athinas 44, Athina 105 51, Greece

6. The Underdog

The Underdog کافه چند طبقه خود را در سال 2015 افتتاح کرد. این کافه مکانی عالی برای نوشیدن قهوه یا یک کوکتل و همچنین یک مکان عالی برای غذا خوردن است. برای سفارش کاپوچینوی یخی فردو با شیر کف‌دار یا ماست یونانی با گرانولا، عسل و دارچین و پنکیک لیمو، زغال اخته خشک و بادام سفارش دهید. The Underdog یکی از بهترین کافه های آتن است که بهترین باریستاها را استخدام می کند.

آدرس: Iraklidon 8, Athina 118 51, Greece

7. Foyer Espresso Bar

Foyer Espresso Bar

Foyer یک اسپرسو بار شهری است که توسط علاقه مندان به قهوه اداره می شود. یکی از بهترین کافه های آتن که هر روز باز است و قهوه را با دانه‌های برزیلی که به صورت محلی برشته می‌شود، سرو می‌کند. در این کافه به سختی می توان از توجه به جزئیات غافل شد. Foyer در کنار آسیاب انواع قهوه برای خرید شما، مجموعه ای از کتاب ها و تجهیزات قهوه را نیز به فروش می رساند.

آدرس: Panepistimiou 46, Athina 106 78, Greece

8. Beauty Killed the Beast

کافه Beauty Killed the Beast دارای دکورهای شیک و یک فضای غذاخوری بزرگ در فضای باز است. این یک کافه شیک است که مشتریانی به همان اندازه شیک را جذب می کند. در منو قهوه های برزیلی و بریوش نان تست فرانسوی با ژامبون محبوب مشتریان است. مهارت باریستاها در تهیه قهوه ها به گونه ای شما را مجذوب خواهد کرد که متوجه نخواهید شد چه زمانی، قهوه دوم را سفارش داده اید!

آدرس: Paramithias 14, Athina 104 35, Greece

9. Peek a Bloom

Peek a Bloom

موقعیت مکانی خنک و سایه‌دار کوچه‌ای که با گیاهان گلدانی تزئین شده است، Peek a Bloom را به انتخابی محبوب هم برای گردشگران و هم برای مردم محلی تبدیل کرده است. اسپوسوهای دست ساز یکی از بهترین کافه های آتن را در سفر از دست ندهید. این کافه همچنین دارای منوی غذایی است که با منوی بسیاری از رستوران های آتن مقایسه می شود و شامل سالاد کینوآ، تخم مرغ بندیکت و ساندویچ پاسترامی منحصر به فرد با طعم فلفل قرمز jalapeño mayo است.

آدرس: Lekka 14, Athina 105 62

10. Kudu Coffee Roasters

در حین قدم زدن در محله گازی با بوی برشته‌ کردن دانه های قهوه “کودو” برخورد خواهید کرد و  طولی نمی کشد که در کافه نشسته و از طعم لاته سرد یکی از بهترین کافه های آتن به وجد خواهید آمد. کافی شاپ کاملا مدرن، قهوه را با استفاده از جدیدترین روش های عصاره گیری تهیه می کند و کلاس های دم کردن قهوه را برای مشتریان خود ارائه می دهد. کسانی که قهوه می‌نوشند می‌توانند در کارگاه 18 ساعته باریستا در Kudu شرکت کنند.

آدرس: 25is Martiou 22, Neo Psichiko 154 51, Greece.

سوالات متداول

آیا قهوه در آتن گران است؟

قیمت قهوه در آتن متفاوت است.. با این حال، در کافی شاپ های سنتی می توان نوشیدنی های فردو و قهوه یونانی را با کمتر از دو یورو پیدا کرد.

فردو چیست؟

Freddo یک نوشیدنی قهوه محبوب در بهترین کافه های آتن است. در اصل یک نوشیدنی اسپرسو مخلوط سرد است که با شکر یا بدون شکر  تهیه می شود، فردو برای نوشیدن در روزهای گرم آتن بسیار عالی است.

بهترین کافی شاپ های تخصصی آتن کدامند؟

بهترین کافه های آتن عبارتند از taf، Samba Coffee Roasters و Handpickers Coffee Roasters.

آیا استارباکس در آتن است؟

بله، اولین شعبه استارباکس در آتن سال 2002 افتتاح شده است.

جاذبه های دیدنی آتن؛ آنچه در سفر به سرزمین خدایان باستان خواهید دید!

نظرات کاربران